Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Hun er jo bare i uke 28. Og Litauen er ikke akkurat midt i bushen. Anonymous poster hash: 8aef5...420

Viktig feriere hver 14 dag om man er blogger vet du det er jo jobben dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart at denne tråden ikke blir stengt.

Har sett mye annet rart i tråder som har blitt stengt for mindre, men denne får stå.

Hva hun enn gjør, så er det uansett galt. FF blir kritisert for overforbruk, men når hun lager noe selv til babyen (som hun sikkert har hatt stor glede av), så får hun jammen pes for det og.

Når vil enkelte bli fornøyd her inne? Hvis hun legger ned bloggen? Eller hvis hun knekker helt sammen og går på en smell?

Nå er ikke jeg en ihuga fan av Fotballfruen, og det er helt på sin plass med kritikk på enkelte punkter. Men; det er ikke riktig å halshugge henne for alt hun gjør og sier. Hun er bare et menneske som alle andre, med skrivefeiler og det hele.

Enig her. Noen virker helt besatt etter å finne feil med henne. Det er mye som er kritikkverdig, men ærlig talt. Dette går litt for langt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp det intervjuet på VG, og jeg kan godt skjønne at Caroline ble skuffet. Hele intervjuet var veldig nedlatende formulert, og det er tydeligvis preget at forutinntatthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mener jo Celina middelfjært kler seg så bra og,litt komisk med tanke på hun ofte går i full chanelbekledning ,sier det ikke seg selv at er man Pengesterk kan en se plettfri ut hver dag ,jeg synes jo og klærne til mange tusen gjør seg bedre på kroppen enn det en finner på Cubus.Tror de fleste ville kunne kle seg flott om pengepungen tillot det.

Jeg er student og har absolutt ikke mye å rutte med, men jeg ser plettfri ut :biggrin::biggrin::biggrin:

Klær i god kvalitet og fine snitt kan man også finne på kjedebutikker. H&M og Zara er spesielt gode på det. I tillegg handler det om prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og har absolutt ikke mye å rutte med, men jeg ser plettfri ut :biggrin::biggrin::biggrin:

Klær i god kvalitet og fine snitt kan man også finne på kjedebutikker. H&M og Zara er spesielt gode på det. I tillegg handler det om prioriteringer.

Ja man kan absolutt kle seg veldig fint på budsjett også, det kommer an på hvor flink man er til å sette sammen antrekk og at man velger klær og snitt som passer kroppen. Men klærne på billigkjedene blir veldig fort utvasket.

Men når det er sagt så er snittet noe helt annet på Chanelklær og andre designklær, det er en helt annen verden. Tungt flott stoff av god kvalitet og bra materiale og et snitt som ikke hm og zara er i nærheten av.

Nå syns jeg ikke at FF går så mye i dyr design da, hun er faktisk ganske nøktern på mye og får jo mye sponset fra Nelly osv. Syns hun ofte er veldig fin og gjennomført (perfekt), men det er ikke min stil. Jeg er ikke enig i se og lær kommentaren over her. Det som gjør motebildet spennende er jo at man tørr å utforske på egenhånd og finner sin egen stil. Ikke å kopiere FB med å være helt striglet og litt vell "damete".

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd, kopirett, spekulasjoner, hets og innlegg uten egenverdi.

Minner igjen om at det ikke er lov til å poste bilder av FF, eller poste artikler man må betale for (f.eks fra Vg+).

Å poste linker til bilder er derimot greit.

Niennas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste ser nok flotte ut med tre pakker løshår til 3800 pr pakke pluss utskifting hele tiden.kjøper en med vanlig økonomi dette dårlige hendrixhåret må en gå med det når det er flisete og for vi har ikke råd bytte en gang i mnd. Råder ingen til kjøpe hår der ,jeg ble lurt det var flisete fra de satte det på og ikke mykt ,men uansett om klaget måtte jg beholde håret:(ikke god kvlitetshår for andre enn bloggerne som får det gratis

Jeg har absolutt ikke tenkt å kjøpe meg hår, er veldig fornøyd med mitt eget.

Men det må da være lov å si at man syns hun kledde det, selv om sikkert 60% av håret ikke er

hennes eget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke tenkt å kjøpe meg hår, er veldig fornøyd med mitt eget.

Men det må da være lov å si at man syns hun kledde det, selv om sikkert 60% av håret ikke er

hennes eget

Ja dette var vel mere en advarsel til andre som tror hendrix hair er bra....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare pinlig å nevne at en må tisse fordi en har en liten blære i et dybdeintervju med en riksdekkende avis.

Intervjuet er ikke pinlig pga journalisten det er pinlig og litt absurd barnslig pga Fotballfrue sine svar.



Anonymous poster hash: 55665...47f
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk synd på Caroline da jeg leste intervjuet i VG+.

For det første så er intervjuet veldig negativt vinklet rundt Carolines livsstil. Man ser at journalisten allerede hadde gjort seg en mening om Caroline før intervjuet.

For det andre så la jeg merke til at Caroline virket veldig usikker på seg selv, i alle fall slik journalisten fremstilte svarene hennes etc. Dette har jeg også lagt merke til ved Caroline tidligere.

Jeg er redd for at begge disse to tingene er et resultat av det som blir skrevet hovedsaklig her inne. Jeg tror at både journalisten og Caroline har blitt påvirket av det som blir skrevet her (på hver sin måte da). Det er som at Caroline har blitt et offer for en uendelig stor (jente-)mobbegjeng. Og denne mobbegjengen er nok uendelig glad hver gang noen flere blir påvirket av det de skriver mot Caroline, og hiver seg med. Dere vet slik man ofte ser det på ungdomsskoler og videregående, hvor det er ei eller to jenter som uten grunn blir utestengt og psykisk mobbet av en hel jentegjeng, som prøver å få enda flere med seg på sitt parti mot disse stakkars jentene og til slutt er det ingen som liker de pga det disse mobberne sier? Jeg føler at i Carolines tilfelle er det slik, bare tusen ganger verre.



Anonymous poster hash: 17c2a...98e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk synd på Caroline da jeg leste intervjuet i VG+.

For det første så er intervjuet veldig negativt vinklet rundt Carolines livsstil. Man ser at journalisten allerede hadde gjort seg en mening om Caroline før intervjuet.

For det andre så la jeg merke til at Caroline virket veldig usikker på seg selv, i alle fall slik journalisten fremstilte svarene hennes etc. Dette har jeg også lagt merke til ved Caroline tidligere.

Jeg er redd for at begge disse to tingene er et resultat av det som blir skrevet hovedsaklig her inne. Jeg tror at både journalisten og Caroline har blitt påvirket av det som blir skrevet her (på hver sin måte da). Det er som at Caroline har blitt et offer for en uendelig stor (jente-)mobbegjeng. Og denne mobbegjengen er nok uendelig glad hver gang noen flere blir påvirket av det de skriver mot Caroline, og hiver seg med. Dere vet slik man ofte ser det på ungdomsskoler og videregående, hvor det er ei eller to jenter som uten grunn blir utestengt og psykisk mobbet av en hel jentegjeng, som prøver å få enda flere med seg på sitt parti mot disse stakkars jentene og til slutt er det ingen som liker de pga det disse mobberne sier? Jeg føler at i Carolines tilfelle er det slik, bare tusen ganger verre.

Anonymous poster hash: 17c2a...98e

Beklager, men FF har selv skapt blest om seg selv som er kritikkverdig. Når Finn Skårderud advarer mot bloggen hennes, hun har bedt om betaling for omtale av bøker, hun outer folk i kommentarfeltet og sier barnet deres skal gå på lavkarbo, da skaper det jo reaksjoner hos folk. Hun må jo forstå at slike saker veier like mye som den rosenrøde bloggen hennes. Resultatet blir at man ønsker å gå innpå begge deler.

Hun kan ikke forvente at journalisten bare skal ta for seg hvor mye hun inspirerer, og hvor flott og flink hun er. At hun er skuffet tror jeg er nettopp pga dette. Hun er blitt blind på de utelukkende positive kommentarene hun velger å slippe til. Virkeligheten er imidlertid slik at mange er mer interesserte å lese om det er mer dybde i henne enn det som kommer fram på bloggen. Da er det naturlig å gå innpå mer enn bare hennes perfekte rosa boble. Er ikke rart man til slutt undres om cbe virkelig er blitt fotballfrue.no.

