Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok

Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Det ser ut til at jeg kommer fort "back on track" med vekten :nigo: Nå mangler jeg bare 0,4 kg før jeg er der jeg var sist fredag. Tydelig at de to kiloene jeg la på meg i helgen for det meste var vann. I morgen er det offisiell veiedag, så det blir spennende å se hva resultatet blir da :)

I går malte jeg og kjæresten ferdig andre strøk + at vi malte én vegg med tredje strøk. Nå er altså aller siste strøk på veggene påbegynt. Siden vi har sølt litt maling på taklista må vi nok male den en runde til, også skal vi ta gulvlista en runde til også. Men det går forholdsvis kjapt og greit. Aaah, det blir så fiiint :hjerter:

Ellers er det ikke noe spennende som skjer. Det går i jobb, maling og å vente på jul. :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Igjen er det offisiell veiedag, og vekta viser -0,4 siden i går! Dermed ligger jeg på akkurat det samme som på torsdag i forrige uke. Jeg er kjempehappy, trodde den turen kom til å ødelegge hele opplegget :fnise: Jeg må si jeg er litt bekymret for julen og vekta da. Jeg kommer nok til å lage noe lavkarbovennlig snacks og forsøke å være måteholden, men det kommer helt sikkert til å bli noen tradisjonelle julekaker også. I tillegg til mye mat. Men jul er jul. Da er det lov å kose seg :nigo: Stikkordet er "alt med måte" :)

I kveld skal kjæresten på julebord, og jeg skal kjøre ham tur/retur. Når han er borte skal jeg kose meg hjemme med lasagne-rester (lavkarbovariant med bl.a. squash), mørk sjokolade og nett-tv. Gleder meg! Håper han blir en stund og ikke skal hjem etter en time, vil ha kvalitetstid med meg selv :fnise:

Edit: Nå sitter jeg og koser meg hjemme alene mens kjæresten er på julebord, med sjokolade og skikkelige jentegreier på nettet :danse: En episode av "jordmødrene", singalong til Disneysanger og originale bryllupsvalser på YouTube. Så nettopp en sånn wedding entrance-video, har sett den tusen ganger før og blir rørt hver gang. Nesten så jeg begynte å stortute nå, det er jo så fantastisk og romantisk og i det hele tatt :hjerte::grine::ler:

Tenkte egentlig at kjæresten kom til å spørre om å bli hentet rundt 22-tiden, men har ikke hørt et nyss fra ham ennå. Forhåpentligvis et tegn på at han har det hyggelig da (evt. at noen har sjenket ham ravende full og han sover under bordet :fnise: ). Jeg er foreløpig ikke bekymret, han har det nok artig med gutta på jobben :)

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har hatt en veldig fin helg. På fredag koste jeg meg hjemme alene, kjæresten ga ikke lyd fra seg før litt over halv ett. Jeg hentet ham ca. halv to, da kom han inn i bilen og huffet seg noe fælt fordi han hadde drukket for mange øl :fnise: "Hvorfor var det ingen som stoppet meg?" :ler:

På lørdag slappet vi av og gjorde ikke noe særlig. I går søndag, malte vi veggene + gulvlista i stua helt ferdig! :danse: Herlig å få det gjort. Siste steg er å ta et strøk til på listene, vi må dekke over noe malingssøl osv. Det blir veldig fint. Men - i går skulle vi ta av en del maskeringstape, og det endte med noen steder der ting ikke så helt perfekt ut. Det var nok til å få min perfeksjonistsamboer pottesur. Det meste av disse småfeilene er ting som ikke vil synes når vi får på plass møbler, gardiner etc. Men å si noe sånt hjelper ikke samboeren. "Det hjelper ikke at det ikke synes, når vi vet at det er der!" Jeg prøvde å se positivt på det, si "det blir nok kjempefint til slutt!", fikk bare svar ala "jaja, kanskje :snurt: Ikke snakk om noe mer maling den kvelden, altså. Han tok av seg arbeidsbuksa og begynte å lage kveldsmat, skikkelig furten. Heldigvis fikk han en telefon av mamma'n sin senere på kvelden, og når hun sier at småfeil ikke er så farlig og at man må regne med litt uperfektheter her og der, da er det liksom ok :glare: ( Mannfolk! :fnise: )

Jeppjepp, over til noe annet. Jeg har klart å holde vekta gjennom hele helgen, til tross for litt for mye sjokolade! Da har jeg et godt utgangspunkt for videre vektnedgang denne uka. Jeg må prøve å få handlet litt julegaver i løpet av uka også. Har kjøpt litt småtteri til alle, men ingen gave er liksom komplett ennå. I tillegg sliter jeg maks med å finne på ting jeg kan ønske meg selv. Det blir verre og verre for hvert år :fnise: Det eneste jeg ønsker meg er dyre ting, som spisestuestoler, tørketrommel og nettbrett. Må kanskje finne noe litt rimeligere å putte på lista :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Uhuu. Nå er det like før jeg tar dvalepermisjon fra jobben og legger meg under dyna frem til april :fnise: Hadde sovnet på flekken om jeg la meg nedpå nå :sove: . Greit å ikke legge seg nedpå da, siden jeg er på kontoret. Skulle tatt seg ut!

Jeg synes det er vanskelig å holde seg unna godterier og snop i disse tider. Ikke fordi jeg er veldig fysen, men fordi jeg blir tilbudt et eller annet støtt og stadig. Og det blir nesten "mas" om jeg sier nei hver gang. "Joa, du kan ta én pepperkake!", "Kom igjen a, det er jo bare en liten karamell!" :klaske: For å ikke snakke om juleselskapene "Skal du ikke ha mer? Ta et kakestykke til!".

Og mamma ringte meg i går, hun vet at jeg spiser lavkarbo men har ikke full oversikt over hva jeg da kan spise/ikke spise (eller, jeg kan jo i teorien spise alt, men vil holde meg unna for mye karbohydrater). Derfor byr hun støtt og stadig frem "forbudte" matvarer. Så ringte hun meg i går, og fortalte kjempestolt "jeg har laget risboller, og da har jeg brukt mørk sjokolade altså!" Så sier jeg "men.. det er jo ris i dem, det skal jeg ikke spise for mye av". Og hun bare "jammen... det er jo bare puffet ris :sukk: " Stakkars mamma. Det skal ikke være lett med sånne sære døtre :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Egentlig glad for at jeg er såpass tidlig på jobb i dag, det er en del møter + lunsj ute i løpet av dagen. Da er det kjekt å få en litt rolig start og en viss oversikt over dagens arbeidsoppgaver :)

I går var det på tide med en liten p-pilleslutt-prat med kjæresten igjen, siden jeg nå bare har to ukers tid igjen på det siste brettet før jeg evt. må ha ny resept. Jeg vil gjerne slutte nå, i første omgang for å få oversikt over syklus. Jeg synes det er veldig greit å si fra (og evt. få innspill) før jeg tar en slik avgjørelse. Forrige gang, for ca. 3 mnd siden, reagerte kjæresten min med å frike ut, og han ble veldig usikker. Såpass usikker at jeg bestemte meg for å fortsette litt til. Denne gangen? Tja. Fortsatt litt usikker. Men - han virket mer medgjørlig enn sist, og han forstod argumentene mine bedre nå :Nikke: . Jeg var tydeligere denne gangen og sa det mer rett ut (forrige gang var jeg dritnervøs og sa sånn "eehm, duu? atte, ææh".. nå var det "åkkei, hæpp hæpp, sånn er det - hva synes du?")

Og konklusjonen? Tja. Vet ikke? :vetikke: Jeg skal gi min kjære noen dager til å fordøye det hele, han ble litt tankefull i går kveld. Men jeg tror jeg kommer til å slutte nå. Vi får stole på kondomen :fnise: Skjer det noe uplanlagt - ja, da føler jeg vi står godt rustet til å takle det. ( Men jeg understreker at jeg ikke skal lure kjæresten altså :fy_fy: ). Det blir spennende å se hvordan kroppen reagerer, jeg har jo vært uten mensen i snart 4 år. Så jeg gleder meg litt, faktisk!

Edit: ÆÆæ, stress på jobb! Ikke som i at jeg har mye å gjøre, men som i at jeg venter på noe på mail, som jeg egentlig skulle ha sendt videre til noen andre kl. 14 :sjokkert: :bond: En halvtime over deadline! Få ræva i gir, folkens! :pisk:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

God morgen! I dag er jeg trøtt, men glad :nigo:

I går ble vi helt ferdige med stua! Vi skulle egentlig ta et siste strøk på listene, men fant ut at det ikke var noe vits å gå over absolutt alt for å fjerne en 5-6 malingsflekker. Så vi malte pent og pyntelig akkurat der flekkene var, men droppet allting ellers. Da gikk jo ting veldig kjapt og greit! Så ryddet vi bort alt oppussings-utstyret, støvsugde og moppet gulvet. Og så - bar vi inn sofa og spisestuebord. Hurra! :danse:

Samboer gikk litt rundt og planla hvordan han skulle sette opp det elektriske. Kjente jeg ble veldig glad for at jeg har elektriker-kjæreste som kan gjøre ting selv. Da får vi det akkurat slik vi vil m.t.p. antall brytere og stikk-kontakter, dimmere osv. Å, jeg er så glad! Nå begynner stua å ligne på noe altså. Ikke lenge igjen til vi kan bruke det som oppholdsrom. Og endelig kan vi fyre i peisen igjen! Dét har jeg savnet.

Nå har jeg fått unna den stressgreia på jobb som jeg snakket om i går også. Bestillingen sendt, og jeg kan senke skuldrene. Og i dag har jeg ingen møter. Deeeilig :Nikke:

Siste pille blir tatt 18.desember (var visst bare en uke igjen på brettet). Spennende! Da får jeg sikkert mensen i jula, haha! Men det får gå. Sjekka ut noen sånne syklus-apper på mobilen i går også. Ikke helt vits i foreløpig, men tror jeg skal begynne å bruke det når TR melder sin ankomst. Har aldri hatt noen oversikt før. Jeg veit at jeg tidligere har fått mensen en gang i måneden som har vart i ca. en uke. Men antall dager i syklus osv? Ikke snøøring. Det er det jeg er så nysgjerrig på nå da, veitdu. Det blir vel prøving etterhvert, og det er greit å vite litt om sin egen kropp før man begynner med sånt. Tror jeg aldri har gledet meg til å få mensen før :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sluttet jeg på pillen som singel, men med en app har jeg for første gang fått oversikt over syklusen min. Tenk å nærme seg 30 før man får oversikten, og da bare pga ny teknologi :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Nå sluttet jeg på pillen som singel, men med en app har jeg for første gang fått oversikt over syklusen min. Tenk å nærme seg 30 før man får oversikten, og da bare pga ny teknologi :laugh:

Haha! Ja, den teknologien, den teknologien *føler seg litt som en forundret 80-åring*. Sånne apper er jo veldig greie da :jepp: Kikket litt rundt i går, og det mange å velge mellom. En annen nyttig app jeg har brukt en del i det siste er en sånn vekt-app der man kan plotte inn og få en oversikt over vektnedgang osv. Også har den en sånn fin kurve der jeg ser at streken peker jevnt nedover. Motivasjon! :danse:

