Gå til innhold

Tjostolv Moland er død?


Gjest LadyAntebellum

Anbefalte innlegg

Det er det. Kirkens nødhjelp for eksempel er en ideell organisasjon.

I likhet med Regnskogfondet, om jeg har forstått det rett? Og staten har ikke innflytelse på pengebruken deres? Stemmer ikke det også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fri diktning sier du?

Bilateral bistand til Den demokratiske republikken Kongo 2012 : 189,4 millioner kroner

http://www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo

WHOPS! Ser ut som om noen har uttalt seg uten å ha peiling på hva de snakker om! Hva sier du nå?

Lurer på hva kongolesiske myndigheter hadde sagt hvis Norge truet med å holde tilbake denne bistanden. Da spørs det om ikke Moland og French hadde blitt sluppet fri på sekundet.

Denne siden inneholder, som den oppmerksomme leser (altså ikke du) vil se, muligheten for å se både hvordan bistanden blir fordelt, og hvem den kommer fra Så hvis man åpner mappen"Fordelt på partner", så får man opp et kakediagram som viser HVEM som gir penger til Kongo. Og der bidrar den norske stat med forsvinnende lite. Resten er forskjellige organisasjoner som staten ikke har kontroll over.

Så ja, fri fantasi. Eller en ærlig misforståelse. Overlagt uvitenhet. Pick one..

Endret av Mann 42
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk. Og det mest tragiske opp i det hele er at Norge ikke har brydd seg en dritt om deres situasjon og at rettssaken var en parodi og ikke i nærheten rettferdig.

Likevel fortsetter Norge å pøse millioner til denne korrupte nasjonen i bistand. Her burde Norge kjørt en knallhardt linje fra dag 1. Utlevering av Moland og French til Norge hvor de hadde blitt stilt for en norsk og rettferdig domstol og evt. sonet en straff i Norge. Ingen utlevering = Ingen bistand.

Feige Norge. I mine øyne har den sittende norske regjeringen blod på hendene og medskyld i hans dødsfall.

Jeg syntes ikke det er SÅ trist. Bevisene er tydelige og viser at de mest sannsynlig drepte sjåføren. Hvem er det som ellers smilerer rett etter at sjåføren ble drept?

Anonymous poster hash: 1fce4...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er SÅ trist. Bevisene er tydelige og viser at de mest sannsynlig drepte sjåføren. Hvem er det som ellers smilerer rett etter at sjåføren ble drept?

Anonymous poster hash: 1fce4...403

Hvem av dem drepte sjåføren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist med Kongogutta. Allikevel må vi huske på at de er dømt i ett fremmed land for alvorlige forbrytelser som også er straffbare i Norge. Hadde de gjort det samme i USA, så hadde de risikert å blitt livstidsinternerte som terrorister på Guantanamo Bay.

Jeg synes forøvrig at Norske myndigheter gjorde en elendig jobb i forbindelse med forsvaret av dem og rettsaken. De var jo tiltalt for spionasje på vegne av Norge. Sånn sett var jo Norge som land på tiltalebenken, og det er merkerlig at det ikke ble satt inn store ressurser for å redde vårt Nasjonale omdømme.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er SÅ trist. Bevisene er tydelige og viser at de mest sannsynlig drepte sjåføren. Hvem er det som ellers smilerer rett etter at sjåføren ble drept?

Anonymous poster hash: 1fce4...403

Det er ikke akkurat noe bevis. Det smilet setter jeg like gjerne på kontoen for frynsete nerver og den typen high som gjerne kommer rett etter at man har overlevd en livstruende situasjon. Moland og French`s forklaring om at de ble overfalt og at sjåføren ble drept, passer like bra med dette bildet som med noen som helst annen forklaring. Faktisk langt bedre, siden det er vanskelig å se noe fornuftig motiv for å drepe sjåføren sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist med Kongogutta. Allikevel må vi huske på at de er dømt i ett fremmed land for alvorlige forbrytelser som også er straffbare i Norge. Hadde de gjort det samme i USA, så hadde de risikert å blitt livstidsinternerte som terrorister på Guantanamo Bay.

Jeg synes forøvrig at Norske myndigheter gjorde en elendig jobb i forbindelse med forsvaret av dem og rettsaken. De var jo tiltalt for spionasje på vegne av Norge. Sånn sett var jo Norge som land på tiltalebenken, og det er merkerlig at det ikke ble satt inn store ressurser for å redde vårt Nasjonale omdømme.

Men hva kunne de sagt? Alle bestrebelser fra den norske stats side ville bare bekreftet konspirasjonen. Hvordan beviser man at en gitt person IKKE er spion? Eller en slyngel som er sendt av den norske kongen for å stjele en okapi? (Hvor faen TAR kongoleserne disse sinnsyke ideene fra? Kongen HAR ikke engang en egen zoologisk hage.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat noe bevis. Det smilet setter jeg like gjerne på kontoen for frynsete nerver og den typen high som gjerne kommer rett etter at man har overlevd en livstruende situasjon. Moland og French`s forklaring om at de ble overfalt og at sjåføren ble drept, passer like bra med dette bildet som med noen som helst annen forklaring. Faktisk langt bedre, siden det er vanskelig å se noe fornuftig motiv for å drepe sjåføren sin.

Var det ikke moland som ble tiltalt for å ha drept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke moland som ble tiltalt for å ha drept?

Det må jeg innrømme at jeg ikke husker. Men det spiller jo fint liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva kunne de sagt? Alle bestrebelser fra den norske stats side ville bare bekreftet konspirasjonen. Hvordan beviser man at en gitt person IKKE er spion? Eller en slyngel som er sendt av den norske kongen for å stjele en okapi? (Hvor faen TAR kongoleserne disse sinnsyke ideene fra? Kongen HAR ikke engang en egen zoologisk hage.)

Jeg synes at når retten legger til grunn at en spesifikk nasjon står bak spionasjen, så skal denne nasjonen forsvare seg. I dette tilfellet er jeg overbevist om at Norge var helt uskyldige i spionasje, og sånn synes jeg ikke man skal la passere selv om man risikerer mediadekning verre enn dommen.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syntes ikke det er SÅ trist. Bevisene er tydelige og viser at de mest sannsynlig drepte sjåføren. Hvem er det som ellers smilerer rett etter at sjåføren ble drept?


Anonymous poster hash: 1fce4...403

 

Jeg stod med ett temmelig likt «glis» eller «flir» og tørket opp over en liter blod på gulvet etter en kamerat av meg var uheldig å kuttet en hovedpulsåre på baksiden av armen i en arbeidsbenk. Hva annet kunne jeg gjøre etter lengre tid med skjult panikk og angst i vente på ambulansen skulle komme, den brukte over 30 minutter å komme frem og først da kunne jeg slappe av i viten om han var i trygge hender og alt stresset var over.

Dårlige indisier dette med fotoet, latterlig dårlig. Bare folk med liten livserfaring kan komme med en så dårlig påstand å kalle dette bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kansje har han det bedre død enn i det fengselet?

Anonymous poster hash: 32541...2d9

Det som hadde vært bedre var om norske myndigheter gjorde alt de kunne for å få han og French hjem til Norge for lengst.

Det er opprørende å lese om Molands død.

Anonymous poster hash: 35b3e...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er SÅ trist. Bevisene er tydelige og viser at de mest sannsynlig drepte sjåføren. Hvem er det som ellers smilerer rett etter at sjåføren ble drept?

Anonymous poster hash: 1fce4...403

Hvilke beviser er tydelige..?

Bildet av smilende Moland som tørket blodet til sjåføren reagerte jeg veldig på da saken ble kjent. Men nå tenker jeg at de kan ha vært i sjokk, "blackout" og at det ikke er mulig å tyde stort utifra bildet. Folk gjør irrasjonelle ting når de blir utsatt for ekstreme hendelser.

Anonymous poster hash: 35b3e...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at når retten legger til grunn at en spesifikk nasjon står bak spionasjen, så skal denne nasjonen forsvare seg. I dette tilfellet er jeg overbevist om at Norge var helt uskyldige i spionasje, og sånn synes jeg ikke man skal la passere selv om man risikerer mediadekning verre enn dommen.

Selvsagt, hva faen skulle vi spionere for i Kongo? Det er et drittland som ikke har noe annet av verdi en okapier. Iallfall om man skal tro kongolesiske anklagere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor liket til drepte ikke ble grundig obdusert, Tjostolv hadde en avsagd hagle og hevdet at sjåføren ble drept med en kalashnikov automatrifle. Hadde politiet bare sjekket om drepte døde av hagl eller skudd fra rifle så hadde man da i så fall i mye større grad sannsynliggjort eller usannsynliggjort deres forklaring. Kan dog godt tenke meg at det var en baktanke ved å "glemme" obduseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyhetene nå så kommer det frem at UD har hatt 3-4 årsverk på denne saken fra den startet og har hatt en mann stasjonert i byen der de sitter fengslet fra saken startet bare for å jobbe med dette.

Hvor mye resurser kan vi forvente at Norge skal bruke på folk som leker leiesoldater?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På nyhetene nå så kommer det frem at UD har hatt 3-4 årsverk på denne saken fra den startet og har hatt en mann stasjonert i byen der de sitter fengslet fra saken startet bare for å jobbe med dette.

Hvor mye resurser kan vi forvente at Norge skal bruke på folk som leker leiesoldater?

Vi burde vel iallfall kunne legge press på amerikanerne sånn at de sender nedover et hangarskip, eller i det minste noen droner som kan bombe litt på landsbygda. 5 mil nærmere Kigali hver uke, lizm.

Bare èn av seks Hellfire skal ha skarpe ladninger. De andre sprenges høyt over bakken og slipper flyveblad med bilde av Moland og French, med teksten "Let my people go!" Afrikanerne er rakkere på gammeltestamentlig kristendom, så det tar de raskt.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er trist at han er død men husk på at de begge er banditter og de drepte en mann. De var ikke mors beste barn og kongo handlet slik de mener mordere fortjener å bli behandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyhetene nå så kommer det frem at UD har hatt 3-4 årsverk på denne saken fra den startet og har hatt en mann stasjonert i byen der de sitter fengslet fra saken startet bare for å jobbe med dette.

Hvor mye resurser kan vi forvente at Norge skal bruke på folk som leker leiesoldater?

Og endatil har de ikke kommet noen vei, helt hull i hodet. Udugelige er det eneste ordet jeg kan komme på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at han er død men husk på at de begge er banditter og de drepte en mann. De var ikke mors beste barn og kongo handlet slik de mener mordere fortjener å bli behandlet.

Det er Kongo. Tviler på at rettsikkerheten er top-notch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...