Sushi Skrevet 7. november 2013 #261 Del Skrevet 7. november 2013 Er i sånne stunder jeg er glad for å bo i Norge hvor lønna kommer tiltross for sykemelding, og at helsevesenet følger meg så tett når jeg trenger det Heeelt enig. Har følt veldig på den takknemligheten siden sist jeg ble gravid. Betalte ikke en krone for god oppfølging hos både lege og jordmor, mange sykehusinnleggelser, ultralyder og hele pakka. Og når jeg bestemte meg for å gå gjennom det hele igjen så visste jeg i alle fall at økonomi ikke kom til å bli et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 7. november 2013 #262 Del Skrevet 7. november 2013 Uff, så leit å høre at dere plages. Men, ja, takk og lov for at helsevesenet i Norge er så bra (tross all den dritten det får)! Jeg også er veldig glad for at oppfølgingen er så tett. Jeg har etter jeg ble gravid fått påvist en hjertefeil (relativt alvorlig arytmi, ikke farlig, men ubehagelig), og får god oppfølging både fra jordmor og hjerteavdelingen på sykehuset under graviditeten. Har fått beskjed om at jeg kommer til å få flere besvimelser og nærbesvimelser dess lenger jeg kommer ut i svangerskapet. Jeg kan ikke bruke medisiner i svangerskapet eller bli operert, så da er det fint å ha et apparat bak meg som en ekstra trygghet. Ellers er formen fortsatt fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 9. november 2013 #263 Del Skrevet 9. november 2013 Oi! Det hørtes skummelt ut Leopanter. Håper du slipper å oppleve for mange besvimelser og bra du får oppfølging! Jeg bor et stykke unna "hjemplassen" min så jeg har ikke fått fortalt familien om graviditeten enda. De kommer hit om et par uker for å feire en bursdag. Noen forslag til hvordan vi kan si det? Hvis ikke magen er vokst så stor at den sier det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 9. november 2013 Forfatter #264 Del Skrevet 9. november 2013 Høres veldig skummelt ut Leopanter. Har hatt noen besvimelser selv, og det er IKKE spesielt artig. Har ingen gode ideer til deg Leanne. Men det finnes jo en del morsomme t-skjorter til deg/mannen/barna som dere kan bruke. http://www.zazzle.co.uk/announce+pregnancy+gifts Ellers så må jeg si at jeg har verdens sykeste drømmer om dagen. I natt drømte jeg at jeg ble jaget gjennom sentrum av hjemstedet mitt (et sted jeg ikke har bodd på nesten 10 år), av tre russere med våpen. Jeg ble nesten reddet av en engelsk Bobby som sikkert var 230cm høy, før jeg klarte å finne tilflukt på båten til One Direction, som altså lå til kai på Glomma. Skummelt når det stod på, men holdt på å le meg ihjel da jeg våknet. Og bare så det er klart, jeg har ingen forbindelse eller interesse av hverken russere, de engelske bobby's eller One Direction. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicidad Skrevet 11. november 2013 #265 Del Skrevet 11. november 2013 Hei alle sammen! Jeg tenkte at jeg skulle melde meg inn her. Er 10+0 i morgen (tirsdag), og har termin en gang i juni. Jeg er 23 år og dette er mitt første svangerskap, så det skal bli fint å ha noen å spørre når det dukker opp spørsmål.. for det gjør det garantert! Har brukt google flittig til nå. Jeg har vært ekstremt plaget med kvalme i fire uker nå, og er fortsatt ganske plaget. Har kastet opp x flere hver dag. Er temmelig lei av kvalmen, selv om det var mitt høyeste ønske å bli gravid.. Så jeg har dårlig samvittighet også! det er forskjellig man skal plages med... Hehe! Gratulerer alle sammen! Ser frem til å følge dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 12. november 2013 #266 Del Skrevet 12. november 2013 For noen fantastiske drømmer Lempikaspromise Den kan se ut som om magen i seg selv vil avsløre meg når familien kommer på besøk, men finner nok på noe sprell i tillegg Felicidad, og gratulerer! Jeg skal på ny kontroll igjen i morgen for å se hvordan blodsukkeret ligger an nå, så får vi se hvor lenge de sykemelder meg denne gangen... Kjenner jeg har behovet for å være hjemme, samtidig som jeg savner jobben, kollegaer og energien og hverdagen Håper virkelig denne trøttheten gir seg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 12. november 2013 #267 Del Skrevet 12. november 2013 , Felicidad! Grattis! Jeg også er 23 og venter mitt første barn, btw! Håper du blir bedre snart, selv opplevde jeg stor forskjell på formen da jeg passerte 11-12 uker Det samme til deg, Leanne, god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. november 2013 #268 Del Skrevet 12. november 2013 Velkommen Felicidad! Håper kvalmen gir seg snart, husk å ta vare på deg selv når du har det sånn. Man blir utrolig sliten av å kaste opp over lengre tid. Og det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Jeg hatet å være gravid sist gang (og er ikke sånn overbegeistret denne gangen heller), men er veldig glad i barnet mitt likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 12. november 2013 Forfatter #269 Del Skrevet 12. november 2013 Hei alle sammen! Jeg tenkte at jeg skulle melde meg inn her. Er 10+0 i morgen (tirsdag), og har termin en gang i juni. Jeg er 23 år og dette er mitt første svangerskap, så