Gå til innhold

Tror dere Therese endelig blir funnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Millimani skrev:

Hun har senere meldt seg selv for politiet, og er sjekket ut av saken. Hun har samme etternavn som Inger-Lises eks-kjæreste, men de er ikke i slekt. Hun hadde med seg en baby og et litt større barn. Dessuten bør jo et 9 år gammelt barn klare å tiltrekke seg oppmerksomhet på en stor flyplass, når hun skjønner at hun har blitt lurt trill rundt og at ingen har spurt mammaen hennes om lov til å ta henne med. Hun burde kunne snakke for seg, grine, skrike, prøve å løpe fra dem. Det ville jo vakt oppsikt. 

Hun kunne ikke en gang språket. Et argument for at det ville blitt en gedigen oppgave å oppdra henne der. 

Men det at noen fra det pakistanske miljøet mener at hun bor der, kan jo bare være fake news. Bare sladder. Eller kan det ha vært en annen jente/dame som likner på henne og som de derfor tror er Therese? Jeg tenker på Madelein Maccann-saken. Veldig mange som har sett henne rundt omkring i verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Millimani skrev:

Det var den gang. Nå har en kvinne meldt seg, og bekreftet at det var hun som reiste med sine barn. Hun bor i Norge, har samme etternavn som eksen til Inger-Lise, men de er ikke i slekt. 

Jesus og Elena medvirker ikke i dokumentaren, av den enkle grunn at de ikke ønsker det. Når det kommer til saken generelt er det at Jesus ikke lar høre stort fra seg "bare" at han ikke orker å stå fram i media. Akkurat slik det var med familien til Mariannes pappa inntil for få år siden. Og som mammaen og søstra til Kristin i Larvik...der var det faren som sto fram. 

Spansker kan også være mørke, og jeg vil si Jesus er det.

Jesus er Thereses far, uansett biologisk opphav. Jeg synes det er viktig å få det frem, selv om man lurer på hvem som er genetisk far. 

Fordelen ved fokus på pakistaneren kan være biologisk fra, er at han også vil føle ansvar for å komme til bunn i saken. Det er en jente av pakistansk opprinnelse som er bortført. Sett    himmel og jord i bevegelse for å finne henne!!

Endret av Pipaluk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sunnys skrev:

Nå har de dna av Therese, og bare det er til stor hjelp om de finner levninger eller finner henne i live. 
kan ikke forstå at noen kan ta et barn. Det er mange syke og ustabile farlige mennesker rundt om som lever som ei tikkende bombe. 
Er selv mamma, og kan ikke forestille meg i mitt verste mareritt hvordan Thereses mor må ha hatt det.. hadde hun fått et svar kunne hun ha fått landet dette, men å leve i uvisse?? Fantasien om hva som har skjedd med datteren må jo ta fullstendig knekken på henne

Jeg tenker også veldig mye på moren til Therese- da det er en sak som har opptatt meg og plaget meg  i alle år. Kanskje hun og familien også tråler KG-forumet for svar❤.  .Ingen mor skal oppleve noe sånt.  Jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at det blir en oppklaring i saken. Foreløpig gjør jeg mitt ved å holde saken varm og reflektere. Så kanskje, kanskje, er det noen som melder fra om noe avgjørende som kan løse dette.

Jeg håper dog for familiens skyld, at de ikke får håp om løsning, som igjen har vært feil. At det ikke kommer en ny Thomas Quick som spolerer hele etterforskning. Om noen melder seg om noe de tror er avgjørende, så håper jeg at politiet sjekker ut ting først, så ikke familien blir tipset om det. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, kun HI, og forholder meg til det. 

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror vedkommende som tok Therese er samme person som tok Marianne (som det antas er en mulig gjerningsperson iallfall). I Marianne dokumentaren var den antatte gjerningspersonen ofte på Fjell i samme tidsperiode som Therese forsvant. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok som med de andre tv2 dokumentarene, om Nesset og Marianne. Bygger opp en spenning, og så resulterer det i absolutt ingenting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pipaluk said:

Hun kunne ikke en gang språket. Et argument for at det ville blitt en gedigen oppgave å oppdra henne der.

Mange i den familien snakker norsk, ettersom de har bodd i Norge. Å tvinge henne til å lære pakistansk og urdu ville være akkurat det samme som når et barn fra Pakistan, eller hvilket som helst annet land, kom til Norge og ble tvunget til å lære seg norsk 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Millimani skrev:

Mange i den familien snakker norsk, ettersom de har bodd i Norge. Å tvinge henne til å lære pakistansk og urdu ville være akkurat det samme som når et barn fra Pakistan, eller hvilket som helst annet land, kom til Norge og ble tvunget til å lære seg norsk 

Hvem i familien var i Pakistan i den perioden? Har de ikke lukket det sporet da kvinnen som reiste med flyet til Pakistan ikke var slektning av pakistaneren i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Pipaluk said:

Hvem i familien var i Pakistan i den perioden? Har de ikke lukket det sporet da kvinnen som reiste med flyet til Pakistan ikke var slektning av pakistaneren i Norge?

Det sporet er lukket ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de har DNA-et hennes så kan de finne ut hvem som er faren. Hvis det er pakistaneren burde man følge det sporet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Surikatt skrev:

Nå som de har DNA-et hennes så kan de finne ut hvem som er faren. Hvis det er pakistaneren burde man følge det sporet videre.

Om pakistaneren trodde eller ikke trodde at han var faren på den tiden har vel ikke så mye med hva en dna test viser nå. Viser DNA-testen at det er spanjolen som er faren, så utelukker man da at pakistaneren kan ha kidnappet henne? Jeg synes ikke det henger på greip å skulle avgjøre videre leting ut fra hva et DNA-spor viser vedrørende farsskap i 2020. Pakistaneren kan ha handlet ut fra antakelse. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har sett dokumentaren på NRK, så sto det etter 3. del (så vidt jeg husker), at den pakistanske familien fastholdt sin uskyld og opplevde mediefokuset og beskyldningene som en belastning. Cold Case gruppen har helt nylig utelukket dette sporet. Da synes jeg det er ugreit å fortsette å trekke de frem i denne tråden.

Se heller dokumentaren på NRK og hør podcasten om samme emne, særlig "Seriesnakk: Jenta som forsvant". Det er fakta, ikke egen synsing.

Slik jeg forstår fokuset nå, er håpet at den eller de som vet noe, skal stå frem, ettersom de nå kan gjøre det ustraffet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, hjertesorg said:

Om pakistaneren trodde eller ikke trodde at han var faren på den tiden har vel ikke så mye med hva en dna test viser nå. Viser DNA-testen at det er spanjolen som er faren, så utelukker man da at pakistaneren kan ha kidnappet henne? Jeg synes ikke det henger på greip å skulle avgjøre videre leting ut fra hva et DNA-spor viser vedrørende farsskap i 2020. Pakistaneren kan ha handlet ut fra antakelse. 

 

Man utelukker ikke at pakistaneren har kidnappet henne, men man får i det minste bekreftet hvorvidt det er spanjolen som faktisk er faren, eller om det ikke der det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Millimani skrev:

Man utelukker ikke at pakistaneren har kidnappet henne, men man får i det minste bekreftet hvorvidt det er spanjolen som faktisk er faren, eller om det ikke der det. 

Og for hvem sin del gjør man det? Har det noe med forsvinningen å gjøre, når den pakistanske kvinnen og barna er identifisert og sjekket ut av saken? Jeg tenker at dette er noe Therese sine foreldre må finne ut av. Kanskje de ikke ønsker det? Det har jo ingen betydning fra eller til når det gjelder det faktum at hun er borte og de ønsker å få vite hva som har skjedd med henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Millimani skrev:

Man utelukker ikke at pakistaneren har kidnappet henne, men man får i det minste bekreftet hvorvidt det er spanjolen som faktisk er faren, eller om det ikke der det. 

Det tenker jeg at omhandler foreldrenes private ønske om svar på farsskap.

At man skal finne ut av om pakistaneren er faren via en DNA-test på bakgrunn av at "hvis det er pakistaneren burde man følge sporet videre" (jamfør det jeg besvarte og du siterte) forstår jeg fortsatt ikke. Hadde det vært slik at pakistaneren på åttitallet trodde at han var far, så kan han ha kidnappet jenta til tross for at hun IKKE har hans DNA. 

Pakistan-sporet er uansett en avsluttet hypotese.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, MorTil2 said:

Og for hvem sin del gjør man det? Har det noe med forsvinningen å gjøre, når den pakistanske kvinnen og barna er identifisert og sjekket ut av saken? Jeg tenker at dette er noe Therese sine foreldre må finne ut av. Kanskje de ikke ønsker det? Det har jo ingen betydning fra eller til når det gjelder det faktum at hun er borte og de ønsker å få vite hva som har skjedd med henne.

1. Det har jeg da ikke sagt. Det var jo på høy tid at den dama meldte seg da, så de fikk utelukket det såkalte pakistaner-sporet. 

2. Selvsagt er det opp til Thereses familie om de ønsker å sjekke farskap eller ikke. Først og fremst opp til spanjolen. Han fungerte som pappa for henne. Det som er det viktigste er å finne ut hva som skjedde med Therese

8 hours ago, hjertesorg said:

Det tenker jeg at omhandler foreldrenes private ønske om svar på farsskap.

At man skal finne ut av om pakistaneren er faren via en DNA-test på bakgrunn av at "hvis det er pakistaneren burde man følge sporet videre" (jamfør det jeg besvarte og du siterte) forstår jeg fortsatt ikke. Hadde det vært slik at pakistaneren på åttitallet trodde at han var far, så kan han ha kidnappet jenta til tross for at hun IKKE har hans DNA. 

Pakistan-sporet er uansett en avsluttet hypotese.

Det jeg mener er at da finner man ut om det er spanjolen som er faren. Hvis ikke det er spanjolen som er faren, er det sannsynlig at det er pakistaneren. Denne pakistaneren er ikke i familie med de som er sjekket ut av saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke sjekket farskap, dersom mi kunne vært bortført til Pakistan. 

Da ville jeg de skulle fortsatt å trodd det var deres blodsfamilie, og ikke annet, dersom hun uansett var bortført og i deres grep. 

Endret av Ann Mo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også mor kan få svar. Det må være helt forferdelig å gå igjennom dette. Men når jeg ser på serien nå, slår det meg at søsteren til Therese og Therese var veldig ulike av utseende. De har samme foreldre? 

Jeg har ikke lest hele tråden, så må ta forbehold om dette er svart ut før. 

Endret av EnKoppTe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, EnKoppTe said:

Jeg håper også mor kan få svar. Det må være helt forferdelig å gå igjennom dette. Men når jeg ser på serien nå, slår det meg at søsteren til Therese og Therese var veldig ulike av utseende. De har samme foreldre? 

Jeg har ikke lest hele tråden, så må ta forbehold om dette er svart ut før. 

Therese er mye mørkere enn søstrene sine. Derfor er det spekulert i om den pakistanske mannen som nevnes kan være Thereses pappa. Det går også på at det kun gikk uker fra Inger-Lise avsluttet forholdet til pakistaneren og til hun traff spanjolen. Ryktene gikk da på Fjell om at det kunne være sannsynlig at pakistaneren var pappaen. Dette ble avfeid av Thereses mamma, ettersom pakistaneren angivelig var steril ifølge ham selv. Omtrent samtidig som Therese forsvant fikk imidlertid pakistaneren et barn med en annen dame, og flere kom til etter hvert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertesorg skrev (På 22.11.2020 den 10.41):

Det tenker jeg at omhandler foreldrenes private ønske om svar på farsskap.

At man skal finne ut av om pakistaneren er faren via en DNA-test på bakgrunn av at "hvis det er pakistaneren burde man følge sporet videre" (jamfør det jeg besvarte og du siterte) forstår jeg fortsatt ikke. Hadde det vært slik at pakistaneren på åttitallet trodde at han var far, så kan han ha kidnappet jenta til tross for at hun IKKE har hans DNA. 

Pakistan-sporet er uansett en avsluttet hypotese.

Er for såvidt enig i at farskapet er en privatsak som ikke har betydning for saken. Det eneste måtte være HVIS pakistaneren er skyldig i bortføringen og DNA-test viser at han IKKE er faren, så er det kanskje en mulighet for at han legger kortene på bordet?  Han risikerer jo uansett ikke straff siden saken er foreldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...