Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #901 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, Rumle skrev: Jo men jeg har prøvd to forskjellige kjellerforhold + loft! Jeg har nok ikke noe å skylde på Åh, men tror mange bare kaster de inn og glemmer dem? 1
Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #902 Skrevet 1. september 2016 Skal det være en varm nattdrink? Har laget nå 2
Rumle Skrevet 1. september 2016 #903 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Åh, men tror mange bare kaster de inn og glemmer dem? Hva? Det er jo det jeg gjør! Jaja .. prøve igjen! 1
Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #904 Skrevet 1. september 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Hva? Det er jo det jeg gjør! Jaja .. prøve igjen! Det synes jeg du skal Noen jeg kjenner har en veldig gammel sort tgeorgine i en stor krukke, den går bare inn og ut av kjelleren hvert år.
Rumle Skrevet 1. september 2016 #905 Skrevet 1. september 2016 3 minutter siden, Frøkensina skrev: Det synes jeg du skal Noen jeg kjenner har en veldig gammel sort tgeorgine i en stor krukke, den går bare inn og ut av kjelleren hvert år. Åh? Uten å ta av jorden da, eller? 1
Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #906 Skrevet 1. september 2016 Et øyeblikk siden, Rumle skrev: Åh? Uten å ta av jorden da, eller? Ja tror de står i potta med jord Den har gått slik ut og inn i kjelleren i veldig mange år! PS litt over her 1
Rumle Skrevet 1. september 2016 #907 Skrevet 1. september 2016 Kaffe midt på natten? Tror jeg tar bare Baileys, jeg Tuuusen takk Artig! Kanskje jeg kan prøve det selv Men, de fleste er pottet i kjempesvære bøtter/krukker - så de må jeg nok ta opp. Har lest masse om hvordan folk gjør dette, og de fleste gjør det slik. Lurer på om jeg ikke en gang leste om noen som gravde dem opp og la dem i sand eller, leire - eller var det sagmugg? Hmmm jeg må visst google igjen 1
Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #908 Skrevet 1. september 2016 ja er visst litt rar, og søvnmønsteret så merkelig nå at det spiller ingen rolle. Men du kan ha en stor baileys med is Hm ja jeg vet ikke, poenget er vel at de skal ha noe rundt seg uten å råtne. Det gir jo mening å ha de i jorda som da bare tørker, etterligne deres naturlige vinter. Men, går sikkert med sand eller sagmugg.. Google vet nok mer enn meg 1
Rumle Skrevet 1. september 2016 #909 Skrevet 1. september 2016 Nei, jeg må tusle i seng. Ha en fin natt Og riktig god morgen og fredag til @hjertesukka når hun kommer 2
Frøkensina Skrevet 1. september 2016 #910 Skrevet 1. september 2016 God natt Og ja god fredag Hjertesukka 2
hjertesukka Skrevet 2. september 2016 Forfatter #911 Skrevet 2. september 2016 Takktakk og godmorgen! Så hyggelig passiar her da Når det gjelder overvintring av planter, så er jeg helt grønn og nybegynner der. Har hverken kjeller eller loft, så jeg må bruke et gjesterom som jeg ikke varmer opp til vanlig. Og mitt inntrykk er at folk flest har perfekte kjellere med perfekt temperatur og får perfekte blomster år etter år, liksom.......jaja. Får gjøre så godt jeg kan. 2
hjertesukka Skrevet 2. september 2016 Forfatter #912 Skrevet 2. september 2016 Riktig god helg! Håper alle får nyte lekre blomster, deilig kake og noe godt å drikke i løpet av helgen. 2
Rumle Skrevet 2. september 2016 #913 Skrevet 2. september 2016 5 timer siden, hjertesukka skrev: Takktakk og godmorgen! Så hyggelig passiar her da Når det gjelder overvintring av planter, så er jeg helt grønn og nybegynner der. Har hverken kjeller eller loft, så jeg må bruke et gjesterom som jeg ikke varmer opp til vanlig. Og mitt inntrykk er at folk flest har perfekte kjellere med perfekt temperatur og får perfekte blomster år etter år, liksom.......jaja. Får gjøre så godt jeg kan. Gjesterom uten varme burde jo gå bra Men, ja - det burde jo kjelleren min også - så jeg skal kanskje ikke komme med for mange tips her 1
Rumle Skrevet 2. september 2016 #914 Skrevet 2. september 2016 De siste årene har jeg latt de fineste pelargoniaene få stå i stuen igjennom vinteren, bare vannet de når de var skikkelig tørre. De ser ganske pjuske ut på vinteren, men de fleste overlever i alle fall Dessverre har jeg ikke plass til alle her, så må ta et utvalg. Tenkte på det du sa om å la de ligge i jorden @Frøkensina og kom på at jeg faktisk fant en hengepotte med helt inntørket jord som jeg hadde hatt begonia i året før. Regnet med at alt var dødt, men helte litt vann i potten for å se - og der komme det flotte blad opp etter et par uker, selv om den hadde lagt i vanlig stuetemperatur. Ganske utrolig at knollen ikke tørket inn? Jaja, nå henger den på veggen ute og større og frodigere enn noensinne 2
hjertesukka Skrevet 2. september 2016 Forfatter #915 Skrevet 2. september 2016 Det er egentlig helt utrolig hva som overvintrer her. Og vi bor jo på Vestlandet! Så hvis vi får en sånn typisk vestlandsvinter, så er det håp. Jeg har også et greit vindfang som jeg kan bruke til de mest hardføre. Jeg fikk meg en fuksia i sommer som jeg tenkte å ha på gjesterommet, men kanskje den er litt hardfør? Hva er deres erfaring med fuksia om dere har..... Syns denne fargekomboen er sååå fin, her er et bilde fra i dag, litt pjusken og våt; 2
Frøkensina Skrevet 2. september 2016 #916 Skrevet 2. september 2016 4 timer siden, hjertesukka skrev: Det er egentlig helt utrolig hva som overvintrer her. Og vi bor jo på Vestlandet! Så hvis vi får en sånn typisk vestlandsvinter, så er det håp. Jeg har også et greit vindfang som jeg kan bruke til de mest hardføre. Jeg fikk meg en fuksia i sommer som jeg tenkte å ha på gjesterommet, men kanskje den er litt hardfør? Hva er deres erfaring med fuksia om dere har..... Syns denne fargekomboen er sååå fin, her er et bilde fra i dag, litt pjusken og våt; Så fin! Du det aner jeg ikke, er ikke de vinterherdige da? Jeg har bare kommet til tanken når det gjelder de, for har en balkong med mye skygge og tenkte på å ha de i potter på veggen. Men så har jeg regnet med at de dør der 2
Frøkensina Skrevet 2. september 2016 #917 Skrevet 2. september 2016 5 timer siden, Rumle skrev: De siste årene har jeg latt de fineste pelargoniaene få stå i stuen igjennom vinteren, bare vannet de når de var skikkelig tørre. De ser ganske pjuske ut på vinteren, men de fleste overlever i alle fall Dessverre har jeg ikke plass til alle her, så må ta et utvalg. Tenkte på det du sa om å la de ligge i jorden @Frøkensina og kom på at jeg faktisk fant en hengepotte med helt inntørket jord som jeg hadde hatt begonia i året før. Regnet med at alt var dødt, men helte litt vann i potten for å se - og der komme det flotte blad opp etter et par uker, selv om den hadde lagt i vanlig stuetemperatur. Ganske utrolig at knollen ikke tørket inn? Jaja, nå henger den på veggen ute og større og frodigere enn noensinne Så bra med begoniaen! Ja, altså prøv å ta georginene inn i litt tørr jord da vel men om kjelleren din er frostfri skulle jeg tro det var best. 2
hjertesukka Skrevet 2. september 2016 Forfatter #919 Skrevet 2. september 2016 11 minutter siden, Frøkensina skrev: Så fin! Du det aner jeg ikke, er ikke de vinterherdige da? Jeg har bare kommet til tanken når det gjelder de, for har en balkong med mye skygge og tenkte på å ha de i potter på veggen. Men så har jeg regnet med at de dør der Jeg syns jeg leser på slike hagesider at folk tar dem inn om vinteren, ja, men da kan de til gjengjeld vare i mange, mange år, svære som trær. Men det var vel kanskje ikke det du tenkte å ha på balkongen, hehe. 2
Frøkensina Skrevet 2. september 2016 #920 Skrevet 2. september 2016 Nei, tenkte ikke det Stort sett har jeg vel gitt opp noen slags overvintringer inne. Men har nå planer om å pakke inn litt senere i høst for mulig overvintring ute, vil så gjerne beholde vinranken min, rosa Augusta Louise og kanskje også en sommerfuglbusk. Men, de er jo bare H 2-3, så å mest de to første. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå