Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

:fnise: Min munn er lukket med syv segl!

Ja, det er så utrolig slitsomt å ikke måtte stå opp halv seks hver dag! :ler:

Høres deilig ut med ti pluss. Her har det vært mellom 3 og 7 pluss helt siden julaften! Sånn kan det bare fortsette resten av vinteren for min del. :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vannet. :opplyser: Nesten greid å ta livet av asaleaen. :ninja: Jeg er ikke noe god på vanning.

Plussgrader. :strix: Dette har vært en eksemplarisk vinter. Slike kan vi godt få mange av. Altså, alle de høststormene er ikke så viktige, men mild vinter uten snø er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tapper vann i vaskekummen og drukner Asaleanene i dette hver tredje dag. Stopper drukningen når det ikke sier blupp blupp noe mer. :icon_lol:

Og jeg har fine Asaleaer til langt utpå våren Anje! :lillesky:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode intensjoner om å gjøre det. Men vips så er de knusktørre. :vetikke: Men det er så tørt og varmt på stua at den sikkert trenger vann hver dag, egentlig. Stakkars blomsten. :trist:

Men sitronspirene (4 stk nå!) trives fint med vannstellet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeiiih, er dere gale!? :ler:

Den derre #¤!7@ vinteren her minner meg om da jeg bodde i England. Der er det jo ikke årstider. Bare litt sånn... : høst - litt kaldere høst - litt mildere høst - kjip sommer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne hatt kjip sommer - bedre sommer - varm og fin sommer som årets tre årstider, jeg. :fnise: Det vanlige her er jo egentlig grønn vinter - brun vinter - grå vinter. :skratte:

Men været akkurat her og nå kjennes ikke som høst i det hele - mer som en veldig mørk vår! :strix:

Du ønsker deg vel ikke snø, Pingting?! :sjokkert::jolie:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og ser utover tåka fra arbeidsrommet mitt i sjette etasje. Ikke riktig at det ikke skal være snø nå. Men den kommer kanskje i helga. Kulda kommer iallfall. Veldig mørk vår ja, det kan man vel kalle det utafor her også. Gjør meg ikke noe med litt snø, men jeg kjenner det har vært deilig å slippe unna det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vannet. :opplyser:Nesten greid å ta livet av asaleaen. :ninja: Jeg er ikke noe god på vanning.

---

Jeg har greid det, merket det nå nettopp :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var flinkere med blomster og planter. Pynte opp litt med det hjemme. Men unge jenter og grønne planter, - det passer ikke så godt. :roser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid det, merket det nå nettopp :sukk:

Uffda. :sukk: Jeg synes det er snodig at jeg kan dyrke (nesten) tropiske planter helt fint, få frem chili og tomater på friluft, men så feiler jeg på nesten alle sånne helt vanlige inneblomster som "alle" får til. :klo:

Må være noe feil på meg. :lol:

Men klematisen har jeg ikke klart å ta liv av (enda). :fnise:

Jeg sitter og ser utover tåka fra arbeidsrommet mitt i sjette etasje. Ikke riktig at det ikke skal være snø nå. Men den kommer kanskje i helga. Kulda kommer iallfall. Veldig mørk vår ja, det kan man vel kalle det utafor her også. Gjør meg ikke noe med litt snø, men jeg kjenner det har vært deilig å slippe unna det nå

Tåke er ikke noe særlig. Vi har hatt opplett nesten-sol og 10 grader i ukesvis. Og det er fint. Savner ikke sludd og is, altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var flinkere med blomster og planter. Pynte opp litt med det hjemme. Men unge jenter og grønne planter, - det passer ikke så godt. :roser:

Sukkulenter må jo være midt i blinken for deg Millimani! :hoppendeglad: Skal nesten ikke ha noe vann og stell dem vettu. :arwen:

AaOdetF.jpg

:blomst: Heisan Anje!

Står den Klematisen din ute på verandaen eller har du den inne?

Endret av Aldrisur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aldri! :blomst:

Sukkulenter er så kule. Men jeg kan ikke ha dem, for det irriterer meg noe heeeeeeelt utrolig at de vokser så sent. :bond: Jeg vil ha et sukkulent-tre! :ler:

Klematisen står inne. Den holdt nemlig på å ta av under høststormene. :glare: Ikke en ideell løsning, men den trives. Og tror altså at det er vår (selv om det er like "kjølig" der den står som det er ute...) Har du klematis i hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne ja, hm.. interessant.... :rodmer:

Jeg hadde to stykker helt til i fjor vinter, da tror jeg telen tok dem - for det var ikke en eneste liten spire der når våren kom.

Men har bestemt meg forå plante to nye når våren kommer! :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er sånn heeeelt mørk blå. Tror den heter President eller noe sånt? :klo: I alle fall er det en nydelig farge! Til våren har jeg planer om å få den til å klatre opp langs veggen ved inngangen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset med disse sukkulentene er jo tenke at de er ferdig utvokst hele tiden, så blir en plutselig litt overrasket når det har gått fem år

og den uvisst når og hvordan, har blitt større allikevel. :jepp: Jeg har masse kaktuser jeg og de vokser enda saktere om mulig.

Min eldste er fra da de fant ut at de skulle putte nøkler i nøkkelosten for å få den til å smake litt bedre...veldig gammel altså. ;)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg har to meterhøye grønne planter i stua. Den ene bruker jeg å klippe halvparten av en gang i året. Og så vokser den seg dobbelt så stor, og så klipper jeg den igjen. :fnise: Slike planter gjør seg best for utolmodige meg.

Helst skal de vokse en halvmeter i måneden! :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kanskje jeg skulle skaffa meg en sukkulent eller flere! De så jo fine ut :-) Om de skal ha lite vann og stell, så klarer de seg fint hos meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...