Akk, hva skulle en gjort uten smarttelefon? (husker forøvrig når smarttelefonen begynte å komme, og jeg bare "uuuh, man kan trykke rett på skjermen! det er jo skikkelig sci-fi!" Nå er jeg så vant med det at jeg noen ganger prøver å trykke på skjermen på jobb-pcen og lurer på hvorfor det ikke skjer noe :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg hadde egentlig skrevet et innlegg her som jeg skulle til å poste, men så kom et luciatog på jobb i veien for planene. Ble satt ut av en Lucia med skjegg og blond parykk, og klarte å slå av pc-en :fnise:

Nuvel! Vi prøver igjen. Endelig fredag, offisiell veiedag, og vekta viser at jeg har gått ned 0,8 kg denne uken :danse: Endelig gikk det nedover igjen! Dermed kan jeg skryte på meg nesten -11kg siden starten av august (-10,9 for å være nøyaktig). Blir spennende å se om jeg klarer å holde vekta i jula. Om jeg går opp 2-3 kg får det være, men håper ikke det blir mer enn dét. Åååh, vi får se :fnise:

Gleder meg uansett til å ha fri i jula, kjenner at jeg trenger det nå. Jeg og samboer skal feire hver for oss. Det hadde sikkert vært koselig å feire sammen, men jeg tenker at vi må komme oss litt mer på plass i huset først. Vi må "bo oss inn" på en måte. Så får vi heller se på andre muligheter for julefeiring neste år. Og selv om jeg er hjertelig velkommen til svigermor, har jeg rett og slett ikke lyst til å feire hos dem. De har jo sine rutiner, sin mat osv.. neeeei. Det er enten jul hjemme hos mamma, eller egen jul i eget hus. Litt forutsigbarhet må jeg ha her. Samboers familie spiser jo middag midt under "Karl Bertils julafton", det går jo ikke an :ler:

Dessuten tror jeg at jeg ville blitt veldig mentalt sliten av jul hos svigers (måtte da ha overnattet en ukes tid hos dem, hjelpes..). Jeg kjenner jo min familie og kan slappe av i deres selskap, kan trekke meg tilbake uten å få spørsmål osv. Men hos svigers er jeg fortsatt litt usikker og tar rollen som høflig og snill svigerdatter. Og de er veldig sammensveiset, med lite forståelse for alenetid for eksempel. Så da tenker jeg at det er bedre å feire et sted der jeg føler meg mer avslappet :Nikke:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jobb igjen etter en travel helg. Eller, travel og travel. Jeg har i alle fall vært bortreist fra lørdag til søndag og feiret bursdagen til svigerfar. Det var veldig hyggelig, men huff så mye kaker :fnise:Heldigvis gikk vi søndagstur i går da (som jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst til å gå overhodet, men som jeg gikk likevel fordi jeg ikke ville virke kjip og usporty :lol: ) - så litt aktivitet ble det oppi all spisingen.

På fredag tar jeg juleferie! :nigo: Gleder meg maks, det skal bli så deilig. Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg synes det blir litt vel mye reising rundt om kring. En ting er å dra hjem til mamma, men så er det jo bursdagsselskap (igjen) i familien til kjæresten i romjula osv. Og nå er vi jammen invitert til nyttårsaften hos svigers også. Jeg har litt blanda følelser rundt akkurat det. En ting er at jeg føler jeg har sett svigers ganske mye i det siste. Men for meg er også nyttårsaften en "venne-aften" som jeg helst vil tilbringe på fest med jevnaldrene, familie får jeg nok av i jula :fnise:Det er tydeligvis ikke oppfatningen til samboer og hans søskenflokk da. De elsker å være hjemme hos foreldrene, og er der støtt og stadig. Jeg vet jeg ikke burde tenke negativt om det, men for meg er det så fjernt å liksom.. rydde kalenderen bare for å få være med mamma og pappa. Som de ellers ser veldig ofte (en liten stemme inni meg sier "klipp navlesnora!" innimellom, ehem...)

Men nok om mine svigerfamilieproblemer (som egentlig ikke er problemer, bare mine betraktninger av en familie som gjør ting annerledes enn hva jeg er vant til). På onsdag tar jeg siste pille! Har ikke hørt et kvekk fra samboer rundt dette, så da bare slutter jeg som planlagt. Det er så merkelig, samtalen om pilleslutt var jo en sånn typisk "seriøs samtale" jeg dro igang. Og jeg håper jo at disse seriøse samtale skal få ham til å tenke litt, se litt fremover (og kanskje ta noen hint, hehe). Men så tar vi en slik samtale en kveld da - og morgenen etter er det som om samtalen aldri har funnet sted :vetikke: Han snakker ikke mer om det, og viser ingen tegn på at han tenker på det engang. Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Vanligvis raser tiden forbi, men akkurat denne uka føler jeg at tiden går kjempesakte :fnise: Kan det ha noe å gjøre med at jeg snart tar juleferie? Øhm. Trolig :ler:

I dag tar jeg siste pille på brettet også, blir spennende å se om kjæresten i det hele tatt registrerer det. Det virker ikke som om han tenker noe særlig på det. Jeg venter egentlig på en slags tilbakemelding, en liten kommentar eller lignende. Positiv som negativ. Men han har ikke sagt noe som helst. Jaja :vetikke:

I går spiste jeg lunsj med jobben på et sted med fantastisk god mat! Veldig deilig, med dessert og det hele. Nå i førjulstiden går hele lavkarbo-opplegget mitt i vasken :fnise: Men jeg har en filosofi om at "borte er borte", og jeg vil ikke spesialbehandles. Er det en ferdig oppsatt meny, spiser jeg det jeg får. Så da blir det sånn. Spiser lavkarbo og forholdsvis strengt når jeg kan. Det kommer jo en hverdag med nye muligheter etter jul også :Nikke:

Ellers.. er jeg bare trøtt i dag. Skjønte ingenting når klokka ringte i morges, jeg ble helt sånn "hæ? skal klokka ringe , 05:50? neeei.. null-fem... det er jo altfor tidlig, zzz". Også ti minutter senere: "åja, klokka er seks, og jeg skal faktisk på jobb i dag også. Damnit!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjenner til at uka går sakte ja. Jeg vil at klokka skal være 16 på fredag nå! Har bare kjipe arbeidsoppgaver på jobb også, så det hjelper ikke akkurat på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hehe, jeg kjenner til at uka går sakte ja. Jeg vil at klokka skal være 16 på fredag nå! Har bare kjipe arbeidsoppgaver på jobb også, så det hjelper ikke akkurat på ;)

Ja, nemlig. Som kjæresten min sa det så fint i dag tidlig: "Basert på følelsen av tid, burde det jo være fredag i dag. Men så er det bare onsdag? :klo: " Rart hvordan tiden snegler seg av gårde når man venter på noe fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra vi er flere! Har bare vært en time på jobb i dag :daane:

I dag kunne jeg godt trengt å være ute på befaring, selv om det sikkert er bikkjekaldt! Får gjort noe annet enn å stirre på pc-skjermen ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal komme inn å fortelle at dere virkelig har noe å glede dere til? Jeg har nemlig hatt juleferie i 1,5 uke allerede :fnise:

Til mitt forsvar hadde jeg full jobb og eksamenslesing den siste måneden før det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe å gjøre på jobb engang... Og jeg har bare jobbet her i to måneder, så jeg er ikke helt komfortabel med å bare surre og føle jeg ikke gjør noe heller - og da går jo dagene ekstra sakte! :jepp:

Wolfmoon: Gratulerer med velfortjent ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hoi, her var det liv! :fnise:

Jeg har nettopp hatt et møte med en som skravler høl i huet på meg støtt. Jiizez! (i dag skulle vi bare ta en "kjapp prat" - det ble en times møte, det). Det gikk såå sakte, og jeg var (er) så trøtt.. og bare.. blæææ :sovne:

Så deilig med juleferie allerede, Wolfmoon! Vi andre følger snart etter! På fredag ettermiddag reiser jeg hjem til jul, mamma gleder seg noe voldsomt til "lillejenta" kommer hjem :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ny dag, nye muligheter!

