Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det vel ikke noe i veien for å ta en biiiiitteliten nødløgn og si at du har besøkt en monark i skottland og spist mye utsøkt sjokolade og drukket mengder av dertil passende vin? :plystre: Hvis du i tillegg benytter deg av

frøkens tips og sier det meget fort, vil jeg  påstå at det vil høre så utydelig ut at det er i grenseland sant også? :Nikke::plystre::ninja:

:ler:

article-2390235-0046066000000258-87_634x

:laugh:

:hoho: Det verste med dette bildet er at de kilt-buksene ser helt utrolig urharry ut. For en gjeng. :nigo: (noen andre som først nå la merke til at gamlefar sjøl har en kniv i sokkene?)

:laugh: Tror Anje sklir rett inn der! Godt hun husket fotobevis fra ferien :jepp:

Jeg har faktisk et rutet skjørt. Sklir vel rett inn, da? :plystre:
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oy! :vinke:

Hvordan står det til på terrassen din? :)

Du, jeg har plutselig fått utrolig mange knopper på paprikaplantene mine, men det er bare to som så vidt har begynt å utvikle seg. Hva gjør jeg? Kan det være lurt å knipe av en del av knoppene? Det er vel uansett ikke tid til at mange kan utvikle seg nå og frem til sesongen er over? :vetikke: Hva gjør du? :)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til på terrassen din? :)

Du, jeg har plutselig fått utrolig mange knopper på paprikaplantene mine, men det er bare to som så vidt har begynt å utvikle seg. Hva gjør jeg? Kan det være lurt å knipe av en del av knoppene? Det er vel uansett ikke tid til at mange kan utvikle seg nå og frem til sesongen er over? :vetikke: Hva gjør du? :)

På terassen er det fullt kaos. :ler: Det kravler av maur og lus og åmer som elsker det fuktige sommerværet. Og så har jeg på et eller annet vis klart å så/merke noen av chilien feil. Så nå har jeg mye mer chili og mye mindre paprika enn jeg trodde. :klo: Jaja.

Altså: mine får gjøre litt som de vil (ref "fullt kaos"). Så jeg kniper ikke knoppene av med mindre de henger ytterst på en lang grein eller noe og jeg synes det ser ut som planten ikke tåler vekten av en hel paprika akkurat der. I min erfaring så slipper planten knoppene når den har nok frukter på en gang. Jeg starter vel å knipe knopper for å få de eksisterende modne i september (tror jeg - i alle fall drøyer jeg det til nettene er kjølige). Men om det er den lureste måten å gjøre det på: :vetikke: Jeg har prøvd å knipe, altså. De hersens plantene produserer bare så innmari mange knopper at jeg gir opp etter 1 dag. :jolie:

I forgårs sådde jeg faktisk reddiker og erter og noe vinterkålaktig som jeg håper tåler kulde. Litt spent på om lusene og åmene kaster seg over det, da. I år har det vært helt håpløst. Etter to forsøk med erter som ble anhilert av lus måtte jeg bare gi opp den ideen. :(

Hvordan står det til i hagen?

Endret av Anje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På terassen er det fullt kaos. :ler: Det kravler av maur og lus og åmer som elsker det fuktige sommerværet. Og så har jeg på et eller annet vis klart å så/merke noen av chilien feil. Så nå har jeg mye mer chili og mye mindre paprika enn jeg trodde. :klo: Jaja.

Altså: mine får gjøre litt som de vil (ref "fullt kaos"). Så jeg kniper ikke knoppene av med mindre de henger ytterst på en lang grein eller noe og jeg synes det ser ut som planten ikke tåler vekten av en hel paprika akkurat der. I min erfaring så slipper planten knoppene når den har nok frukter på en gang. Jeg starter vel å knipe knopper for å få de eksisterende modne i september (tror jeg - i alle fall drøyer jeg det til nettene er kjølige). Men om det er den lureste måten å gjøre det på: :vetikke: Jeg har prøvd å knipe, altså. De hersens plantene produserer bare så innmari mange knopper at jeg gir opp etter 1 dag. :jolie:

I forgårs sådde jeg faktisk reddiker og erter og noe vinterkålaktig som jeg håper tåler kulde. Litt spent på om lusene og åmene kaster seg over det, da. I år har det vært helt håpløst. Etter to forsøk med erter som ble anhilert av lus måtte jeg bare gi opp den ideen. :(

Hvordan står det til i hagen?

Hmm ja, da tror jeg jammen jeg følger din metode. Hvis jeg klarer å la være å knipe! :P

Så utrolig irriterende med lus og åmer og snegler altså! :bond: Kan de ikke forstå at de skal holde seg borte fra .. eh naturen?  :laugh: *Kremt* nu vel .. jeg har vel egentlig ikke såå mye åmer, men, til gjengjeld har jeg snegler i bøtter og spann! Blir en smule koko av det for å si det mildt ..

Så gøy med høstplanting! :hoppe: Jeg har også mye på gang! :hoppe: Reddiker har jeg sådd i omganger hele sommeren, og har planer om å ta bort noe salat jeg ikke har fått brukt opp :sjenert: og så spinat der en av dagene. Ellers har jeg mer salat, grønnkål, sannsynligvis rosenkål og cime di rapa på plakaten. Har nettopp høstet de første av disse og venter på at en ny omgang skal bli ferdig (de vokser superfort!). Første gangen jeg prøver de, men det blir ikke siste altså, de var ganske så gode stekt lett i godt smør :nigo: Og de tar bare 40 eller 60 dager fra frø til... :plystre::lur::ninja:

Ellers kan jeg melde om at squash-forbannelsen stadig hviler over rumlehagen .. jeg tror nesten jeg må ta et bilde av den deprimerende lille planten og vise deg - det er helt utrolig at jeg ikke skal få det til altså!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg som en dårlig gartner :daane:

Men om jeg tar ut sparepenger så kan jeg jo kjøpe ferdige potter med diverse tomater, paprika og grønnsaker?

:laugh: Uansett går det sjeldent bra å så her, blir ofte for lite lys. Eller så gjør jeg alt feil :unsure:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en dårlig gartner :daane:

Men om jeg tar ut sparepenger så kan jeg jo kjøpe ferdige potter med diverse tomater, paprika og grønnsaker?

:laugh: Uansett går det sjeldent bra å så her, blir ofte for lite lys. Eller så gjør jeg alt feil :unsure:

Det er du da absolutt ikke! :blomst: Jeg kan trøste deg med at det er mye som ikke funker her heller altså!  :laugh: Er nok bare jeg som er i overkant ivrig med eksperimentering :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du da absolutt ikke! :blomst: Jeg kan trøste deg med at det er mye som ikke funker her heller altså!  :laugh: Er nok bare jeg som er i overkant ivrig med eksperimentering :P

Haha snill du :klemmer: Fikk vel litt akutt dårlig hageselvtillit :P men det har mye med at jeg ikke har hatt helt muligheten de siste årene. Kjempefint å høre om deres eksperimentering og dyrking for det :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløtter på Gardsjentene, har ikke fulgt med på den. Det var en som sang isted i så fin 40-tallskjole :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha snill du :klemmer: Fikk vel litt akutt dårlig hageselvtillit :P men det har mye med at jeg ikke har hatt helt muligheten de siste årene. Kjempefint å høre om deres eksperimentering og dyrking for det :jepp:

Det følelsen kjenner jeg altfor godt når det kommer til så mye :klemmer: Jeg tenker at det viktigste er å kose seg med det man får til, og så plusse på litt drømmer for hva man ønsker og håper å få til i framtiden :jepp: Jeg får bare til bittelitt av det jeg egentlig vil - og jeg har mange dager hvor det faktum er ganske så tungt å leve med. Men, hva kan man gjøre? Prøve å nyte blomstene man faktisk har, og livet man har og se det som er ok i dagen. Selv om det jammen ikke er like lett alltid .. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløtter på Gardsjentene, har ikke fulgt med på den. Det var en som sang isted i så fin 40-tallskjole :rodmer:

Ikke sikker på hva det er - er det den britiske serien? *dukker opp noen bilder fra glemselen* :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følelsen kjenner jeg altfor godt når det kommer til så mye :klemmer: Jeg tenker at det viktigste er å kose seg med det man får til, og så plusse på litt drømmer for hva man ønsker og håper å få til i framtiden :jepp: Jeg får bare til bittelitt av det jeg egentlig vil - og jeg har mange dager hvor det faktum er ganske så tungt å leve med. Men, hva kan man gjøre? Prøve å nyte blomstene man faktisk har, og livet man har og se det som er ok i dagen. Selv om det jammen ikke er like lett alltid .. :klemmer:

Det var veldig fint sagt :jepp: Ja det er nettopp det som er viktig, å glede seg over det man får til, passe på å nyte blomstene man har mens de er der :) Drømmer er fine, man må bare passe seg så de ikke bikker over til tanker om det som virker håpløst. Holde oppe horisonten :P

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikker på hva det er - er det den britiske serien? *dukker opp noen bilder fra glemselen* :ler:

Ja britisk serie på nrk, om gårdsjenter under krigen tror jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig fint sagt :jepp: Ja det er nettopp det som er viktig, å glede seg over det man får til, passe på å nyte blomstene man har mens de er der :) Drømmer er fine, man må bare passe seg så de ikke bikker over til tanker om det som virker håpløst. Holde oppe horisonten :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja britisk serie på nrk, om gårdsjenter under krigen tror jeg :)

Ja googlet det nå, det var det jeg tenkte på. Tror ikke jeg har sett noen episoder, men så det litt her og der mens jeg stadig hadde tv :jepp:

Mye fine klær i sånne serier ja! :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja googlet det nå, det var det jeg tenkte på. Tror ikke jeg har sett noen episoder, men så det litt her og der mens jeg stadig hadde tv :jepp:

Mye fine klær i sånne serier ja! :rodmer:

Samme her :ler: Men jeg kan fint bare titte på klærne, håret og omgivelsene i sånne periodeserier :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :ler: Men jeg kan fint bare titte på klærne, håret og omgivelsene i sånne periodeserier :laugh:

:laugh: samme her - også med interiør, kan bli helt opphengt i noen gardiner feks og helt glemme handlingen :fnise:

Fant en fin drøm her :rodmer:

Kent-garden-greenhouse.jpg

:daane: ja, takk - tar en slik! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er klokken jammen snart 3 igjen! :bond: Tror jeg må få meg kg-lås på natten :ler:

Natta - sov godt :natti: :vinke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...