Gå til innhold

Bør funksjonshemmede få tilbud om onanaringshjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

du glemmer at sex handler om mer enn å lette på trykket. Det handler om nærhet også noe man ikke får bare av en teknisk handling. Dessuten tror jeg slik hjelp ville føltes nedverdigende for den handikappede

En sannhet med modifikasjoner. Tviler på at de som har ONS en fuktig lørdagsnatt er på jakt etter "nærhet". Der er det nok snakk om å få utløst kåtskapen ja..... Og er det noe som fremelskes av moderne kvinner i dag, og da spesielt her på KG, er det nettopp ONS og seksuell frigjorthet.

Anonymous poster hash: 98fa8...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille oppsummering.

Det ideelle er om funksjonshemmede får hjelp av folk som faktisk er glad i dem, som gjør dette med glede.

Det triste er at mange ikke får hverken onaneringshjelp eller nærhet.

I utlandet så kan noen hjelpe til mot betaling. Dette kan være ok dersom dette er hyggelige personer som gjør dette med glede. I Norge er dette strengt forbudt, og sexkjøpsloven må fjernes dersom dette skal bli noen mulighet.

Det foreslås her at det opprettes ekstra høyt betalte hjemmehjelpstillinger som yter ekstraservice. Dette fraråder jeg, fordi det flytter arbeidsområdet i bransjen og vil kanskje presse ett yrke over i noe som ikke er greit for mange, og mange vil ikke ønske å levere full service.

Private hjemmehjelpere med ekstraservice forutsetter opphevelse av sexkjøpsloven.

En mulig løsning er altså at frivillige stiller opp gratis. Man kan jo lure på hva slags organisajoner det kan være. Jeg tror nok at enkelte finner frivillig hjelp fra enkeltpersoner via internett eller annet nettverk. Det som er viktig er at disse personene må opprette en god kommunikasjon med den som trenger hjelp, og det må være en gjensidig trygghet og respekt.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en prostituert som tilbyr blant annet denne typen seksuelle tjenester til funksjonshemmede og rullestolbrukere. Jeg vet også om mange andre eskortejenter som gjør det samme. Slike problemstillinger som TS beskriver er så tabubelagt at det omtrent er forventet at funksjonshemmede er nødt til å leve et aseksuelt liv. Dette trenger absolutt ikke å være tilfellet. Alle har rett til seksuell tilfredsstillelse og det er alltid noen her som utfører nettopp disse type jobbene - prostituerte. Jobben vår kan være veldig nyttig, men samfunnet i dag har fortsatt en lang vei og gå og trenger lang tid på å modnes for å kunne akseptere denne typen arbeid som kan ha stor betydning for blant annet rullestolbrukere.

Anonymous poster hash: e9099...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor ikke? Moral er relativt og grenser kan flyttes, og det vil jo ikke være et overgrep så lenge det kun er nye stillinger som får det i stillingsbeskrivelsen. Man står jo fritt til å ta den jobben man ønsker. Og så kunne man heller tilbudt litt høyere lønn, tror faktisk ikke at det hadde ført til den store utgiftsposten generelt sett. Det er relativt få som ikke klarer å ta på seg selv i det hele tatt, og så kan man også trekke fra de som ikke ville benyttet seg av tjenesten. Totalt sett er det ikke sikkert at det hadde blitt så mange.

Anonymous poster hash: 6536e...76f

lett for deg å si som hadde sluppet å gjøre det. Sex er ikke bare en teknisk handling. Er helt sjukt at du mener at dette er noe en hjemmehjelp skal gjøre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En sannhet med modifikasjoner. Tviler på at de som har ONS en fuktig lørdagsnatt er på jakt etter "nærhet". Der er det nok snakk om å få utløst kåtskapen ja..... Og er det noe som fremelskes av moderne kvinner i dag, og da spesielt her på KG, er det nettopp ONS og seksuell frigjorthet.

Anonymous poster hash: 98fa8...c29

jeg har hatt ons. Da har det vært både sex og kos og snakking ikke bare rett inn, rett ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes elektroniske hjelpemidler. Det får holde.

Er det en menneskerett for stygge og upopulære mennesker å bli betjent av prostituerte på statens regning også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det finnes elektroniske hjelpemidler. Det får holde.

Er det en menneskerett for stygge og upopulære mennesker å bli betjent av prostituerte på statens regning også?

mener å huske at noen lagde en tråd om nettopp det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man lam i armene synes jeg at de skal få hjelp til å onanere. Ser ikke helt forskjellen på å tørke en pasient i rumpa eller runke han med plasthansker og sørge for at ha spruter ned i en engangsbeholder eller noe. Det er jo ikke som at du skal gni puppene dine i ansiktet hans eller gi han en lapdance.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes elektroniske hjelpemidler. Det får holde.

Er det en menneskerett for stygge og upopulære mennesker å bli betjent av prostituerte på statens regning også?

En ting er statens regning, og noe helt annet er statens praksis i dag, der staten vil straffe f.eks. mennesker uten armer og bein som betaler for onaneringshjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en prostituert som tilbyr blant annet denne typen seksuelle tjenester til funksjonshemmede og rullestolbrukere. Jeg vet også om mange andre eskortejenter som gjør det samme. Slike problemstillinger som TS beskriver er så tabubelagt at det omtrent er forventet at funksjonshemmede er nødt til å leve et aseksuelt liv. Dette trenger absolutt ikke å være tilfellet. Alle har rett til seksuell tilfredsstillelse og det er alltid noen her som utfører nettopp disse type jobbene - prostituerte. Jobben vår kan være veldig nyttig, men samfunnet i dag har fortsatt en lang vei og gå og trenger lang tid på å modnes for å kunne akseptere denne typen arbeid som kan ha stor betydning for blant annet rullestolbrukere.

