Anje Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #1041 Del Skrevet 23. januar 2015 Når du sier det har faktisk rumler og humler urovekkende mange fellestrekk! Dersom humlene får være uforstyrret, er de svært fredelige Humler finner man stort sett alle steder der man finner blomsterplanter Humler er sårbare ovenfor endringer i naturen Humler kjennetegnes på sin noe tykke og brede kropp, som ofte er tett behåret Så gøy med eget sitrontre fra stein da! Kommer det frukt på det? Mitt er ikke sitron med calamodin . .når jeg kjøpte det så det slik ut; Og det artige var at når jeg plukket ferdige frukt,fortsatte det bare å lage nye Leste senere at de visstnok produserer non-stop, om de har godt nok lys/forhold, så det er jo litt gøy. Håper de kommer skikkelig i gang nå! Noen planer for helgen? Her holder vi på å blåse bort i dag - mye vind hos deg også kanskje? Kanskje minus det med hårete? Planer for helgen: + hyggelig selskap + mat. Men ja, det er mye vind her i dag. Gjør meg egentlig ingen verdens ting, for det har endelig sluttet å være bitende kaldt ute. Og når det er bitende kaldt må min stakkars rosmarin bo helt alene i en mørk bod fordi jeg er redd den skal fryse ihjel ute. Men nå kan jeg kanskje slippe den ut i morgen. Sitrontreet mitt har vel 1-2 år før det er såpass stort at jeg har håp om frukt. Men jeg har planer om å gjøre intensiv innsats for å få pasjonsfrukt-vilnisset mitt til å blomstre i år. Nå må den være stor nok. Så artig sitrusfrukt. Er den spiselig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. januar 2015 #1042 Del Skrevet 23. januar 2015 Kanskje minus det med hårete? Planer for helgen: + hyggelig selskap + mat. Men ja, det er mye vind her i dag. Gjør meg egentlig ingen verdens ting, for det har endelig sluttet å være bitende kaldt ute. Og når det er bitende kaldt må min stakkars rosmarin bo helt alene i en mørk bod fordi jeg er redd den skal fryse ihjel ute. Men nå kan jeg kanskje slippe den ut i morgen. Sitrontreet mitt har vel 1-2 år før det er såpass stort at jeg har håp om frukt. Men jeg har planer om å gjøre intensiv innsats for å få pasjonsfrukt-vilnisset mitt til å blomstre i år. Nå må den være stor nok. Så artig sitrusfrukt. Er den spiselig? Får det nok lys der det står? Mitt har vokst og sett ut til å trives, men det var først under lys det begynte å sette blomsterkart, så regner med at de trenger en del. Tja, de smaker ikke supergodt (suuure) men jeg spiser de likevel! og så lukter de helt fantastisk godt Men, har egentlig mest lyst å prøve å legge de i rom med litt sukker tror det kan bli meget bra For de som liker marmelade, kan jeg tenkte meg at de hadde vært ypperlig til det også. Fine helgeplaner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. januar 2015 Forfatter #1043 Del Skrevet 24. januar 2015 Får det nok lys der det står? Mitt har vokst og sett ut til å trives, men det var først under lys det begynte å sette blomsterkart, så regner med at de trenger en del. Tja, de smaker ikke supergodt (suuure) men jeg spiser de likevel! og så lukter de helt fantastisk godt Men, har egentlig mest lyst å prøve å legge de i rom med litt sukker tror det kan bli meget bra For de som liker marmelade, kan jeg tenkte meg at de hadde vært ypperlig til det også. Fine helgeplaner! Suuuure frukter lagt på rom tror jeg og blir bra. Jeg kjøpte her i høst sitronmarmelade. Det var gode saker det. Surt og søtt og bittert: nom! Sitron"treet" mitt kom til verden fra et frø i fjor vår (tror jeg...). Det er for et babytre å regne. Jeg lurer på om jeg skal starte å så chili denne helga eller neste. Kanskje er det litt tidlig? (Neida, Anje er ikke overivrig etter vår! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2015 #1044 Del Skrevet 25. januar 2015 Sitronmarmelade høres spennende ut Dessverre liker jeg ingen sitrusmarmelader i det hele tatt og det irriterer meg, for det ser jo såååå godt ut! Hmm kanskje litt tidlig .. men hvis du har nok lys bør det vel gå helt fint? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #1045 Del Skrevet 26. januar 2015 Sitronmarmelade høres spennende ut Dessverre liker jeg ingen sitrusmarmelader i det hele tatt og det irriterer meg, for det ser jo såååå godt ut! Hmm kanskje litt tidlig .. men hvis du har nok lys bør det vel gå helt fint? Du får ta det igjen med en likør eller to. Det er jo viktig å få i seg sine c-vitaminer.. Jeg klør i fingrene etter å starte, men drøyer det helt til neste helg. Men da klarer jeg nok ikke vente lengre. I mellomtiden: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. januar 2015 #1046 Del Skrevet 26. januar 2015 Du får ta det igjen med en likør eller to. Det er jo viktig å få i seg sine c-vitaminer.. Jeg klør i fingrene etter å starte, men drøyer det helt til neste helg. Men da klarer jeg nok ikke vente lengre. I mellomtiden: Åhh så frodig og fint C-vitaminer er viktig ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. januar 2015 #1047 Del Skrevet 31. januar 2015 God helg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 31. januar 2015 Forfatter #1048 Del Skrevet 31. januar 2015 Akkurat sånn skulle vi hatt det. Hele året. God helg til deg også Rumle. Jeg har sådd mine chilier i dag, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. januar 2015 #1049 Del Skrevet 31. januar 2015 Akkurat sånn skulle vi hatt det. Hele året. God helg til deg også Rumle. Jeg har sådd mine chilier i dag, Ja, ikke sant? Det hadde jammen vært noe Hurra for chilisåing! Da er det vel nesten vår?!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1050 Del Skrevet 2. februar 2015 Ja, ikke sant? Det hadde jammen vært noe Hurra for chilisåing! Da er det vel nesten vår?!! Det var nesten vår. Så begynte det å snø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. februar 2015 #1051 Del Skrevet 2. februar 2015 SnØ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1052 Del Skrevet 2. februar 2015 SnØ? Ja. Og verre enn det: det er slik lett, fluffy julekort-snø som legger seg på alt av grener og busker. Så nå ser det ut som et idyllisk God Jul-kort her. Helt håpløst å tenke på vår under slike forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. februar 2015 #1053 Del Skrevet 2. februar 2015 Ja. Og verre enn det: det er slik lett, fluffy julekort-snø som legger seg på alt av grener og busker. Så nå ser det ut som et idyllisk God Jul-kort her. Helt håpløst å tenke på vår under slike forhold. Åhh men nå får du det jo til å høres nydelig ut da .. Jul! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1054 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Åhh men nå får du det jo til å høres nydelig ut da .. Jul! JA MEN DET ER JO FEBRUAR! Kan ikke ha jul nå igjen! Bortsett fra det (og at jeg er klar for nusselige gåsunger, hestehov og vårens første krokus) så er det pent, altså. Endret 2. februar 2015 av Anje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. februar 2015 #1055 Del Skrevet 2. februar 2015 nei du har selvsagt rett .. ble bare revet med der et øyeblikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #1056 Del Skrevet 4. februar 2015 Dette er ikke jul! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 4. februar 2015 #1057 Del Skrevet 4. februar 2015 Oj! Det var litt av et snøfall! Er det du som har tatt bilde Anje? I såfall kan det vel bli en stund til chilisåing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. februar 2015 #1058 Del Skrevet 4. februar 2015 Jøss, så mye snø dere har fått da. Her er det bare isete her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #1059 Del Skrevet 4. februar 2015 Oj! Det var litt av et snøfall! Er det du som har tatt bilde Anje? I såfall kan det vel bli en stund til chilisåing? Det er jeg som har tatt bilde. men dette er ikke riktig "hjemme", for der jeg bor er det 15 cm mere snø. Chiliene er sådd de. Nå venter jeg på små, søte chilispirer. Og snøen kommer til å smelte til helga. Jøss, så mye snø dere har fått da. Her er det bare isete her.Det får vi også om noen dager. Is, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. februar 2015 #1060 Del Skrevet 6. februar 2015 20150204_0913201.jpg Dette er ikke jul! Jøss, jooo det ser ut som jul! Hvordan går det med chilispirene? God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå