Gå til innhold

Boligjakten på Tv3


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men klippet annerledes? Når folk har sett hvem som skal finne nytt hjem, hvilke tre boliger de skal se på og hvilken bolig de ender opp med til hvilken pris, så skjønner jeg ikke helt at de har giddi å gjennomføre ny klipping? Man kan ikke gi ut en krimbok, avsløre hvem morderen er, skrive den på nytt og så forvente at folk skal synes det er spennende å lese den redigerte boka på en gang til?

Men men, jeg hadde ikke sett episoden før, så for meg gjør det ikke noe. :) Bare litt rart. Spesielt når man leser i denne tråden at mye annet er merkelig i år også. Kanskje de har slitt med sykdom i redaksjonen eller lignende og derfor ligger langt etter og derfor bare må sende noe?

Anonymkode: bf171...9f6

Den episoden var lik som forrige gang jeg så den.

Anonymkode: 239fe...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når gikk den episoden første gang da? Jeg trodde jeg hadde sett alt av Boligjakten, mens en episoden kan jeg ikke huske å ha sett før.

Anonymkode: ccb3b...4e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har de slutta å oppgi deltakerens boligbudsjett? 
 

Det er en del av spenningen å vite hvor mye budsjettet deres er. Kjedelig...

Anonymkode: 57532...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de slutta å oppgi deltakerens boligbudsjett? 
 

Det er en del av spenningen å vite hvor mye budsjettet deres er. Kjedelig...

Anonymkode: 57532...9e3

Det står på den oversikten som kommer opp innimellom i løpet av programmet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hyachint31 skrev:

Det står på den oversikten som kommer opp innimellom i løpet av programmet 

Aha! 
De har pleid å vise det i begynnelsen av programmet. Ved presentasjonen. Det har de ikke gjort med den episoden med det homofile paret og det paret der mannen var fra Nederland. 
 

Da mista jeg interessen. 

Anonymkode: 57532...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha! 
De har pleid å vise det i begynnelsen av programmet. Ved presentasjonen. Det har de ikke gjort med den episoden med det homofile paret og det paret der mannen var fra Nederland. 
 

Da mista jeg interessen. 

Anonymkode: 57532...9e3

Jeg lurte også, men det ble vist etterhvert. :)

Enig i at det var bedre før, det var litt av vitsen med programmet, man skal være flua på veggen i andres boligkjøp. Da vil man ha budsjettet klart, det er liksom 50% av den relevante informajsonen for meg, å se hva man kan få for pengene og hvor man burde legge seg i forhold.

Har man 5 mill kan man se på pene objekter til 4,5 som går høyt over prisantydning eller objekter nærmere 5 mill men som er slitne og derfor har få interessenter. Så selv om jeg vet det fra før, så er det halve moroa å se hvordan megleren tenker og hvordan folka reagerer på glossy leiligheter vs rønner. Budsjettet har mye å si for hvordan folka reagerer, de reagerer mer negativt på høl nært budsjett, nettopp fordi de da ikke har penger nok til å pusse opp. Så det er veldig relevant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det blir helt irrelevant når folk med superøkonomi er med. «Vi finner ikke bolig, bu-huuu, hjelp oss!» -Og så har de 9.150.000 i budsjett... 

Anonymkode: 89440...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir helt irrelevant når folk med superøkonomi er med. «Vi finner ikke bolig, bu-huuu, hjelp oss!» -Og så har de 9.150.000 i budsjett... 

Anonymkode: 89440...23c

Nå har jeg ikke sett den episoden med det budsjettet, men her jeg bor, finner man ikke en bolig under 10mill. Og da er det gjerne en total renoveringsobjekt. Greia med programmet er at megler prøver å utvide synsvinkelen deres, enn der de har kjørt seg fast. F.eks klarte Karianne å overbevise Isabel Raad å kjøpe i en annen bydel enn der hun har mest lyst til å bo. (Frogner)

 

Anonymkode: 57532...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, loveli skrev:

Jeg lurte også, men det ble vist etterhvert. :)

Enig i at det var bedre før, det var litt av vitsen med programmet, man skal være flua på veggen i andres boligkjøp. Da vil man ha budsjettet klart, det er liksom 50% av den relevante informajsonen for meg, å se hva man kan få for pengene og hvor man burde legge seg i forhold.

Har man 5 mill kan man se på pene objekter til 4,5 som går høyt over prisantydning eller objekter nærmere 5 mill men som er slitne og derfor har få interessenter. Så selv om jeg vet det fra før, så er det halve moroa å se hvordan megleren tenker og hvordan folka reagerer på glossy leiligheter vs rønner. Budsjettet har mye å si for hvordan folka reagerer, de reagerer mer negativt på høl nært budsjett, nettopp fordi de da ikke har penger nok til å pusse opp. Så det er veldig relevant!

Enig☺️
 

Måtte gi episoden med det homofile paret en sjanse. Budsjettet ble ikke nevnt i starten, så jeg fikk inntrykk av at de hadde et ganske høyt budsjett (20mill) siden de vurderte/snakket om å kanskje selge utleieleilighetene for å få råd. Men så var budsjettet deres «bare» rundt 6.

Selve episoden fremstår rotete og det syns jeg er irriterende! 

For min del, kan de droppe han tørre megleren. Jeg har flipper leiligheter i Oslo, og foretrekker rolige typer som han som megler, fremfor Karianne og HC, men syns ikke han egner seg på TV. Da vil jeg ha energiske og utadvendte typer som Karianne og HC. 

Anonymkode: 57532...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke sett den episoden med det budsjettet, men her jeg bor, finner man ikke en bolig under 10mill. Og da er det gjerne en total renoveringsobjekt. Greia med programmet er at megler prøver å utvide synsvinkelen deres, enn der de har kjørt seg fast. F.eks klarte Karianne å overbevise Isabel Raad å kjøpe i en annen bydel enn der hun har mest lyst til å bo. (Frogner)

 

Anonymkode: 57532...9e3

Vel, nå fikk de en fin bolig på Holmenkollen, da.... 

Anonymkode: 89440...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nå fikk de en fin bolig på Holmenkollen, da.... 

Anonymkode: 89440...23c

Holmenkollen er ikke lenger det en gang var. 
 

Det er noen fine adresser på Kollen som er ganske pricy, ellers er ikke prisene så stive. 

Anonymkode: 57532...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Er det bare mennesker med mye penger som er med i årets sesong eller? Hvor får folk 12 millioner fra liksom. Hadde vert greit å sett mennesker med "vanlig" budsjett.

Anonymkode: d1720...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare mennesker med mye penger som er med i årets sesong eller? Hvor får folk 12 millioner fra liksom. Hadde vert greit å sett mennesker med "vanlig" budsjett.

Anonymkode: d1720...677

Enig. Og hvorfor viser de ikke kart, ordentlig, slik som før? Granåslia sier meg ikke stort gitt

Anonymkode: cb06b...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greien med disse små snuttene mellom opptakene, der vi ser meglerne kaste salgsoppgavene i luften, i sakte kino, og der de high fiver hverandre, også i sakte kino. Det ser bare kleint ut. Jeg må se bort når dette kommer på skjermen, det er puteflaut. 

Anonymkode: 801d1...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.2.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Hva er greien med disse små snuttene mellom opptakene, der vi ser meglerne kaste salgsoppgavene i luften, i sakte kino, og der de high fiver hverandre, også i sakte kino. Det ser bare kleint ut. Jeg må se bort når dette kommer på skjermen, det er puteflaut. 

Anonymkode: 801d1...195

Samme her! Og musikken de bruker 😱 Gjør nesten at jeg ikke gidder, men så liker jeg konseptet 😊

Kveldens episode likte jeg fordi budsjettet var lavt til middels. 

Sitat fra episoden: «Vi har fått høre at vi er ekstremt gode på møblering» 😅 Kudos for selvsikkerhet! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det helt vanlige budsjett. En koselig episode bortsett fra at det ble litt for mye fokus på at den høye jenta skulle få plass i dusjen. Vet at det var et av kravene deres men det ble liksom fleipa med hele tiden.

Anonymkode: 03d8d...ff2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de som selger boligene sine beskjed om at det er Boligjakten som kommer på privatvisning? Regner med det, men. 🤷‍♀️

Jeg hadde ønsket å vite om det før jeg plutselig så boligen min på riksdekkende TV og den ble kritisert i huet og rævva av de som skulle kjøpe hvertfall. 😂

Uansett, hadde du turt å la Boligjakten gå på visning i din bolig?

Anonymkode: bf171...9f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...