det skal bli fint å ha noen å spørre når det dukker opp spørsmål.. for det gjør det garantert! Har brukt google flittig til nå. Jeg har vært ekstremt plaget med kvalme i fire uker nå, og er fortsatt ganske plaget. Har kastet opp x flere hver dag. Er temmelig lei av kvalmen, selv om det var mitt høyeste ønske å bli gravid.. Så jeg har dårlig samvittighet også! det er forskjellig man skal plages med... Hehe! Gratulerer alle sammen! Ser frem til å følge dere Har lagt deg til i førsteinnlegget! Og kvalmen kom ganske seint her, kom ikke før i uke 11, og driver på enda, Håper din kvalme går over snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicidad Skrevet 13. november 2013 #270 Del Skrevet 13. november 2013 Takk for hyggelige velkomsthilsener alle sammen! Ja, jeg håper det gir seg snart.. kjenner at det tærer veldig på psyken å være så dårlig over lengre tid. Heldigvis er mannen veldig hjelpsom og (stort sett) forståelsesfull.. Så gøy at vi er i samme situasjon, Leopanter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. november 2013 #271 Del Skrevet 13. november 2013 Ja, jeg håper det gir seg snart.. kjenner at det tærer veldig på psyken å være så dårlig over lengre tid. Huff, det høres ut som du har fått det ganske ille. Ta vare på deg selv nå, ikke vær redd for å bli sykmeldt en periode for eksempel. Å presse seg fører gjerne til at man bare blir verre, og jeg snakker av dyrekjøpt erfaring. Hvis du har ekstrem svangerskapskvalme (som jeg håper du ikke har) så må du gjøre alt du kan for å roe ned og få i deg drikke og næring. Og ja, det tærer noe enormt på psyken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 14. november 2013 #272 Del Skrevet 14. november 2013 Håper de verste svangerskapsplagene gir seg for de fleste etterhvert som de nærmer seg 2.trimester. Det er jo ennå veldig tidlig, men noen som har en følelse på om de bærer på en gutt eller jente? Jeg tar meg i å omtale (den litt voksende) magen for lillegutt :S Kommer til å få hakeslepp om det egentlig er ei jente. Jeg har aldri håpet eller drømt om å få en gutt, så vet ikke hvorfor jeg innbiller meg at det er det som er inni der. Jeg har ingen preferanser for verken gutt eller jente, bare håper bebisen er frisk! Noen andre som tør å tippe hva de bærer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 14. november 2013 #273 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har gutt og jente fra før, begge gangene var jeg overbevist om at det var ei jente foreløpig har jeg ingen følelse på hva det er. Men blir nok å spørre på ultralyden i uke 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. november 2013 #274 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har hatt guttefølelse fordi jeg ikke er like kvalm som sist... Men nå er jeg ikke sikker lenger, er veldig spent på UL om litt over en måned. Har jente fra før så det hadde vært gøy med gutt, men samtidig virker det veldig fint å være jente og ha en søster. Så begge deler er like velkomment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 14. november 2013 #275 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg er ikke så kvalm jeg heller, men var mer kvalm med gutten enn jenta jeg da.. Så om det er likt nå vil det kanskje si at det kommer ei jente til. Men klarer liksom ikke å bestemme meg for hva jeg skal tro skal på ny ultralyd om et par uker, da er jeg uke 11. Tror det er for tidlig å se da? Må vel sikkert vente til ultralyden i uke 18.. Like velkommen uansett, her ønsker storesøster seg en lillesøster og storebror en lillebror så blir spennende å se hvem som får ønsket sitt oppfylt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. november 2013 #276 Del Skrevet 14. november 2013 Da blir i alle fall én fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 14. november 2013 #277 Del Skrevet 14. november 2013 Jepp regner med at de blir glade i sitt nye søsken uansett kjønn tilslutt begge to.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. november 2013 #278 Del Skrevet 14. november 2013 Vil tro det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 14. november 2013 #279 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har ikke noen følelse på kjønn lenger. Tenkte kanskje det var en jente tidligere, men nå aner jeg ikke. De som har en sterk følelse på kjønn sier derimot at det ER ei jente Vi får forhåpentligvis se på UL om tre uker Det spiller ingen rolle hva vi får, men vi vil uansett vite det så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. november 2013 #280 Del Skrevet 14. november 2013 Velkommen, Felicidad! Jeg føler meg fortsatt som en zombie. Konstant trøtt og for uggen. Sliter litt med hodepine/være tung i hodet, så jeg prøver å få i meg nok mat og drikke, men det er ikke noe som frister.. Og sååå tiltaksløs. Det tærer på psyken, som dere sier. Jeg har drømt at vi plutselig hadde en babygutt, men jeg har ingen spesiell følelse på det i grunn. Vært mye mer kvalm, trøtt og sliten denne gangen enn forrige gang når vi fikk ei jente. Blir spennende å se på UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå