Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*nekte å fortelle at den er gjemt i en veldig stor sekk langt ute i Kg-hagen* :lur:

Hva?! :trampe: Sommer'n eller livet!

Jeg tror definitivt jeg skal lage meg noen kassebed til neste sesong. Skulle egentlig få grave meg et bed i hagen her, men det har liksom aldri blitt til det, og dessuten er det så mye katter i området at det bare blir håpløst. Så jeg tror jeg heller skal få snekret sammen noen sånne pallekarm-kasser. Og om det ser ut til at vi blir boende her en stund så får det bli i en del av hagen hvor vi også har en sandkasse til ungene, eller noe sånt :jepp:

Det er så gøy å følge med her inne på alt som spirer og gror, jeg blir så glad av det :strix:

Jeg stemmer for pallekarmer. :jepp:

Og kan tipse om at de selger billige sett med build-your-own-pallekarm både her og der. (men at ingen kan forsikre avlingen din mot barn. De elsker å plukke umodne saker. :ler: )

Nommen så koselig .. Hoppe minnes tilbake til sin ungdom på hage og hustell-linjen? :rodmer:

2fac84ce50f8290a20a31850bee52d84.jpg

Takk og pris for at det finnes bildebeviser! :jepp:

Jommen holder Hoppe seg godt! :overrasket: Jeg ville aldri gjettet på at hun var 110 år! :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! :trampe: Sommer'n eller livet!

Jeg stemmer for pallekarmer. :jepp:

Og kan tipse om at de selger billige sett med build-your-own-pallekarm både her og der. (men at ingen kan forsikre avlingen din mot barn. De elsker å plukke umodne saker. :ler: )

Jommen holder Hoppe seg godt! :overrasket: Jeg ville aldri gjettet på at hun var 110 år! :fnise:

:laugh: hun er noe for seg selv!

Tekola; jeg har kjøpt sånne pallekarm byggesett som Anje nevner, de er veldig ok :jepp: Har også et byggesett i litt finere tre fra Plantasjen, veldig fornøyd med den også :jepp:

God helg, Anje! :blomst:

3e33274acd672d237c43cab91ea45f2d.jpg

18542f7fec09b9478585ecd75af4ec97.jpg

:danse:

Endret av Rumle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helmarinert i iskrem. Det er grunnen. :nigo: <----- stolt

*tusle av sted etter en ekstra porsjon sorbet - for helsa sin del*

:laugh: hun er noe for seg selv!

Tekola; jeg har kjøpt sånne pallekarm byggesett som Anje nevner, de er veldig ok :jepp: Har også et byggesett i litt finere tre fra Plantasjen, veldig fornøyd med den også :jepp:

God helg, Anje! :blomst:

3e33274acd672d237c43cab91ea45f2d.jpg

18542f7fec09b9478585ecd75af4ec97.jpg

:danse:

:hoppendeglad:

Jeg har drukket vin og vært i barnebursdag og da er helgen vellykket. :opplyser: Altså, vin og bursdag hver for seg, ikke i kombo. :ler:

Men sånn ellers så er det fortsatt 8 grader ute. :sukk: Hvor blir det av sommer'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Har det blitt noe mer sommer på deg? Eller i det minste mer vin? :kose:

Det har ikke blitt så mye sommer (på noen) i år. Men det har blitt noen flasker med "krise, det regner igjen"-vin... :sjenert: Og noen øl på altanen. :nigo:

Hvordan behandler sommeren dere? :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh du har fått tak i krisevin du også?   :laugh:

Det er kaldt! Grønnsakene mine skjønner ikke bæret .. og det gjør i grunnen ikke jeg heller :vetikke: En paprika har vokst seg stor i det kjipe drivhuset .. og det var jeg i grunnen litt fornøyd med helt til jeg så at den var begynt å råtne i ene enden? :klo: Hvordan går det med dine paprika?

Jeg leste i går at det var fare for frost i natt. frost i juli?! Og at det var meldt 2 minusgrader i Hardanger?  :sjokkert:

Det bør jammen bli en fin høst altså .. *mumler*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh du har fått tak i krisevin du også?   :laugh:

Det er kaldt! Grønnsakene mine skjønner ikke bæret .. og det gjør i grunnen ikke jeg heller :vetikke: En paprika har vokst seg stor i det kjipe drivhuset .. og det var jeg i grunnen litt fornøyd med helt til jeg så at den var begynt å råtne i ene enden? :klo: Hvordan går det med dine paprika?

