AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Jeg har fått et fantastisk tilbud fra jobben - de vil gjerne at jeg skal ta en master i utlandet. De betaler lønn, skolepenger, husleie og opphold, samt x antall hjemturer for at jeg gjennomfører ett års intensive studier i en fantastisk by. Når jeg har fullført studiet, vil jeg få en mye mer krevende stilling og 50 % høyere lønn. Dette er et tilbud jeg føler jeg ikke kan la gå fra meg Jeg kommer til å være på skolen hele dagene, men ha en "studieuke" (undervisningsfri) ca. hver 3.-4. uke. Studiebyen er ca. 2-3 timers flytur herfra, så jeg kommer da til å reise hjem i studieukene. Men fordi de andre ukene blir så intensive, ønsker jeg ikke å ta med barna ned dit, fordi det naturligvis blir vanskelig for meg å ta med ordentlig av dem, det er et fremmed land, og fordi de da får se pappaen sin sjeldnere. Jeg har aldri hatt et kjærlighetsforhold til faren deres, men vi har samarbeidet godt hele tiden. Han har en krevende jobb, men den er fleksibel (altså han kan jobbe en del hjemmefra om kvelden når ungene er lagt, jobbe helger, osv.). Vi har hatt 50 % fordeling så lenge ungene har gått på skolen, men før det hadde jeg hovedomsorg og han hadde "vanlig" samvær. Jeg synes derfor at det nå er på tide at han tar hovedansvaret, og kan ha de mens jeg studerer, og så kan jeg ha dem litt når jeg er hjemme i studieukene (men jeg må jo også studere i disse ukene for å klare å gjennomføre studiet, så jeg foreslo at de kunne bo fast hos ham hele året, men at jeg kan hente de på ettermiddagene og være med dem). Han har nå satt seg helt på bakbeina og sier at det er umulig å gjennomføre. Han sier at han har ofret så mye for å få 50/50 fordelingen til å fungere, at dette vil ikke gå. Han påstår at han jobber nesten døgnet rundt de ukene han ikke har ungene for at han skal kunne ta seg noen frikvelder de ukene ungene er der. Jeg tror ikke helt på ham, for jeg vet han tar seg tid til en del trening, f.eks. Hva kan jeg gjøre? Er det noen lover/regler jeg kan vise til hvor det står at han må ta sin del av ansvaret for ungene? Hvordan kan jeg overbevise ham om at dette MÅ jeg bare gjøre? Argh, blir oppgitt av at han plutselig skal være en egoist... Anonymous poster hash: 13a46...f65
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Oi... Jeg synes det er du som kanskje er den mest egoistiske her, men jeg skjønner veldig godt at det frister med utenlandsoppholdet. Du kan vel ikke bare dumpe barna hos ham og fly for å studere i utlandet? Som far hadde jeg blitt ganske provosert over dette hvis dere har en ordning som fungerer fint akkurat nå. Jeg ville kanskje heller lagt frem saken overfor ham. Og sagt at du håper han kan hjelpe med å realisere dette studiet for deg, og du vil være ham evig takknemlig. Du kan enten spørre pent om han vil ha hovedomsorgen tre uker hver mnd, og du passer barna den uka du er hjemme. Da må du ha tid til barna den "studieuken" og være beintøff med å jobbe på kveldstid de tre ukene i måneden som du er i utlandet. Det kommer til å gå helt fint om du er motivert. Ellers kan du vurdere å ta med deg barna og en person til å passe dem. En venninne som vil ha seg et "fri"år, en bestemor, eller noe slikt. Anonymous poster hash: 6682e...2be 28
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Ellers kan du vurdere å ta med deg barna og en person til å passe dem. En venninne som vil ha seg et "fri"år, en bestemor, eller noe slikt. Anonymous poster hash: 6682e...2be Ja, for dét er sikkert ok for far?Anonymous poster hash: 129f7...08c 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Det er om å gjøre å realisere drømmene sine enten før man får barn eller når barna er voksne å har flyttet - som de fleste andre gjør... Du kan ikke drive å sjonglere med barna og deres far som det passer deg, å du kan risikere at han da vil ha 100%foreldrerett på de det året, å det er ikke sikkert du får det igjen når det passer deg å komme hjem igjen. Anonymous poster hash: 8272d...2ae 18
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 TS. Det er virkelig ikke den der fyren som skal stoppe dine planer om å realisere deg litt mer. Og siden det er bare for et år og ikke fem, så ser jeg ikke problemet hans. 9
Meridian Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Kan du ikke ta med deg barna og ansette en barnepike i dette utlandet du skal til? Og når du drar hjem kan barna være med faren så du får studert? Hvor gamle er barna igrunn? Kjenner noen som dro til et annet land pga gode jobbmuligheter, og barna var 3 og 5 år første gang de var med, og det gikk helt greit. De ble veldig flinke i engelsk. 2
