Gå til innhold

Tror dere Therese endelig blir funnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For alt vi vet kan hun være en gift mor i Pakistan eller et annet land:)

Er det noe å smile for da?



Anonymous poster hash: 3cdf2...521
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om hun lever i Pakistan? Det er et håp moren klamrer seg til , som hun også skriver i boken. Dersom hun faktisk lever i Pakistan, så har hun vel på et tidspunkt burde/kunne klart å ta kontakt? Mener ikke å beskylde eller spekulere her.

Anonymous poster hash: a09a3...1e8

Hvis Therese lever i Pakistan så ble hun smuglet inn i landet i løpet av dager etter at hun forsvant fra Drammen. Hvis så er tilfelle, -at hun lever i Pakistan "i beste velgående" som gift mamma.... Det er ikke dermed sagt at hun vil klare å ta kontakt med Norge. Voksne kan gjøre mye med et barn, og et barn kan ikke alltid gjøre så mye selv. I Pakistan er de fleste muslimer, og muslimske jenter er gifteklare 9 år gamle, - så kanskje det var det som skjedde med Therese den sommeren, eller kort tid etter. Gifte kvinner i muslimske kulturer har få eller ingen rettigheter. De blir underlagt mennene sine, og må gjøre som mennene sier. Mennene har full kontroll over kvinnene. Og om Therese lever som gift mamma i Pakistan så har det vært "hjemlandet" hennes, med den muslimske kulturen mesteparten av livet. Kanskje hun ikke ønsker noe annet nå. Stygt sagt, jeg vet, men sånn kan det være

Anonymous poster hash: 3cdf2...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at tipseren var et barn i 88. Så hun har nok ikke ventet med å tipse til saken blir foreldet fordi hun risikerer straff. Lojalitet til noen som gjorde det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de heller kan komme med informasjon hvis de finner noe, enn å rippe opp i gamle sår når de ikke har noe særlig å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, men Thereses mamma skal alltid bli informert først, - og dessverre kan det være noen får nyss i det, og går til mediene?

De bør uansett ikke gi opp letinga enda. Ta med bedre utstyr, røntgen-apparat og likhunder, så kanskje de finner noe. Håper inderlig at de fortsetter. Kanskje finner de noe, kanskje ikke. Det gjenstår å se, hvis de leter videre.

Denne tipseren var sannsynligvis et barn i 1988, og har kanskje sett Therese levende og død. Siden hun ikke nølte et sekund da hun viste dem hvor de skulle lete, mener jeg det er grunn til å tro at det kan være noe i det tipset. Men naturen forandrer seg mye på 25 år, så det er kanskje mer kupert og vanskelig i dag enn for 25 år siden.



Anonymous poster hash: 3cdf2...521
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker man å gi et bidrag så finnes det et hjelpefond hvor man kan bidra med et frivillig beløp



Anonymous poster hash: 3cdf2...521
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det kontonummeret så jeg kan legge det ut hvis det er lov. (Hva sier reglene her om det?)

Vil ellers anbefale folk å lese boka Inger-Lise har skrevet, og som har kommet ut nå:

https://www.tanum.no/_dokumentar/dokumentar-norsk-og-oversatt/therese-inger-lise-johannessen-9788292526934

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er ikke så merkverdig at hun ventet til saken ble foreldet.Hun ønsket vel ikke å bli viklet inn i saken, og kanskje risikere å bli straffet på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 1b826...c99

Jo, det er i aller høyeste grad merkverdig.

Og totalt uakseptabelt!

Hva er det som gjør at man har "forståelse" for at folk, som har informasjon og grov kriminalitet, holder denne tilbake av personlige grunner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det hadde vært bra om hun hadde blitt funnet nå. Og om hun hadde blitt funnet i det området hvor det ble gravd etter henne...jeg syntes det nesten var rart at hun ikke ble funnet der så overbevisende som vitnet var. At vitnet ventet til saken var foreldet anser jeg som unødvendig, da det ikke er grunn til å tro at hun skulle bli straffet for et så konkret tips. Disse som angivelig skal ha gravlagt Therese der, hvem er de og hvor er de? Blir ikke de innblandet i saken?



Anonymous poster hash: 3cdf2...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Drar opp en gammeø tråd, men som ar aktuell om dagen. Tror kanskje vi aldri får vite. 

Anonymkode: 937f1...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drar opp en gammeø tråd, men som ar aktuell om dagen. Tror kanskje vi aldri får vite. 

Anonymkode: 937f1...d6d

Hvorfor er den aktuell? Har det vært noe i nyhetene nå?

Anonymkode: 8fd40...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun er død, vet at også Lena Ranehag fikk opp noe lignende som Michael får opp i denne videoen tildligere, hun så et persisk teppe husker jeg, men hun skjønte ikke hva det skulle bety. Og hun er Svensk, så hun har ikke blitt eksponert for denne historien på nyhetene slik som oss. Faren kan være Pakistaner, eller han kan tro at han er faren, derav det persiske teppet: 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/thereses-mor-haaper-datteren-er-i-pakistan/a/10127747/ 
Syns det er merkelig at dette sporet ikke ble etterforsket videre?

 

 

Anonymkode: b6f19...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...