Gå til innhold

Pappan til jenta mi skal dø...


Gjest susidusi

Anbefalte innlegg

Gjest susidusi

Det høres ufattelig trist ut. Vil gi deg en god klem. :hug:

Jeg vil anbefale deg å lese denne boka for henne:

Da pappaen til Johanne hadde kreft

Anne Marie Handeland, Kulturhuset Forlag 2009 (barnebok)

Jenta i boka i er to år, så jeg tror den vil passe bra for dere.

Tusen takk! Det hørtes ut som en fin bok vi kan lese. Hun er jo så glad i bøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest susidusi

NÅ går det over alle grenser her!!

Fikk en sms av hans mor (som jeg omtrent aldri har snakka med, utenom da hun kjefta meg huden full da jeg som 17åring stod der gravid med hennes barnebarn)

Hun mener altså nå at det er min feil at sønnen hennes er syk. Fordi jeg hat pressa han og plaga han så innmari ved å bære frem et barn han ikke ønsket! Er det mulig... Jeg blir så lei meg. Trodde alle visste at kreft er noe som kommer av seg selv, og som vertfall ingen andre er skyldige i. Så nå er det liksom MIN feil... Fordi jeg har gitt han ei datter som hun mener han ikke vil ha.. Jeg sitter med et helt annet inntrykk av hva han vil og ikke...

Uff, for en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

NÅ går det over alle grenser her!!

Fikk en sms av hans mor (som jeg omtrent aldri har snakka med, utenom da hun kjefta meg huden full da jeg som 17åring stod der gravid med hennes barnebarn)

Hun mener altså nå at det er min feil at sønnen hennes er syk. Fordi jeg hat pressa han og plaga han så innmari ved å bære frem et barn han ikke ønsket! Er det mulig... Jeg blir så lei meg. Trodde alle visste at kreft er noe som kommer av seg selv, og som vertfall ingen andre er skyldige i. Så nå er det liksom MIN feil... Fordi jeg har gitt han ei datter som hun mener han ikke vil ha.. Jeg sitter med et helt annet inntrykk av hva han vil og ikke...

Uff, for en dag...

WTF? :sjokkert: Mener hun at det er din feil at han har fått kreft? Hun kan da umulig være riktig skrudd sammen... :riste:

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

WTF? Mener hun at det er din feil at han har fått kreft? Hun kan da umulig være riktig skrudd sammen...

Hun mener vel at jeg har gitt han for mye å tenke på og å stresse over da.. Ikke veit jeg. Kjenner faktisk ikke den dama der, men hun har jo satt kjepper i hjulene for samvær mellom han og dattra mi før. Såpass har jeg skjønt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn har en evne til å ta ting veldig naturlig, så det kan hende at hun takler dette bedre enn deg. Snakk om at pappan hennes er syk å har det vondt. Når han er borte, kan du fortelle dette til henne å ta det på hennes nivå.

Jeg vil råde deg til å spørre pappan om du kan ta bilder av de sammen. Men det kan hende at han ikke har lyst til det siden han sikkert er veldig redusert.

Jeg ville vel også vært forsiktig med å spørre om han kan skrive brev, dagbok eller lage video til henne. Han er sikkert veldig syk og avkreftet nå i tillegg til at han er redd for døden å har helt sikkert mer enn nok med seg selv. Se an formen hans når dere er på sykehuset. Jeg tror kanskje den forteller deg hva du kan tillate deg å be om å ikke.

Men siden han vil treffe datteren kan det hende at han er positiv til bilder.

Nå vet jo ikke vi hva slags forhold du/ dere har til hans familie, men hvis dere hittil ikke har hatt kontakt, kan det jo hende at de nå vil ha kontakt med datteren din. Da kan de fortelle alle de tingene om pappan som dere vil vite.



Anonymous poster hash: decca...19e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener vel at jeg har gitt han for mye å tenke på og å stresse over da.. Ikke veit jeg. Kjenner faktisk ikke den dama der, men hun har jo satt kjepper i hjulene for samvær mellom han og dattra mi før. Såpass har jeg skjønt..

Jeg synes du bør ignorere utspillet hennes, hun vet nok innerst inne at hun tar feil men er antageligvis helt lammet av sjokk. Sønnen hennes skal dø snart, hun vet nok ikke opp-ned på noenting.

Anonymous poster hash: a6fb9...5ac

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Hun mener vel at jeg har gitt han for mye å tenke på og å stresse over da.. Ikke veit jeg. Kjenner faktisk ikke den dama der, men hun har jo satt kjepper i hjulene for samvær mellom han og dattra mi før. Såpass har jeg skjønt..

Kan hende det er en utblåsing fra hennes side som en reaksjon hun ikke har kontroll over selv? At hun skrev meldingen mens tankene bare lagde kaos hos henne?

Eller at hun bare rett og slett ikke er riktig skrudd sammen. Huff. Uansett så er det jo virkelig ikke din feil at han har fått kreft! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener altså nå at det er min feil at sønnen hennes er syk. Fordi jeg hat pressa han og plaga han så innmari ved å bære frem et barn han ikke ønsket! Er det mulig... Jeg blir så lei meg. Trodde alle visste at kreft er noe som kommer av seg selv, og som vertfall ingen andre er skyldige i. Så nå er det liksom MIN feil... Fordi jeg har gitt han ei datter som hun mener han ikke vil ha.. Jeg sitter med et helt annet inntrykk av hva han vil og ikke...

Uff, for en dag...

Oj, oj, oj, den var drøy. Eneste som kanskje kan forklare dette kan være at familien hans er i sjokk. Hvis de akkurat også har fått vite om hans tilstand, at det kanskje er bare dager igjen så kan sjokket være så stort at de ikke klarer å tenke rasjonelt.

Men det er veldig leit at det skal gå utover deg :(

Selvsagt er det ikke din feil at han er syk.

Anonymous poster hash: decca...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

Hun er ei spesiell dame, på mange måter. Har hata meg fra første stund.. Men selvsagt, dette her kom like brått på henne som det gjorde på meg. Forstår at hun er såra og sikkert er i sjokk. Likevel er det dårlig av henne å legge skylda på meg.

Valgte å ikke svare henne, og heller ta en prat med henne i morgen::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

Små barn har en evne til å ta ting veldig naturlig, så det kan hende at hun takler dette bedre enn deg. Snakk om at pappan hennes er syk å har det vondt. Når han er borte, kan du fortelle dette til henne å ta det på hennes nivå.

Jeg vil råde deg til å spørre pappan om du kan ta bilder av de sammen. Men det kan hende at han ikke har lyst til det siden han sikkert er veldig redusert.

Jeg ville vel også vært forsiktig med å spørre om han kan skrive brev, dagbok eller lage video til henne. Han er sikkert veldig syk og avkreftet nå i tillegg til at han er redd for døden å har helt sikkert mer enn nok med seg selv. Se an formen hans når dere er på sykehuset. Jeg tror kanskje den forteller deg hva du kan tillate deg å be om å ikke.

Men siden han vil treffe datteren kan det hende at han er positiv til bilder.

Nå vet jo ikke vi hva slags forhold du/ dere har til hans familie, men hvis dere hittil ikke har hatt kontakt, kan det jo hende at de nå vil ha kontakt med datteren din. Da kan de fortelle alle de tingene om pappan som dere vil vite.

Anonymous poster hash: decca...19e

Jeg skal høre med han. Men tror faktisk han er veldig villig til å gjøre seg husket for henne. Vertfall via minner og lignende :')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør faren om han kan samle ting i en boks som datteren får. Bilder fra han var barn og ungdom. Små ting og tang som er typisk han. Skrive ett brev hun kan lese når hun blir eldre. Det er mye som kan puttes i den minneboksen, hun vil nok sette stor pris på det!

Kondolerer og stor klem til deg!

Anonymous poster hash: cf228...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør faren om han kan samle ting i en boks som datteren får. Bilder fra han var barn og ungdom. Små ting og tang som er typisk han. Skrive ett brev hun kan lese når hun blir eldre. Det er mye som kan puttes i den minneboksen, hun vil nok sette stor pris på det!

Kondolerer og stor klem til deg!

Anonymous poster hash: cf228...161

Han ligger på sykehuset å skal snart dø. Forventer du da at en døende person skal gå rundt å samle ting :sjokkert:

Anonymous poster hash: decca...19e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vond situasjon. Hvis han ikke orker å skrive brev selv, så kan du ta med en notatbok og skrive ned stikkord og tanker for han, hvis han ønsker det.

Hvis han er redusert eller video fra sykeseng er litt trist, så kan jeg komme med et forslag om å ta opp en samtale med deg, hvor dere snakker om barndom, tanker han har osv, du kan forberede noen spørsmål som han kan tenke litt gjennom før han svarer. Kan også ta opp at han snakker med datteren deres, leser en bok for henne..

Et lydopptak kan være vel så verdifullt som video, da kan hun senere høre stemmen hans, samtidig som det at han er syk ikke blir så i fokus.

En som kan litt bilderedigering, eller en proff fotograf, kan sette sammen en dvd med bilder, noe av hans favorittmusikk og hans stemme fra lydopptak. Et tidløst minne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som mange sier. lag en film til henne. og/eller skriv et brev. ville valgt film fordi da kan hun se han snakke, se hvordan han så ut. for slikt blir vanskeligere og vanskeligere å huske. spesielt siden hun er så liten. og antagelig ikke vil huske så mye fra denne tiden når hun blir eldre.

har han gitt henne et smykke eller lignende husk å ta godt vare på det. hun vil sette stor pris på det når hun blir eldre.



Anonymous poster hash: b158f...7fd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt, men svarer likevel. Kan godt hende noen alt har foreslått det jeg skriver, men uansett, når jeg gikk barn og ungdom så hadde vi praksis i London. Da var vi også innom et hospits, hvor hun som guidet oss fortalte litt om hva det var og hvem som var pasienter der. Hun sa at når de hadde f.eks foreldre med barn (i alle aldre) så var det mange som satt seg ned og laget en minneboks eller minnebok. Hvor de skrev tanker som de ønsket å dele med barnet, hvor de skrev om hvordan livet ville bli for dem og for dem som evt. hadde barn under 16 år skrev om at når de ble eldre måtte de huske å ta vare på seg selv, gjøre kloke valg. Rett og slett en liten bok om alt de egentlig hadde lyst å dele med barnet sitt hvis dem var i live.

Noen laget bursdagskort og julekort til fremtiden. Skrev om drømmer dem selv hadde, som dem ønsket at barnet skulle få oppleve. Og bilder. Bilder av seg selv, som familie.

Hun damen som fortalte oss om dette sa at i tillegg til å være en god ting for barnet i fremtiden så var det en god ting for den som var syk og døende, en prosess som hjalp dem å forberede seg på at straks er barnets liv uten dem, men at de fortsatt er der i form av boka/boksen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist lesing! :grine:

Spør om å få ta bilder av dem sammen.

Orker han ikke å skrive selv, kan du foreslå å skrive det han har å si for han.

Eller, bare skrive en liten lapp til jenta si med noe veldig enkelt, "Pappa vil alltid elske deg" eller noe sånn.

Det kan være fint for henne senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å ikke vite at man er dødssyk før man bare har en uke igjen, helvete for en ondskap den kreften er!

Et brev var en flott ide ja. Jeg tror det kan være lurt å prøve å la datteren din besøke han på sykehuset. Det vil nok bety mye for pappan. Uff, jeg vil bare gi deg en stor :klem: , jeg kjenner hverken deg eller han, men ble allikevel veldig trist av å lese dette, det må være så grusomt for alle involvert. :(

Anonymous poster hash: 85c84...1ae

Anonymous poster hash: 85c84...1ae

Det er nok desverre fult mulig. Viste om ei som hadde litt vondt i siden, og da hun ble undersøkt så fikk hun vite hun hadde max 12 dager igjenn å leve (trur det gikk litt fortere) Så denne kreften er helt grusom.

Til TS Ville bare sende deg og jenta di en klem. Ta bilder av de sammen som hun har som minne. Lage et lite album av bilder av de to, vist han er greier så kanskje han kunne skrive noen finne lapper til henne som du kunne limt inn i albumet. Dette med brevet var en fin ide om han greier det.

Synes du skal ta med jenta di og besøke pappan sin. Trur det vil gjøre henne godt senere og vite hun fikk være der sammen med han de siste dagene.

Kjenner jeg har lyst å gråte for dere. Jenta mister sin pappa og han mister muligheten å se henne vokse opp. Mange trøste klemmer til dere

Anonymous poster hash: e6889...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brev var lurt, han kan også spille inn en video. Slik kan hun se han og høre han slik han var når han var pappan hennes. Du kan også spørre om han eller noen i familien hans har bilder, tegninger, filmer og lignende av han fra han var liten til han ble voksen, som kan kopieres eller gis bort. Jeg ville også sørget for at det fantes et bilde av de to sammen, og tatt godt vare på det :)



Anonymous poster hash: 09a2e...ff7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

Igjen - mange tusen takk til dere alle! <3

Får ikke sove i natt, kjenner jeg.. Føler meg så tom. Men vet liksom ikke helt hvorfor heller. Har teksta litt med han nå i kveld, og han sier iallfall at formen hans ikke er så ille enda. Og at han gleder seg til å se oss.. :) det gjør så vondt!!

Mens jeg har vært på jobb har mamma og mini tegnet fine tegninger til han, som hun skal få ta med i morgen. Hun sov så søtt og fredfullt sist jeg sjekket etter henne, så hun har det nok bra!

Jeg luftet det med brev/video for han, og han syntes det var en god ide! Bare jeg lovte å få et fint bilde av de to sammen. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - mange tusen takk til dere alle! <3

Får ikke sove i natt, kjenner jeg.. Føler meg så tom. Men vet liksom ikke helt hvorfor heller. Har teksta litt med han nå i kveld, og han sier iallfall at formen hans ikke er så ille enda. Og at han gleder seg til å se oss.. :) det gjør så vondt!!

Mens jeg har vært på jobb har mamma og mini tegnet fine tegninger til han, som hun skal få ta med i morgen. Hun sov så søtt og fredfullt sist jeg sjekket etter henne, så hun har det nok bra!

Jeg luftet det med brev/video for han, og han syntes det var en god ide! Bare jeg lovte å få et fint bilde av de to sammen. :)

Så godt at han er med på bilder og videoer. Stakkars, det kan jo ikke være lett å være han. Å vite at han snart skal dø - så ung :(

Håper dere får opplevelser dere kan ta med dere videre i livet utav besøket/ besøkene på sykehuset.

Anonymous poster hash: decca...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...