Gå til innhold

Tjostolv Moland er død?


Gjest LadyAntebellum

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Bildet er ferdig egentlig ferdig diskutert, MEN; har du noen sinne opplevd noe lignende, og kan med hånden på hjertet uttale deg om hvordan man reagerer?

Jeg har opplevd så mange ganger å reagere på en HELT annen måte en forventet. Ingenting er direkte sammenlignbart med T og J's opplevelse, men dog.

Neivel. Hva er normalt i en sånn situasjon, da? :)

man holder seg gjerne unna. Har aldri hørt om noen son i rent sjokk tar bilde av et lik og gliser. Da har man ikke mye empati for den drepte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man holder seg gjerne unna. Har aldri hørt om noen son i rent sjokk tar bilde av et lik og gliser. Da har man ikke mye empati for den drepte

Jeg har sett bildet mange ganger og jeg har ENDA ikke sett liket.

Du er akkurat like god på bevisføring som kongolesere.

Hva synes du om rettsaken?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man holder seg gjerne unna. Har aldri hørt om noen son i rent sjokk tar bilde av et lik og gliser. Da har man ikke mye empati for den drepte

Så fordi Tjostolv står og gliser mens han tørker vekk blod mens Joshua tar bildet - ville du ha akseptert det som et bevis i skyldsspørsmålet? Fordi bildet er et sterkt bevis på at de har drept sjåføren?

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvordan en uskyldig mann gjerne tørker blodet til en mann han ikke har drept av bilsetet, ber kompisen sin ta bilde mens han utfører dette og samtidig gliser?

http://www.abcnyheter.no/files/images/2009-37/620_14.jpg

Selv liker jeg alltid når noen andre myrder noen, og jeg er til stede, ikke sant, for da kan jeg vaske blod og smile og ha det gøy sånn som uskyldige mennesker gjerne liker å more seg.

Det er så festlig.

Ser ikke ut som de prøver å skjule noen akkurat ved å ta bilde av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bildet. Han ser ikke redd ut. Han ser heller ikke ut som han er i sjokk. Han ser FORNØYD UT!



Anonymous poster hash: e22cb...d8c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som de prøver å skjule noen akkurat ved å ta bilde av seg selv.

Tyder på at de ikke trodde de ville havne i vanskeligheter på grunn av en tullebilde, som det åpenbart var. Jeg har mine tvil at folk som har nettopp drept noen, ville tatt seg tid til å tørke vekk blod og la seg avfotografere - i allefall i en slik setting.

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående bildet. Han ser ikke redd ut. Han ser heller ikke ut som han er i sjokk. Han ser FORNØYD UT!

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

Og fordi han ser fornøyd ut, er han skyldig i drap? Det er et godt bevis i spørsmålet om skyld, mener du?

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så fordi Tjostolv står og gliser mens han tørker vekk blod mens Joshua tar bildet - ville du ha akseptert det som et bevis i skyldsspørsmålet? Fordi bildet er et sterkt bevis på at de har drept sjåføren?

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

klart det ikke er bevis men fins det bevis på at de IKKE har gjort det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordi han ser fornøyd ut, er han skyldig i drap? Det er et godt bevis i spørsmålet om skyld, mener du?

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

Skyldig eller ikke. Man er rimelig forskrudd i hodet om man ser fornøyd ut mens man vasker blodet etter en myrdet seksbarnsfar.

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det ikke er bevis men fins det bevis på at de IKKE har gjort det?

Ingen bevis for at de gjorde det og ingen motiv. Har du et sannsynlig motiv?

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldig eller ikke. Man er rimelig forskrudd i hodet om man ser fornøyd ut mens man vasker blodet etter en myrdet seksbarnsfar.

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

Det var en absurd og grusom situasjon. Har du hørt om galgenhumor?

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt over nordmenns holdninger altså. Man forventer at man skal kunne reise verden rundt, og om man går saftig på trynet, ja så må da vel for svarte den allmektige staten kunne rydde opp!

Nei, det er ikke kritikk mot Moland og French, men mot alle KG-erne som sitter på rævva og forventer at staten (BITTELILLE Norge) skal kunne tørke opp om man driter på seg.

Norge har gjort MYE i denne saken, og man må snart innse at Norge ikke har så forbanna mye makt, og ikke bare kan bestemme over et annet land sånn helt uten videre. Er det virkelig så mange av dere som tror at det bare skal "litt mer jobb til" så hadde saken løst seg? Hallo? Hvor naive er det mulig å bli, lurer jeg på?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om det, men det er ikke spesielt relevant for denne diskusjonen. Det er forøvrig ofte slik at hjemlandet ikke er interessert i å ta mot de

Det var du som kommenterte

Og skal vi sitte å ruge på utenlandske kriminelle å bruke penger på dem fordi hjemlandet ikke vil ha dem? For vi vil jo mye heller ha dem her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyder på at de ikke trodde de ville havne i vanskeligheter på grunn av en tullebilde, som det åpenbart var. Jeg har mine tvil at folk som har nettopp drept noen, ville tatt seg tid til å tørke vekk blod og la seg avfotografere - i allefall i en slik setting.

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

Var ikke dette når de kom tilbake til bilen etter pissepausen og flukten, en god stund etter de hadde hørt skuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det ikke er bevis men fins det bevis på at de IKKE har gjort det?

Så var det dette med bevisbyrde, da, der du og Kongos advokatstand antagelig kan finne litt common ground.

Jeg har til gode å se et eneste bevis for at de ikke faktisk gikk i et bakholdsangrep heller. Jeg sier ikke at deres versjon er sann, la meg understreke det, men det er da for svingende ikke sånn at de skal måtte bevise sin uskyld.

Anonymous poster hash: 899db...c76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en absurd og grusom situasjon. Har du hørt om galgenhumor?

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

Dette er ikke galgenhumor. Det er å dra det for langt.

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Dette er ikke galgenhumor. Det er å dra det for langt.

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

det er også tid og sted for slik humor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Moland og French som var sånne leiesoldater? Stod og pissa på "rekruttene" sine i en video?

Anonymous poster hash: 57b0f...fa7

Det var nå ikke det eneste de gjorde, de bandt dem nakne fast på påler og mer til. Dette var for å tøffe dem opp, trene dem til å bli tøffe "liksomsoldater", de mente dette var den riktige måten å gjøre det på.

Men nå sa en av disse som var engelskmann om jeg ikke husker feil, at moland var en veldig hyggelig fyr og engelskmannen var der av egen vilje og ville dette selv, det var kun treningen som var hard, men privat var dem veldig hyggelige og moland ble nevnt som den snilleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvordan en uskyldig mann gjerne tørker blodet til en mann han ikke har drept av bilsetet, ber kompisen sin ta bilde mens han utfører dette og samtidig gliser?

http://www.abcnyheter.no/files/images/2009-37/620_14.jpg

Selv liker jeg alltid når noen andre myrder noen, og jeg er til stede, ikke sant, for da kan jeg vaske blod og smile og ha det gøy sånn som uskyldige mennesker gjerne liker å more seg.

Det er så festlig.

Dette bildet er kanskje ikke bevis. De kan ha puttet ett dyr i bilen og skutt, men blodet på døra og hele greia er såpass realistisk "stylet" at det kvalifiserer til en jobb i filmbransjen: Kanskje ikke bevis, men det kan ha vært ett indisium som støttet opp om andre fakta i saken.

Jeg har ikke vært i rettsalen der nede, men jeg har ingen kunnskap som kan fortelle meg at retten i Kongo er bedre eller verre enn her i Norge.

Selv om folk er fra Norge så kan de faktisk være kriminelle. En venn av meg fikk besøk av en Norsk leiesoldat fra en finansieringsinstitusjon en gang, Espen Lie, min venn kan bevitne at ikke alle Norske leiesoldater oppfører seg helt korrekt hele tiden. Jeg har en mistanke om at deler av sikkerhets/leiesoldatbransjen har problemer med adferd, og at det er en problematikk som i den bransjen er vanligere enn i andre bransjer.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få opp øynene, og gidde å gjøre noe?

Har du noe forslag til hva som kan gjøres? Skal Norge bestikke myndighetene med penger?

Anonymous poster hash: 5d991...1b7

Hvis du leser litt igjennom saken her så forstår du gjerne litt mer.

Kan du virkelig tro at UD har hatt alle baller i lufta når det kommer til denne saken?

I tilegg har moren til French samlet opp mye kunnskap om kongo og gått igjennom hvert eneste dokument og har kommet med flere forslag til hva som kan gjøres, men har blitt avvist.

Endret av bebisss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...