Gå til innhold

The Walking dead - generell diskusjon- NB! ikke tegneserien. (splittet fra "når begynner sesong 4 av The walking dead?")


Gjest badeand1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Så akkurat ferdig sesong 4.

Hurra, endelig blir kannibalisme et skikkelig tema! Har tenkt litt på det etter at jeg så filmen The Road, at kannibalisme hadde vært et interessant problem å fylle en ny sesong med. Folk sulter jo, og sult og nød kan få frem det verste i folk. Nå er vi dessuten blitt så vant til zombier at de ikke skremmer noe særlig lenger, så da er det ålreit med noe som kan få folk til å grøsse litt igjen

:P

Endret av Tonje!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

har sett ferdig sesong 4 nå, serien begynte bra men har dalt i kvalitet etterhvert, men det skjer jo med de fleste serier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat ferdig sesong 4.

Hurra, endelig blir kannibalisme et skikkelig tema! Har tenkt litt på det etter at jeg så filmen The Road, at kannibalisme hadde vært et interessant problem å fylle en ny sesong med. Folk sulter jo, og sult og nød kan få frem det verste i folk. Nå er vi dessuten blitt så vant til zombier at de ikke skremmer noe særlig lenger, så da er det ålreit med noe som kan få folk til å grøsse litt igjen

:P

Jeg syns stadig det er et tilbakevendende motiv at det store problemet i denne grusomme nye verden, er de andre overlevende, ikke zombiene. De som har stelt til størst problemer for gruppen, har uten unntak vært andre mennesker. På forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns stadig det er et tilbakevendende motiv at det store problemet i denne grusomme nye verden, er de andre overlevende, ikke zombiene. De som har stelt til størst problemer for gruppen, har uten unntak vært andre mennesker. På forskjellige måter.

Absolutt, men akkurat kannibalismen har latt vente på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

har sett ferdig sesong 4 nå, serien begynte bra men har dalt i kvalitet etterhvert, men det skjer jo med de fleste serier..

Det skjer med de fleste serier ja, og det irriterer meg at serieskapere ikke slutter i tide. Men akkurat Walking Dead syns jeg faktisk har holdt seg bra, eller til og med blitt bedre. Til å begynne med var det bare en zombie-serie for meg, men nå er det mer en dyster serie om menneskets natur. WD utvikler seg, i stedetfor å bare overdrive etterhvert, slik mange serier gjør. Jeg både elsker og hater serien, og er glad det er pause nå... :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

ja jeg liker også at det ikke bare handler om zombier hele tiden.

Og liker også musikken, den får frem stemningen på en veldig bra måte i denne serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, men akkurat kannibalismen har latt vente på seg.

Det er egentlig litt merkelig at det skulle være aktuelt med kannibalisme. Etter noen år uten jakt burde det være hjort og småvilt over alt. Zombiene er dumme og trege, og lager masse bråk der de snubler frem og stønner og gurgler. De ville aldri kunne komme nær nok noe byttedyr til å påvirke bestandene.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som har klart å finne Webisodes Cold storage-episodene? Får bare beskjed om de ikke kan vises i Norge....

Anonymous poster hash: d43fc...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest gjennom tråden, da jeg kun har sett halvannen sesong av serien, men..

Wow. Så sinnsykt dårlige kvinnelige karakterer denne serien har. Forstår at den må basere seg på tegneserien, men herregud. Det finnes jo knapt en dame å heie på, de er brødhuer hele gjengen. Forstå meg riktig, det gjelder mesteparten av mannfolka også. Men spesielt Andrea, herregud, og Lori - men Andrea tar faen meg kaka.



Anonymous poster hash: d1282...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kommer sesong 5??

12 oktober.

Anonymous poster hash: 9b987...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouuu jeg visste ikke at det fantes en the Walking Dead tråd. Jippi! :D Helluuu, blodfan her :hallo:

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden da, bare litt her og der. Ååå tenk at noen synes serien har tapt seg. Det synes jeg er synd. Selv digget jeg 4B. Det er noe av det beste the Walking Dead noen sinne, med skikkelig god karakterbygging- og utvikling. Det trenger ikke være action hele tida, spør du meg. Zombiene er jo faktisk bare en liten mikrodel av serien, omtrent, det hele handler jo om samfunnet i en katastrofesitasjon og potensielle utfall og reaksjoner. Jeg er glad de kvitta seg med the Governor, though, og fengselet. Det er noen ganger at serien kan terpe litt for mye på et tema (lete etter Sophia, oppbyggingen av samfunnet i fengselet, the Governor, Andrea frem-og-tilbake osv). Men som regel bruker de det jo som en oppbygging til noe stort, og de skuffer heller aldri. Nei, jeg gleder meg til oktober. Jeg gleder meg alltid til oktober. Og i mens har jeg allerede rukket å se alle sesongene om igjen for ente gang :grinele:

Edit: for de som har lest, eller vet litt om tegneseriene: det blir spennende å se om de trekker inn Negan og Lucille på dette punktet i serien. Kirkman har jo sagt at det er en stor sannsynlighet for at han dukker opp (tror det er snakk om 90 prosent) og det begyynner vel å bli på tide? DET blir spennende, men da håper jeg virkelig at karakteren lever opp til sitt potensiale - han er jo hundre ganger verre og sykere enn the Governor (og om de bringer ham inn, uten å spoile for mye, betyr det jo en viss / visse karakterdød?).

Endret av Sunbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouuu jeg visste ikke at det fantes en the Walking Dead tråd. Jippi! :D Helluuu, blodfan her :hallo:

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden da, bare litt her og der. Ååå tenk at noen synes serien har tapt seg. Det synes jeg er synd. Selv digget jeg 4B. Det er noe av det beste the Walking Dead noen sinne, med skikkelig god karakterbygging- og utvikling. Det trenger ikke være action hele tida, spør du meg. Zombiene er jo faktisk bare en liten mikrodel av serien, omtrent, det hele handler jo om samfunnet i en katastrofesitasjon og potensielle utfall og reaksjoner. Jeg er glad de kvitta seg med the Governor, though, og fengselet. Det er noen ganger at serien kan terpe litt for mye på et tema (lete etter Sophia, oppbyggingen av samfunnet i fengselet, the Governor, Andrea frem-og-tilbake osv). Men som regel bruker de det jo som en oppbygging til noe stort, og de skuffer heller aldri. Nei, jeg gleder meg til oktober. Jeg gleder meg alltid til oktober. Og i mens har jeg allerede rukket å se alle sesongene om igjen for ente gang :grinele:

Edit: for de som har lest, eller vet litt om tegneseriene: det blir spennende å se om de trekker inn Negan og Lucille på dette punktet i serien. Kirkman har jo sagt at det er en stor sannsynlighet for at han dukker opp (tror det er snakk om 90 prosent) og det begyynner vel å bli på tide? DET blir spennende, men da håper jeg virkelig at karakteren lever opp til sitt potensiale - han er jo hundre ganger verre og sykere enn the Governor (og om de bringer ham inn, uten å spoile for mye, betyr det jo en viss / visse karakterdød?).

Jeg tror det vil ta sin tid før Negan dukker opp. Men det bør helst skje. Guvernøren laget et relativt fungerende sivilt samfunn der folk flest var tilfreds. Negan er en vaskekte krigsherre, en tilbakevending til samfunnsstrukturer som Europa ikke har sett siden middelalderen, da røverbaroner delte landet mellom seg. Og der det finnes tilstrekkelig sterke individer som mener at makt er rett, så vil man kanskje kunne få et slikt samfunn som det han skaper. Han selv ser ut til å trives utmerket med tingenes tilstand, og tenker nok at verdens undergang er det beste som noen sinne har skjedd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skulle faen meg ikke vært mulig! Jeg er ikke interessert i å vite hvem som kanskje dukker opp og at de er verre enn den og den og sånn og sånn. Drit i å snakk om det!

Anonymous poster hash: e9b35...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt tegneseriesnakk, takk. Se tittelen på tråden.

Vet du hva jeg har merket meg, og som jeg er litt nysgjerrig på? Du deltar bare i disse trådene med formaninger om at man ikke må spoile ting. Kan du ikke diskutere noe annet?

Titelen på tråden er forresten "generell diskusjon". Faller ikke det jeg og AB diskuterer, under den titelen?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg har merket meg, og som jeg er litt nysgjerrig på? Du deltar bare i disse trådene med formaninger om at man ikke må spoile ting. Kan du ikke diskutere noe annet?

Titelen på tråden er forresten "generell diskusjon". Faller ikke det jeg og AB diskuterer, under den titelen?

Det står også "NB! ikke tegneserien." Du står fritt til å lage din egen tråd om tegneserien dersom du ønsker å diskutere den. Her diskuterer vi en tv-serie som er basert på en tegneserie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...