Gjest oreokaka Skrevet 19. august 2013 #221 Skrevet 19. august 2013 "ikke bare sier de skal gjøre det" Du er klar over at et land ikke bare kan hente folk som sitter fengslet i et annet land? Anonymous poster hash: 5d991...1b7 Selvfølgelig, men jeg håper da at de kan jobbe for at han heller kan sone i Norge enn der nede.
Gjest Lincoln Skrevet 19. august 2013 #222 Skrevet 19. august 2013 (endret) Fri diktning. Faktum er at Norge ikke har hatt noe pressmiddel i denne saken. Moland og French er dømt etter kongolesisk rett, og det eneste som kunne fått dem ut av kongo hadde vært å bestikke kongos myndigheter. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 Fri diktning sier du? Bilateral bistand til Den demokratiske republikken Kongo 2012 : 189,4 millioner kroner http://www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo WHOPS! Ser ut som om noen har uttalt seg uten å ha peiling på hva de snakker om! Hva sier du nå? Lurer på hva kongolesiske myndigheter hadde sagt hvis Norge truet med å holde tilbake denne bistanden. Da spørs det om ikke Moland og French hadde blitt sluppet fri på sekundet. Endret 19. august 2013 av Lincoln 1
bebisss Skrevet 19. august 2013 #223 Skrevet 19. august 2013 French slipper nok ikke ut han heller, i hvertfall ikke uten at Norge betaler Kongo et klekkelig beløp. Nå gjenstår det å se om norske myndigheter vil gå den veien... Anonymous poster hash: 5d991...1b7 Det er jo lov å håpe, forhåpentligvis vil enkelte få øynene mer opp nå som det har gått så langt at en av dem er døde, Dumt at det må skje noe tragisk før noen gidder å gjøre noe.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #224 Skrevet 19. august 2013 Kanskje Kongoleserne går med på et bytte? Vi kan sende ned Breivik i bytte mot French. Det tror jeg hadde vært den beste løsningen. Moroklumpen. Tror kongoleserne ville blitt svært glad for å få en som er i stand til å bombe et regjeringsbygg og drepe 69 mennesker face-to-face for egen hånd - i løpet av noen ganske få timer. Anonymous poster hash: ba408...f01 2
Gjest Lincoln Skrevet 19. august 2013 #225 Skrevet 19. august 2013 (endret) Ja, og siden ingen oppegående personer er dumme nok til å starte en ny krig i Kongo på grunn av en sak som denne, så står man igjen med penger. Og det vil være penger i form av bestikkelser, noe som er rimelig uetisk. Oppfordrer alle som skriker om at "Norge skulle fått dem hjem" til å komme med en løsning på hvordan dette burde vært gjort. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 Mitt forslag - slutte å sende ned 189,4 millioner kroner i bistand hvert år. Hva tror du om det? Endret 19. august 2013 av Lincoln
bebisss Skrevet 19. august 2013 #226 Skrevet 19. august 2013 Ja, vi pleier å sette folk i fengsel her i landet hvis vi kniper dem i lovbrudd. Gjør vi virkelig det? sjokk! Hvor jeg tror ikke veldig mange utlendinger føler så mye tristhet i å havne i fengsel her i Norge når fengselet er over komfortsonen de er vandt til. En sigøyner som bor i en boks i parken og tigger penger for mat vil nok ikke ha noe problem med å havne i fengsel å få gratis mat, god myk seng, daglige aktiviteter etc.. Jeg mener utlendinger som gjør kriminelle handlinger i Norge burde kastes ut og sone i sitt eget land.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #227 Skrevet 19. august 2013 Hvordan ble dette bildet bortforklart egentlig? http://i279.photobucket.com/albums/kk142/Archangel_BSD/Norway2.jpg?t=1251417176 Dette er diskutert tidligere, det er så greit når folk gidder å følge med i diskusjonen og ikke bare hopper inn med innspill om ting som er ferdigdiskutert. Anonymous poster hash: 6c2b1...2c6 3
Apis Skrevet 19. august 2013 #228 Skrevet 19. august 2013 Fri diktning sier du? Bilateral bistand til Den demokratiske republikken Kongo 2012 : 189,4 millioner kroner http://www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo WHOPS! Ser ut som om noen har uttalt seg uten å ha peiling på hva de snakker om! Hva sier du nå? Lurer på hva kongolesiske myndigheter hadde sagt hvis Norge truet med å holde tilbake denne bistanden. Da spørs det om ikke Moland og French hadde blitt sluppet fri på sekundet. Men det meste av dette kommer fra regnskogfondet, kirkensnødhjelp etc... lite eller ingenting kommer som direkte overføringer fra norge 1
Gjest Lincoln Skrevet 19. august 2013 #229 Skrevet 19. august 2013 (endret) Men det meste av dette kommer fra regnskogfondet, kirkensnødhjelp etc... lite eller ingenting kommer som direkte overføringer fra norge Jo, alt kommer som direkte overføringer fra Norge. Den norske stat har full anledning til å holde tilbake bistandsmidler dersom man har en boikott av det aktuelle landet, også det som går via andre organisasjoner. Endret 19. august 2013 av Lincoln
Gjest Bond Skrevet 19. august 2013 #230 Skrevet 19. august 2013 Tråden ryddet for spekulasjoner. Jeg ber dere igjen å ikke fortsette med spekulasjoner ang dødsårsak. Bond, adm
Apis Skrevet 19. august 2013 #231 Skrevet 19. august 2013 (endret) Jo, alt kommer som direkte overføringer fra Norge. Den norske stat har full anledning til å holde tilbake bistandsmidler dersom man har en boikott av det aktuelle landet, også det som går via andre organisasjoner. Det kommer ikke som direkte overføringer fra norske myndigheter, var det jeg mente å skrive. Beklager jeg var upresis. Dette er midler som i tillegg til myndighetene kommer fra private aktører Endret 19. august 2013 av Apis 1
Gjest Lincoln Skrevet 19. august 2013 #232 Skrevet 19. august 2013 Det kommer ikke som direkte overføringer fra norske myndigheter, var det jeg mente å skrive. Beklager jeg var upresis. Det er så, men norske myndigheter har altså full anledning til å holde igjen og sperre transaksjoner.
Apis Skrevet 19. august 2013 #233 Skrevet 19. august 2013 Det er så, men norske myndigheter har altså full anledning til å holde igjen og sperre transaksjoner. Vis de finner det hensiktsmessig, så kan de sikkert det,
Mann 42 Skrevet 19. august 2013 #234 Skrevet 19. august 2013 Gjør vi virkelig det? sjokk! Hvor jeg tror ikke veldig mange utlendinger føler så mye tristhet i å havne i fengsel her i Norge når fengselet er over komfortsonen de er vandt til. En sigøyner som bor i en boks i parken og tigger penger for mat vil nok ikke ha noe problem med å havne i fengsel å få gratis mat, god myk seng, daglige aktiviteter etc.. Jeg mener utlendinger som gjør kriminelle handlinger i Norge burde kastes ut og sone i sitt eget land. Det om det, men det er ikke spesielt relevant for denne diskusjonen. Det er forøvrig ofte slik at hjemlandet ikke er interessert i å ta mot dem. 2
Mann 42 Skrevet 19. august 2013 #235 Skrevet 19. august 2013 Det er så, men norske myndigheter har altså full anledning til å holde igjen og sperre transaksjoner. Nå er jeg EKSTREMT spent på å høre noe om hvilken lovhjemmel norske myndigheter evt skulle bruke for DET. 4
Apis Skrevet 19. august 2013 #236 Skrevet 19. august 2013 Nå er jeg EKSTREMT spent på å høre noe om hvilken lovhjemmel norske myndigheter evt skulle bruke for DET. Her er vi vel inne på det at selv om en ideell organisasjon mottar midler fra staten, så skal ikke det hindre organisasjonen å kunne handle på tvers av norske myndigheters interesser. Husker ikke ordlyden ordrett, men tror vi er inne på demokrati, ytringsfrihet og slik, så tviler på om norske myndigheter kan hindre Kirkens nødhjelp å borre etter vann i en liten landsby i Kongo. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #237 Skrevet 19. august 2013 Det er jo lov å håpe, forhåpentligvis vil enkelte få øynene mer opp nå som det har gått så langt at en av dem er døde, Dumt at det må skje noe tragisk før noen gidder å gjøre noe. Få opp øynene, og gidde å gjøre noe? Har du noe forslag til hva som kan gjøres? Skal Norge bestikke myndighetene med penger? Anonymous poster hash: 5d991...1b7 1
sebastianen Skrevet 19. august 2013 #238 Skrevet 19. august 2013 Her er vi vel inne på det at selv om en ideell organisasjon mottar midler fra staten, så skal ikke det hindre organisasjonen å kunne handle på tvers av norske myndigheters interesser. Husker ikke ordlyden ordrett, men tror vi er inne på demokrati, ytringsfrihet og slik, så tviler på om norske myndigheter kan hindre Kirkens nødhjelp å borre etter vann i en liten landsby i Kongo. Norad er ikke en ideel organisasjon , det er et direktorat.
Apis Skrevet 19. august 2013 #239 Skrevet 19. august 2013 Norad er ikke en ideel organisasjon , det er et direktorat. Det er det. Kirkens nødhjelp for eksempel er en ideell organisasjon.
Mann 42 Skrevet 19. august 2013 #240 Skrevet 19. august 2013 (endret) Her er vi vel inne på det at selv om en ideell organisasjon mottar midler fra staten, så skal ikke det hindre organisasjonen å kunne handle på tvers av norske myndigheters interesser. Husker ikke ordlyden ordrett, men tror vi er inne på demokrati, ytringsfrihet og slik, så tviler på om norske myndigheter kan hindre Kirkens nødhjelp å borre etter vann i en liten landsby i Kongo. Ikke engang om noen i Kongo har gjort noe som Barth Eide VIRKELIG ikke liker? Helt sikkert? Nå fikk jeg tilbake troen på demokratiet igjen. Et øyeblikk trodde jeg at Lincoln hadde puttet oss alle sammen i en tidsmaskin og zoomet oss bakover og så frem igjen på en alternativ tidslinje der nassene vant forrige krig, demokratiet ikke eksisterer, og myndigheten styrer etter ministeres direktiv, heller enn en lov som er lik for alle. Endret 19. august 2013 av Mann 42 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå