Gå til innhold

Jenter og høyere utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket at en del jenter ønsker menn med høyere utdanning, det er helt greit, men hvorfor er det så mange av de som beskriver seg selv på forumet som setter høyere utdanning som sine egne positive egenskaper når de leter etter kjæreste? Jeg har aldri hørt om en mann som har brydd seg om jenta har høyere utdanning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje siden de verdsetter det, så tror de mannen og verdsetter det.

Anonymous poster hash: e3a33...c2f
Skrevet

Det er vel ikke så overraskende? Kvinner generelt har alltid sett etter menn som har høyere status på et eller annet vis enten det er gjennom utdannelse og/eller bra jobb, andre statussymboler e.l.

Anonymous poster hash: 67b97...1ef
Skrevet

Det er kjønnsforskjeller. Er sånn fra naturens side.

Anonymous poster hash: 3a773...81b
Skrevet

Fordi kvinner flest (spesielt kvinner oppvokst i feministiske land) ikke vet hva menn vil ha. De projekterer sine egne preferanser over til menn.

Du ser det ofte når kvinner presenterer seg selv, spesielt i datingannonser. "Selvsikker, ambisiøs, selvstendig, målorienteret, bereist" etc. De beskriver mannen de vil ha, essensielt.

Skrevet

Jeg har ihvertfall inntrykket av at menn ønsker seg en kjæreste, og ikke en konkurrent

Mens kvinner ønsker seg en habil forsørger

Skrevet

Jeg tenner på ambisiøse men med høy utdanning.

Skrevet

Merket at en del jenter ønsker menn med høyere utdanning, det er helt greit, men hvorfor er det så mange av de som beskriver seg selv på forumet som setter høyere utdanning som sine egne positive egenskaper når de leter etter kjæreste? Jeg har aldri hørt om en mann som har brydd seg om jenta har høyere utdanning.

Jeg fremhever høy utdanning fordi min kommende kjæreste verdsette at jeg er smart. Dersom det bare blir fokus på utseende, vekt, klær og stil gidder jeg bare ikke.

Anonymous poster hash: 907b4...cb3

• Liker 14
Skrevet

Fordi vi kvinner ikke er interessert i en fyr under vår stand. Da må han være eksepsjonell da. Og grunnen til det her er at menn ikke tåler at kvinner er viktigere enn dem, tjener mer enn dem etc. Da kommer det et rasshull frem som skal prøve å undertrykke dama si, i stedet for å løfte henne frem. Ergo, vi må holde oss unna menn uten utdanning.

• Liker 12
Skrevet

Fordi vi kvinner ikke er interessert i en fyr under vår stand. Da må han være eksepsjonell da. Og grunnen til det her er at menn ikke tåler at kvinner er viktigere enn dem, tjener mer enn dem etc. Da kommer det et rasshull frem som skal prøve å undertrykke dama si, i stedet for å løfte henne frem. Ergo, vi må holde oss unna menn uten utdanning.

Det er vel snarere vi menn som ikke ønsker en kvinne som ser ned på menn uten utdanning, ergo blir mange menn tvunget til å finne en kvinne som har lavere utdanning og/eller ambisjoner enn han selv.

Kvinner har i dag alle muligheter til å være ambisiøse, men de trenger fortsatt enn mann å se opp til. Jeg kaller det svakhet. Greier man ikke sine ambisjoner uten å ha noen andre å se opp til i livet sitt så er man egentlig svak.

• Liker 4
Skrevet

Det er vel snarere vi menn som ikke ønsker en kvinne som ser ned på menn uten utdanning, ergo blir mange menn tvunget til å finne en kvinne som har lavere utdanning og/eller ambisjoner enn han selv.

Kvinner har i dag alle muligheter til å være ambisiøse, men de trenger fortsatt enn mann å se opp til. Jeg kaller det svakhet. Greier man ikke sine ambisjoner uten å ha noen andre å se opp til i livet sitt så er man egentlig svak.

Blank løgn.

• Liker 5
Skrevet

Mitt inntrykk er derimot at menn er veldig opptatt av at kvinnen skal ha høyere utdannelse dersom de har det selv.

Min mann var veldig opptatt av møte en med tilsvarende utdannelse, karriere og ambisjoner. Jeg har tjent mer enn min mann gjennom nesten hele vårt 10 år lange forhold til tross for at vi har samme mastergrad, da jeg i større grad har valgt det private næringsliv. Alle mine venninner er gift med menn med høy utdannelse, stort sett leger, jurister og økonomer, og har selv tilsvarende utdannelse. Med unntak av noen leger som er gift med sykepleiere er ingen av mennene i min manns vennekrets gift med kvinner uten høyere, akademisk utdannelse. Det gjør at man møter hverandre på samme nivå, og har forståelse for hverandres prioriteringer.

Så min erfaring er at tendensen går mot at like personer finner hverandre, det er så enkelt som at like barn leker best.

• Liker 6
Skrevet

Menn tendenserer til å bli sure hvis en kvinne tjener mer enn ham.

Skrevet

Blank løgn.

Løgn? Det er jo bare å lese hva kvinner skriver om menn uten utdanning i forskjellige sammenhenger det. (Har selv utdanning, diskuterer bare på generelt grunnlag her) Mitt og en del andre menns inntrykk er at kvinnen må ha noen å se opp til og/eller en som kan være hovedforsørger. Kombinerer man dette inntrykekt med bla. undersøkelser som viser at svært mange kvinner gjerne vil være den som er hjemme med familie/barn så blir det jo også forsterket.

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg ikke kan leve med en mann som ser verden i svart- hvitt. Når man studerer lærer man å verden i et bredere perspektiv.

Jeg liker menn som kan utfordre meg intellektuelt.

Anonymous poster hash: 11f4b...55d
  • Liker 5
Skrevet

Mitt inntrykk er derimot at menn er veldig opptatt av at kvinnen skal ha høyere utdannelse dersom de har det selv.

Min mann var veldig opptatt av møte en med tilsvarende utdannelse, karriere og ambisjoner. Jeg har tjent mer enn min mann gjennom nesten hele vårt 10 år lange forhold til tross for at vi har samme mastergrad, da jeg i større grad har valgt det private næringsliv. Alle mine venninner er gift med menn med høy utdannelse, stort sett leger, jurister og økonomer, og har selv tilsvarende utdannelse. Med unntak av noen leger som er gift med sykepleiere er ingen av mennene i min manns vennekrets gift med kvinner uten høyere, akademisk utdannelse. Det gjør at man møter hverandre på samme nivå, og har forståelse for hverandres prioriteringer.

Så min erfaring er at tendensen går mot at like personer finner hverandre, det er så enkelt som at like barn leker best.

Sier ikke at ingen menn ser etter jenter med høyere utdannelse, men det er ikke det som er vanlig, Og i din personlige statistikk så er det bare din mann som teller, de andre vet du jo ikke om ønsket en kjæreste med høyere utdanning. Men se på datingsider, her på singelforumet eller spør mannevennene dine, det er veldig sjeldent høyere utdanning er på lista over hva de ser etter.

Skrevet

Løgn? Det er jo bare å lese hva kvinner skriver om menn uten utdanning i forskjellige sammenhenger det. (Har selv utdanning, diskuterer bare på generelt grunnlag her) Mitt og en del andre menns inntrykk er at kvinnen må ha noen å se opp til og/eller en som kan være hovedforsørger. Kombinerer man dette inntrykekt med bla. undersøkelser som viser at svært mange kvinner gjerne vil være den som er hjemme med familie/barn så blir det jo også forsterket.

Men jeg som kvinne har annet inntrykk.

• Liker 1
Skrevet

TS, du er så opptatt av kvinneting hele tiden du ....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...