Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tror dere Therese endelig blir funnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det blir fortsatt daglig kidnappet barn som fraktes fra ett land til en annen med ett av foreldrene sine. Det er jo ikke noe nytt dette, dessverre blir mange ikke oppklart heller. Men det er jo ikke sikkert at hun har ett grusomt liv i Pakistan. Kan jo hende hun har det helt greit. Hvis ikke sannheten ligger i han døde drammenseren som drepte henne da

Endret av lillemy02
  • Liker 2
Skrevet
4 hours ago, Pipaluk said:

Mennesker som føler seg truet eller redde reagerer ikke på samme måte som vi tenker er naturlig.  Mange drukningsofre feks har ikke krefter til å skrike om hjelp. Det blir full fokus på å bare overleve situasjonen. Det blir en stille drukning 

Konsekvensene av å lage en scene hvis kidnapping  kan bli store om det ikke fører frem. Mange som har blitt holdt fanget har ikke turt å protestere og rope om hjelp. 

Nei tror nok de hadde oppklart saken om det skjedde i dag. Vi har Så mange hjelpemidler og muligheter for å overvåke steder. 

Dette var i 1988. Dette var et lite barn. Hun kjente antakelig minst en av dem hun var sammen med på flyet, men dog. Hun burde ha skreket, eller tilkalt seg oppmerksomhet på en annen måte. Om det skjedde i dag så ville de oppklart saken? Det burde de gjort i 1988 eller 1989 også, hvis de bare hadde lagt litt mer i Pakistaner-sporet enn det de gjorde. 

1 hour ago, lillemy02 said:

Det blir fortsatt daglig kidnappet barn som fraktes fra ett land til en annen med ett av foreldrene sine. Det er jo ikke noe nytt dette, dessverre blir mange ikke oppklart heller. Men det er jo ikke sikkert at hun har ett grusomt liv i Pakistan. Kan jo hende hun har det helt greit. Hvis ikke sannheten ligger i han døde drammenseren som drepte henne da

Jeg kan ikke se for meg at hun ble drept av han som nevnes i dokumentaren om Marianne. Jeg tenker heller at det må være tilfeldigheter at han også hadde tilknytning til Fjell. Hvis Thereses mamma, og/eller flere som bodde på Fjell den gang, - får se et bilde av denne mannen vil noen kanskje kjenne ham igjen. Likevel ser jeg ikke for meg at den mannen har noe med Thereses forsvinning å gjøre. Jeg tror mest på at hun lever i Pakistan. Jeg kan ikke se for meg at hun er lykkelig der. Hvis hun er i Pakistan har hun riktignok levd mer enn tre firedeler av sitt liv der, og føler seg kanskje mer knyttet til det landet siden hun ikke har vært i Norge siden hun var et barn. Ikke sikkert hun husker så mye av sin fortid i Norge heller. Men kommer hun seg til Norge igjen, kan ting bli annerledes. Det vet man imidlertid ikke før det eventuelt går så langt at det er mulig. At muslimske foreldre kidnapper sine egne barn er ikke unormalt, og det har vært spekulasjoner om Thereses pappa er pakistansk, ikke den spanske slik som opprinnelig oppgitt. Michael Winger framstiller det som at pakistaneren er pappaen. Men det vites vel ikke sikkert. Hadde spansken og pakistaneren tatt en farskapstest den gang (går ut i fra at det gikk an i 1979 da Therese ble født), så hadde man jo fått et klinkende klart svar på det.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Millimani skrev:

Det er jo også noe som er spesielt i saken. På passasjerlister på et fly fra Oslo til København den aktuelle kvelden, og fra København til Islamabad natt til tirsdag 05.07. ble det registrert et uidentifisert barn. Dette barnet reiste sammen med to pakistanske. Det vites ikke kjønn og alder på barnet. Men ei jente som lignet Therese reiste sammen med to pakistanske på de to nevnte flyene. Det er jo helt utrolig at det ikke vakte oppsikt på Fornebu og Kastrup. Om, hvorfor eller hvordan Therese klarte å ikke skape oppmerksomhet ved f.eks å skrike høyt, løpe fra dem, eller på annen måte. Kan hun virkelig ha forholdt seg helt rolig, lurt så trill rundt at hun stolte på at de hadde fått lov av mammaen å ta henne med et sted, og snart skulle hjem igjen? På den tiden var det jo lovlig og vanlig at foreldre hadde barn skrevet inn i sitt pass, så man skal aldri si aldri. Men samtidig er det noe med dette registrerte uidentifiserte barnet. Det er noe som er veldig merkelig med dette tilfellet. En annen ting jeg stiller spørsmål ved, er overvåkingskamera på flyplassen. Opptakene slettes vel etter noen dager (?), men her kan Therese ha blitt fanget opp både på Fornebu og Kastrup før de tipsene kom. Så kanskje opptrinnene ble filmet i tillegg. Da burde jo politiet fått videoer fra overvåkingskameraene også, hvis det lå opptak fra de aktuelle kveldene der. Og det ville vært lett å se om hun var der, og hvem hun var sammen med 

WTF? Da er hun jo i Pakistan, null vits i å vurdere noe annet. Vi stikker ned og infiltrerer miljøet og finner henne? Jeg må bare sole meg litt først. Nei seriøst, da går det jo an å finne henne, men det koster vel for mye penger for politiet.

Skrevet
8 timer siden, Cleopatra70 skrev:

WTF? Da er hun jo i Pakistan, null vits i å vurdere noe annet. Vi stikker ned og infiltrerer miljøet og finner henne? Jeg må bare sole meg litt først. Nei seriøst, da går det jo an å finne henne, men det koster vel for mye penger for politiet.

Politiet ønsker mer enn noe annet å oppklare saken. De har liten tro på akkurat dette sporet. Derfor satser de på andre spor. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
On 10/16/2020 at 11:36 PM, Cleopatra70 said:

De hadde to "detektiver" i Pakistan for å gjøre undersøkelser på begynnelsen av 1990-tallet. Dette var et pakistansk søskenpar, og den ene jobbet periodevis som tolk for politiet. De dro til den landsbyen Inger Lises eks-kjæreste kommer fra, og under dekke for å være journalister som skulle skrive for et norsk ukeblad om forhold mellom europeisk/skandinavisk mor og pakistansk far. Litt feil dekk-historie etter min mening :roll: De fikk uansett tips om at det var sannsynlig at det kunne være vanskelig å få noen til å snakke. Dette viste seg også å stemme, da det pakistanske miljøet lukket seg. Dermed kom det ikke noe ut av undersøkelsene i Pakistan, og politiet la det bare bort :roll:

Her i episode 3 kan du høre om pakistaner-sporet

https://podtail.com/no/podcast/ulost/s02e03-det-gar-et-fly-til-pakistan-2017-04-13-2/

On 10/17/2020 at 8:26 AM, Pipaluk said:

Politiet ønsker mer enn noe annet å oppklare saken. De har liten tro på akkurat dette sporet. Derfor satser de på andre spor. 

Den gang da... Det kom ikke noe ut av det da de prøvde seg på å undersøke i Pakistan på begynnelsen av 1990-tallet, av den enkle grunn at "det pakistanske miljøet lukket seg". Nei, de tror fortsatt på den perverse svensken som ødela årevis av det som kunne vært verdifull tid til etterforskning. Og kanskje en sann oppklaring. Han ble frikjent i 2011, etter at det gikk nesten 13 år med tull fra hans munn, og så over to år fra han trakk tilståelsen i desember 2008 og til han ble frikjent i mars 2011.

Endret av Millimani
  • Liker 4
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei. Hvor kan man lese/ se det Michael winger sa? Lena Ranehag sa det var nesten umulig å finne henne. Ho var i en annen verdensdel.

Skrevet
38 minutter siden, Sillje skrev:

Hei. Hvor kan man lese/ se det Michael winger sa? Lena Ranehag sa det var nesten umulig å finne henne. Ho var i en annen verdensdel.

Mener det ligger på hans nettside fortsatt, første måned gratis: https://www.w-verden.no/

Skrevet

Er helt sikker på hun ble kidnappet til Pakistan. Det stemmer sikkert det Lena Ranehag sier

• Liker 1
Skrevet

Noen vet noe i denne saken. Håper de som vet sender et anonymt brev etc til politiet om de ikke ønsker å stå frem, slik at jenta blir funnet og familien får et svar og kan ha ei etc grav å gå til. Denne saken er helt rystende, og jeg synes så synd på moren som har levd med uvissheten i alle år. 
håper åsted Norge kan si noe om saken også, 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Sillje skrev:

Er helt sikker på hun ble kidnappet til Pakistan. Det stemmer sikkert det Lena Ranehag sier

Hvorfor er du så helt sikker på det? Det skal mye logistikk til, for å sende et barn dit. Og hvis det var målet, hvorfor vente til hun ble ni år med å kidnappe henne? Jeg har mer tro på at det er en serieforbryter som har gått helt under radaren. Jeg heller mer mot teorien til Jørn Lier Horst om at det er en felles link mellom Marianne og Therese-saken. Det er en person  som de ikke har klart å sjekke ut i noen av sakene. Han har vært begge steder. Har ikke alibi. Bodde alene. Ble ikke avhørt i noen av sakene. 

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Sunnys skrev:

Noen vet noe i denne saken. Håper de som vet sender et anonymt brev etc til politiet om de ikke ønsker å stå frem, slik at jenta blir funnet og familien får et svar og kan ha ei etc grav å gå til. Denne saken er helt rystende, og jeg synes så synd på moren som har levd med uvissheten i alle år. 
håper åsted Norge kan si noe om saken også, 

Det mest skremmende her, er at kanskje ingen andre vet noe enn gjerningsmannen. Det kan ha vært en serieforbryter som har klart å leve helt under radaren. Andre kan kanskje tipse om personer som de tenker kan ha vært involvert. Kanskje har de sett en ung jente sammen med gjerningsmannen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Det mest skremmende her, er at kanskje ingen andre vet noe enn gjerningsmannen. Det kan ha vært en serieforbryter som har klart å leve helt under radaren. Andre kan kanskje tipse om personer som de tenker kan ha vært involvert. Kanskje har de sett en ung jente sammen med gjerningsmannen.

Skremmende.. kan jo være at gjerningsmannen er død også.. det er det jo ingen som vet 

• Liker 3
Skrevet

De har ikke gjort så mye med han på fantom tegningen. Moren til Therese sa jo at de fra Pakistan hadde kikket mye på henne. Kanskje flere involverte. Det var jo noen som tok fly til Pakistan med et uidentifisert barn. Husk at det var 80- tallet. Hadde hun vært drept i Norge, hadde liket dukket opp på et eller annet tidspunkt. 
stakkars jente og familie. 

Skrevet

Skjønner ikke at det ikke er sendt på TV i Pakistan eller at de har lovet dusør hvis noen vet noe. 

Annonse
Skrevet
1 hour ago, Pipaluk said:

Det var ei dame som kom med et lydopptak til politiet for noen år tilbake. Dette skal ha handlet om en mann som innrømte overfor henne at han hadde begått et drap, og kastet offeret til krabbene. Politiet gjorde ikke noe med dette. 

1 hour ago, Sunnys said:

Skremmende.. kan jo være at gjerningsmannen er død også.. det er det jo ingen som vet 

Det er jo det som er veldig på bane nå da, hvis man tar tipset som kobler saken til Mariannes forsvinning. I så tilfelle er mannen død. Flere holdepunkter. Begge sakene kan likevel bli løst. Det beste er imidlertid om også politiet tar til vettet og gjør en innsats.

43 minutter siden, Sillje said:

Skjønner ikke at det ikke er sendt på TV i Pakistan eller at de har lovet dusør hvis noen vet noe. 

I podcasten nevnes det at den pakistanske familien krever 50.000 kroner for å få henne til Norge igjen. Muslimske familier har plikt til å ta barna til en oppdragelse i muslimsk-pakistansk ånd. Det nevnes i podcasten. Men med tanke på det som har skjedd med Marianne-saken, og tipset som kobler disse to sakene sammen, innrømmer jeg å ha begynt å tvile litt på pakistaner-sporet nå. Til tross for at jeg egentlig har trodd mest på det i mange år. Det er så mye rart ved denne saken. Skurrer det ikke den ene veien, så skurrer det den andre veien. Det skal angivelig ha meldt seg ei dame som reiste til Pakistan på de aktuelle flyene. Hun reiste med to barn skrevet i sitt pass. Bodde i Norge, men var fra Pakistan. Har samme etternavn som Inger-Lises pakistanske eks, men er ikke det minste i slekt med ham. 

• Liker 1
Skrevet

Han sa han visste alt om Therese forsvinningen og kunne gi informasjon som førte til henne, men han skulle ha 50 000. I podcasten sier de også at de ikke fikk identifisert kvinnen som tok fly to dager etter.  De har ikke gjort nok hvertfall. Utrolig tragisk alt.  
interessant det Lena Ranehag sa om saken. Vi får vel aldri vite hva som virkelig skjedde. 

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Sillje said:

Han sa han visste alt om Therese forsvinningen og kunne gi informasjon som førte til henne, men han skulle ha 50 000. I podcasten sier de også at de ikke fikk identifisert kvinnen som tok fly to dager etter.  De har ikke gjort nok hvertfall. Utrolig tragisk alt.  
interessant det Lena Ranehag sa om saken. Vi får vel aldri vite hva som virkelig skjedde. 

Det var sånn han sa det ja. Denne kvinnen meldte seg selv på et tidspunkt

Endret av Millimani
Skrevet

Hvor er den pakistaneren som noen trodde var faren i dag? Og familien hans? Bor de i Norge ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...