Jeg har lest intervjuet, og sitter ikke igjen med mer enn før. Hun blir ikke mer respektert om hun ikke kan være litt mer ydmyk.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men FF har selv skapt blest om seg selv som er kritikkverdig. Når Finn Skårderud advarer mot bloggen hennes, hun har bedt om betaling for omtale av bøker, hun outer folk i kommentarfeltet og sier barnet deres skal gå på lavkarbo, da skaper det jo reaksjoner hos folk. Hun må jo forstå at slike saker veier like mye som den rosenrøde bloggen hennes. Resultatet blir at man ønsker å gå innpå begge deler.

Hun kan ikke forvente at journalisten bare skal ta for seg hvor mye hun inspirerer, og hvor flott og flink hun er. At hun er skuffet tror jeg er nettopp pga dette. Hun er blitt blind på de utelukkende positive kommentarene hun velger å slippe til. Virkeligheten er imidlertid slik at mange er mer interesserte å lese om det er mer dybde i henne enn det som kommer fram på bloggen. Da er det naturlig å gå innpå mer enn bare hennes perfekte rosa boble. Er ikke rart man til slutt undres om cbe virkelig er blitt fotballfrue.no.

Jeg har lest intervjuet, og sitter ikke igjen med mer enn før. Hun blir ikke mer respektert om hun ikke kan være litt mer ydmyk.

Jeg er enig i alt. De aller fleste av oss ser jo en som virkelig prøver å blir noe mer enn "bare" en blogger. Hun ønsker jo å være en form for kjendis ved å stille opp på alt dette her, nå sist intervju i Babydrøm.

Babydrøm er nok mer hennes arena der det helt sikkert ikke stilles et eneste spørsmål som har interesse av andre enn andre gravide.

Men artikkelen satte søkelyset på noe viktig dette barnet blir jo født inn i rampelyset det synes hvertfall jeg er trist. Kan aldri tenke meg at barnet med det super spesielle navnet vil holdes borte fra bloggen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere til en viss grad, men jeg mener bare at jo mer man "mobber" henne og jo mer usaklig kritikk hun leser om seg selv (jeg snakker da IKKE om den konstruktive kritikken), jo mer usikker blir hun på seg selv og jo mer "perfekt" vil hun fremstå. I mine øyne virker det som en ond sirkel. Det har jo tidligere her blitt påpekt at hun virket mye mer jordnær og ydmyk for noen år siden.



Anonymous poster hash: 17c2a...98e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med dere til en viss grad, men jeg mener bare at jo mer man "mobber" henne og jo mer usaklig kritikk hun leser om seg selv (jeg snakker da IKKE om den konstruktive kritikken), jo mer usikker blir hun på seg selv og jo mer "perfekt" vil hun fremstå. I mine øyne virker det som en ond sirkel. Det har jo tidligere her blitt påpekt at hun virket mye mer jordnær og ydmyk for noen år siden.

Anonymous poster hash: 17c2a...98e

Enig med deg at usaklig pirking ikke gjør FF til et bedre forbilde, og at det ikke er noe hyggelig for henne. Jeg tror mange hadde blitt lei seg til en viss grad, dersom det ble påpekt hvor uekte og stygt alt håret ditt ser ut. Slike ting kan man holde for seg selv. Man trenger ikke påpeke alt man gjerne tenker.

Jeg tror at FF hadde tjent på å gå inn i seg selv, og motbevise hva folk mener om henne. Feks kunne hun brukt påvirkningskraften sin til noe annet enn bare trening og kosthold. Hun sier hun brenner for andre ting, men at hun ikke tror dette er interessant for leserne hennes. At de utelukkende ønsker å lese om det hun hele tiden skriver om. Det går på repeat, og det kommer sjeldent noe vi ikke har lest før. Hun kunne prøvd å utfordre dette, ved å skrive om feks dyrevern. Legge litt mer jobb i det enn å bare nevne hun bryr seg om dette. Kanskje mange hadde blitt overrasket over at hun har mer dybde, som ikke nødvendigvis er altfor privat.

Hun kunne samtidig sluttet å skrive sutre-innlegg etter at ting ikke går som hun ønsket. Istedet kunne hun tatt det opp med den det gjelder. For mange virker det som hun ikke bryr seg om annet enn trøst og bekreftelse. Hun kunne også be mannen sin slutte å kommentere alt som har med henne å gjøre, og heller svare for seg selv. Det er ganske åpenbart at det er han som svarer i hennes navn, og hun virker svak når hun ikke kan gjøre dette selv.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fotballfrue.no-leser, men har lest mye av det som skrives på kvinneguiden. Jeg kan ikke fatte at så mange oppegående mennesker til de grader lar seg rive med av fotballfrue.no. Denne er ikke i nærheten av en "personlig blogg", i begrepets rette forstand, og kan nok med fordel leses i lys av det.

Selv om personligheten til LKE og CBE skinner gjennom i noen grad (sikkert mest i kommentarfeltet) er ekteparet Eriksens private sfære garantert ikke tilsvarende bildet som annonsører betaler dem for å vise bloggleserne. Dette er en konstruksjon, en iscenesettelse av et univers som kommersielle aktører betaler for å bli en del av. At fotballfrue har titusener av blogglesere som engasjerer seg på et personlig plan, enten som - satt på spissen - bestevenner eller slemme mobbere, gjør jo ikke akkurat dette universet mindre kommersielt tiltrekkende. Dette er en scene/et spill, enten dere vil eller ei.

Som Kari Jacuesson i blogginnlegget "Fuck perfect!"poengterer: "Det er (...) faktum at dette er en kommersiell blogg, altså en salgskanal i en av Norges største mediehus, ikke dagboken til en liten jente som sitter og forteller randomly fra hjertet. (...) Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger. Og det er ingenting galt med det, det er ren business."

*******

Så har da heller aldri Caroline lagt skjul på at bloggen er en glanset versjon av livet hennes.

Jeg slutter ikke å undre meg over hvor fjerne noen av dere er.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

**********

Kanskje du skulle lese litt grundigere før du kommer med nedsettende kommentarer? Dette er ikke et angrep på Caroline Berg Eriksen. Jeg kjenner henne ikke, og hun interesserer meg heller ikke. Jeg er heller ikke interessert i bloggen hennes. Den leser jeg, som du kan lese av mitt første innlegg, ikke.

Jeg synes det er langt mer interessant å lese tråden på kvinneguiden, og er overrasket over at mange til de grader lar seg rive med og irritere av fotballfrue - som jo i virkeligheten ikke er den samme som CBE. Det skriver du jo selv også.

Som du sikkert nå har fått med deg nå, kritiserer jeg ikke CBE. Jeg påpeker at det kan være klokt å lese bloggen i lys av at det først og fremst er kommersielle interesser som ligger til grunn for det som presenteres. Man får ta det som det er; en kommersiell blogg med personlig preg. Det synes jeg ikke det er spesielt fjernt å mene. Ei heller selv om CBE aldri har lagt skjul på at bloggen er en glanset versjon av livet hennes, som du bemerker.

Til slutt har jeg lyst til å si til deg at dine innlegg i denne tråden relativt ofte er både respektløse og ufine i tonen, dersom du oppfatter det som skrives som kritikk mot "Caroline", som du pleier å omtale den de fleste andre kaller fotballfrue (med ymse skrivemåter) Jeg har derfor stusset litt og tenkt at du virker å ta ting veldig personlig, og lurt på hva som er årsaken til det? Du fremviser også til tider imponerende detaljrikdom i det du kommer med av informasjon. Så dersom du ikke står "Caroline" svært nær, har hun i hvert fall i deg fått en bloggleser som virkelig har satt seg grundig inn i sakene. Du får bære over med at enkelte andre kvinneguiden-skribenter langt fra er like dedikert. Noen av oss er kanskje rett og slett helt fjerne.

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk synd på Caroline da jeg leste intervjuet i VG+.

For det første så er intervjuet veldig negativt vinklet rundt Carolines livsstil. Man ser at journalisten allerede hadde gjort seg en mening om Caroline før intervjuet.

For det andre så la jeg merke til at Caroline virket veldig usikker på seg selv, i alle fall slik journalisten fremstilte svarene hennes etc. Dette har jeg også lagt merke til ved Caroline tidligere.

Jeg er redd for at begge disse to tingene er et resultat av det som blir skrevet hovedsaklig her inne. Jeg tror at både journalisten og Caroline har blitt påvirket av det som blir skrevet her (på hver sin måte da). Det er som at Caroline har blitt et offer for en uendelig stor (jente-)mobbegjeng. Og denne mobbegjengen er nok uendelig glad hver gang noen flere blir påvirket av det de skriver mot Caroline, og hiver seg med. Dere vet slik man ofte ser det på ungdomsskoler og videregående, hvor det er ei eller to jenter som uten grunn blir utestengt og psykisk mobbet av en hel jentegjeng, som prøver å få enda flere med seg på sitt parti mot disse stakkars jentene og til slutt er det ingen som liker de pga det disse mobberne sier? Jeg føler at i Carolines tilfelle er det slik, bare tusen ganger verre.

