AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #21 Skrevet 28. september 2013 Men jeg som kvinne har annet inntrykk. Meget mulig, problemet ditt er bare at det meste av undersøkelser understøtter oppfatningen om at kvinner ønsker en å se opp til/forsørger. Anonymous poster hash: 67b97...1ef 2
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #22 Skrevet 28. september 2013 Meget mulig, problemet ditt er bare at det meste av undersøkelser understøtter oppfatningen om at kvinner ønsker en å se opp til/forsørger. Anonymous poster hash: 67b97...1ef Ja ha? Hvor mange kvinner i Norges land er det som vil bli forsørget i stedet for å tjene penger selv, tror du? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #23 Skrevet 28. september 2013 det er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Anonymous poster hash: 3f261...84a 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #24 Skrevet 28. september 2013 Ja ha? Hvor mange kvinner i Norges land er det som vil bli forsørget i stedet for å tjene penger selv, tror du? Les litt litteratur rundt dette. Den sier ikke noe om at kvinner ikke ønsker å jobbe i det hele tatt, men at svært mange kvinner ser for seg enn mann som hovedforsørger og han bør helst da ha høyere utdanning og/eller en bedre karriere enn de selv kan tilby. Kombiner dette med alle kvinner som jobber deltid også lenge etter at det er naturlig å være hjemme med barn, så ser man en viss tendens i forhold til kvinners og menns prioriteringer i livet og hva de søker etter i en partner. Anonymous poster hash: 67b97...1ef
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #25 Skrevet 28. september 2013 Les litt litteratur rundt dette. Den sier ikke noe om at kvinner ikke ønsker å jobbe i det hele tatt, men at svært mange kvinner ser for seg enn mann som hovedforsørger og han bør helst da ha høyere utdanning og/eller en bedre karriere enn de selv kan tilby. Kombiner dette med alle kvinner som jobber deltid også lenge etter at det er naturlig å være hjemme med barn, så ser man en viss tendens i forhold til kvinners og menns prioriteringer i livet og hva de søker etter i en partner. Anonymous poster hash: 67b97...1ef Litteratur???? snakk med folk rundt deg du. 1
Gjest Brillefin Skrevet 28. september 2013 #26 Skrevet 28. september 2013 Mitt inntrykk er derimot at menn er veldig opptatt av at kvinnen skal ha høyere utdannelse dersom de har det selv. Min mann var veldig opptatt av møte en med tilsvarende utdannelse, karriere og ambisjoner. Jeg har tjent mer enn min mann gjennom nesten hele vårt 10 år lange forhold til tross for at vi har samme mastergrad, da jeg i større grad har valgt det private næringsliv. Alle mine venninner er gift med menn med høy utdannelse, stort sett leger, jurister og økonomer, og har selv tilsvarende utdannelse. Med unntak av noen leger som er gift med sykepleiere er ingen av mennene i min manns vennekrets gift med kvinner uten høyere, akademisk utdannelse. Det gjør at man møter hverandre på samme nivå, og har forståelse for hverandres prioriteringer. Så min erfaring er at tendensen går mot at like personer finner hverandre, det er så enkelt som at like barn leker best. Du vet at sykepleiere har høyere utdannelse? Det er en universitetsgrad, og kan ta master og spesialisering..
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #27 Skrevet 28. september 2013 Litteratur???? snakk med folk rundt deg du. Jepp, det kan man også gjøre. Og ser man på et stort nok utvalg (til å være representativt) i sitt eget nettverk, så ser man igjen at det er flere kvinner som ønsker en hovedforsørger. Anonymous poster hash: 67b97...1ef 1
Gjest Arbeider Skrevet 28. september 2013 #28 Skrevet 28. september 2013 Oppsummert http://www.therulesrevisited.com/2011/08/why-most-women-dont-know-what-men-want.html Takk, tenkte ikke på at menn sikkert gjorde det samme.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #29 Skrevet 28. september 2013 Jepp, det kan man også gjøre. Og ser man på et stort nok utvalg (til å være representativt) i sitt eget nettverk, så ser man igjen at det er flere kvinner som ønsker en hovedforsørger. Anonymous poster hash: 67b97...1ef Ingen av de kvinnene jeg kjenner (meg selv medregnet) ønsker seg en forsørger, de vil tjene pengene sine selv og bli ilag med en mann som gjør det samme. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #30 Skrevet 28. september 2013 Ingen av de kvinnene jeg kjenner (meg selv medregnet) ønsker seg en forsørger, de vil tjene pengene sine selv og bli ilag med en mann som gjør det samme. Det er greit nok, men jeg skrev jo heller ikke at kvinner generelt ønsker en som forsørger dem _totalt_. Men tendensen er likevel at kvinner ønsker en med større forsørgerevne enn de selv kan tilby, ergo da gjerne noen som har høyere utdannelse og/eller større mulighet for karriere. Anonymous poster hash: 67b97...1ef 1
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #31 Skrevet 28. september 2013 Det er greit nok, men jeg skrev jo heller ikke at kvinner generelt ønsker en som forsørger dem _totalt_. Men tendensen er likevel at kvinner ønsker en med større forsørgerevne enn de selv kan tilby, ergo da gjerne noen som har høyere utdannelse og/eller større mulighet for karriere. Anonymous poster hash: 67b97...1ef Vi ønsker oss en på linje med oss selv, ca, vi som har høyere utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #32 Skrevet 28. september 2013 Vi ønsker oss en på linje med oss selv, ca, vi som har høyere utdanning. Ja, eller høyere (helst). Så du ser, du kan nok ikke argumentere mot det. Relativt få kvinner kan godta noen som er mindre ambisiøs enn dem selv. Og det er en av (flere) grunner til at jeg forsøker styre unna norske kvinner (til tross for at jeg har høyere utdannelse selv). Dere har blitt noen luksusdyr som det som regel ikke er verdt å bruke så mye tid på Anonymous poster hash: 67b97...1ef
FruLuna Skrevet 28. september 2013 #33 Skrevet 28. september 2013 Jeg trenger ikke en forsørger og er ikke ute etter en som ønsker å være forsørgeren eller "beskytteren" i et forhold. Han trenger ikke nødvendigvis ha en universitetsutdannelse, men han bør verdsette kunnskap, være interessert i samfunn og vitenskap og ikke føle seg truet av at jeg har mer utdannelse/høyere lønn enn ham. Kanskje stemmer det at de fleste menn ønsker et mer tradisjonelt forhold, men da er de også uinteressante for meg. Så jeg ser ikke helt at det er et problem at jeg eventuelt skulle fremstille meg slik i en datingsetting, da det er uansett disse (kanskje få, i følge TS) mennene som faktisk synes det er interessant med kvinner med høyere utdanning, som er interessante for meg. 4
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #34 Skrevet 28. september 2013 Ja, eller høyere (helst). Så du ser, du kan nok ikke argumentere mot det. Relativt få kvinner kan godta noen som er mindre ambisiøs enn dem selv. Og det er en av (flere) grunner til at jeg forsøker styre unna norske kvinner (til tross for at jeg har høyere utdannelse selv). Dere har blitt noen luksusdyr som det som regel ikke er verdt å bruke så mye tid på Anonymous poster hash: 67b97...1ef Nei.
Version 2.0 Skrevet 28. september 2013 #35 Skrevet 28. september 2013 Jeg har aldri hatt et "krav" om at mannen skal ha høyere utdanning. Jeg driter i hvilken utdanning de har, så lenge de har fast jobb. Om de er elektriker eller petroleumsingeniør har ingenting å si for min del. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen mener at for eksempel en lege er et bedre partnervalg enn f.eks en snekker. Sånn utenom det økonomiske, da de fleste leger tjener bedre enn snekkere. 2
Gjest Arbeider Skrevet 28. september 2013 #36 Skrevet 28. september 2013 (endret) Kanskje stemmer det at de fleste menn ønsker et mer tradisjonelt forhold, men da er de også uinteressante for meg. Så jeg ser ikke helt at det er et problem at jeg eventuelt skulle fremstille meg slik i en datingsetting, da det er uansett disse (kanskje få, i følge TS) mennene som faktisk synes det er interessant med kvinner med høyere utdanning, som er interessante for meg. Jeg har tydeligvis ikke vært klar nok i innlegget mitt, jeg sier ikke at menn ønsker "tradisjonelt forhold", jeg sier at menn ikke bryr seg om du har høyere utdanning, de mennene vil jo kontakte deg fortsatt, du får bare silt ut de som ikke ønsker kjærester med høyere utdanning om det faktisk er noen. Kanskje er det noen som ikke ønsker at kjæresten tjener mer enn han, men lønn og utdanningslengde har ingen sammenheng så da hjelper det ikke å skrive høyere utdanning. Endret 28. september 2013 av Arbeider 1
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #37 Skrevet 28. september 2013 Jeg har tydeligvis ikke vært klar nok i innlegget mitt, jeg sier ikke at menn ønsker "tradisjonelt forhold", jeg sier at menn ikke bryr seg om du har høyere utdanning, de mennene vil jo kontakte deg fortsatt, du får bare silt ut de som ikke ønsker kjærester med høyere utdanning om det faktisk er noen. Kanskje er det noen som ikke ønsker at kjæresten tjener mer enn han, men lønn og utdanningslengde har ingen sammenheng så da måtte du i såfall ha skrevet i kontaktannonsen hva du tjente(ikke at jeg anbefaler deg å skrive det). Det er det mange som gjør. 1
Version 2.0 Skrevet 28. september 2013 #38 Skrevet 28. september 2013 Mitt inntrykk er derimot at menn er veldig opptatt av at kvinnen skal ha høyere utdannelse dersom de har det selv. Min mann var veldig opptatt av møte en med tilsvarende utdannelse, karriere og ambisjoner. Jeg har tjent mer enn min mann gjennom nesten hele vårt 10 år lange forhold til tross for at vi har samme mastergrad, da jeg i større grad har valgt det private næringsliv. Alle mine venninner er gift med menn med høy utdannelse, stort sett leger, jurister og økonomer, og har selv tilsvarende utdannelse. Med unntak av noen leger som er gift med sykepleiere er ingen av mennene i min manns vennekrets gift med kvinner uten høyere, akademisk utdannelse. Det gjør at man møter hverandre på samme nivå, og har forståelse for hverandres prioriteringer. Så min erfaring er at tendensen går mot at like personer finner hverandre, det er så enkelt som at like barn leker best. Gigantisk fail. 5
Gjest Arbeider Skrevet 28. september 2013 #39 Skrevet 28. september 2013 Det er det mange som gjør. Tviler jeg på, du kan jo sjekke noen av dealbreakertrådene og om du ser høyere utdanning et sted.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #40 Skrevet 28. september 2013 Tviler jeg på, du kan jo sjekke noen av dealbreakertrådene og om du ser høyere utdanning et sted. Menn takler dårlig at kvinner tjener mer enn dem eller har en viktigere jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå