Gå til innhold

Tror dere Therese endelig blir funnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10.4.2017 den 11.59, fuglekvitter__ skrev:

Jeg tror aldri hun blir funnet. Moren hennes tror visst det, og håper og tror faktisk at hun en dag kommer hjem igjen.

De tror at hun kan være i et annet land. Allikevel så blir aldri den saken om henne og Tengs ferdig. Det jeg sliter litt med å skjønne er hvorfor noen nesten sier at situasjonen er helt grei hvis person Y har gjort det, men det er ikke greit hvis person B har gjort det. :klo: 

Tengs ble jo drept av fetteren sin. Han ble dømt i sivilretten. Det er noe med at beviskravet ikke er like strengt, men bevis var det!

Anonymkode: 549da...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Millimani skrev:

Måtte de bare finne henne i live i Pakistan. Hun fortjener å få komme hjem til Norge :) 

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan være mulig at hun er i live i Pakistan. Hun var 9 år da hun forsvant, og da må hun jo også huske hva som skjedde, og de har jo internett i Pakistan også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Newroz said:

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan være mulig at hun er i live i Pakistan. Hun var 9 år da hun forsvant, og da må hun jo også huske hva som skjedde, og de har jo internett i Pakistan også. 

Hun har nok et minne fra dagen hun forsvant, og er sikkert preget av det som skjedde med henne. Hun kan ha gjort sine forsøk på å flykte, men det kan også være at hun blir passet på/overvåket hele tiden slik at hun ikke har muligheter i det hele tatt. En niåring vil trolig ikke klare å flykte fra Pakistan alene eller uten oppmerksomhet fra andre pakistanere som "passer på". Hvis hun bor i den landsbyen de mistenker at hun bor i så er det en landsby uten innlagt strøm og uten innlagt vann, og da har hun ikke tilgang på internett heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Millimani skrev:

Hun har nok et minne fra dagen hun forsvant, og er sikkert preget av det som skjedde med henne. Hun kan ha gjort sine forsøk på å flykte, men det kan også være at hun blir passet på/overvåket hele tiden slik at hun ikke har muligheter i det hele tatt. En niåring vil trolig ikke klare å flykte fra Pakistan alene eller uten oppmerksomhet fra andre pakistanere som "passer på". Hvis hun bor i den landsbyen de mistenker at hun bor i så er det en landsby uten innlagt strøm og uten innlagt vann, og da har hun ikke tilgang på internett heller.

Ja, da må det rett og slett være at hun blir holdt fanget. Men vet de hvilken landsby hun kan være i? I så fall kan de jo sende inn undercover etterforske det som kan bekrefte/avkrefte det? 

Edit: Har du forresten navnet på landsbyen? 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Newroz said:

Ja, da må det rett og slett være at hun blir holdt fanget. Men vet de hvilken landsby hun kan være i? I så fall kan de jo sende inn undercover etterforske det som kan bekrefte/avkrefte det? 

Edit: Har du forresten navnet på landsbyen? 

De vet hvilken landsby det er, men jeg har ikke navnet på landsbyen. Det er den landsbyen hvor familien til mammaens eks-kjæreste kommer fra. På begynnelsen av 1990-tallet ble det sendt to personer til Pakistan for å gjøre undersøkelser, men det kom ikke noe ut av det. 

http://www.vg.no/podcast/ulost/s02e03-detgaretflytilpakistan/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Millimani skrev:

De vet hvilken landsby det er, men jeg har ikke navnet på landsbyen. Det er den landsbyen hvor familien til mammaens eks-kjæreste kommer fra. På begynnelsen av 1990-tallet ble det sendt to personer til Pakistan for å gjøre undersøkelser, men det kom ikke noe ut av det. 

http://www.vg.no/podcast/ulost/s02e03-detgaretflytilpakistan/

Hm.... Hvis de mener dette er en reell mulighet burde det vel vært satt inn mye mer ressurser på dette sporet? Jeg må innrømme at jeg er sterkt tvilende til at det kan være tilfelle at hun er bosatt i Pakistan og er i live, samtidig kan det vel kanskje være en bitteliten mulighet for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Newroz skrev:

Hm.... Hvis de mener dette er en reell mulighet burde det vel vært satt inn mye mer ressurser på dette sporet? Jeg må innrømme at jeg er sterkt tvilende til at det kan være tilfelle at hun er bosatt i Pakistan og er i live, samtidig kan det vel kanskje være en bitteliten mulighet for det. 

Det stilte jeg meg meget tvilende til også, men hva vet vel jeg. Familien hennes vet nok best. Merkelig at noen skal få til det uten at denne jenta gir lyd fra seg for så gammeldags er det ikke i Pakistan. Så det er mulighet for henne å kunne ta kontakt med familien sin hvis hun vil, eller får lov via telegram, internett eller telefonen. Men hun husker vel ikke hva familien sin heter, og sånn sett kan det hende at hun faktisk bor i Pakistan. :o 

Jeg tør å påstå at hun ikke er i og aldri har vært Pakistan hvis de har vært i den byen de mener hun ble kidnappet til. 

Anonymkode: ee98e...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare saken snart bli oppklart, det er jo det beste for alle!

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det stilte jeg meg meget tvilende til også, men hva vet vel jeg. Familien hennes vet nok best. Merkelig at noen skal få til det uten at denne jenta gir lyd fra seg for så gammeldags er det ikke i Pakistan. Så det er mulighet for henne å kunne ta kontakt med familien sin hvis hun vil, eller får lov via telegram, internett eller telefonen. Men hun husker vel ikke hva familien sin heter, og sånn sett kan det hende at hun faktisk bor i Pakistan. :o 

Jeg tør å påstå at hun ikke er i og aldri har vært Pakistan hvis de har vært i den byen de mener hun ble kidnappet til. 