Anonymous poster hash: 17c2a...98e

Ja, jeg er enig. Det mange skriver her inne, er det jeg opplevde i 8 og 9-klasse. Skulle tro det var ungjenter på 13 som satt her og hetset.

Det er mobbeofferet som selv kan bestemme om det er mobbing eller ikke, så det hjelper ikke at folk her inne unnskylder seg med at "det er jo bare kritikk!" når de sitter og sier at hun er så tynn at man kan ta rundt midjen hennes med en hånd o.l.

Synes det er sykt at moddene her inne faktisk støtter dette, for det gjør de når de ikke stenger denne tråden.

Anonymous poster hash: 216b9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager, men FF har selv skapt blest om seg selv som er kritikkverdig. Når Finn Skårderud advarer mot bloggen hennes, hun har bedt om betaling for omtale av bøker, hun outer folk i kommentarfeltet og sier barnet deres skal gå på lavkarbo, da skaper det jo reaksjoner hos folk. Hun må jo forstå at slike saker veier like mye som den rosenrøde bloggen hennes. Resultatet blir at man ønsker å gå innpå begge deler.

Hun kan ikke forvente at journalisten bare skal ta for seg hvor mye hun inspirerer, og hvor flott og flink hun er. At hun er skuffet tror jeg er nettopp pga dette. Hun er blitt blind på de utelukkende positive kommentarene hun velger å slippe til. Virkeligheten er imidlertid slik at mange er mer interesserte å lese om det er mer dybde i henne enn det som kommer fram på bloggen. Da er det naturlig å gå innpå mer enn bare hennes perfekte rosa boble. Er ikke rart man til slutt undres om cbe virkelig er blitt fotballfrue.no.

Jeg har lest intervjuet, og sitter ikke igjen med mer enn før. Hun blir ikke mer respektert om hun ikke kan være litt mer ydmyk.

Lavkarbo er jo hovedsakelig mat uten hvetemel og sukker.

Jeg hadde glutenintoleranse og melkeallergi da jeg var liten + at jeg fikk grønnsaker (sukkererter, reddik o.l) i stedet for melkesjokolade o.l på hverdager. Jeg har i alle fall vokst opp til å bli et sunt og friskt menneske. Jeg spiser ikke lavkarbodiett, men det jeg spiste var jo ikke langt unna da jeg var liten, så jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal hetse fotballfrue om ungen får leverpostei i stedet for nughatti f.eks.



Anonymous poster hash: 216b9...370
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært gravid og har heller ingen planer i den retningen, men jeg blir innmari nysgjerrig når FF sier at hun rett som det er GLEMMER at hun er gravid? Høres bare så innmari merkelig ut. Dere som har barn/er gravide; kan man det? Selv om man ikke har fysiske PLAGER, så kan man vel ikke bare GLEMME at man er gravid?



Anonymous poster hash: 700be...fcd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært gravid og har heller ingen planer i den retningen, men jeg blir innmari nysgjerrig når FF sier at hun rett som det er GLEMMER at hun er gravid? Høres bare så innmari merkelig ut. Dere som har barn/er gravide; kan man det? Selv om man ikke har fysiske PLAGER, så kan man vel ikke bare GLEMME at man er gravid?

Anonymous poster hash: 700be...fcd

Ja. Har en venninne som hadde et praktisk talt problemfritt svangerskap, og hun sa nøyaktig det samme.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært gravid og har heller ingen planer i den retningen, men jeg blir innmari nysgjerrig når FF sier at hun rett som det er GLEMMER at hun er gravid? Høres bare så innmari merkelig ut. Dere som har barn/er gravide; kan man det? Selv om man ikke har fysiske PLAGER, så kan man vel ikke bare GLEMME at man er gravid?

Anonymous poster hash: 700be...fcd

Er jo folk som ikke har visst at de har vært gravide før de har født, så det er vel mulig. Dessuten så glemmer jeg nå og da å ha på meg buksa om morgenen før jeg står i døra osv, så da skjønner jeg at det er mulig å glemme at man er gravid nå og da.

Anonymous poster hash: 216b9...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...