AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #141 Skrevet 3. oktober 2013 Tja, nå er ikke mitt mål å dra fokus bort fra HC. Som allerede nevnt er jeg enig i at en del av kritikken er berettiget. (Men synes noe f.eks spekuleringer i eventuelle psykiske diagnoser er lavmål og fullstendig irrelevant for trådens tema.) Alt i denne tråden er ikke usaklig, det har jeg heller ikke påstått og synes f.eks du formulerer deg bra med dette innlegget her f.eks:) Min kritikk går mot de innleggene som faktisk er lavmål (og noe farget av den generelle mengden drittslenging som foregår her) og i starten rundt denne debatten der hc karakteriseres som en mobber - som jeg tolker som et forsøk på å svartmale henne mest mulig ved å bruke slike belastede uttrykk. Enig i at hun er frekk og kvass mot leserne, men å kalle henne en mobber blir feil, utifra hva en mobber faktisk er definert som.Anonymous poster hash: 12647...4cc Det blir meningsløst å diskutere om dette er mobbing eller ikke, det er bare semantikk. Man sitter ikke som godt voksent menneske og ønsker en 13-åring død. Punktum.Anonymous poster hash: c42ca...48c 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #142 Skrevet 3. oktober 2013 https://twitter.com/hildechristina/status/385548795242487808 Ser ikke ut som at hun har sett denne tråden ennå ihvertfall... Anonymous poster hash: c1ba4...ee8
Chloe- Skrevet 3. oktober 2013 #143 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vil bare si tusen takk til AB som laget denne tråden! 9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #144 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Har lest endel bloggen hennes jeg også, men ikke faen om jeg er med å sponser den rikmannslivsstilen hennes lenger, det har jeg slutta med for lenge siden. Har nemlig sett hvordan hun oppfører seg i mange år. Er det noen av produktene hun anbefaler som jeg har lyst på, så går jeg til den aktuelle nettbutikken selv, og ikke via linker hun legger ut. Skal tro om de hun har inngått samarbeid med, som feks Vakker hud og Linda Johansen, om de vet hvordan hun holder på? Tviler på at seriøse aktører ville inngått samarbeid med en sånn person. Det med videoene som ble nevnt lenger opp her, har jeg også merket meg. Skal aldri lage mer videoer nei, men så dukker det opp den ene etter den andre. Så også at hun har kuttet kontakten med sin manns mor, mulig hun har gode grunner til det, det vet ikke jeg. Det jeg derimot reagerte på, er at mannen hennes ikke lenger får ha kontakt med moren sin heller. Anonymous poster hash: 3f344...633 Endret 3. oktober 2013 av Bond 7
Salmonella Skrevet 3. oktober 2013 #145 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Jeg synes mange av kommentarene hennes er av så grov karakter at noen burde melde fra til noen. Netthets er jo så mye i fokus for tiden så her burde noen "med høyere makter" blitt innblandet. Edit; Vil legge til at slik oppførsel finner vi også her på KG men her kan vi iallefall rapportere innlegg..Skulle vært slike funksjoner på alle sosiale medier også. Endret 3. oktober 2013 av Salmonella 7
Chloe- Skrevet 3. oktober 2013 #146 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg synes mange av kommentarene hennes er av så grov karakter at noPen burde melde fra til noen. Netthets er jo så mye i fokus for tiden så her burde noen "med høyere makter" blitt innblandet. Edit; Vil legge til at slik oppførsel finner vi også her på KG men her kan vi iallefall rapportere innlegg..Skulle vært slike funksjoner på alle sosiale medier også. Det går ann å rapportere kommentarer på Instagram som abusive content. Det er vel kun de groveste kommentarene hennes (gå å dø, etc) som havner under den kategorien, men det er verdt et forsøk. Fra iphone: Dra fingeren til høyre oppå kommentaren. Rapporter. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #147 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Å be småunger få seg neseoperasjoner og si at det er negativt å være svart ( hevelsen min går ned, men du ... vel du ), og rett og slett be folk legge seg under en buss fordi noen trodde hun var gravid.. Anonymous poster hash: 89ddd...29b Endret 3. oktober 2013 av Bond 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #148 Skrevet 3. oktober 2013 Jo mer jeg tenker over dette, jo mer sjokkert blir jeg over uttalelsene og holdningene hennes. Dette er barn! Anonymous poster hash: 312fc...be9 4
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2013 #149 Skrevet 3. oktober 2013 Siden HC setter pris på klar tale og "humor", så la meg være klar og "morsom". HC fremstår som en tragisk bitch. Latterliggjøring av barn, uthenging av alle som er uenig, tvilsomt forhold til merking av reklame, massive doser pms, krydret med et ekstremt slitsomt språk og en søt liten "jeg er bedre enn dere"-holdning. Du tror du har kjøpt noe på samme sted som meeeeeeeg?! Hva faen?! Er du en superviktig rosablogger som ikke har utrettet stort annet enn å blogge om hudpleie, kanskje? Det er så forbanna dumt at det er til å le av. Ikke er det noe nytt heller. Hun har holdt på på samme måte i mange år. Var dette innlegget bitchy? Yes. Og det var også poenget. Når et tilsynelatende voksent menneske føler at det er greit å gå løs på barn, så tillater jeg meg å være litt "humoristisk" og bitchy i retur. 18
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #150 Skrevet 3. oktober 2013 Siden HC setter pris på klar tale og "humor", så la meg være klar og "morsom". HC fremstår som en tragisk bitch. Latterliggjøring av barn, uthenging av alle som er uenig, tvilsomt forhold til merking av reklame, massive doser pms, krydret med et ekstremt slitsomt språk og en søt liten "jeg er bedre enn dere"-holdning. Du tror du har kjøpt noe på samme sted som meeeeeeeg?! Hva faen?! Er du en superviktig rosablogger som ikke har utrettet stort annet enn å blogge om hudpleie, kanskje? Det er så forbanna dumt at det er til å le av. Ikke er det noe nytt heller. Hun har holdt på på samme måte i mange år. Var dette innlegget bitchy? Yes. Og det var også poenget. Når et tilsynelatende voksent menneske føler at det er greit å gå løs på barn, så tillater jeg meg å være litt "humoristisk" og bitchy i retur. Jeg er enig med deg, men du glemte å be henne leke med et barberblad eller noe sånt, siden oppfordringen om å leke på motorveien i rushtiden allerede er oppbrukt. Og så burde du vel strengt talt ha sagt ha lagt til at det var bedre om hun forble en flekk på lakenet også. Det er ikke riktig så ille som å si at noen burde blitt abortert etter fødselen, men det får duge. Ja, kommentarene hennes er ille, og de fleste har for mye folkeskikk til å ta igjen med samme mynt! Anonymous poster hash: 005b8...c80 6
Gjest Vampen Skrevet 3. oktober 2013 #151 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er enig med deg, men du glemte å be henne leke med et barberblad eller noe sånt, siden oppfordringen om å leke på motorveien i rushtiden allerede er oppbrukt. Og så burde du vel strengt talt ha sagt ha lagt til at det var bedre om hun forble en flekk på lakenet også. Det er ikke riktig så ille som å si at noen burde blitt abortert etter fødselen, men det får duge. Ja, kommentarene hennes er ille, og de fleste har for mye folkeskikk til å ta igjen med samme mynt! Anonymous poster hash: 005b8...c80 Godt poeng, men nei, jeg glemte det ikke. For, som du skriver til slutt, selv om jeg også kan være både bitchy og frekk, så har jeg litt mer folkeskikk enn som så. Eventuelt fungerende sosiale antenner og grenser for hva som er greit å skrive til andre mennesker. Å servere "gå å dø"-kommentarer, som høres ut som de er hentet fra en tegneserie, blir for dumt, ufint, krampeaktig og harry. 4
Gjest Chloè Skrevet 3. oktober 2013 #152 Skrevet 3. oktober 2013 Siden HC setter pris på klar tale og "humor", så la meg være klar og "morsom". HC fremstår som en tragisk bitch. Latterliggjøring av barn, uthenging av alle som er uenig, tvilsomt forhold til merking av reklame, massive doser pms, krydret med et ekstremt slitsomt språk og en søt liten "jeg er bedre enn dere"-holdning. Du tror du har kjøpt noe på samme sted som meeeeeeeg?! Hva faen?! Er du en superviktig rosablogger som ikke har utrettet stort annet enn å blogge om hudpleie, kanskje? Det er så forbanna dumt at det er til å le av. Ikke er det noe nytt heller. Hun har holdt på på samme måte i mange år. Var dette innlegget bitchy? Yes. Og det var også poenget. Når et tilsynelatende voksent menneske føler at det er greit å gå løs på barn, så tillater jeg meg å være litt "humoristisk" og bitchy i retur. Jeg syns ikke hun har holdt på sånn i mange år. Ja, hun har alltid vært småfrekk og jeg har diskutert med henne både på bloggen og her på KG. Det er stor forskjell på å være litt frekk når man svarer og det å si at hadde hun vært moren til en eller annen som kommenterte så hadde hun tatt abort. Dette er jo sykt! De fleste på insta og twitter er småunger som har "98" eller "99" bak navnet sitt, hun er en kvinne på nesten 30. Virker jo helt ustabil? Hun ødelegger ryktet sitt både profesjonelt og personlig. Utrolig flaut
