Gå til innhold

Uten bolig,ikke krav på bostøtte,NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser jeg har utrykt meg feil.Det er ikke meningen.Har en netto på under 150 000, men en brutto på over inntekstgrensa (over 200 000)

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Med 200 000,- i uføretrygd skal du ikke betale mer enn 11 500,- i året - og det er dersom du er enslig, ikke har fordel pga barn og ikke har noe som helst fratrekk for gjeld eller andre fradrag. Worst case scenairio med andre ord. Dette i følge Skattetatens egen skatteberegningskalkulator, som du kan finne her:

http://www.skatteetaten.no/upload/Applikasjoner/Enkel2013_20130107.htm

Så enten lyver du, som noen sier, eller så har du fått helt feil beregning og må klage.

Jeg ble litt irritert av å lese tråden faktisk. Ikke fordi du er uføretrygdet og i en vanskelig situasjon, men fordi dine svar, til hver eneste kommentar, er en eller annen versjon av "det går ikke". Ikke en eneste gang ser jeg deg komme med et tilbakespill som tyder på at du er villig til å tenke litt eller resonnere rundt innspillene som blir gitt deg.

Du påstår du vil ha hjelp. Men hvert eneste svar du gir forteller det motsatte, at det eneste du vil er å fastslå hvor jævlig og låst situasjonen din er. Beklager, men hvis det er alt du vil oppnå, så er det ingen her som kan hjelpe deg. Du trenger ikke oss til å fortelle deg at det er fælt, for det greier du tydelig og klart helt utmerket selv.

Så enten er du bare et helt vanlig troll, eller så får du snu litt på tankegangen din. Kanskje blir det litt mer interessant å hjelpe deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med 200 000,- i uføretrygd skal du ikke betale mer enn 11 500,- i året - og det er dersom du er enslig, ikke har fordel pga barn og ikke har noe som helst fratrekk for gjeld eller andre fradrag. Worst case scenairio med andre ord. Dette i følge Skattetatens egen skatteberegningskalkulator, som du kan finne her:

http://www.skatteetaten.no/upload/Applikasjoner/Enkel2013_20130107.htm

Så enten lyver du, som noen sier, eller så har du fått helt feil beregning og må klage.

Jeg ble litt irritert av å lese tråden faktisk. Ikke fordi du er uføretrygdet og i en vanskelig situasjon, men fordi dine svar, til hver eneste kommentar, er en eller annen versjon av "det går ikke". Ikke en eneste gang ser jeg deg komme med et tilbakespill som tyder på at du er villig til å tenke litt eller resonnere rundt innspillene som blir gitt deg.

Du påstår du vil ha hjelp. Men hvert eneste svar du gir forteller det motsatte, at det eneste du vil er å fastslå hvor jævlig og låst situasjonen din er. Beklager, men hvis det er alt du vil oppnå, så er det ingen her som kan hjelpe deg. Du trenger ikke oss til å fortelle deg at det er fælt, for det greier du tydelig og klart helt utmerket selv.

Så enten er du bare et helt vanlig troll, eller så får du snu litt på tankegangen din. Kanskje blir det litt mer interessant å hjelpe deg.

Jeg juger ikke,og er ikke noe troll. Og jeg har tatt til meg innspill som har kommet. Jeg har satt inn egen annonse,jeg har søkt kommunal bolig,og har kontaktet saksbehandleren min i NAV.Det eneste jeg har sagt at jeg ikke kan er å senke krava fordi det ikke er noen flere krav å senke. og at det er uaktuelt å flytte pga situasjoen min så synes innlegget ditt var ganske unødvendig.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg juger ikke,og er ikke noe troll. Og jeg har tatt til meg innspill som har kommet. Jeg har satt inn egen annonse,jeg har søkt kommunal bolig,og har kontaktet saksbehandleren min i NAV.Det eneste jeg har sagt at jeg ikke kan er å senke krava fordi det ikke er noen flere krav å senke. og at det er uaktuelt å flytte pga situasjoen min så synes innlegget ditt var ganske unødvendig.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Så hvorfor betaler du over 50 k i skatt?

Og har du tenkt til å gjøre noe med det? For det ville jo i så fall definitivt være til stor hjelp i din situasjon, sannsynligvis mer enn hva du kunne fått i bostøtte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor betaler du over 50 k i skatt?

Og har du tenkt til å gjøre noe med det? For det ville jo i så fall definitivt være til stor hjelp i din situasjon, sannsynligvis mer enn hva du kunne fått i bostøtte.

Det vet jeg ikke,men leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har kontaktet saksbehandleren min.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke,men leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har kontaktet saksbehandleren min.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Bra. Det er ulik skatteprosent for vanlig inntekt og pensjon / trygd. Det er mulig du er registrert med feil type inntekt og at det er der feilen ligger.

Som noen sa kan du fikse dette selv på Dine Sider hos skattetaten.no. Du har kanskje retigheter til å trekke fra store sykdomsutgifter også. Dersom du ikke vet hvordan du gjør dette er det nok en god idè å snakke med saksbehandler uansett. Men prøv å forberede deg til møtet, søk på Google og skaff deg oversikt over rettigheter og satser, både mhp bosituasjon og skatt / inntekt.

Angående bosituasjon så har du sannsynligvis rett på garanti som erstatning for depositum (fra NAV eller sosialkontor, er litt usikker her). Dette er ikke en ytelse men en garanti som sikrer utleier at utgiftene blir betalt dersom det skulle oppstå skade på leiligheten, dvs dersom det BLIR skade på leiligheten så blir det jo også en ytelse, men ikke før.

Dersom du har betalt for mye i skatt skal du ha dette tilbakebetalt. Jeg vet ikke i hvor lang tid du har betalt for mye i skatt, men om det er lenge nok så har du kanskje råd til depositum og stiller dermed sterkere på i alle fall det private leiemarkedet.

Håper du finner ut av det og at det ordner seg for deg. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som kan svare på om NAV vil hjelpe deg økonomisk med husleie, for sosialhjelp er kommunal og skal behandles individuelt i hver enkelt sak. Det jeg kan ta med et at de dekker ikke gjeld og at du etter strøm, husleie og innboforsikring skal sitte igjen med ca 5500kr i mnd (summen varierer noe)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke,men leste du ikke hva jeg skrev? Jeg har kontaktet saksbehandleren min.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Hvorfor kontakte saksbehandler på NAV når det gjelder skatt? Han/hun kan ikke hjelpe deg med det. Du må kontakte skatteetaten og få endret skattekortet ditt. Enten gjør du det online eller så drar du til skattekontoret.

Anonymous poster hash: d1e56...9fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakte saksbehandler på NAV når det gjelder skatt? Han/hun kan ikke hjelpe deg med det. Du må kontakte skatteetaten og få endret skattekortet ditt. Enten gjør du det online eller så drar du til skattekontoret.

Anonymous poster hash: d1e56...9fb

Det vet jeg,men pga noen grunner jeg ikke føler for å oppgi her er det behandleren min på NAV som hjelper meg med sånne ting :)

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg,men pga noen grunner jeg ikke føler for å oppgi her er det behandleren min på NAV som hjelper meg med sånne ting :)

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Hvorfor har du saksbehandler hos nav? Det er vel ikke vanlig å ha etter at man har fått innvilget uførepensjon.

Anonymous poster hash: 0a70d...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du saksbehandler hos nav? Det er vel ikke vanlig å ha etter at man har fått innvilget uførepensjon.

Anonymous poster hash: 0a70d...59f

Hvorfor jeg har det har ikke noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg,men pga noen grunner jeg ikke føler for å oppgi her er det behandleren min på NAV som hjelper meg med sånne ting :)

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Skjønner, og det er helt greit =) Bare lurte, og du hadde en grunn.

Håper det ordner seg.

Anonymous poster hash: d1e56...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, og det er helt greit =) Bare lurte, og du hadde en grunn.

Håper det ordner seg.

Anonymous poster hash: d1e56...9fb

Det er helt greit, og takk :)

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...