Gå til innhold

Tror dere Therese endelig blir funnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"I boken spekulerer Inger-Lise på om familien til den pakistanske ekskjæresten kunne tro at Therese var datteren hans. Det gikk rykter om dette på Fjell på denne tiden.

– Kanskje de så Therese som sin eiendel? Kanskje følte de at jeg krenket æren deres? I dag kan jeg ikke utelukke at det var denne familien som tok Therese den julidagen for 25 år siden, skriver Inger-Lise Johannessen."

https://www.dt.no/nyheter/drammen/nyheter/har-et-hap-om-at-therese-lever-i-pakistan/s/2-2.1748-1.8128869

Anonymkode: b6f19...f75

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotemor
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke hun er død, vet at også Lena Ranehag fikk opp noe lignende som Michael får opp i denne videoen tildligere, hun så et persisk teppe husker jeg, men hun skjønte ikke hva det skulle bety. Og hun er Svensk, så hun har ikke blitt eksponert for denne historien på nyhetene slik som oss. Faren kan være Pakistaner, eller han kan tro at han er faren, derav det persiske teppet: 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/thereses-mor-haaper-datteren-er-i-pakistan/a/10127747/ 
Syns det er merkelig at dette sporet ikke ble etterforsket videre?

Anonymkode: b6f19...f7

Overtro hjelper ingen. 

Det er å spotte alle berørte i alle slike tragedier og uttale seg som en "seer". Slikt kan du og de holde for seg selv. Det er kvalmende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
OPIgirl
På Thursday, October 24, 2013 den 5.47, AnonymBruker skrev:

Leser at det skal graves etter legningene hennes nå til helga etter et tips fra en som vokste opp i et pedofilt miljø. Dette virker lovende. Jeg håper de finner henne så moren endelig får et slags svar.

Anonymous poster hash: d5809...c16

Levninger heter det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
20 timer siden, Rotemor skrev:

Overtro hjelper ingen. 

Det er å spotte alle berørte i alle slike tragedier og uttale seg som en "seer". Slikt kan du og de holde for seg selv. Det er kvalmende.

Nei det holder jeg slett ikke for meg selv. Jeg kan ikke hjelpe for at du syns det er overtro. For meg er det dønn seriøst, og Michael Winger har funnet flere savnede personer. Vet også at Røde Kors der jeg vokste opp benyttet seg av synske, da naboen vår var aktiv der, og fortalte om det.

Anonymkode: b6f19...f75

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Millimani

Følg med på "Uløst". Jeg vet ikke noe mer, men kanskje det kommer noe ut av den serien

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg skal tippe så tror jeg egentlig st hun fortsatt lever, eller hver fall gjorde det en stund etterpå. Hvor lenge blir bare spekulasjoner. Men jeg tror det var noen hun kjente som tok henne. Hvor mange saker har vi i Norge hvor liker ikke blir funnet? Med mindre det er snakk om å bli borte på sjøen. 

Anonymkode: 937f1...d6d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Newroz

Gikk inn på denne tråden nå og trodde det var snakk om Therese Johaug ut av overskriften, lurte på om hun hadde blitt borte, og da jeg leste at det graves i legningen hennes trodde jeg det hadde kommet ut at hun var lesbisk...

Men over til teamet. Jeg tror ikke hun kommer til å bli funnet så fremt han/hun som har drept henne står frem og forteller hvor hun er gravlagt. Jeg har ingen tro på at såkalte klarsynte skal kunne finne ut hvor hun befinner seg. Av hensyn til familien bør alle klarsynte holde seg langt unna slike saker. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
13 timer siden, Newroz skrev:

Gikk inn på denne tråden nå og trodde det var snakk om Therese Johaug ut av overskriften, lurte på om hun hadde blitt borte, og da jeg leste at det graves i legningen hennes trodde jeg det hadde kommet ut at hun var lesbisk...

Men over til teamet. Jeg tror ikke hun kommer til å bli funnet så fremt han/hun som har drept henne står frem og forteller hvor hun er gravlagt. Jeg har ingen tro på at såkalte klarsynte skal kunne finne ut hvor hun befinner seg. Av hensyn til familien bør alle klarsynte holde seg langt unna slike saker. 

Det første avsnittet ditt her var da unødvendig? Du ville lett skjønt det hvis du hadde lest litt mer. Hold deg til tema 

Anonymkode: 8440c...051

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fuglekvitter__

Jeg tror aldri hun blir funnet. Moren hennes tror visst det, og håper og tror faktisk at hun en dag kommer hjem igjen.