Jolene Skrevet 3. oktober 2013 #153 Skrevet 3. oktober 2013 Har herved lest meg gjennom alle kommentarene i denne tråden, og må si meg sjokkert! Av dere! At noen velger å sitte på en høy hest å rett og slett drittslenge på et så lavt nivå finner jeg mer enn merkelig. Skammelig er vel mer rett å bruke om denne tråden. Jeg kan være tilbøyelig med å være enig med noe av kritikken som har blitt rettet her, da noen svar HC gir er på kanten, spesielt til unge mennesker. Samtidig kan jeg forstå grunnen. Har lest denne bloggen fast i et par år nå, og den har gitt meg et stort utbytte, da med tanke på hennes videoer på youtube, men også anbefalinger av produkter. Om hun tjener penger på om jeg kjøper et produkt ser jeg ikke problemet med det, fordi hun har hjulpet meg til å finne produktet i den jungelen det er av produkter på markedet. Hun trenger heller ikke å merke alle innleggene som sponsing ol da hun bor i usa, med en annen lovgivning, samt det faktum av at hun har skrevet om dette tidligere på bloggen, og det står også svart på hvitt om hun tjener penger på det eller ikke. Humoren til HC er i grunn det som får meg til å fortsette å følge med, fordi vi har omtrent den samme humoren. Når folk maser og maser på deg dagelig om ting, blir man jo lei til slutt? Vi vet jo ikke hva slags kommentarer hun får inn, men som ikke kommer på bloggen, derfor kan det være at enkelte personener maser gjentatte ganger om ting, eller lager seg ulike måter å slenge dritt som får henne til å bli sint på den personen. Dette kan jeg lekende lett forstå. Det er en ting å svare hyggelig den første gangen noen er frekke/spydige/whatnot, men hva med den 10.gangen, 20. gangen også videre? Da er det ikke like lett å fortsette å svare på en hyggelig måte. Dessuten, skal dere ta opp mobbing på nett/hets/osv bør dere kanskje holde dere for gode til å bedrive det samme selv? Det med videoer har hun også forklart gjentatte ganger: hun lager dem når hun ikke blir konstant mast på, har tid, har krefter til det eller føler for det. Hun har hele veien presisert at hun kune lager videoer når hun ønsker å lage dem, så når hun da har sagt at hun slutter med dem har hun også sagt at det ikke er med sikkerhet at det kommer til å skje. Uansett så synes jeg enkelte her kan hoppe ned fra den høye hesten sin som sier "jeg er så mye bedre enn henne, jeg har så mye mer folkesikk enn henne". Nei, når du ikke har bedre argumenter enn det der, da synker du faktisk lavere. Derfor kan jeg anbefale de det gjelder å stille seg foran et speil for å si de tingene til seg selv i stedet, fordi det angår dem selv i aller høyeste grad. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #154 Skrevet 3. oktober 2013 Uansett så synes jeg enkelte her kan hoppe ned fra den høye hesten sin som sier "jeg er så mye bedre enn henne, jeg har så mye mer folkesikk enn henne". Nei, når du ikke har bedre argumenter enn det der, da synker du faktisk lavere. Derfor kan jeg anbefale de det gjelder å stille seg foran et speil for å si de tingene til seg selv i stedet, fordi det angår dem selv i aller høyeste grad. På hvilken måte synker folk her lavere enn å si til en tolvåring at vedkommende ikke skulle vært født? Anonymous poster hash: 2e161...fe9 31
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #155 Skrevet 3. oktober 2013 Har herved lest meg gjennom alle kommentarene i denne tråden, og må si meg sjokkert! Av dere! At noen velger å sitte på en høy hest å rett og slett drittslenge på et så lavt nivå finner jeg mer enn merkelig. Skammelig er vel mer rett å bruke om denne tråden. Jeg kan være tilbøyelig med å være enig med noe av kritikken som har blitt rettet her, da noen svar HC gir er på kanten, spesielt til unge mennesker. Samtidig kan jeg forstå grunnen. Har lest denne bloggen fast i et par år nå, og den har gitt meg et stort utbytte, da med tanke på hennes videoer på youtube, men også anbefalinger av produkter. Om hun tjener penger på om jeg kjøper et produkt ser jeg ikke problemet med det, fordi hun har hjulpet meg til å finne produktet i den jungelen det er av produkter på markedet. Hun trenger heller ikke å merke alle innleggene som sponsing ol da hun bor i usa, med en annen lovgivning, samt det faktum av at hun har skrevet om dette tidligere på bloggen, og det står også svart på hvitt om hun tjener penger på det eller ikke. Humoren til HC er i grunn det som får meg til å fortsette å følge med, fordi vi har omtrent den samme humoren. Når folk maser og maser på deg dagelig om ting, blir man jo lei til slutt? Vi vet jo ikke hva slags kommentarer hun får inn, men som ikke kommer på bloggen, derfor kan det være at enkelte personener maser gjentatte ganger om ting, eller lager seg ulike måter å slenge dritt som får henne til å bli sint på den personen. Dette kan jeg lekende lett forstå. Det er en ting å svare hyggelig den første gangen noen er frekke/spydige/whatnot, men hva med den 10.gangen, 20. gangen også videre? Da er det ikke like lett å fortsette å svare på en hyggelig måte. Dessuten, skal dere ta opp mobbing på nett/hets/osv bør dere kanskje holde dere for gode til å bedrive det samme selv? Det med videoer har hun også forklart gjentatte ganger: hun lager dem når hun ikke blir konstant mast på, har tid, har krefter til det eller føler for det. Hun har hele veien presisert at hun kune lager videoer når hun ønsker å lage dem, så når hun da har sagt at hun slutter med dem har hun også sagt at det ikke er med sikkerhet at det kommer til å skje. Uansett så synes jeg enkelte her kan hoppe ned fra den høye hesten sin som sier "jeg er så mye bedre enn henne, jeg har så mye mer folkesikk enn henne". Nei, når du ikke har bedre argumenter enn det der, da synker du faktisk lavere. Derfor kan jeg anbefale de det gjelder å stille seg foran et speil for å si de tingene til seg selv i stedet, fordi det angår dem selv i aller høyeste grad. Du beveger deg jo langt utenfor denne trådens tema. Denne tråden handler om hennes oppførsel på private blogg, instagram og twitter. Det handler ikke om hudpleiebloggen og alt det andre du drar opp. At du beskytter en person som ber folk om å ta livet av seg, kommer med rasistiske utsagn, latterligjør en ung jente som trodde hun hadde det samme skjerfet, ønsker at folk ikke levde o.s.v det sier mye om deg. Anonymous poster hash: 3ddcf...ff7 25
*Pixie* Skrevet 3. oktober 2013 #156 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Har herved lest meg gjennom alle kommentarene i denne tråden, og må si meg sjokkert! Av dere! At noen velger å sitte på en høy hest å rett og slett drittslenge på et så lavt nivå finner jeg mer enn merkelig. Skammelig er vel mer rett å bruke om denne tråden. Jeg kan være tilbøyelig med å være enig med noe av kritikken som har blitt rettet her, da noen svar HC gir er på kanten, spesielt til unge mennesker. Samtidig kan jeg forstå grunnen. Har lest denne bloggen fast i et par år nå, og den har gitt meg et stort utbytte, da med tanke på hennes videoer på youtube, men også anbefalinger av produkter. Om hun tjener penger på om jeg kjøper et produkt ser jeg ikke problemet med det, fordi hun har hjulpet meg til å finne produktet i den jungelen det er av produkter på markedet. Hun trenger heller ikke å merke alle innleggene som sponsing ol da hun bor i usa, med en annen lovgivning, samt det faktum av at hun har skrevet om dette tidligere på bloggen, og det står også svart på hvitt om hun tjener penger på det eller ikke. Humoren til HC er i grunn det som får meg til å fortsette å følge med, fordi vi har omtrent den samme humoren. Når folk maser og maser på deg dagelig om ting, blir man jo lei til slutt? Vi vet jo ikke hva slags kommentarer hun får inn, men som ikke kommer på bloggen, derfor kan det være at enkelte personener maser gjentatte ganger om ting, eller lager seg ulike måter å slenge dritt som får henne til å bli sint på den personen. Dette kan jeg lekende lett forstå. Det er en ting å svare hyggelig den første gangen noen er frekke/spydige/whatnot, men hva med den 10.gangen, 20. gangen også videre? Da er det ikke like lett å fortsette å svare på en hyggelig måte. Dessuten, skal dere ta opp mobbing på nett/hets/osv bør dere kanskje holde dere for gode til å bedrive det samme selv? Det med videoer har hun også forklart gjentatte ganger: hun lager dem når hun ikke blir konstant mast på, har tid, har krefter til det eller føler for det. Hun har hele veien presisert at hun kune lager videoer når hun ønsker å lage dem, så når hun da har sagt at hun slutter med dem har hun også sagt at det ikke er med sikkerhet at det kommer til å skje. Uansett så synes jeg enkelte her kan hoppe ned fra den høye hesten sin som sier "jeg er så mye bedre enn henne, jeg har så mye mer folkesikk enn henne". Nei, når du ikke har bedre argumenter enn det der, da synker du faktisk lavere. Derfor kan jeg anbefale de det gjelder å stille seg foran et speil for å si de tingene til seg selv i stedet, fordi det angår dem selv i aller høyeste grad. Noen av de kommentarene Hilde har postet er litt på kanten? LITT på kanten? Dette er helt utrolig. Trodde faktisk ikke noen kom til å komme inn med en hyllest til Hilde etter dette, men så feil kan man vel ta. Om noen så har mast på deg 789 ganger, så er det fremdeles like forferdelig å be barn om å ta plastisk operasjon, kalle noen stygg på grunn av hudfargen sin, eller be noen drepe seg selv. Det at noen har mast rettferdiggjør ikke denne ondskapen hun lirer av seg. Endret 3. oktober 2013 av *Pixie* 24
Jolene Skrevet 3. oktober 2013 #157 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) På hvilken måte synker folk her lavere enn å si til en tolvåring at vedkommende ikke skulle vært født? Anonymous poster hash: 2e161...fe9 Jo, jeg synes mange synker lavt fordi vi ikke vet hele konteksten rundt sakens kjerne. En sannhet har mer enn bare én side. Her er mine eksempler på at mange her inne ikker er en døyt bedre selv: Innlegget redigert for slettet innhold. Bond, adm Endret 3. oktober 2013 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #158 Skrevet 3. oktober 2013 Jo, jeg synes mange synker lavt fordi vi ikke vet hele konteksten rundt sakens kjerne. En sannhet har mer enn bare én side. Her er mine eksempler på at mange her inne ikker er en døyt bedre selv: Jeg forsvarer ikke alle utsagnene her inne, men det er klart folk reagerer. Uansett kontekst så er det aldri greit å håne folk på grunn av hudfarge. Aldri. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 6
Jolene Skrevet 3. oktober 2013 #159 Skrevet 3. oktober 2013 Du beveger deg jo langt utenfor denne trådens tema. Denne tråden handler om hennes oppførsel på private blogg, instagram og twitter. Det handler ikke om hudpleiebloggen og alt det andre du drar opp. At du beskytter en person som ber folk om å ta livet av seg, kommer med rasistiske utsagn, latterligjør en ung jente som trodde hun hadde det samme skjerfet, ønsker at folk ikke levde o.s.v det sier mye om deg. Anonymous poster hash: 3ddcf...ff7 Beskytter alle som blir hetset på det viset jeg, men jeg erkjenner også at det kan være en annen kontekst som ligger til grunn for den type språkføring hun benytter seg av. Om det sier noe om meg, javel. Det kan jeg fint stå for. Svaret mitt var på det generelle grunnlag av denne tråden her, som en oppsummering av trådens utvikling. Hvem er du til å bestemme over hva jeg kan og ikke kan svare på/skrive? Noen av de kommentarene Hilde har postet er litt på kanten? LITT på kanten? Dette er helt utrolig. Trodde faktisk ikke noen kom til å komme inn med en hyllest til Hilde etter dette, men så feil kan man vel ta. Om noen så har mast på deg 789 ganger, så er det fremdeles like forferdelig å be barn om å ta plastisk operasjon, kalle noen stygg på grunn av hudfargen sin, eller be noen drepe seg selv. Det at noen har mast rettferdiggjør ikke denne ondskapen hun lirer av seg. Har ikke kommet med en hyllest, men et nøytralt svar når enkelte her setter seg opp på en høy hest for så å erklære seg selv som "Såååå" mye bedre, i mine øyne er det minst like latterlig. Dessuten er det alltid en grunn til at vi svarer som vi gjør. I og med at vi ikke kjenner denne grunnen blir det tåpelig å SPEKULERE i hva den grunnen kan være, samt komme med masse usakelig dritt. Da er jo ikke denne tråden konstruktiv lengre, fordi man må ty til latterlig argumentasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #160 Skrevet 3. oktober 2013 Alapp helt av gitte, det er ingen som sitter på høyere hest enn hilde christina og det er det denne tråden handler om. Anonymous poster hash: 89ddd...29b 12
Fremhevede innlegg