Jeg leste i går at det var fare for frost i natt. frost i juli?! Og at det var meldt 2 minusgrader i Hardanger?  :sjokkert:

Det bør jammen bli en fin høst altså .. *mumler*

Krisevin kompletterer den norske sommeren. :opplyser:

Paprikaen min må jo klare seg ute. Og den takler det helt fint også. Det er hauger med små paprika på dem. Ikke vet jeg hvordan de har tenkt å få det modent før vinteren, men.. :vetikke: Om august og september blir fine måneder så blir det paprika-fest. :ler:

Hvorfor de råtner vet jeg ikke. Noen av mine gjorde det i fjor (eller forfjor?) Og jeg fant aldri ut hvorfor. Kanskje har de blitt for våte? Eller fuktige? Eller et dyr har kommet seg inn i den? :klo:

Frost i juli. :ninja: Var det ikke Røros som hadde snø i juni? Det er en merkelig sommer.

(Frem med nødvinen!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Frost og snø om sommeren på Røros er absolutt ikke fremmed :ler:

Vi har vært en tur i trøndelag og drar snart til sørlandet, med en kjærestetur til utlandet for oss voksne imens ungene var her hjemme :nigo:

Ikke så mye vin, men fikk kjøpt en ny whisky på flyplassen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært en tur i trøndelag og drar snart til sørlandet, med en kjærestetur til utlandet for oss voksne imens ungene var her hjemme :nigo:

Ikke så mye vin, men fikk kjøpt en ny whisky på flyplassen :nigo:

Skuer mine øyne en kvinne som setter pris på sin whisky? :strix:

Dem treffer jeg jammen ikke ofte, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi er en sjelden vare, uten tvil! Jeg skylder på hårfargen min :nigo::ler:

Drømmeturen går til Skottland, for å si det sånn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med deg i den teorien. :jepp: Mang en person har forsiktig spurt meg om jeg farger håret, hvorpå jeg sier "ne-ei, hvorfor det?" Og de bekjenner at de trodde jeg sånn egentlig var rødhåret. (Irsk hudtone og et tonn fregner)

Skottland. :daane: jeg er litt redd for å dra. Intet land kan leve opp til mine idealer om Skottland (godt hjulpet av en tv-serie som gikk for en del år siden, som jeg pent har glemt navnet på..) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

---

Men, jeg kan love deg at frost i Hardanger i juli er fullstendig uhørt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med dere til Skottland :rodmer: men jeg må innrømme at jeg hater whiskey .. :ninja: 

Isle-Of-Skye-Wallpaper.jpg

Isle of sky :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på det bildet nå .. tror jeg jammen ikke at jeg hadde turt å gå på den smaleste delen av stien altså .. blir helt svimmel bare av å se på bildet jo!  :laugh: Håper det ikke er den eneste veien til det fine huset? :unsure:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, jeg kan love deg at frost i Hardanger i juli er fullstendig uhørt! :ler:

Håper det ikke tar rotta på hardangereplene. :unsure:

Jeg blir gjerne med dere til Skottland :rodmer: men jeg må innrømme at jeg hater whiskey .. :ninja: 

Isle-Of-Skye-Wallpaper.jpg

Isle of sky :daane:

Men det går bra, Rumle. Vi trenger en sjåfør. :plystre: Ikke sant, Tekola? :ler:

Pluss: det er ikke noe galt med å være færre om whiskyen. :lol:

Den stien så ikke helt trygg ut... :overrasket:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med deg i den teorien. :jepp: Mang en person har forsiktig spurt meg om jeg farger håret, hvorpå jeg sier "ne-ei, hvorfor det?" Og de bekjenner at de trodde jeg sånn egentlig var rødhåret. (Irsk hudtone og et tonn fregner)

Skottland. :daane: jeg er litt redd for å dra. Intet land kan leve opp til mine idealer om Skottland (godt hjulpet av en tv-serie som gikk for en del år siden, som jeg pent har glemt navnet på..) :ler:

:vinke: Monarch of the Glen? :rodmer: Den var veldig koselig!

Jeg har vært på ferie i Skottland en gang, veldig fint :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...