De tror at hun kan være i et annet land. Allikevel så blir aldri den saken om henne og Tengs ferdig. Det jeg sliter litt med å skjønne er hvorfor noen nesten sier at situasjonen er helt grei hvis person Y har gjort det, men det er ikke greit hvis person B har gjort det. :klo: 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
13 timer siden, Newroz skrev:

Det får da være opp til familien selv, om de ønsker klarsynte innblandet eller ikke. Det er bare å si nei hvis ikke de ønsker klarsynte innblandet. Det vet jo alle, også de som tilbyr seg å hjelpe, eller kontakte klarsynte for dem. Thereses familie sa nei for endel år tilbake - da programmet "Fornemmelse for mord" gikk på TVNorge, men i dag er det greit for dem. De har lov å skifte mening! 

Thereses foreldre visste begge at det var muligheter for at spansken ikke var Thereses pappa. Begge visste at Thereses pappa muligens var pakistansk, etter som Thereses mamma gikk rett i armene på spansken etter at forholdet til pakistaneren var avsluttet. Da tenker jeg: ...Fantes det farskaps-tester i 1979, - altså det året Therese ble født? Hvis det var mulig, - hvorfor tok ikke spansken en farskaps-attest?

Jeg har fortsatt tro på at hun kan bli funnet, eller i det minste at hun er i live. Veldig mye tyder på det. Det jeg sliter med å forstå er hvorfor de bruker så lang tid med denne prosessen når alle spor pekte retning Pakistan tre dager etter at hun forsvant! Hvor "ivrige" er folk til å finne henne egentlig, siden de aldri drar til Pakistan for å lete etter henne? Det nærmer seg 29 år siden hun forsvant!

Jeg vil tro at hun nå føler seg mer knyttet til den pakistanske familien etter å ha måttet leve med dem i så mange år, men for alles skyld er det godt å få et svar på hva som skjedde den sommerkvelden i 1988. Er Therese levende eller død? Hvem bortførte Therese? Hvordan har det gått med Therese de siste 29 årene? Er hun gift og har barn? Har hun selv gjort sine forsøk på å komme seg ut av Pakistan? Dette er bare noen av mange spørsmål man kan stille seg etter så mange år. Det hadde vært godt å få et svar. Også for Thereses egen skyld. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Newroz
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det får da være opp til familien selv, om de ønsker klarsynte innblandet eller ikke. Det er bare å si nei hvis ikke de ønsker klarsynte innblandet. Det vet jo alle, også de som tilbyr seg å hjelpe, eller kontakte klarsynte for dem. Thereses familie sa nei for endel år tilbake - da programmet "Fornemmelse for mord" gikk på TVNorge, men i dag er det greit for dem. De har lov å skifte mening! 

Thereses foreldre visste begge at det var muligheter for at spansken ikke var Thereses pappa. Begge visste at Thereses pappa muligens var pakistansk, etter som Thereses mamma gikk rett i armene på spansken etter at forholdet til pakistaneren var avsluttet. Da tenker jeg: ...Fantes det farskaps-tester i 1979, - altså det året Therese ble født? Hvis det var mulig, - hvorfor tok ikke spansken en farskaps-attest?

Jeg har fortsatt tro på at hun kan bli funnet, eller i det minste at hun er i live. Veldig mye tyder på det. Det jeg sliter med å forstå er hvorfor de bruker så lang tid med denne prosessen når alle spor pekte retning Pakistan tre dager etter at hun forsvant! Hvor "ivrige" er folk til å finne henne egentlig, siden de aldri drar til Pakistan for å lete etter henne? Det nærmer seg 29 år siden hun forsvant!

Jeg vil tro at hun nå føler seg mer knyttet til den pakistanske familien etter å ha måttet leve med dem i så mange år, men for alles skyld er det godt å få et svar på hva som skjedde den sommerkvelden i 1988. Er Therese levende eller død? Hvem bortførte Therese? Hvordan har det gått med Therese de siste 29 årene? Er hun gift og har barn? Har hun selv gjort sine forsøk på å komme seg ut av Pakistan? Dette er bare noen av mange spørsmål man kan stille seg etter så mange år. Det hadde vært godt å få et svar. Også for Thereses egen skyld. 

Det er riktig at de må få bestemme det selv, men jeg har inntrykk av at en del blir "lurt" til å bruke klarsynte. Og jeg forstår det jo også. Hvis alt annet er prøvd, så hvorfor ikke? Samtidig tror jeg ikke at det har noe for seg, og at det heller kan skape et falskt håp og kanskje rive opp i en del som nesten var leget. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Har dere hørt siste episode av uløst? Dette er på en måte "for godt til å være sant", samtidig som det er så ufattelig tragisk at de ikke kommer videre. Det skal angivelig koste 50 000 kr ifølge mannen fra Pakistan som vet hvor Therese er, sier at han er der i Pakistan. Hvor mye har egentlig kommet inn i den innsamlings-aksjonen som en gang ble satt i gang? Hvis det er snakk om 50 000 kroner, da er det toppen 1000 kr fra hver og en i Thereses nærmeste omgangskrets. For da må hun kunne komme hjem igjen uten at politiet trenger å gjøre noe egentlig. Tidligere episoder er tragiske, men her har du et lydopptak og en telefonsamtale hvor spesielt telefonsamtalen kan gi litt informasjon...og det at journalistene har fått dette nummeret de kan ringe. 

Kjære Therese.
Jeg kjenner deg ikke, men håper du har det bra. Du har sikkert fått et annet navn der du er nå, for jeg tror du er i live i Pakistan. At din mammas pakistanske eks-kjæreste sannsynligvis er pappaen din betyr ikke at det er i Pakistan du hører til. Du hører til i Norge med din norske familie. Man kan ikke røve med seg et barn på samme måte som du ble røvet bort fra din norske familie. Hvis den pakistanske mannen faktisk er pappaen din så kunne han jo heller tatt deg med til Pakistan på ferie. Ikke for å bo der, og ikke uten å være enig med mammaen din først. Du er sikkert preget av det som skjedde med deg! Hva heter du nå? Går utifra at du kan ha fått et annet navn av den pakistanske familien din. Er du gift og har barn? Har du noen gang prøvd å komme deg ut av det landet?
Det er snart 29 år siden du forsvant. Hele Norge var i sjokk fordi du plutselig ble borte. Prøvde du å løpe fra de pakistanske da du var sammen med dem på Fornebu, i København eller på Kastrup? Vekket du oppmerksomhet? Henvendte du deg til andre enn de pakistanske? Hvordan klarte de å ta deg med seg uten å tiltrekke seg oppmerksomhet? I snart 29 år har du vært borte fra alle dine kjære. Men er det egentlig spansken som er pappaen din? Eller er det den pakistanske mannen? Tenk om noen kunne gitt et svar på det. Ingen av dem tok farskaps-test. Men begge visste at det er mulig det er pakistaneren som er pappaen din. 
Du føler deg kanskje mer knyttet til Pakistan nå, ettersom du har levd nesten tre firedeler av livet ditt der nede. Men jeg har fortsatt en slags tro på at du skal komme hjem. Til Norge, for det er det som er hjemlandet ditt. Fødelandet ditt. Og du har så mange kjære i Norge. For snart 29 år siden ble du borte for hele Norge. I snart 29 år har du vært et mysterium. Selv om mye tyder på at det er i Pakistan du er, og spor har gått i den retningen siden noen dager etter at du ble borte. Hvordan har det gått med deg de siste 29 årene? Alle må bare håpe at du snart kommer hjem. Alle fortjener å få et svar på gåten. Også for din skyld Therese, levende eller død. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
På 10/04/2017 den 11.22, Newroz skrev:

Det er riktig at de må få bestemme det selv, men jeg har inntrykk av at en del blir "lurt" til å bruke klarsynte. Og jeg forstår det jo også. Hvis alt annet er prøvd, så hvorfor ikke? Samtidig tror jeg ikke at det har noe for seg, og at det heller kan skape et falskt håp og kanskje rive opp i en del som nesten var leget. 

"Seriøse" klarsynte, enten man tror på de eller ikke, jobber ofte tett opp på mennesker i tragiske situasjoner og det siste de ønsker er å gi falskt håp eller å gjøre mer skade.

Jeg tror ikke på klarsynte men synes fortsatt de er gode menneskekjennere, kanskje det er slik de er så flinke på å lese situasjoner og mennesker? De som driver med dette seriøst er ikke ute å sjokkere eller bevise at de er klarsynte, de bidrar med det de føler de kan bidra med. Har sett klarsynte som ikke ønsker å hjelpe fordi det ikke ville vært det beste for personen/familien, personen/familien forventer for mye av den klarsynte eller at personen svelger alt den klarsynte sier uten å stille spørsmål.

Kan det misbrukes? Såklart. Hvis man velger hjelp fra klarsynte så må man være kritisk.

Anonymkode: e37c7...76c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Millimani
13 timer siden, rundtfingern skrev:

Noen som vet når på året hun ble født?😊

Januar

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 måneder senere...
Butternut

Jeg har visst om Theresesaken siden jeg selv var liten/mye yngre og har alltid håpet at noen skulle finne henne. Av en eller annen grunn tror jeg kanskje at hun lever. Det bare er noe med denne saken..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...