Apropos nye muligheter, jeg skulle forsøke meg på konfekt i går. På sukkerfritt vis. Noe til meg selv, og noe som gave til en i familien med diabetes. Planen var marsipan med mørkt sjokoladetrekk, og fløtekarameller. Så satte jeg i gang, og i begynnelsen gikk det veldig bra. Men - det endte selvfølgelig med å bli totalt mislykket. Karamellmassen skilte seg, sjokoladetrekket hadde ikke stivnet nok i formen før jeg helte i marsipanen, så det satt fast masse kliss når jeg skulle ta dem ut osv. Alt ble helt herpa. Også var kjæresten sur på meg og kom med en kjip kommentar (han sa unnskyld etterpå, men det ble liksom toppen av kransekaka for min del). Åh, jeg ble så irritert! Også ble jeg sur på meg selv, fordi jeg var sur på en filleting som konfekt :fnise:

I dag har jeg ikke sjans til å prøve igjen fordi vi først skal en tur på senteret og handle litt, og så har svigers invitert seg selv på besøk fordi de vil se hvordan stua har blitt. Det passet jo fint at de skulle komme i dag :rolleyes: Jaja. Jeg tar med meg noen ingredienser hjem til mamma og baker heller der på fredagskvelden.

Ellers så er siste pille tatt, nu er det tomt. Og jeg gir nesten opp den vekta mi nå altså, i går spiste jeg forholdsvis strikt - men i dag hadde jeg gått opp igjen. Nei, det skal ikke være lett med denne vektnedgangen (særlig ikke nå før jul, med småspising av godsaker støtt og stadig :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Julestress! Det er nesten godt å være på jobb, her er det forholdsvis rolig :fnise: Etter jobb derimot blir det en del å ta seg til før vi kan pakke og sette kursen hjem til mor. Rydde, kaste søppel, pakke, innom postkontoret for å hente/sende (jeg er litt seint ute, whups!)... litt av hvert. I tillegg skulle jeg gjerne stikke innom en eller flere butikker for en siste julegaveinnspurt, jeg kunne tenke meg å gi noe mer til pappa og kjæresten. Vet ikke hva enda, jeg må nok google litt :ler: Er ikke så lett med disse mannfolka!

Ellers er det jo første usikre dag etter pilleslutt i dag. Så jeg sitter nå her og venter på mensen! Det er ikke sikkert den kommer i dag, men den har pleid å dukke opp rimelig kjapt når jeg har glemt piller før.. jeg har sikret meg et lager av diverse beskyttelse som burde holde julen gjennom :nigo:

I går fikk vi besøk av svigers da. Kaffe, kaker, og inspeksjon av malt stue. Absolutt godkjent, både svigermor og svigerfar ble imponert og likte fargen godt. Også fikk jeg en stor pose med gaver. Svigermor hadde en gave til mine foreldre oppi der også, ser ut som konfekt. Jeg tipper mamma ikke har kjøpt noe til dem, så hun kommer til å få dårlig samvittighet og bli megastresset når hun ser det. :fnise: Heldigvis har hun et par dager på å kjøpe noe, kjæresten min blir med oss hjem nå i helgen, og kjører til sin familie lille julaften.

Ang. offisiell veiedag på fredager og alt det der, så viser vekta at jeg har gått opp 0,2 siden sist fredag. Jaja. Jeg er ikke så nøye på det akkurat nå. Det er nesten rart at jeg ikke har gått opp mer :lol: Jeg kan skryte på meg å ha klart å gå ned litt over 10 kg fra august og frem til nå. Det var dét som var målet mitt også :Nikke: Vi satser på hell, lykke og ytterligere fettforbrenning i året som kommer!

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...