Anonymous poster hash: e9099...4bb

Feil. Seksuell tilfredsstillelse er IKKE noe du har RETT til. Snakk om voldtektsmentalitet.

Anonymous poster hash: d3a4f...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha venner er heller ikke noen "menneskerett". Og mange går også årecis utwn venner og noen av disse vil vel også si at det ikke har skadet dem.

Men likevel stiller altså staten opp med "støttekontakt" til en god del mennesker i dette landet som de annser at har behov foe det.

Faktum er at sex i likhet med vennskap er et mennesklig behov. Og pga evulusjonen er dette et av menneskets sterkeste behov og instingt sammen med mat, overlevelse og våres flokkdyrmentalitet.

Og dette kan ikke ignoreres.

Anonymous poster hash: bb342...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en menneskerett å kunne onanere?

Du kan jo forsøke å late som du er ute av stand til å ha sex eller onanere en måneds tid, eller kanskje to, og så kan du stille det spm en gang til, til deg selv. Jeg tipper at svaret blir "ja".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostituerte på blå resept er kanskje ikke så dumt. Men det er ikke så viktig hvem det er. Det viktigste er at det blir gjort. Når folk er villig til å vaske toaletter for penger, er det sikkert noen som er villig til å gi en hjelpende hånd til en sexløs stakkar også.

Anonymous poster hash: 60134...04c

I Danmark har de en ordning der helsevesenet forestår kontakt med prostituerte, som tar seg av den biten. Det fungerer greit. Men her i landet er jo sexkjøp inntil videre forbudt, så det må vel finnes en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man lam i armene synes jeg at de skal få hjelp til å onanere. Ser ikke helt forskjellen på å tørke en pasient i rumpa eller runke han med plasthansker og sørge for at ha spruter ned i en engangsbeholder eller noe. Det er jo ikke som at du skal gni puppene dine i ansiktet hans eller gi han en lapdance.

vel, du kan jo spørre hjemmehjelpene om det, og siden kan du spørre lap dancere om de foretrekker å gni puppene oppi en mann eller runke ham med plasthansker.

Det eneste alternativet er slik jeg ser det, å endre på loven slik at kjøp av prostituerte igjen blir tillatt. Siden det nå er slik i Norge at staten allikevel skal betale for alt mulig, som taxi for barn til og fra skole, puppeoperasjoner, mm kan de også subsidiere sexkjøp for de som pga sine handicap må ty til prostituerte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Du kan jo forsøke å late som du er ute av stand til å ha sex eller onanere en måneds tid, eller kanskje to, og så kan du stille det spm en gang til, til deg selv. Jeg tipper at svaret blir "ja".

Jeg hadde fint klart meg i en mnd. jeg skal faen meg prøve så får du høre etterpå hvor "grusomt" jeg syntes det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er ingen menneskerett. Det er ikke noe du kan kreve å få. Hvor er lovhjemmelen for et slikt krav?

Hvis jeg var funksjonshemmet, hadde jeg ikke syntes det var så kult om en svær mann med gummihanske kom inn og dro meg i snoppen, forresten.



Anonymous poster hash: d3a4f...68d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sex er ingen menneskerett. Det er ikke noe du kan kreve å få. Hvor er lovhjemmelen for et slikt krav?

Hvis jeg var funksjonshemmet, hadde jeg ikke syntes det var så kult om en svær mann med gummihanske kom inn og dro meg i snoppen, forresten.

Anonymous poster hash: d3a4f...68d

Hvis du blir funksjonshemmet kommer det flere svære menn på forskjellige dager og vasker snoppen din. Noen damer også.

Men å onanere den er ikke kommunens ansvar.

Det er det frivillige som skal gjøre, og i framtida kanskje også private næringsdrivende. Da vil du forhåpentligvis selv kunne bestille din penisbehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er ingen menneskerett. Det er ikke noe du kan kreve å få. Hvor er lovhjemmelen for et slikt krav?

Hvis jeg var funksjonshemmet, hadde jeg ikke syntes det var så kult om en svær mann med gummihanske kom inn og dro meg i snoppen, forresten.

Anonymous poster hash: d3a4f...68d

Å ha venner er heller ikke en menneskerett.

Så vil du dermed avskaffe støttekontakt ordningen?

Anonymous poster hash: bb342...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Å ha venner er heller ikke en menneskerett.

Så vil du dermed avskaffe støttekontakt ordningen?

Anonymous poster hash: bb342...43f

ja for det er det samme liksom.. Sex står i en særstilling siden ingen kan tvinges til å gjøre noe seksuelt uten fri vilje. Å ikke å bli isolert fra det sosiale mener jeg er en menneskerett siden vi er flokkdyr

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett for deg å si som hadde sluppet å gjøre det. Sex er ikke bare en teknisk handling. Er helt sjukt at du mener at dette er noe en hjemmehjelp skal gjøre

Men det er som sagt ingen tvang ovenfor de som allerede har inngått kontrakter som hjemmehjelp, snakker kun om at man kunne ha kontraktsfestet utførelse av slik tjeneste i nye kontrakter. Behøver heller på ingen måte være kun teknisk, i den grad funksjonshemningen tillater det så kan selvfølgelig pleier og klient ha gode samtaler sammen mens tjenesten utføres. Hvorfor er dette så sykt? Man kan jo i første om gang ha det som et prøveprosjekt, og hvis det er vellykket bør man vurdere å ta steget videre til at tjenesten f. eks inkluderer avsugning e.l. Det er mye god helse i tilfredsstillelse og vi bør våge å tenke nytt.

Anonymous poster hash: 6536e...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...