Gå til innhold

Uten bolig,ikke krav på bostøtte,NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan få hjelp fra NAV når man ikke finner noe sted å bo pga økonomi,men ligger over grensa på bostøtte?Bor på et lite sted så inntektsgrensa for bostøtte er ikke så høy,og det er ikke så mye å velge og vrake i når det kommer til boliger så da er jeg noe stuck.



Anonymous poster hash: 67883...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe sted finner du. Det er bare å senke på krava.

Det eneste kravet jeg har er at jeg skal ha råd til å overleve etter å betalt husleie,og det sier seg jo selv at jeg ikke kan senke det kravet.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg ventet i nesten ett år før det ble noe ledig her jeg bor.



Anonymous poster hash: 50be8...dbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å flytte til et annet sted for å få bedre levevilkår.



Anonymous poster hash: bcaf5...c00
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å flytte til et annet sted for å få bedre levevilkår.

Anonymous poster hash: bcaf5...c00

Men det er ikke et alternativ for meg.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke et alternativ for meg.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Det var ikke det for meg heller, men det var det jeg måtte gjøre. Det ga meg langt mer romslig økonomi. Hadde jeg blitt værende ville jeg bodd meg ihjel og ikke hatt råd til smør på skiva, så da måtte jeg inngå kompromiss. Jeg sier ikke at du MÅ gjøre det samme, men det er greit å vurdere tanken med mindre man er så syk at man er avhengig av familie i umiddelbar nærhet.

Anonymous poster hash: bcaf5...c00

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det.Pga min helse etc kan jeg ikke flytte på meg.



Anonymous poster hash: 67883...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det.Pga min helse etc kan jeg ikke flytte på meg.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Søk kommunal bolig?

Snakk uansett med kommunen din - det er de som har ansvaret for at innbyggerne har bolig, ikke nav.

Anonymous poster hash: 57940...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste kravet jeg har er at jeg skal ha råd til å overleve etter å betalt husleie,og det sier seg jo selv at jeg ikke kan senke det kravet.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Blir helsa di så mye bedre av å bo i X kommune over Y kommune? Og isåfall finnes det virkelig ingen sokkel-/garasjeleilighet til leie?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv. Så har du ihvertfall tak over hodet mens EU leter videre. Tips kan være å sette inn annonse i lokalavis/på finn.no/hybel.no hvor du spesifiserer ønsker og hvor mye du kan betale. Mange med billigere leiligheter, f.eks. sokkel annonserer ikke selv, men finner folk via annonser.

Anonymous poster hash: d0e62...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helsa di så mye bedre av å bo i X kommune over Y kommune? Og isåfall finnes det virkelig ingen sokkel-/garasjeleilighet til leie?

Å flytte er ikke aktuelt.Har et solid hjelpeapparat her som vll forsvinne hvis jeg flytter på meg. Nei det finnes ingen til en pris jeg har råd til.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv. Så har du ihvertfall tak over hodet mens EU leter videre. Tips kan være å sette inn annonse i lokalavis/på finn.no/hybel.no hvor du spesifiserer ønsker og hvor mye du kan betale. Mange med billigere leiligheter, f.eks. sokkel annonserer ikke selv, men finner folk via annonser.

Anonymous poster hash: d0e62...f27

Har satt inn egen annonse.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å flytte er ikke aktuelt.Har et solid hjelpeapparat her som vll forsvinne hvis jeg flytter på meg. Nei det finnes ingen til en pris jeg har råd til.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Da må du rett og slett kutte i andre utgifter for å øke leieposten din i budsjettet. Siden du er over grensa for bostøtte bør du ha rom for dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du rett og slett kutte i andre utgifter for å øke leieposten din i budsjettet. Siden du er over grensa for bostøtte bør du ha rom for dette.

Jeg har kuttet overalt.Kan ikke legge meg høyere.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet overalt.Kan ikke legge meg høyere.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Hvilken kommune bor du i? Skal finne bo til deg, jeg. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å flytte er ikke aktuelt.Har et solid hjelpeapparat her som vll forsvinne hvis jeg flytter på meg. Nei det finnes ingen til en pris jeg har råd til.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Igjen - søk kommunal bolig.

En annen ting, undersøk om du kan ha rett på hjelpestønad i forbindelse med sykdommen - tipper du har mye sykdomsutgifter som gjør økonomien anstrengt?

Anonymous poster hash: 57940...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - søk kommunal bolig.

En annen ting, undersøk om du kan ha rett på hjelpestønad i forbindelse med sykdommen - tipper du har mye sykdomsutgifter som gjør økonomien anstrengt?

Anonymous poster hash: 57940...871

Skal gjøre det,men det kan ta tid å få det.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kommune bor du i? Skal finne bo til deg, jeg. :)

Takk. Det var veldig hyggelig av deg,men tro meg alle steiner er snudd. Og jeg har den tilleggsutfordringen at jeg er uføretrygdet.Har funnet noen som jeg kan greie økonimisk,men så fort det kommer frem at jeg mottar trygd er det avslag på grått papir.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...