Gå til innhold

Tjostolv Moland er død?


Gjest LadyAntebellum

Anbefalte innlegg

Og endatil har de ikke kommet noen vei, helt hull i hodet. Udugelige er det eneste ordet jeg kan komme på i farten.

Ja, kan du fatte det? Det skulle være gjort i en håndvending å forklare de dumme negerne at de må slippe våre folk, at anklagene er helt på trynet og at rettssystemet deres suger. Kanskje det kunne vært fikset i løpet av en enkelt ettermiddag om de hadde sendt sine beste folk.

"Yes, Massa. Sendum bwana home, this day, massa." Ufattelig at de ikke kunne få til såpass.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det Moland og French som var sånne leiesoldater? Stod og pissa på "rekruttene" sine i en video?



Anonymous poster hash: 57b0f...fa7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at han er død men husk på at de begge er banditter og de drepte en mann. De var ikke mors beste barn og kongo handlet slik de mener mordere fortjener å bli behandlet.

Ærlig talt.. Har du ikke fulgt saken i det heletatt?

Sjansen for at de står bak drapet, er mikroskopisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg bastant om hvorvidt de er skyldige eller ikke. Men å reise til et utrygt land og opptre som de gjorde, må vel uansett kunne betegnes som en smule uansvarlig. Derfor blir jeg litt irritert over all denne harmen og indignasjonen og klandringen av den norske stat - hva med å utvise litt ydmykhet og forståelse av det personlige ansvaret man tross alt her for å ha havnet i denne smørja i utgangspunktet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om de står bak drapet eller ikke så reiste de til Afrika for å leke leiesoldater/cowboyer. Vi snakker faktisk om to unge nordmenn som befant seg bevæpnet i en krigssone i Kongo. Det er ikke akkurat tilfeldig at de havnet i trøbbel. Kanskje var det tilfeldig at noen ble drept, hva vet jeg. Kanskje gjorde de det, kanskje ikke. Men før eller siden hadde de havnet i trøbbel uansett hva!

Faktisk så får dette meg til å tenke på Hobbitene, de har jo en livsfilosofi som sier "If you don't go looking for trouble, no trouble will come to you.". Det blir som med Bilbo Baggins og dragen, hvis han bare hadde holdt seg hjemme så hadde han aldri i verden risikert å bli spist av troll eller flambert av en drage! Men han reiste, han ville på eventyr, på jakt etter gull og grønne skoger. Heldigvis for han så gikk det jo fint til slutt, og han kom seg tilbake. Men ærlig talt, om han hadde blitt flambert av dragen eller spist av ett troll så hadde det jo i det store og hele vert hans egen skyld. Og om han ikke var villig til å akseptere den risikoen kunne han bare ha holdt seg hjemme!

Sjekket også opp videoen nå:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=594471



Anonymous poster hash: 57b0f...fa7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Ærlig talt.. Har du ikke fulgt saken i det heletatt?

Sjansen for at de står bak drapet, er mikroskopisk!

hvorfor er den mikroskopisk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

hvorfor er den ikke mikroskopisk?

herregud du vet ikke hvorfor engang. Du bare tror automatisk at de er udkyldige fordi de er nordmenn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at han er død men husk på at de begge er banditter og de drepte en mann. De var ikke mors beste barn og kongo handlet slik de mener mordere fortjener å bli behandlet.

Jøss, var du der og så det med dine egne øyne? Kan ikke forvente annet med en så bastant påstand.

Glemmer du at bevisføringen i rettsaken mildt sagt var på trynet, at Norge som nasjon ble tiltalt for spionasje, og at Kongen i følge kongoleserne er ute etter Okapiene deres til en dyrehage han ikke har?

Hva gjør at det er mer sannsynlig at de faktisk tok livet av sjåføren, enn at Kongen samler på Okapier?

Kan ikke for det, men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å bli så fattig på hjernekapasitet som kongoleserne har vist seg å være. Og jeg kan heller ikke forstå at så mange nordmenn har tillit til den avgjørelsen som er tatt i en rettssak der hele tribunalet oppførte seg som en gjeng med aper. Mener dere vi bare skal hoste opp de TO TUSEN milliardene vi fikk i bot også da eller? Det kan for øvrig bli vanskelig å få kontonummer og KID, for de unnlater å respondere på henvendelser fra selv statsministeren. Og vi kan jo ikke akkurat be Kongen om å ta kontakt, de ville gjemt Okapiene og buret ham inn på flekken.

Det eneste kongoleserne gjør er å pisse på oss nordmenn, og ta oss for å være stokk dumme hele gjengen, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan enkelte ikke ser det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud du vet ikke hvorfor engang. Du bare tror automatisk at de er udkyldige fordi de er nordmenn

Les gjennom tråden, eller les en artikkel om saken. Du har tydeligvis ikke fått med deg noen ting.

Det er svært lite sannsynlig at de er skyldige.

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Les gjennom tråden, eller les en artikkel om saken. Du har tydeligvis ikke fått med deg noen ting.

Det er svært lite sannsynlig at de er skyldige.

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

du har jo tydeligvis ikke fulgt med selv siden du ikke kunne svare på det jeg spurte om
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvordan en uskyldig mann gjerne tørker blodet til en mann han ikke har drept av bilsetet, ber kompisen sin ta bilde mens han utfører dette og samtidig gliser?

http://www.abcnyheter.no/files/images/2009-37/620_14.jpg

Selv liker jeg alltid når noen andre myrder noen, og jeg er til stede, ikke sant, for da kan jeg vaske blod og smile og ha det gøy sånn som uskyldige mennesker gjerne liker å more seg.

Det er så festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kan du fatte det? Det skulle være gjort i en håndvending å forklare de dumme negerne at de må slippe våre folk, at anklagene er helt på trynet og at rettssystemet deres suger. Kanskje det kunne vært fikset i løpet av en enkelt ettermiddag om de hadde sendt sine beste folk.

"Yes, Massa. Sendum bwana home, this day, massa." Ufattelig at de ikke kunne få til såpass.

Kom plutselig til å tenke på en bok som nettopp kom ut og omhandlet en konfliktsky person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo tydeligvis ikke fulgt med selv siden du ikke kunne svare på det jeg spurte om

OK, siden du tydeligvis har fått med deg noe, som at de er skyldige, så lurer jeg på hvordan du kom frem til den konklusjonen? Gjerne link? Andre bevis? Jeg venter.

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dere vet hvordan en uskyldig mann gjerne tørker blodet til en mann han ikke har drept av bilsetet, ber kompisen sin ta bilde mens han utfører dette og samtidig gliser?

http://www.abcnyheter.no/files/images/2009-37/620_14.jpg

Selv liker jeg alltid når noen andre myrder noen, og jeg er til stede, ikke sant, for da kan jeg vaske blod og smile og ha det gøy sånn som uskyldige mennesker gjerne liker å more seg.

Det er så festlig.

høres ikke mye uskyldig ut da nei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

OK, siden du tydeligvis har fått med deg noe, som at de er skyldige, så lurer jeg på hvordan du kom frem til den konklusjonen? Gjerne link? Andre bevis? Jeg venter.

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

jeg leste det med at de tørket av blodet og gliste. Er ikke normalt å gå å ta borti og tørke blod av noen som noen andre har drept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvordan en uskyldig mann gjerne tørker blodet til en mann han ikke har drept av bilsetet, ber kompisen sin ta bilde mens han utfører dette og samtidig gliser?

http://www.abcnyheter.no/files/images/2009-37/620_14.jpg

Selv liker jeg alltid når noen andre myrder noen, og jeg er til stede, ikke sant, for da kan jeg vaske blod og smile og ha det gøy sånn som uskyldige mennesker gjerne liker å more seg.

Det er så festlig.

Bildet er ferdig egentlig ferdig diskutert, MEN; har du noen sinne opplevd noe lignende, og kan med hånden på hjertet uttale deg om hvordan man reagerer?

Jeg har opplevd så mange ganger å reagere på en HELT annen måte en forventet. Ingenting er direkte sammenlignbart med T og J's opplevelse, men dog.

jeg leste det med at de tørket av blodet og gliste. Er ikke normalt å gå å ta borti og tørke blod av noen som noen andre har drept

Neivel. Hva er normalt i en sånn situasjon, da? :)

Endret av -Alva-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo tydeligvis ikke fulgt med selv siden du ikke kunne svare på det jeg spurte om

Det er blitt diskutert flere ganger iløpet av tråden, bare les litt.

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er blitt diskutert flere ganger iløpet av tråden, bare les litt.

Anonymous poster hash: ccb89...6e0

jeg driter vel i om hva andre måtte mene om bildet. De meningene beviser ikke deres uskyld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...