Hoppetaujenta Skrevet 11. juni 2015 #1201 Del Skrevet 11. juni 2015 Bare vent x2! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #1202 Del Skrevet 11. juni 2015 *nekte å fortelle at den er gjemt i en veldig stor sekk langt ute i Kg-hagen* Hva?! Sommer'n eller livet! Jeg tror definitivt jeg skal lage meg noen kassebed til neste sesong. Skulle egentlig få grave meg et bed i hagen her, men det har liksom aldri blitt til det, og dessuten er det så mye katter i området at det bare blir håpløst. Så jeg tror jeg heller skal få snekret sammen noen sånne pallekarm-kasser. Og om det ser ut til at vi blir boende her en stund så får det bli i en del av hagen hvor vi også har en sandkasse til ungene, eller noe sånt Det er så gøy å følge med her inne på alt som spirer og gror, jeg blir så glad av det Jeg stemmer for pallekarmer. Og kan tipse om at de selger billige sett med build-your-own-pallekarm både her og der. (men at ingen kan forsikre avlingen din mot barn. De elsker å plukke umodne saker. ) Nommen så koselig .. Hoppe minnes tilbake til sin ungdom på hage og hustell-linjen? Takk og pris for at det finnes bildebeviser! Jommen holder Hoppe seg godt! Jeg ville aldri gjettet på at hun var 110 år! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. juni 2015 #1203 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg er helmarinert i iskrem. Det er grunnen. <----- stolt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 12. juni 2015 #1204 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Hva?! Sommer'n eller livet! Jeg stemmer for pallekarmer. Og kan tipse om at de selger billige sett med build-your-own-pallekarm både her og der. (men at ingen kan forsikre avlingen din mot barn. De elsker å plukke umodne saker. ) Jommen holder Hoppe seg godt! Jeg ville aldri gjettet på at hun var 110 år! hun er noe for seg selv! Tekola; jeg har kjøpt sånne pallekarm byggesett som Anje nevner, de er veldig ok Har også et byggesett i litt finere tre fra Plantasjen, veldig fornøyd med den også God helg, Anje! Endret 12. juni 2015 av Rumle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #1205 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg er helmarinert i iskrem. Det er grunnen. <----- stolt *tusle av sted etter en ekstra porsjon sorbet - for helsa sin del* hun er noe for seg selv! Tekola; jeg har kjøpt sånne pallekarm byggesett som Anje nevner, de er veldig ok Har også et byggesett i litt finere tre fra Plantasjen, veldig fornøyd med den også God helg, Anje! Jeg har drukket vin og vært i barnebursdag og da er helgen vellykket. Altså, vin og bursdag hver for seg, ikke i kombo. Men sånn ellers så er det fortsatt 8 grader ute. Hvor blir det av sommer'n? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. juli 2015 #1206 Del Skrevet 23. juli 2015 Har det blitt noe mer sommer på deg? Eller i det minste mer vin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 25. juli 2015 Forfatter #1207 Del Skrevet 25. juli 2015 Har det blitt noe mer sommer på deg? Eller i det minste mer vin? Det har ikke blitt så mye sommer (på noen) i år. Men det har blitt noen flasker med "krise, det regner igjen"-vin... Og noen øl på altanen. Hvordan behandler sommeren dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. juli 2015 #1208 Del Skrevet 25. juli 2015 Åhh du har fått tak i krisevin du også? Det er kaldt! Grønnsakene mine skjønner ikke bæret .. og det gjør i grunnen ikke jeg heller En paprika har vokst seg stor i det kjipe drivhuset .. og det var jeg i grunnen litt fornøyd med helt til jeg så at den var begynt å råtne i ene enden? Hvordan går det med dine paprika? Jeg leste i går at det var fare for frost i natt. frost i juli?! Og at det var meldt 2 minusgrader i Hardanger? Det bør jammen bli en fin høst altså .. *mumler* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #1209 Del Skrevet 26. juli 2015 Åhh du har fått tak i krisevin du også? Det er kaldt! Grønnsakene mine skjønner ikke bæret .. og det gjør i grunnen ikke jeg heller En paprika har vokst seg stor i det kjipe drivhuset .. og det var jeg i grunnen litt fornøyd med helt til jeg så at den var begynt å råtne i ene enden? Hvordan går det med dine paprika? Jeg leste i går at det var fare for frost i natt. frost i juli?! Og at det var meldt 2 minusgrader i Hardanger? Det bør jammen bli en fin høst altså .. *mumler* Krisevin kompletterer den norske sommeren. Paprikaen min må jo klare seg ute. Og den takler det helt fint også. Det er hauger med små paprika på dem. Ikke vet jeg hvordan de har tenkt å få det modent før vinteren, men.. Om august og september blir fine måneder så blir det paprika-fest. Hvorfor de råtner vet jeg ikke. Noen av mine gjorde det i fjor (eller forfjor?) Og jeg fant aldri ut hvorfor. Kanskje har de blitt for våte? Eller fuktige? Eller et dyr har kommet seg inn i den? Frost i juli. Var det ikke Røros som hadde snø i juni? Det er en merkelig sommer. (Frem med nødvinen!) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. juli 2015 #1210 Del Skrevet 26. juli 2015 Frost og snø om sommeren på Røros er absolutt ikke fremmed Vi har vært en tur i trøndelag og drar snart til sørlandet, med en kjærestetur til utlandet for oss voksne imens ungene var her hjemme Ikke så mye vin, men fikk kjøpt en ny whisky på flyplassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #1211 Del Skrevet 26. juli 2015 Frost og snø om sommeren på Røros er absolutt ikke fremmed Vi har vært en tur i trøndelag og drar snart til sørlandet, med en kjærestetur til utlandet for oss voksne imens ungene var her hjemme Ikke så mye vin, men fikk kjøpt en ny whisky på flyplassen Skuer mine øyne en kvinne som setter pris på sin whisky? Dem treffer jeg jammen ikke ofte, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. juli 2015 #1212 Del Skrevet 26. juli 2015 Vi er en sjelden vare, uten tvil! Jeg skylder på hårfargen min Drømmeturen går til Skottland, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #1213 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg holder med deg i den teorien. Mang en person har forsiktig spurt meg om jeg farger håret, hvorpå jeg sier "ne-ei, hvorfor det?" Og de bekjenner at de trodde jeg sånn egentlig var rødhåret. (Irsk hudtone og et tonn fregner) Skottland. jeg er litt redd for å dra. Intet land kan leve opp til mine idealer om Skottland (godt hjulpet av en tv-serie som gikk for en del år siden, som jeg pent har glemt navnet på..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. juli 2015 #1214 Del Skrevet 27. juli 2015 Frost og snø om sommeren på Røros er absolutt ikke fremmed --- Men, jeg kan love deg at frost i Hardanger i juli er fullstendig uhørt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. juli 2015 #1215 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg blir gjerne med dere til Skottland men jeg må innrømme at jeg hater whiskey .. Isle of sky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. juli 2015 #1216 Del Skrevet 27. juli 2015 Når jeg ser på det bildet nå .. tror jeg jammen ikke at jeg hadde turt å gå på den smaleste delen av stien altså .. blir helt svimmel bare av å se på bildet jo! Håper det ikke er den eneste veien til det fine huset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 27. juli 2015 Forfatter #1217 Del Skrevet 27. juli 2015 Men, jeg kan love deg at frost i Hardanger i juli er fullstendig uhørt! Håper det ikke tar rotta på hardangereplene. Jeg blir gjerne med dere til Skottland men jeg må innrømme at jeg hater whiskey .. Isle of sky Men det går bra, Rumle. Vi trenger en sjåfør. Ikke sant, Tekola? Pluss: det er ikke noe galt med å være færre om whiskyen. Den stien så ikke helt trygg ut... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. juli 2015 #1218 Del Skrevet 27. juli 2015 Spesielt ikke etter man har smakt på en haug forskjellige whisky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. juli 2015 #1219 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg holder med deg i den teorien. Mang en person har forsiktig spurt meg om jeg farger håret, hvorpå jeg sier "ne-ei, hvorfor det?" Og de bekjenner at de trodde jeg sånn egentlig var rødhåret. (Irsk hudtone og et tonn fregner) Skottland. jeg er litt redd for å dra. Intet land kan leve opp til mine idealer om Skottland (godt hjulpet av en tv-serie som gikk for en del år siden, som jeg pent har glemt navnet på..) Monarch of the Glen? Den var veldig koselig! Jeg har vært på ferie i Skottland en gang, veldig fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. juli 2015 #1220 Del Skrevet 27. juli 2015 Spesielt ikke etter man har smakt på en haug forskjellige whisky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå