Gå til innhold

Uten bolig,ikke krav på bostøtte,NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og bare for å ha sagt en ting til dere som mener at så lenge jeg ikke har krav på bostøtte betyr det at jeg faktisk har råd. Men for det første så er innteksgrensa ulik fra kommune til kommune, men det betyr ikke at leieprisene er noe lavere i de ulike kommunene.Har sjekka litt nå,og hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg fått det,men leieprisene ligger faktisk på det samme her som i Oslo. Og for det andre så regner de som sagt ut i fra brutto og ikke netto inntekt. Hadde de regna ut i fra det jeg faktisk får i måneden hadde jeg fått bostøtte. Jeg ligger flere 1000 under inntektsgrensa hvis man regner i netto,men det gjør de ikke så jeg kan ikke velge og vrake.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Hvorfor skulle de regne på netto når reglene sier brutto. Det er jo der grensen er, likt for deg og alle andre. Hadde det vært netto (noe som i seg selv ville vært tullete) hadde så klart grensen vært en annen.

Anonymous poster hash: e38dc...3a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle de regne på netto når reglene sier brutto. Det er jo der grensen er, likt for deg og alle andre. Hadde det vært netto (noe som i seg selv ville vært tullete) hadde så klart grensen vært en annen.

Anonymous poster hash: e38dc...3a2

Jeg har ikke sagt et eneste ord om at de skal regne ut i fra netto på meg.Nå får du lære deg å lese ordentlig,Men det var bare for å vise at jeg faktisk ikke har så god råd. Og spør du meg så er det tullete og regne brutto.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt et eneste ord om at de skal regne ut i fra netto på meg.Nå får du lære deg å lese ordentlig,Men det var bare for å vise at jeg faktisk ikke har så god råd. Og spør du meg så er det tullete og regne brutto.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Dessverre har det ingenting å si hva du synes er tullete eller ikke,.

Anonymous poster hash: b4b91...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke det vedkommende mente.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Okey? Hva da?

Jeg klarte ikke finne noe annet budskap enn det i all den sytinga.

Anonymous poster hash: b4b91...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært helt feil å regne netto og ikke brutto, siden folk med samme brutto ikke nødvendigvis har samme netto. Og hvis noen har en høyere netto enn andre på samme brutto, så er det for at de har diverse fradrag i skatten som de har krav på. Og de skal ikke bli straffet for det. At det i noen tilfeller (som for TS) kan slå uheldig ut er dessverre bare slik det er, vi klarer ikke å lage et perfekt system.

Men jeg synes jo det høres rart ut at leieprisene er like høye som i Oslo, og at kommunen har et (mye?) strengere krav for bostøtte... Hvis det stemmer ville jeg i det minste tatt kontakt med politikerne i kommunen og forklart dem det, så kanskje det kan bli endret? Hjelper ikke TS emd en gang, men hvis han allikevel ikke har noen løsning nå, så er det jo bedre om det kommer en løsning om et år eller to, enn aldri..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig regner de ut fra brutto, noe annet ville jo vært idiotisk. Det kan virke som du har et ekstremt høyt skattettrekk TS. Med mindre du sitter på formue eller annet så bør det være mulig å gjøre noe med det.



Anonymous poster hash: 0e27e...1ae
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig regner de ut fra brutto, noe annet ville jo vært idiotisk. Det kan virke som du har et ekstremt høyt skattettrekk TS. Med mindre du sitter på formue eller annet så bør det være mulig å gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: 0e27e...1ae

Har ingen formue. Vet ikke om jeg har ekstremt høyt skattetrekk.Det skiller vel rundt 60 000 mellom brutto og netto i året. Men jeg har en års inntekt på under 150 000, så jeg håper det sier noe om at jeg ikke bare kan velge å vrake som jeg vil.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formue. Vet ikke om jeg har ekstremt høyt skattetrekk.Det skiller vel rundt 60 000 mellom brutto og netto i året. Men jeg har en års inntekt på under 150 000, så jeg håper det sier noe om at jeg ikke bare kan velge å vrake som jeg vil.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Hvorfor skatter du 40%?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formue. Vet ikke om jeg har ekstremt høyt skattetrekk.Det skiller vel rundt 60 000 mellom brutto og netto i året. Men jeg har en års inntekt på under 150 000, så jeg håper det sier noe om at jeg ikke bare kan velge å vrake som jeg vil. Anonymous poster hash: 67883...8d3

Med bruttoinntekt på 150.000 har du altfor høyt skattetrekk. Dette endrer du enkelt på skatteetaten.no.

Anonymous poster hash: d0e62...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan få hjelp fra NAV når man ikke finner noe sted å bo pga økonomi,men ligger over grensa på bostøtte?Bor på et lite sted så inntektsgrensa for bostøtte er ikke så høy,og det er ikke så mye å velge og vrake i når det kommer til boliger så da er jeg noe stuck.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Man får kun hjelp om man er bostedsløs. Hvor stor er stedet du leier for tiden? Har du tenkt på å leie ut et rom eller to (hvis du har noe større enn et ett-roms)? Hvis så er det lite NAV vil gjøre for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kun hjelp om man er bostedsløs. Hvor stor er stedet du leier for tiden? Har du tenkt på å leie ut et rom eller to (hvis du har noe større enn et ett-roms)? Hvis så er det lite NAV vil gjøre for å hjelpe deg.

Jeg er bostedsløs.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bostedsløs.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Fiks skatten din da, så er du hvertfall litt på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bostedsløs.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Som i at du bor på hospits?

Altså at du er i systemet?

Anonymous poster hash: b4b91...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som i at jeg bor på sofa hos venner og familie



Anonymous poster hash: 67883...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formue. Vet ikke om jeg har ekstremt høyt skattetrekk.Det skiller vel rundt 60 000 mellom brutto og netto i året. Men jeg har en års inntekt på under 150 000, så jeg håper det sier noe om at jeg ikke bare kan velge å vrake som jeg vil.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Alle kommuner har da bostøttegrense på langt over 150 000 i året!

Anonymous poster hash: 327f4...349

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bostedsløs.

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Jaha. En bekjent av meg fikk hjelp av NAV til å finne midlertidig bolig TO GANGER. Hun har barn da, så kanskje derfor de er så hjelpsomme. Det er bare å dukke opp på sosial/boligkontoret, kan du spørre om dine muligheter. Ønsker deg masse lykke til :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som i at jeg bor på sofa hos venner og familie

Anonymous poster hash: 67883...8d3

Kjiper'n.

Har du vært og pratet med NAV?

Anonymous poster hash: b4b91...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du faktisk søkt bostøtte og fått avslag, eller har du bare sett på grensene? Disse inntektsgrensene er ikke skrevet i stein. Du taper ingenting på å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvis bruttoen din er under 150 000 i året, så skal du ikke skatte 60 000 i året. Og inntektsgrensa for bostøtte er i den laveste gruppa på 194 000 brutto. Så enten lyver du om hva du faktisk tjener brutto, eller så har du en god sak for å få bostøtte, og har du da fått avslag, så må du klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har utrykt meg feil.Det er ikke meningen.Har en netto på under 150 000, men en brutto på over inntekstgrensa (over 200 000)



Anonymous poster hash: 67883...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...