Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

GM says:

March 26, 2012 at 13:27

Du bruker ordene “trengende” og “drømmende” veldig ofte. Og helt feil.

Reply

  • Fotballfrue says:
    March 26, 2012 at 13:31

    Du trenger ikke passe på meg, altså. Jeg skriver svært sjelden feil, og er nok blant de bloggerne med minst skrivefeil. Men igjen, dette er en blogg, min blogg, og jeg kan leke med det norske språket så mye jeg vil. Når jeg skriver saker for for eks blader eller nettaviser, er det en heeeelt annen sak :D
    - C
    Reply



Anonymous poster hash: e07ae...0be

Endret av Niennas
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirkus Eriksen latterliggjør istf å ta til seg konstruktiv kritikk fra en leser:

Inga says:

March 27, 2013 at 23:10

Du MÅ slutte å bruke uttrykket “i forhold til” feil. Dette gjelder egentlig dere begge. Og når jeg først er inne på temaet; folk (dette er altså ikke rettet mot deg/dere) må virkelig lære seg forskjellen på innfinne og avfinne! Det går ikke an å si: “Det må jeg bare innfinne meg med.” Argh!

Reply

  • Lars-Kristian Eriksen says:
    March 28, 2013 at 12:23

    Det står ikke høyest i kurs over hva jeg ønsker å lære meg, men skal tenke over det neste gang ;)
    Reply
    • MG says:
      March 29, 2013 at 09:03

      Jeg er enig med Inga om at en bør lære seg å bruke “i forhold til” riktig. Det er ikke så vanskelig, men det krever at man bestemmer seg for å lære det. :)
      En tommelfingerregel er at uttrykket brukes når du skal sammenligne noe, eller snakker om forhold. Når du skriver “Ellers er det et ekstremt godt dokumentert kosttilskudd, som hos de aller fleste gir gode resultater i forhold til økt styrke”, mener du da at man får bedre resultater ved å ta dette kosttilskuddet enn å øke styrketreningen?
      Jeg skjønner jo hva du vil fram til (tror jeg da, korriger meg gjerne om jeg tar feil!), at å ta dette bestemte kosttilskuddet har vist seg å ha mange fordeler, blant annet økt styrke dersom man trener styrketrening, men det er ikke det du faktisk skriver.
      Les gjerne Forholdsreglene (http://www.sprakrad.no/Klarsprak/sprakhjelp/Skriverad/Forholdsregler/) og gjerne noen av artiklene som linkes til. Den fra Tidsskrift for Norsk psykologforening er veldig morsom! :)
    • Lars-Kristian Eriksen says:
      March 29, 2013 at 11:08

      Skjønner at dette åpenbart er viktig for dere :P Skal forsøke å huske på det.
    • Hill says:
      March 29, 2013 at 10:58

      Hvis man skal leve av (blandt annet) å skrive. Bør man kanskje ha lyst til å bruke språket riktig.
    • Fotballfrue says:
      March 29, 2013 at 11:16

      Blandt annet? Hva med blant annet? Når vi først er inne på pirk, mener jeg ;)
    • Hill says:
      April 1, 2013 at 10:47

      Ja, jeg skrev ordet blant feil. Det innrømmer jeg. Ikke noe problem. Syns dere er litt standhaftige og lite åpne for konstruktiv kritikk. Jeg tolket faktisk det LK skrev som om det var bedre å ta kosttilskudd enn å trene styrke ( det ene i forhold til det andre). Det forstår jo jeg er feil, men det er altså skrevet feil. Ikke farlig å innrømme det altså. Ingen har “klikka” heller. Dette er ikke å klikke. Det er lov å skrive/mene noe som ikke er kosemose, rosa, blomster og love, love.
      Eller? Er det bare lov til å skryte i kommentarfeltet?
    • Fotballfrue says:
      April 1, 2013 at 11:07

      Om du leser kommentaren min en gang til, så ser du at svaret mitt var med glimt i øyet ;) Så nå overdriver du vel litt, kanskje..
    • Hill says:
      April 1, 2013 at 12:39

      Ja det er klart. Jeg overdriver.
      Du/ dere har rett.
      Lykke til videre:)
    • Lars-Kristian Eriksen says:
      March 29, 2013 at 11:22

