AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #121 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tenner på ambisiøse men med høy utdanning. Hva i all verden har det med spørsmålet å gjøre?Anonymous poster hash: bae7f...1ca
Gjest s@nd Skrevet 6. oktober 2013 #122 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg bryr meg fint lite om utdanningen, jobben eller lønnen til kjæresten min. Bare vi har det fint sammen, er det samme det hva han tjener
Gjest .-L-. Skrevet 6. oktober 2013 #123 Skrevet 6. oktober 2013 Hun trenger ikke å ha høyere utdanning, så lenge hun er oppegående så er det fint. Liker jenter som engasjerer seg i noe
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #124 Skrevet 6. oktober 2013 Blant mine mannlige omgangsvenner, som består nærmest utelukkende av folk med prestisjeutdannelser, er det veldig vanlig å ønske en partner med tilsvarende utdannelse. Kanskje er det en klassegreie? Hørte en psykolog sa en gang: Arbeiderklassen er opptatt av store pupper, mellomklassen foretrekker små pupper, og overklassen bryr seg ikke om puppestørrelse... Hvis man trekker det videre, kan man kanskje se for seg at "arbeiderklassen" (ja, anførselstegn) generelt (ja, understrek) ønsker seg andre egenskaper hos en partner enn "det øvre sosiale sjikt", og har andre grunner for å ønske det de ønsker. Anonymous poster hash: cbc5b...76d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #125 Skrevet 6. oktober 2013 Høyere utdanning i Norge er åpen for alle som har kommet seg igjennom videregående med vitnemål og på tross av "krav" er sykepleie uansett en latterlig enkel utdanning. På min høyskole måtte de opp i 15 forsøk før alle var igjennom bestått medikamentregningstest og dette ble gjort unna i løpet av 1 semester slik at folk slapp opphold i studiet. Sykepleie er og blir en pleieutdanning som det er meningsløst å "forfine" og gjøre mer akademisk med master- og doktorgrader. Det har vi leger til å gjøre og de er bedre kvalifisert i utgangspunktet. Man trenger ikke gi master- og doktorgrad til en yrkesgruppe som er utdannet til å vaske og sette sprøyter i rumpa på folk. Anonymous poster hash: 50480...fe4 Vel talt. Skal innrømme at jeg synes det er patetisk med sykepleierne som prøver å forfine seg med diverse latterlige master- og doktorgrader i jeg vet ikke hva. Det oser mindreverdighetskomplekser. Jeg kjenner en eneste dyktig sykepleier som faktisk har utrettet noe av verdi med doktorgraden sin, og alle andre er egentlig bare små dukker som prøver å måle seg med legemannen sin. (Og ikke føle seg så truet av de søte legene han er omgitt av) Anonymous poster hash: cbc5b...76d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #126 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg trodde den tråden handlet om hvorfor kvinner legger frem høyere utdannelse som et pluss når de presenterer seg selv for menn, ikke hvorvidt kvinner faktisk ser etter høyere utdannelse hos menn. Mange møter sine partnere gjennom studier og jobb, så stort sett er det normalt at man har samme utdannelsesnivå. Det betyr ikke derimot at menn leter etter kvinner med høy utdannelse eller blir imponert av det. Mange synes vel det er fint med en kvinne som er engasjert i det hun driver med og har et godt jobbliv som er stabilt og med en viss inntekt, men de blir ikke "tent" av at en kvinne er karrieredreven. Ambisjon er stort sett noe kvinner ser etter mer hos menn en omvendt. Noen menn hevder de vil ha en utdannet kvinne, men som en mannlig venn av meg har sagt; "når det kommer til stykket, vil en mann heller ha en kvinne som er vakker, feminin, intelligent og morsom med en lavere utdannelse enn en kvinne som er høyt utdannet og ikke har de samme kvalitetene. Utdannelse er ikke negativt, men jeg er ikke mer disponert for å date en kvinne bare fordi hun er høyt utdannet". Jeg skjønner at du ikke har høy utdannelse og derfor tror det ikke har noe å si, eventuelt har blitt trøstet av din gode venn, men en ting er ihvertfall sikkert: Menn som er noenlunde i vater ønsker seg en partner som er like smart, og intelligens reflekteres svært ofte i utdannelsesnivå, enten man vil eller ikke. Mange ambisiøse menn ønsker også en partner som er tilsvarende ambisiøs, og det reflekteres også i utdannelsesnivå. Tilsvarende vil menn med lavere utdanning og ambisjoner ha andre verdier de setter høyere enn høy utdanning og ambisjoner, fordi folk flest vil ha en partner som har samme verdier som seg selv. De som imidlertid skiller seg litt ut, er smarte og ambisiøse menn med macho-komplekser. De ønsker ofte en partner som er et pynteobjekt, og da er intelligens og utdannelsesnivå en trussel. Derfor dater de på dum og deilig-nivå. Det er like greit, da disse mennene oftest blir dumpet hvis de finner seg en partner på samme nivå utdannelses- og intelligensmessig, på grunn av problemer ved personligheten sin som gjør at de ikke når opp hos en smart partner som er vant til å date menn på et visst nivå. Disse personlighetstrekkene vil gå ubemerket hen hos en dummere partner, eventuelt bli sett gjennom fingrene på fordi han er et statusobjekt for henne. Like morsomt er det hver gang når en slik mann forklarer ovenfor en slik dame at de "smarte" damene han har datet manglet noe vesentlig hun har. Så er hun dum nok til å føle seg spesiell, og verden går sin vante gang. Ender alltid med at han er utro og at hun aldri merker noe, eller ikke vil merke noe fordi hun så gjerne vil beholde han. Når det gjelder femininitet og andre gode egenskaper så har det fint lite med utdannelsesnivå å gjøre. Det er bare at de "dumme" har mindre å spille på, og derfor må rendyrke det å være søt og tiltrekkende. Ser nå likevel gang på gang at bimbosykepleiere prøver desperat å fylle på med tilleggsutdanning, så litt må de da ha skjønt at intelligens faktisk har noe å si. Anonymous poster hash: cbc5b...76d
Gjest Arbeider Skrevet 7. oktober 2013 #127 Skrevet 7. oktober 2013 Anonymous poster hash: cbc5b...76d Innleggene er ironisk ment?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #128 Skrevet 7. oktober 2013 Innleggene er ironisk ment? Hvilke? Anonymous poster hash: cbc5b...76d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå