Gå til innhold

Går du på jobb når du er *syk* og hvorfor gjør du det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som trådtittelen tilsier ...

Personlig irriterer jeg meg blå over *alle* som gjør det, med mindre det er en særdeles god grunn.



Anonymous poster hash: 205a5...87b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jeg ved bevissthet og i stand til å bevege meg går jeg på jobb. Syns det er en uting at man skal være hjemme på grunn av alt av småting :sinnatagg:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å smitte alle de andre selvsagt. Det er jo urettferdig hvis det er bare jeg som skal være syk.

Anonymous poster hash: 92a0e...a7a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Nei det gjør jeg ikke. Skulle jeg liksom dukket opp for å smitte kollegaer og eventuelt kunder? Mange tror de er så viktige og flinke når de karrer seg på jobb syke, men egentlig gjør de bare bedriften en bjørnetjeneste om flere blir smittet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg gjør det, av forskjellige grunner

- Hvis jeg skal åpne

- For å vise at jeg er dedikert

- Hvis paracet/annet smertestillende/medisiner holder meg oppegående



Anonymous poster hash: f7795...95f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Syk kan være på flere måter, er jeg ikke smittefarlig på noen måte feks: migrene så er det arbeidsmoralen som driver meg, er så og si aldri borte fra jobb.

Er jeg smittefarlig må det jo vurderes, jobber på sykehjem. Er ekstra forsiktig og spriter meg over alt hele dagen om jeg hoster eller har vært veldig forkjøla.. (Holder meg hjemme så lenge det sies at jeg kan smitte de eldre). Dette har funket for meg, har ikke smitta noen de gangene dette har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker og at om jeg faktisk er smittefarlig, fyfy, så blir folk smittet av enten meg eller noen andre uansett...



Anonymous poster hash: d38be...8fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke på jobb hvis jeg er skikkelig dårlig. Kommer selvsagt an på. F.eks går jeg ikke på jobb hvis jeg har 39 i feber og ser ut som et laken og dertilhørende hoste. Derimot kan jeg godt gå på jobb hvis sykdommen ikke kan ramme andre, som f.eks da jeg fikk senebetennelse i armen. Jeg fikk da andre arbeidsoppgaver som ikke belastet armen.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke på jobb hvis jeg er skikkelig dårlig. Kommer selvsagt an på. F.eks går jeg ikke på jobb hvis jeg har 39 i feber og ser ut som et laken og dertilhørende hoste. Derimot kan jeg godt gå på jobb hvis sykdommen ikke kan ramme andre, som f.eks da jeg fikk senebetennelse i armen. Jeg fikk da andre arbeidsoppgaver som ikke belastet armen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Er senebetennelse i armen en sykdom?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er senebetennelse i armen en sykdom?

Vel, jeg vil vel kalle det det, så lenge det fører til at man blir sykemeldt og må gå på sterke smertestillende, slik jeg måtte.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går så lenge jeg ikke ligger rett ut. Dels fordi jeg er den eneste som gjør det jeg gjør og det går bare utover meg selv neste dag hvis jeg lar det ligge, da må jeg jobbe dobbelt opp.



Anonymous poster hash: 0eff4...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ved bevissthet og i stand til å bevege meg går jeg på jobb. Syns det er en uting at man skal være hjemme på grunn av alt av småting :sinnatagg:

Tusen takk for at du smitter meg, det er hyggelig gjort av deg. Spesielt siden immunforsvaret mitt er så dårlig at jeg kan ha din forkjølelse i 2-3 uker, selv om du bare var plaget 4-5 dager. :klem:

Anonymous poster hash: 2d302...193

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du smitter meg, det er hyggelig gjort av deg. Spesielt siden immunforsvaret mitt er så dårlig at jeg kan ha din forkjølelse i 2-3 uker, selv om du bare var plaget 4-5 dager. :klem:

Anonymous poster hash: 2d302...193

Å holde seg hjemme på grunn av en forkjølelse er skulk, spør du meg...

Anonymous poster hash: f7795...95f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ved bevissthet og i stand til å bevege meg går jeg på jobb. Syns det er en uting at man skal være hjemme på grunn av alt av småting :sinnatagg:

Du vet at det finnes mange mennesker meg inkludert som er ekstra sårbare for å bli syke. Vi har en kronisk sykdom som er *nok* å takle ..får man en forkjølelse eller lignende bare så tar det lang tid før man blir frisk og det er svært belastende.

Det som kan virke som "småting" for deg vil og kan være svært belastende for andre du smitter.

Dette er en utrolig egoistisk tankegang, av både deg selv og arbeidsgiver hvis det blir oppfordret til dette.

Normalt friske mennesker blir forkjøla syke rundt 2 ganger i året. Da kan de godt ta den første uka+ hjemme.

Anonymous poster hash: 205a5...87b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde seg hjemme på grunn av en forkjølelse er skulk, spør du meg...

Anonymous poster hash: f7795...95f

Fy søren for en egoist du er ...klar over hvor mye tankegangen din koster samfunnet i året ? ..

Anonymous poster hash: 205a5...87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer an på hva jeg feiler. Spyr jeg, så går jeg ikke på jobb. Er jeg forkjølet, tar jeg to paracet og tusler avgårde. Har en jobb hvor jeg kan lukke meg inn på kontoret og jobbe i fred og ro en hel dag, hvis jeg trenger det, så da går det an uten at jeg smitter andre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du smitter meg, det er hyggelig gjort av deg. Spesielt siden immunforsvaret mitt er så dårlig at jeg kan ha din forkjølelse i 2-3 uker, selv om du bare var plaget 4-5 dager. :klem:

Anonymous poster hash: 2d302...193

My point exacly ...til å bli fly forbannet av.

Anonymous poster hash: 205a5...87b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på jobb/skole på grunn av arbeidsmoral.

Må ikke la det gå galskap i det...er du syk så holder du deg hjemme. Så vi får begrenset smitteeffekten.

Du har blitt syk fordi andre har samme tankegang som deg. Ikke glem det.

Anonymous poster hash: 205a5...87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at endel av de som maser om "smittefare" bruker det som en unnskyldning ovenfor seg selv for at de ikke er like viljesterke og harde i pappen som dem som kommer nesten uansett, med mindre det er snakk om høy feber eller noe voldsomme greier.

Jeg drar på jobben selv om jeg er syk (med mindre vi snakker helt forjævlig) fordi det blir mye mer på kollegaene mine om jeg er borte. Vet hvor kjipt det er når andre er syke og skal innrømme at jeg noen dager har tenkt "mitt" om vedkommende hvis det har vært en dag for ofte. Dessuten føler jeg at jeg bygger opp en buffer til en regnværsdag hvor jeg virkelig IKKE makter å dra på jobben. Da blir jeg hjemme med god samvittighet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...