      For en diskusjon :O Nå lever ikke jeg av å skrive, og om jeg gjorde det, så hadde jeg levd godt med et par småfeil. Fortsetter denne diskusjonen noe lenger nå, så står jeg i fare for å faktisk lære meg å bruke “i forhold” riktig :P
    • MG says:
      March 29, 2013 at 12:39

      “I forhold til” ;)
      Det er ikke farlig å lære riktig bruk av uttykket. Tvert i mot vil du bli en bedre skribent Selv om du, LK, ikke lever av å blogge, regner jeg med at du skriver en hel del tekster i forbindelse med eksamener og annet, i tillegg til at du skriver mye i bloggens kommentarfelt. :)
    • Åse says:
      March 30, 2013 at 21:02

      Haha, er det rart det er krig i verden.. Folk klikker jo for INGENTING.. er det mulig :P
      Tusen hjertelig takk for svar Lars-Kristian :) Det hjalp veldig :)
    • Lars-Kristian Eriksen says:
      March 30, 2013 at 21:06

      Er visst viktig dette med språk ;)


Anonymous poster hash: e07ae...0be
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GM says:

March 26, 2012 at 13:27

Du bruker ordene “trengende” og “drømmende” veldig ofte. Og helt feil.

Reply

  • Fotballfrue says:

    March 26, 2012 at 13:31

    Du trenger ikke passe på meg, altså. Jeg skriver svært sjelden feil, og er nok blant de bloggerne med minst skrivefeil. Men igjen, dette er en blogg, min blogg, og jeg kan leke med det norske språket så mye jeg vil. Når jeg skriver saker for for eks blader eller nettaviser, er det en heeeelt annen sak :D

    - C

    Reply

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Ser forsatt ikke at hun sier at hun skriver helt feilfritt, slik mange er så glad i å påstå. Mens du først er i gang må du gjerne vise meg alle gangene hun skriver at hun aldri har en kvise og at hun hadde toppkarakterer i alle fag. Problemet er at "sjelden" som regel blir til "aldri" i denne tråden. Jeg har fulgt med på FF-trådene ganske lenge nå, og ser stadig vekk disse påstandene. For all del, jeg er åpen for å tro at jenta har påstått alt mulig rart om egen fortreffelighet (det gjør hun jo titt og ofte, uten at jeg helt skjønner hvorfor dere tar det så tungt i stedet for å bare le av henne). Men jeg er kritisk av natur, og forventer å se kilden. Ingen viser meg kilden på at hun "stadig vekk" sier at hun skriver "helt prikkfritt" og "aldri har kviser". Det blir liksom med en og annen halvveis påstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forsatt ikke at hun sier at hun skriver helt feilfritt, slik mange er så glad i å påstå. Mens du først er i gang må du gjerne vise meg alle gangene hun skriver at hun aldri har en kvise og at hun hadde toppkarakterer i alle fag. Problemet er at "sjelden" som regel blir til "aldri" i denne tråden. Jeg har fulgt med på FF-trådene ganske lenge nå, og ser stadig vekk disse påstandene. For all del, jeg er åpen for å tro at jenta har påstått alt mulig rart om egen fortreffelighet (det gjør hun jo titt og ofte, uten at jeg helt skjønner hvorfor dere tar det så tungt i stedet for å bare le av henne). Men jeg er kritisk av natur, og forventer å se kilden. Ingen viser meg kilden på at hun "stadig vekk" sier at hun skriver "helt prikkfritt" og "aldri har kviser". Det blir liksom med en og annen halvveis påstand.

Disse uttalelsene har blitt postet før i tråden, mange ganger. Og like mange ganger har jeg sett deg etterlyse dem på nytt igjen etter en stund. :)

Husk at mye av det hun skriver sletter hun vekk etter noen dager, især tabber og uttalelser som diskuteres her inne. Jeg har ved selvsyn sett at hun har skrevet at hun aldri har hatt problemer med kviser og at hun hadde toppkarakterer på videregående. Hun skrev også flere ganger at hun fikk A da hun gikk 1. avdeling, noe som skurrer litt da det for det første var to eksamener da hun gikk og for det andre så mangler hun elementær kunnskap om forbrukerkjøpsloven, som er pensum førsteåret.

Jeg skal se om jeg finner noe av det hun ikke har slettet, men jeg synes det er rart at du gang på gang etterlyser, får et svar, så går det noen uker og du repeterer den samme etterlysningen. :)

Anonymous poster hash: e07ae...0be

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en om kviser:

Et lite spørsmål.. says:

March 27, 2011 at 22:48

Hei!
Det er fint at du kommer med tips og slikt. Men jeg trodde et av poengene med dine anmeldelser var at du selv står for det du skriver, det er din erfaring og du er 100% ærlig. Har du prøvd produktet mot kviser og acne? Fint at du anbefaler det mot en rød prikk under armen, som du har prøvd produktet mot. Men hadde vært fint om du kunne prøve det mot kviser før DU anbefaler det mot kviser. Det vil gi mer troverdighet for meg iallefall :))

Reply

  • Fotballfrue says:
    March 28, 2011 at 07:22

    Det står om produktet at det hjelper mot acne og skal tørke ut kviser. Jeg forstår hva du mener, men denne har flere bruksområder, og jeg kan dessverre ikke teste den ut på noe jeg ikke har. Jeg er 24 år, og har aldri slitt med uren hud. Det er derfor naturlig for meg å heller teste den på de bruksområdene jeg kan :)
    - C
    Reply


Anonymous poster hash: e07ae...0be
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett at hun skriver at hun aldri har hatt kviser, håret hennes blir ikke fett, og hun har lov til å leke med språket på sin egen blogg (skriver hun tekster for et magasin o.l så er det derimot noe annet, da hun har et plettfritt språk).



Anonymous poster hash: f8b9b...201
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse uttalelsene har blitt postet før i tråden, mange ganger. Og like mange ganger har jeg sett deg etterlyse dem på nytt igjen etter en stund. :)

Husk at mye av det hun skriver sletter hun vekk etter noen dager, især tabber og uttalelser som diskuteres her inne. Jeg har ved selvsyn sett at hun har skrevet at hun aldri har hatt problemer med kviser og at hun hadde toppkarakterer på videregående. Hun skrev også flere ganger at hun fikk A da hun gikk 1. avdeling, noe som skurrer litt da det for det første var to eksamener da hun gikk og for det andre så mangler hun elementær kunnskap om forbrukerkjøpsloven, som er pensum førsteåret.

Jeg skal se om jeg finner noe av det hun ikke har slettet, men jeg synes det er rart at du gang på gang etterlyser, får et svar, så går det noen uker og du repeterer den samme etterlysningen. :)

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Det du sier stemmer ikke. Jeg har vel kommet med denne etterlysningen et par ganger før, men å påstå at det skjer jevnlig er en grov overdrivelse. Men ja, jeg og andre har stilt spørsmålet før, og da kommer de samme kommentarene du leter fram nå. Hun sier at hun "sjelden" skriver feil og at hun ikke sliter med problemhud, som er en generell beskrivelse, og ikke det samme som å si at man "aldri har hatt en kvise". Påpeker man disse overdrivelsene, er svaret at hun i hvert fall har skrevet det eller det en eller annen gang, men at hun har slettet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet så veldig redigert ut - leppestiften? :) Morsomt bilde, uansett. Sprudlende var hun!

http://fotballfrue.blogg.no/1256408989_caroline_tipser.html

Anonymous poster hash: 7db15...8f6

Synes hun var veldig søt i det innlegget, jeg:

http://fotballfrue.blogg.no/images/417543-5-1256407858220.jpg

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du misforstår bevisst. Feilene hun begår er såpass grunnleggende at man aldri ville ha oppnådd toppkarakter i engelsk på videregående om man lå på et slikt nivå.

Det er også selvmotsigende at en selverklært perfeksjonist med toppkarakterer ikke leser bedre korrektur. Slike småfeil som hun hele tiden slipper gjennom hadde man luket ut ved å lese gjennom bedre. En elev med toppresultater leser alltid igjennom besvarelsen sin, ikke sant? CBE bruker etter eget utsagn opptil tre timer per innlegg - da forventer jeg at hun klarer å lese korrektur og benytte seg av ordboken.

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Det er jo samme dame som forsøker å fremstille det som at hun fikk toppkarakterer på juss når hun beviselig i eget kommentarfelt har bommet på grunnleggende juridiske spørsmål, så ikke overrasket over alle løgnene. Hun skriver konskvent studerte juss, så alle tror det er UiO hun har gått på, men når hun selv sier hun ikke hadde snitt til å komme inn i Oslo eller Bergen på journalistikk er det bare å søke på poenggrensene og se at hun måtte være privatist på jusstudiet, gitt.

Anonymous poster hash: 46558...1b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo samme dame som forsøker å fremstille det som at hun fikk toppkarakterer på juss når hun beviselig i eget kommentarfelt har bommet på grunnleggende juridiske spørsmål, så ikke overrasket over alle løgnene. Hun skriver konskvent studerte juss, så alle tror det er UiO hun har gått på, men når hun selv sier hun ikke hadde snitt til å komme inn i Oslo eller Bergen på journalistikk er det bare å søke på poenggrensene og se at hun måtte være privatist på jusstudiet, gitt.

Anonymous poster hash: 46558...1b7

Avklart for lenge siden at hun har løyet om jusstudiene og at hun gikk ved Treider. Tvilsomt om hun faktisk tok eksamen på slutten siden hun bommet på antallet hun tok.

Anonymous poster hash: e07ae...0be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er en om kviser:

Et lite spørsmål.. says:

March 27, 2011 at 22:48

Hei!

Det er fint at du kommer med tips og slikt. Men jeg trodde et av poengene med dine anmeldelser var at du selv står for det du skriver, det er din erfaring og du er 100% ærlig. Har du prøvd produktet mot kviser og acne? Fint at du anbefaler det mot en rød prikk under armen, som du har prøvd produktet mot. Men hadde vært fint om du kunne prøve det mot kviser før DU anbefaler det mot kviser. Det vil gi mer troverdighet for meg iallefall :))

Reply

  • Fotballfrue says:

    March 28, 2011 at 07:22

    Det står om produktet at det hjelper mot acne og skal tørke ut kviser. Jeg forstår hva du mener, men denne har flere bruksområder, og jeg kan dessverre ikke teste den ut på noe jeg ikke har. Jeg er 24 år, og har aldri slitt med uren hud. Det er derfor naturlig for meg å heller teste den på de bruksområdene jeg kan :)

    - C

    Reply

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Enda en uttalelse om huden:

Heldigvis har jeg aldri hatt noen problemhud, og produkter har egentig aldri vært et must for meg.

http://fotballfrue.blogg.no/1255889203_ukens_sprsml.html

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Jeg venter fremdeles på linken til at hun skriver at hun aldri har hatt en kvise eller en urenhet. At man ikke har slitt med uren hud eller har hatt problemhud sier absoutt ingenting om at man ikke har en kvise nå og da. Jeg slet med uren hud da jeg var tenåring, men vil absoutt ikke si det er noe jeg sliter med i dag. Men jammen popper det ut en liten kvise eller to med jevne mellomrom!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fremdeles på linken til at hun skriver at hun aldri har hatt en kvise eller en urenhet. At man ikke har slitt med uren hud eller har hatt problemhud sier absoutt ingenting om at man ikke har en kvise nå og da. Jeg slet med uren hud da jeg var tenåring, men vil absoutt ikke si det er noe jeg sliter med i dag. Men jammen popper det ut en liten kvise eller to med jevne mellomrom!

Er jo litt kontrast mellom det hun uttaler og de uretusjerte fotoene av henne med tydelig uren hud som dukker opp her og der. Det er vel det folk reagerer på.

Anonymous poster hash: e07ae...0be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt kontrast mellom det hun uttaler og de uretusjerte fotoene av henne med tydelig uren hud som dukker opp her og der. Det er vel det folk reagerer på.

Anonymous poster hash: e07ae...0be

Men det som hevdes her i tråden er at hun sier at hun ALDRI har hatt en kvise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, hets, avsporing og reaksjoner på moderering. Spørsmål kan tas på PM eller Ris og Ros.

Jeg ønsker også link til kommentarfelt hvis dere skal kopiere kommentarer FF har skrevet.

Niennas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...