hjärterdam Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Jeg skjønner at du synes det er en fantastisk sjanse, for det er det jo. Men, når man har barn får man ikke alltid tatt de fantastiske sjansene. Du sier far tar seg tid til å f.eks trene når han ikke har barna, dette tenker jeg bare skulle mangle. Selv om man er hektisk og kanskje jobber mer de ukene man ikke har barna så betyr ikke det at man skal sette alt annet på vent fordi. Jeg har selv barn 50% av tiden, og har i perioder måttet jobbe MYE, så jeg vet hva det går i, samtidig som jeg har tatt meg tid til andre ting enn jobb de ukene han ikke har vært hos meg. Hva sier far til at du tar med deg barna? Er han helt steil på at 50/50 skal oppretthodles? 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 TS. Det er virkelig ikke den der fyren som skal stoppe dine planer om å realisere deg litt mer. Og siden det er bare for et år og ikke fem, så ser jeg ikke problemet hans. Hun skal ikke la eksen stoppe planene, men må belage seg på å ikke gjennomføre de som hun hadde tenkt m.h.t ungene. Kan du ikke ta med deg barna og ansette en barnepike i dette utlandet du skal til? Og når du drar hjem kan barna være med faren så du får studert? Hvor gamle er barna igrunn? Kjenner noen som dro til et annet land pga gode jobbmuligheter, og barna var 3 og 5 år første gang de var med, og det gikk helt greit. De ble veldig flinke i engelsk. Virker som barna er i skolealder. Anonymous poster hash: 8272d...2ae 2
Meridian Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Hun skal ikke la eksen stoppe planene, men må belage seg på å ikke gjennomføre de som hun hadde tenkt m.h.t ungene. Virker som barna er i skolealder. Anonymous poster hash: 8272d...2ae Ja, det så jeg stod skrevet i HI, men det hadde vært fint å få vite om de er 6 år eller 10 år eller 15...
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Hun skal ikke la eksen stoppe planene, men må belage seg på å ikke gjennomføre de som hun hadde tenkt m.h.t ungene. Anonymous poster hash: 8272d...2ae Kan ikke han ta barna 100% det året hun går skole da? 3
Meridian Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Kan ikke han ta barna 100% det året hun går skole da? Ja, det burde jo gått for 1 år? Men han unner henne vel ikke å få noen karriere. Hadde hun vært mann, derimot, hadde alle på KG syns at dama skulle hatt barna 100%. 19
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Ja, det burde jo gått for 1 år? Men han unner henne vel ikke å få noen karriere. Hadde hun vært mann, derimot, hadde alle på KG syns at dama skulle hatt barna 100%. Samme tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Kan ikke han ta barna 100% det året hun går skole da? Det kan han sikkert. Men nå vet vi lite om hvordan ts har lagt saken fram for han. Om hun bare har gitt beskjed om at sånn bir det i 1 års tid eller om hun har tatt seg tid til å komme fram til en løsning i fellesskap med eksen. Selv hadde nok jeg vært mer samarbeidsvillig om jeg hadde følt at jeg var med på å komme fram til en løsning enn om jeg bare hadde fått tredd eksens planer over hodet Anonymous poster hash: 8272d...2ae 2
frøkna Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er litt rart at du har fått flere barn med en mann du aldri har hatt et kjærlighetsforhold til.. Om du alltid har ønsket å studere i utlandet burde du tenkt på det før du bestemte deg for å få barn! 15
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Jeg har aldri hatt et kjærlighetsforhold til faren deres, men vi har samarbeidet godt hele tiden. Anonymous poster hash: 13a46...f65 Du har flere barn med en mann du aldri har hatt et forhold til?! Anonymous poster hash: 50c67...e83 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Ja, det burde jo gått for 1 år? Men han unner henne vel ikke å få noen karriere. Hadde hun vært mann, derimot, hadde alle på KG syns at dama skulle hatt barna 100%. Jeg tenker at det har nok litt å si hvordan ts har lagt dette fram for eksen. Om hun bare har lagt planer å forventet at han ville følge dem eller om hun har prøvd å ta med han på å finne en løsning i fellesskap. Anonymous poster hash: 8272d...2ae
Meridian Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er litt rart at du har fått flere barn med en mann du aldri har hatt et kjærlighetsforhold til.. Om du alltid har ønsket å studere i utlandet burde du tenkt på det før du bestemte deg for å få barn! Er da mange som tar med barna til utlandet for å jobbe, så da går det vel å studere også? Hva er problemer? Er man helt stengt fordi man har barn? Man må da klare å leve og ikke bare sitte i en boks? 6
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Jeg tenker at det har nok litt å si hvordan ts har lagt dette fram for eksen. Om hun bare har lagt planer å forventet at han ville følge dem eller om hun har prøvd å ta med han på å finne en løsning i fellesskap. Anonymous poster hash: 8272d...2ae Skal folk straffes fordi de har barn?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Kan ikke han ta barna 100% det året hun går skole da? Kanskje far er så gærn at han mener barna skal ha både mor og far i nærheten?Anonymous poster hash: 129f7...08c 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå