Gå til innhold

Tror dere Therese endelig blir funnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Pipaluk said:

Jeg vet ikke om denne saken noen gang blir løst dessverre:( jeg tipper det er en pedofil fyr som har drept henne. Å ta henne med på en flytur, til et annet land hvor hun ikke kan språket eller kulturen, er ganske risikabelt  

Det jeg vet med sikkerhet er at det er en forferdelig belastning for pårørende å aldri få svar. At det blir gjort noe undersøkelser som ikke fører til noe, at alt blir rippet opp, det er helvete. 
så hvis de er på sporet så håper jeg de skjermer familien og venter til de faktisk har noe håndfast å komme med. 
Stakkars familie❤️

 

Når du ikke kan svare på det jeg spør om så trenger du ikke sitere! Jeg spør om det er noen her som har tilgang til den avisa digitalt og som kan fortelle hva som er nytt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Millimani skrev:

Når du ikke kan svare på det jeg spør om så trenger du ikke sitere! Jeg spør om det er noen her som har tilgang til den avisa digitalt og som kan fortelle hva som er nytt! 

Det er vel ikke  du som også har skrevet HI? Det svarte jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pipaluk said:

Det er vel ikke  du som også har skrevet HI? Det svarte jeg på. 

Nei, det er ikke meg. Men jeg siterte deg fordi det virka på meg som at det var mitt forrige innlegg du svarte på. Her skulle du sitert HI, og ikke meg. Tråden har jo vært stille i to år. 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Millimani skrev:

I dag ser jeg på nett at Drammens tidende pluss har skrevet at saken kan ta en ny vending. Men jeg abonnerer ikke på den, og det er heller ikke naturlig at jeg skal gjøre det. Det kommer sikkert i andre medier etter hvert, men er det noen her som har tilgang og som kan se hva det er? 

Bare at saken nå går fra Kripos tilbake til Sør-øst politidistrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anki said:

Bare at saken nå går fra Kripos tilbake til Sør-øst politidistrikt.

Hva skal man si om det...? Positivt eller negativt? Har Kripos cold case -gruppe i det hele tatt kommet fram til noe? Er det derfor de sender den tilbake, i håp om at politiet går videre? Får inderlig håpe at saken nærmer seg en løsning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Millimani skrev:

Hva skal man si om det...? Positivt eller negativt? Har Kripos cold case -gruppe i det hele tatt kommet fram til noe? Er det derfor de sender den tilbake, i håp om at politiet går videre? Får inderlig håpe at saken nærmer seg en løsning... 

Står bare at den overlevers med deres syn på det, veldig lang artikkel med veldig lite info for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Det de burde gjøre er jo å sende noen under cover til Pakistan. De ga jo opp på det sist fordi miljøet var så lukket og de fikk ikke greie på noe har jeg skjønt...? Så der har vi jo noe som faktisk ikke er etterforsket.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sol70 said:

Det de burde gjøre er jo å sende noen under cover til Pakistan. De ga jo opp på det sist fordi miljøet var så lukket og de fikk ikke greie på noe har jeg skjønt...? Så der har vi jo noe som faktisk ikke er etterforsket.

Ja. Og de dro under dekke for å være journalister som skulle skrive om forhold/ekteskap mellom skandinavisk mor og pakistansk far. Eller noe i den dur. For et opplegg..., det kunne jo være lett gjennomskuelig hva de egentlig var ute etter, - til tross for at de to som ble sendt til Pakistan var pakistanere selv. Steinene i Pakistan er ikke snudd i denne saken. Hadde noen klart å snu dem, ville de kanskje funnet Therese i live der. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri hun blir funnet. Men jeg håper virkelig hun blir det, så moren hennes en dag kan få svar på hva som skjedde. Det må være helt sønderslitende jævlig å ikke vite hva som har skjedd med ens eget barn, om hun lever eller er død. Den uvissheten må være verre enn alt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan bli funnet. Ingen ting er umulig, - er det noe som heter. Eller...det umulige kan faktisk bli mulig. Jeg vet ikke. Hvis hun blir funnet så er det ikke sikkert at hun "får lov" av pakistanerne å dra derfra slik situasjonen og kulturen deres er. De krever sannsynligvis at hun må bo der. Men om hun kan få en slags "kontakt" med familien i Norge, og hva hun selv tenker om alt. Hun er antakelig gift og har barn, flere ting som knytter henne til Pakistan enn til Norge nå, etter så mange år. Men ifølge Michael Winger og Lena Ranehag er hun preget av det som skjedde med henne, og føler seg utstøtt av samfunnet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Millimani skrev:

Hun kan bli funnet. Ingen ting er umulig, - er det noe som heter. Eller...det umulige kan faktisk bli mulig. Jeg vet ikke. Hvis hun blir funnet så er det ikke sikkert at hun "får lov" av pakistanerne å dra derfra slik situasjonen og kulturen deres er. De krever sannsynligvis at hun må bo der. Men om hun kan få en slags "kontakt" med familien i Norge, og hva hun selv tenker om alt. Hun er antakelig gift og har barn, flere ting som knytter henne til Pakistan enn til Norge nå, etter så mange år. Men ifølge Michael Winger og Lena Ranehag er hun preget av det som skjedde med henne, og føler seg utstøtt av samfunnet. 

Link?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

For de som ikke har sett dokumentaren om Marianne saken, så kommer det frem om en mann der. Han var sammen med ei dame som bodde 200 ish meter fra Therese den gangen hun forsvant. 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen

 

Endret av MissPierce
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 22.17, Pipaluk skrev:

Link?

Jeg husker det var et program på norsk TV der klarsynte så på kriminalsaker, og Lena Ranehag som er Svensk og ikke kjente til saken, "så" på den og fikk opp et persisk teppe. Helt ut av det blå liksom. Det var ingen som gjorde den koblingen der og da på programmet, men jeg tenkte med èn gang på land som lager persiske tepper, Pakistan er en av dem. Men man får ikke sett disse programmene lenger dessverre.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, MissPierce skrev:

For de som ikke har sett dokumentaren om Marianne saken, så kommer det frem om en mann der. Han var sammen med ei dame som bodde 200 ish meter fra Therese den gangen hun forsvant. 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen

 

Jeg så den. Kan være en sammenheng der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Jeg husker det var et program på norsk TV der klarsynte så på kriminalsaker, og Lena Ranehag som er Svensk og ikke kjente til saken, "så" på den og fikk opp et persisk teppe. Helt ut av det blå liksom. Det var ingen som gjorde den koblingen der og da på programmet, men jeg tenkte med èn gang på land som lager persiske tepper, Pakistan er en av dem. Men man får ikke sett disse programmene lenger dessverre.

Kunne de på den tiden bortføre et fremmed barn, uten at det hadde med pass? Jeg trodde de ville blitt stoppet på flyplassen?

Har de sjekket alle gjemmesteder? Kan hun ha blitt skremt og rømt et sted? 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Pipaluk said:

Kunne de på den tiden bortføre et fremmed barn, uten at det hadde med pass? Jeg trodde de ville blitt stoppet på flyplassen?

Har de sjekket alle gjemmesteder? Kan hun ha blitt skremt og rømt et sted? 
 

 

 

Det er jo også noe som er spesielt i saken. På passasjerlister på et fly fra Oslo til København den aktuelle kvelden, og fra København til Islamabad natt til tirsdag 05.07. ble det registrert et uidentifisert barn. Dette barnet reiste sammen med to pakistanske. Det vites ikke kjønn og alder på barnet. Men ei jente som lignet Therese reiste sammen med to pakistanske på de to nevnte flyene. Det er jo helt utrolig at det ikke vakte oppsikt på Fornebu og Kastrup. Om, hvorfor eller hvordan Therese klarte å ikke skape oppmerksomhet ved f.eks å skrike høyt, løpe fra dem, eller på annen måte. Kan hun virkelig ha forholdt seg helt rolig, lurt så trill rundt at hun stolte på at de hadde fått lov av mammaen å ta henne med et sted, og snart skulle hjem igjen? På den tiden var det jo lovlig og vanlig at foreldre hadde barn skrevet inn i sitt pass, så man skal aldri si aldri. Men samtidig er det noe med dette registrerte uidentifiserte barnet. Det er noe som er veldig merkelig med dette tilfellet. En annen ting jeg stiller spørsmål ved, er overvåkingskamera på flyplassen. Opptakene slettes vel etter noen dager (?), men her kan Therese ha blitt fanget opp både på Fornebu og Kastrup før de tipsene kom. Så kanskje opptrinnene ble filmet i tillegg. Da burde jo politiet fått videoer fra overvåkingskameraene også, hvis det lå opptak fra de aktuelle kveldene der. Og det ville vært lett å se om hun var der, og hvem hun var sammen med 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Millimani skrev:

Det er jo også noe som er spesielt i saken. På passasjerlister på et fly fra Oslo til København den aktuelle kvelden, og fra København til Islamabad natt til tirsdag 05.07. ble det registrert et uidentifisert barn. Dette barnet reiste sammen med to pakistanske. Det vites ikke kjønn og alder på barnet. Men ei jente som lignet Therese reiste sammen med to pakistanske på de to nevnte flyene. Det er jo helt utrolig at det ikke vakte oppsikt på Fornebu og Kastrup. Om, hvorfor eller hvordan Therese klarte å ikke skape oppmerksomhet ved f.eks å skrike høyt, løpe fra dem, eller på annen måte. Kan hun virkelig ha forholdt seg helt rolig, lurt så trill rundt at hun stolte på at de hadde fått lov av mammaen å ta henne med et sted, og snart skulle hjem igjen? På den tiden var det jo lovlig og vanlig at foreldre hadde barn skrevet inn i sitt pass, så man skal aldri si aldri. Men samtidig er det noe med dette registrerte uidentifiserte barnet. Det er noe som er veldig merkelig med dette tilfellet. En annen ting jeg stiller spørsmål ved, er overvåkingskamera på flyplassen. Opptakene slettes vel etter noen dager (?), men her kan Therese ha blitt fanget opp både på Fornebu og Kastrup før de tipsene kom. Så kanskje opptrinnene ble filmet i tillegg. Da burde jo politiet fått videoer fra overvåkingskameraene også, hvis det lå opptak fra de aktuelle kveldene der. Og det ville vært lett å se om hun var der, og hvem hun var sammen med 

Mennesker som føler seg truet eller redde reagerer ikke på samme måte som vi tenker er naturlig.  Mange drukningsofre feks har ikke krefter til å skrike om hjelp. Det blir full fokus på å bare overleve situasjonen. Det blir en stille drukning 
 

Konsekvensene av å lage en scene hvis kidnapping  kan bli store om det ikke fører frem. Mange som har blitt holdt fanget har ikke turt å protestere og rope om hjelp. 
 

Nei tror nok de hadde oppklart saken om det skjedde i dag. Vi har Så mange hjelpemidler og muligheter for å overvåke steder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...