Anonymkode: ee98e...a93

Som jeg har skrevet før så er det ikke innlagt internett i den landsbyen de mistenker at hun bor i, der er det hverken strøm eller vann. Dermed vil hun ikke få det til, og hun kan bli passet på/overvåket hele tiden. Det er forskjell på bygd og by, også i Pakistan. 

Man skal være forsiktig med å spekulere her, men hvis du hører på den podcasten jeg har lagt ut link til tidligere så hører du at de har vært i den aktuelle landsbyen med et undercover-opplegg, men at miljøet der lukket seg slik at de ikke fikk noe ut av det. 

On 16.9.2017 at 10:13 PM, Millimani said:

Hun har nok et minne fra dagen hun forsvant, og er sikkert preget av det som skjedde med henne. Hun kan ha gjort sine forsøk på å flykte, men det kan også være at hun blir passet på/overvåket hele tiden slik at hun ikke har muligheter i det hele tatt. En niåring vil trolig ikke klare å flykte fra Pakistan alene eller uten oppmerksomhet fra andre pakistanere som "passer på". Hvis hun bor i den landsbyen de mistenker at hun bor i så er det en landsby uten innlagt strøm og uten innlagt vann, og da har hun ikke tilgang på internett heller.

 

Endret av Millimani
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 16/09/2017 at 10:16 PM, Newroz said:

Ja, da må det rett og slett være at hun blir holdt fanget. Men vet de hvilken landsby hun kan være i? I så fall kan de jo sende inn undercover etterforske det som kan bekrefte/avkrefte det? 

Edit: Har du forresten navnet på landsbyen? 

Eller hun kan rett og slett være hjernevasket. Det skal neppe så altfor mye til hos en 9-åring som er brakt til den andre siden av landet, vekk fra alt den har sett på som trygt, å tro på historiene en kidnapper forteller. Særlig ikke når de samme historiene blir fortalt gang på gang av de personene som gir deg mat og husly. 

Anonymkode: dd965...cdc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.9.2017 at 9:21 PM, Millimani said:

Måtte de bare finne henne i live i Pakistan. Hun fortjener å få komme hjem til Norge :) 

Jeg håper hun døde da hun var 9-.

Anonymkode: 7f38e...26e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper hun døde da hun var 9-.

Anonymkode: 7f38e...26e

Hvis du har hørt VG sin podcast og lest bøkene hvor Lena Ranehag og Michael Winger omtaler saken, samt Inger Lises bok "mammas historie", - så er det mye som tyder på at hun er i live i Pakistan. Stakkars jenta fortjener å komme til Norge igjen. Hun må ha hatt et håpløst liv i Pakistan siden 1988. Jeg vil prøve å ikke spekulere for mye i det her da jeg er redd jeg går for langt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man først reist inn i muslimland så er det ikke alltid man kommer seg ut. Ikke sikkert myndighetene vet om henne engang. Er klassisk for dårlig driftet og udemokratiske land.

Anonymkode: 44e59...bf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIchael Winger la ut denne videoen for over ett år siden. Han mener hun er i Pakistan, og han skriver i boka at hun bor et sted der det ikke er strøm og innlagt vann. Han tror at hun kommer til rette. Blir interessant å se om han har rett.
Husker fra boken til Lena Ranehag, at hun "så" et Persisk teppe da hun senset på saken.
https://www.youtube.com/watch?v=ZeLB41reRQM

Anonymkode: 1d137...05a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er man først reist inn i muslimland så er det ikke alltid man kommer seg ut. Ikke sikkert myndighetene vet om henne engang. Er klassisk for dårlig driftet og udemokratiske land.

Anonymkode: 44e59...bf7

Det er klart at det er vanskelig. Men jeg tror og håper at Michael Winger har rett. Jeg håper så inderlig at Therese kommer hjem til Norge. Om ikke hun kan det så iallfall at hun får lov å ha en slags kontakt på et vis. At saken kan bli løst for alle. For vi fortjener alle å få et svar. Hele Norge som har fulgt saken i over 29 år, Thereses venner og familie, - og sist men ikke minst Therese selv. Norsk politi må få hjelp av pakistansk politi, og det må være en mulighet her. Om myndighetene i Pakistan ikke vet om henne så har de kanskje grunn til å "kaste henne ut" av landet den dagen de får greie på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I dag ser jeg på nett at Drammens tidende pluss har skrevet at saken kan ta en ny vending. Men jeg abonnerer ikke på den, og det er heller ikke naturlig at jeg skal gjøre det. Det kommer sikkert i andre medier etter hvert, men er det noen her som har tilgang og som kan se hva det er? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Millimani skrev:

I dag ser jeg på nett at Drammens tidende pluss har skrevet at saken kan ta en ny vending. Men jeg abonnerer ikke på den, og det er heller ikke naturlig at jeg skal gjøre det. Det kommer sikkert i andre medier etter hvert, men er det noen her som har tilgang og som kan se hva det er? 

Jeg vet ikke om denne saken noen gang blir løst dessverre:( jeg tipper det er en pedofil fyr som har drept henne. Å ta henne med på en flytur, til et annet land hvor hun ikke kan språket eller kulturen, er ganske risikabelt  

Det jeg vet med sikkerhet er at det er en forferdelig belastning for pårørende å aldri få svar. At det blir gjort noe undersøkelser som ikke fører til noe, at alt blir rippet opp, det er helvete. 
så hvis de er på sporet så håper jeg de skjermer familien og venter til de faktisk har noe håndfast å komme med. 
Stakkars familie❤️

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...