Gå til innhold

Bør funksjonshemmede få tilbud om onanaringshjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava

Det er ingen menneskerett. Så nei.

Og om det så hadde blitt det, hadde nok jeg som helsepersonell bytta yrke rimelig fort.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem som helst som vil gjøre det frivillig. Hvis ingen har lyst på den jobben, så skal ingen tvinges til det, men jeg tror nok at mange heller ville onanert et takknemlig menneske enn å feie gater eller vaske toaletter.

Anonymous poster hash: 60134...04c

Da må først sexkjøpsloven endres, eller så må det være frivillige som ikke får betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke enig i. Munker og nonner har ikke sex men de lever i aller høyeste grad verdige liv.

Men de kan jo verve seg i onanitjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de funksjonshemmede selv ta kontakt med en prostituert, hvis de har behov for det? Prostituerte kan nås både på internett og over tlf. Man trenger knapt å flytte seg en millimeter for å få til det. Sex er privat, og ikke noe det offentlige skal involveres i, ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 7c62b...00f

Fordi da kommer politiet og tar dem, og bøtelegger dem med 25000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de det?

For å videreføre guds hånd, og gjennom håndspåleggelse gi salig fryd. For å gjøre noe som betyr noe for de som lider.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er ikke det offentliges ansvar. Om et menneske ikke klarer å onanere, så er det et personlig problem, og det er selvfølgelig leit for den det gjelder.

Med det sagt så har jeg stor tro på å hjelpe funksjonshemmede med tilpasset utstyr, slik at de kan "ordne seg selv", og jeg ser ikke helt hvorfor det skal være et problem. Er det slik at pasienten ikke klarer det selv med ulike hjelpemiddel, så er mangel på sex og utløsning en av de negative sidene ved å ha et handicap.

Endret av mirama
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst, egentlig. Bare det er frivillig.

Hvem skal måke veiene? Spiller vel ingen rolle omd et er Ole Hansen eller Hans Olsen.

Jeg ser ikke problemet med om noen skulle ha en handikap-fetisj. Det er vel bare vinn-vinn? Det er bra med folk som elsker jobben sin.

Anonymous poster hash: 60134...04c

Du får melde deg som frivillig du da, ingenting i veien med det så lenge du ikke tar betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å videreføre guds hånd, og gjennom håndspåleggelse gi salig fryd. For å gjøre noe som betyr noe for de som lider.

Man lider ikke fordi man ikke får seksuell tilfredstillelse. Eller har du en kilde som viser at de gjør det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lider ikke fordi man ikke får seksuell tilfredstillelse. Eller har du en kilde som viser at de gjør det....

Dette er vel individuelt. Jeg vet om folk som ikke tåler å gå uten sex ett halvt år. Selv klarte jeg meg uten sex i ungdomsårene, men jeg hadde i det minste hånda til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lider ikke fordi man ikke får seksuell tilfredstillelse. Eller har du en kilde som viser at de gjør det....

Det er vel mulig vi snakker om psykiske lidelser. Hvis det er tilfelle, og det behandles med depresjonsmedisinering i stedet for kos og onani, så er jo det stygg feilmedisinering som samtidig er hjerneskadelig.

Piller i stedet for kjærlig håndtering er nok det som er stuerent i Norge, men det betyr ikke nødvendigvis at det er riktig, godt, eller moralsk korrekt.

Jeg har stor forståelse for at hjelpepleiere og miljøarbeidere ikke skal kunne pålegges slikt arbeid. Slik arbeidsinstruks vil jo være uakseptable overgrep mot disse. Men det fjerner ikke det faktum at mange funksjonshemmede har ett problem. ett problem ingen hjelper dem med.

En fjerning av sexkjøpsloven, og i tillegg frivillige, er mitt forslag til løsning og utløsning.

Og så synes jeg det var en litt søt tanke at munker og nonner kunne stille opp da :)

(basert på litt kinky humor, og kjærlighet fra Gud, springer like ut, som en kilde klar og ren. Hvorfor prate om Guds kjærlighet ? Handling er sterkere enn prat.)

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Debatten om funksjonshemmede og sexhjelp er også en debatt om legalisering av prostitusjon.

Men debatten om å hjelpe funksjonshemmede med praktiske hjelpemidler og seksuell rådgivning er en annen. Her har helsevesenet en oppgave å gjøre. Det bør tilrettelegges for veiledning og råd fra kyndig helsepersonell som tar funksjonshemmedes seksualitet på alvor. Dette er nok en arbeidsoppgave som mange i helsevesenet kvir seg for å delta i. mens enkelte er positive. Sexhjelpemidler og rådgivning burde være et tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Vil forresten tilføye at den logikken som TS legger fram her, om at sex er en "menneskerett" som man "ikke klarer seg uten" høres ut som noe som voldtektspersoner forteller seg selv.

Jeg har hørt om f.eks pedofile som "unnskylder" handlingene sine på grunnlag av slik tenkning. "Jeg kunne ikke noe for det", "jeg var nødt", "de ba om det" etc.

Denne logikken fremstiller voldtekt som noe de er "berettiget" eller "nødt" til å gjøre - en menneskerett - selv om det betyr å ødelegge et annet menneske for livet.

Forkastelig, og en grov misbruk av ordet "menneskerett"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om funksjonshemmede og sexhjelp er også en debatt om legalisering av prostitusjon.

Men debatten om å hjelpe funksjonshemmede med praktiske hjelpemidler og seksuell rådgivning er en annen. Her har helsevesenet en oppgave å gjøre. Det bør tilrettelegges for veiledning og råd fra kyndig helsepersonell som tar funksjonshemmedes seksualitet på alvor. Dette er nok en arbeidsoppgave som mange i helsevesenet kvir seg for å delta i. mens enkelte er positive. Sexhjelpemidler og rådgivning burde være et tilbud.

Jeg er helt enig med deg.

Men jeg tror ikke selvhjelp med hjelpemidler kan måle seg med en god, dedikert prostituert.

Helsevesenet vil neppe noensinne stille opp slik, siden nedskjæringer, og ikke bedre tilbud er mantraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten tilføye at den logikken som TS legger fram her, om at sex er en "menneskerett" som man "ikke klarer seg uten" høres ut som noe som voldtektspersoner forteller seg selv.

Jeg har hørt om f.eks pedofile som "unnskylder" handlingene sine på grunnlag av slik tenkning. "Jeg kunne ikke noe for det", "jeg var nødt", "de ba om det" etc.

Denne logikken fremstiller voldtekt som noe de er "berettiget" eller "nødt" til å gjøre - en menneskerett - selv om det betyr å ødelegge et annet menneske for livet.

Forkastelig, og en grov misbruk av ordet "menneskerett"!

Menneskerett er det ikke, men for mange er det faktisk ett grunnleggende behov.

Ingen har forøvrig noen som helst rett til å krenke andre for å tilfredstille seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skulle de det?

Noe sier meg at KG-dama har rikelig tilgang på sex og onani og har tilnærmet null erfaring i det å ikke ha muligheten til å hverken ha sex eller onanere.....

Det er ingen menneskerett å ha jobb heller.

Anonymous poster hash: 98fa8...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at KG-dama har rikelig tilgang på sex og onani og har tilnærmet null erfaring i det å ikke ha muligheten til å hverken ha sex eller onanere.....

Det er ingen menneskerett å ha jobb heller.

Anonymous poster hash: 98fa8...c29

Hmm...de fleste av oss har vel tilgang på så mye onani vi vil ja. :fnise: Er vel ikke noen her som er lamme. Jeg har samboer nå, men har gått i lang tid uten sex uten å ta skade. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det en gang slik. Det offentlige involverer seg i sex gjennom forbudet mot kjøp av sex. Inntil prostitusjon legaliseres, bør staten sørge for at de som ikke har mulig til å skaffe seg sex som vanlige folk, får tilbud om dette.

Anonymous poster hash: 60134...04c

Ulovlig eller ikke, menn kjøper (dessverre) fremdeles sex så det suser. Det blir bare ordnet på en annen måte enn tidligere. Og når funksjonsfriske kan kjøpe sex på denne måten, så kan vel funksjonshemmede også gjøre det? Ser ikke forskjellen.

Anonymous poster hash: 7c62b...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...de fleste av oss har vel tilgang på så mye onani vi vil ja. :fnise: Er vel ikke noen her som er lamme. Jeg har samboer nå, men har gått i lang tid uten sex uten å ta skade. ;)

Forskjell på å gå lang tid uten sex når man vet at man før eller siden får knulla, og på å vite at man ALDRI får oppleve denne intimiteten med et annet menneske.

Om en funkjsonshemmet velger å kjøpe seg en prostituert blir han nok fordømt av 99% av folk her inne. Jeg fordømmer han IKKE, for jeg kan ikke sette meg inn i hva det vil si å være i en slik situasjon. Sex er et grunnleggende behov for alle mennesker. Selv hadde jeg blitt skadet på sinnet om jeg ikke kunne hatt sex jevnlig.

Anonymous poster hash: 98fa8...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...