Silfen Skrevet 30. oktober 2013 #181 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) http://tidsskriftet.no/article/2188950 I Norge går vi etter 283 dager. 280 er UK, USA og disse gærningene der. Endret 30. oktober 2013 av Silfen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter #182 Del Skrevet 30. oktober 2013 http://tidsskriftet.no/article/2188950 I Norge går vi etter 283 dager. 280 er UK, USA og disse gærningene der. Jaja, ekke langt unna da, ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #183 Del Skrevet 31. oktober 2013 Nå nærmer første milepæl seg med stormskritt. Bare 2 dager igjen til 12 fullgåtte uker. Jeg har vel egentlig slått meg til ro med at dette går bra nå. Magen har så vidt begynt å få en gravid form, ikke bare en tjukk fasong, og puppene har nådd et annet nivå. Til helgen så må jeg avgårde å kjøpe meg et par nye bh'er, for det er ikke særlig pent når det "renner over" med pupp utenfor bh'en I går opplevde jeg noe ekkelt. Jeg hadde hatt undervisning, og hadde sittet en stund med det ene benet over det andre. Jeg pleier vanligvis å merke at benet sovner, ved at det begynner å prikke i det, men ikke da. Reiste meg fort opp, og benet ble helt borte, og jeg måtte gå et par skritt før det var seg selv igjen. Jeg skjønner greia med støttestrømper og det at man ikke skal sitte med bena i kryss nå for tiden, for å si det sånn. Er helt støl i leggmuskelen i dag. Håper at det bare er stølhet, for jeg har lest(dumme meg...) at det er mer vanlig med blodpropp når man er gravid. Satser på at stølheten går over etterhvert. Tenkte å ta meg en treningsøkt i kveld, så kanskje jeg får "tøyd" ut skikkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 31. oktober 2013 #184 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hei Så gøy at 12uker snart er nådd og at alt gikk bra med utfloden. Har lest noen sider tilbake. Håper du føler deg roligere nå. Og godt å lese at det ikke bare er meg som er litt ekstra distre om dagen, samt at kvisene popper frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #185 Del Skrevet 31. oktober 2013 Nå føler jeg meg som den sære kjerringa her. Har skrudd av utelysene, og nekter å åpne døra om noen ringer på! Jeg skal ha godteriet mitt i fred! Ungene får komme tilbake til jul og synge julesanger Jeg liker ikke Halloween i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #186 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har forresten nettopp kommet hjem fra en god treningsøkt. 10 minutter gåing med stigning på mølla, og så diverse styrkeøvelser etterpå. Holdt bare på i en halvtimes tid, men det er en halvtime mer enn hva jeg har bevegd meg på en stund.. Deilig å kjenne på den stigende formkurven, samtidig som jeg vet at det lever en liten en i beste velgående i magen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 31. oktober 2013 #187 Del Skrevet 31. oktober 2013 Er godt å ikke være hjemme akkurat i kveld Jeg opplevde noen ganger som gravid at ene hånda dovnet bort mens jeg sov. Ekkelt. Men det rareste jeg har opplevd var under fødselen, da hadde jeg nettopp fått epidural og den begynte å fungere i halve kroppen mens jeg satt på do. Når jeg da reiste meg fra do så var det ene benet bedøvd så jeg datt nesten Bra at formen er stigende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 2. november 2013 Forfatter #188 Del Skrevet 2. november 2013 12 uker!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 2. november 2013 #189 Del Skrevet 2. november 2013 Hurra for 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 3. november 2013 Forfatter #190 Del Skrevet 3. november 2013 Da har mannen fortalt bestekompisen sin om graviditeten. Kan tenke meg at han var rimelig stolt da han sa det Jeg kjenner at jeg gruer meg til å dele "vår hemmelighet" med verden. Kommer nok ikke til å annonsere det på noe vis. Tipper det vil synes ganske godt etterhvert uansett. Jeg ser det godt allerede;å gå ifra markert mage til slappismage merkes godt. Har fortsatt tydelige muskler øverst,men rundt navelen så har jeg valpefettmage. Jeg savner å kunne trene like hardt som før,ihvertfall nå som energien er på topp igjen! Jeg har vært ute på ridetur i dag. Første turen på tre uker. Det var etterlengtet og fint,til tross for et skikkelig grisevær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 5. november 2013 #191 Del Skrevet 5. november 2013 Hurra for 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 7. november 2013 Forfatter #192 Del Skrevet 7. november 2013 Det er veldig deilig å være over de første 12 ukene. De har vært lange og skumle. Nå er graviditeten offentlig. Eller, jeg har ikke sagt det til så mange, men har gitt klarsignal til noen som er helt i ekstase over dette, nemlig min mor. Så nå vet både bestemor, tante(som er familiens jungeltelegraf, og da vet jo resten det også så klart!) og min kusine det. I tillegg så spurte inspektøren på jobben meg på morningen i dag om det var offentlig, og jeg kunne ikke annet enn å si ja. Så da går det vel sin naturlige gang rundt her på huset snart. Jeg ser at jeg har valgt en litt avslørende t-skjorte i dag også, så det er kanskje greit at folk får vite den egentlige grunnen til den plutselige slappismagen. Da jeg tok på meg t-skjorta for to timer siden så var ikke magen min sånn! Jeg kjenner at magen har blitt veldig hard til omtrent midt mellom skambeinet og navelen. Så kanskje den skikkelige babykulen snart popper frem. Jeg vet ikke hvorfor jeg gleder meg, for jeg har jo tidligere hatt panikk for å legge på meg rundt magen. Nå sitter jeg her og gleder meg til å bli tjukk. Hvor er logikken i det liksom? Ellers så er formen opp og ned. Har hatt et par dager med vondt i hodet, skikkelig dunking, som om hjernen er for liten og vil sprenge seg ut. Det er visst helt normalt, det også... Kan snart krysse av på alle slike "vanlige symptomer"- lister tror jeg. Mannen har litt dårlig samvittighet tror jeg, for han er så hjelpsom om dagen atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 8. november 2013 #193 Del Skrevet 8. november 2013 12 uker og god helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 9. november 2013 Forfatter #194 Del Skrevet 9. november 2013 13 uker i dag! :D Her har vi ikke kommet oss opp av senga ennå.. Deilig med late morgener. Vi får nyte de mens vi kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 12. november 2013 Forfatter #195 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg merker at det ikke er så mye tanker som farer rundt i hodet mitt akkurat nå, noe som resulterer i mindre skriving her. Dagene går unna på et vis, jeg er veldig sliten på jobb, men kommer meg utover kvelden. Merkelig opplegg, men alt ved denne graviditeten er merkelig syns jeg. Ingenting er unormalt ihvertfall Jeg har fått struttemage, og det er helt utrolig at folk på jobben ikke har spurt om noe er på gang. I dag har jeg tykk, stor ullgenser og jeg føler magen synes for det. Når jeg står foran speilet uten klær så ser jeg at jeg er mye større på høyre side, enn på venstre. Har lest at det er normalt at livmoren ligger mer på den ene siden i starten, for å så sentrere seg når plassen blir mindre. Nå ser det bare rart ut.. Niesene mine fikk vite her om dagen at tante skal ha baby. Minstefrøkna på 6 år syns det var veldig rart, i og med at tante fortsatt var så ung Nå er jeg 27 år da, så jeg tar det sin et komplement. Det at min søster var 18 år da hun fikk førstemann visste hun tydeligvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 12. november 2013 #196 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg så babymagen min i et par uker før andre så den, før samboer så den og. Trur at det er normalt da man ikke pleier å se så nøye på magen til hverandre . Men kos at du har fått mage allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 14. november 2013 Forfatter #197 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg så babymagen min i et par uker før andre så den, før samboer så den og. Trur at det er normalt da man ikke pleier å se så nøye på magen til hverandre . Men kos at du har fått mage allerede Mannen ser ikke magen han heller, bortsett fra utpå kvelden da den står ut som en sprettball. Jeg tror jeg ser den best selv, ja Har hatt min første natt med "vet ikke hvordan jeg skal ligge"-natt i natt. Har "hatt så vondt i rumpa", som jeg presterte å si til mannen i halvørska på morgenen i dag Det er vel strengt tatt ikke i rumpa, men heller i bekkenet, med stråling frem mot skambeinet på høyre side. Så det er tydelig at ting skjer.. Så nå sitter jeg her på jobb, og er trøtt allerede. Mannen foreslo at jeg kanskje skulle ta en fridag i dag, men nei da, denne jenta skal på jobb selv om det betyr at jeg kommer til å ligge i fosterstilling på sofaen i hele kveld. Har hatt noen slitsomme dager nå hvor jeg helt sikkert burde vært flinkere til å lytte til min egen, gravide kropp.. Har bare ikke samvittighet til å være hjemme fra jobb. Jeg takler ikke å være "den svake", og orker ikke alle spørsmålene og sympatiblikk fra kolleger. Ja, jeg vet jeg er håpløs.. Og i tillegg så har jeg dratt på meg jeans i dag, som satt så godt da jeg stod opp. Nå kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt litt bedre plass til bluppismagen min.. Dette blir en laaang dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 16. november 2013 Forfatter #198 Del Skrevet 16. november 2013 14 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 17. november 2013 #199 Del Skrevet 17. november 2013 Hurra for 14 uker! Hehe, jeg også har hatt vondt "der". Men jeg sier at jeg har vondt i halen For det er liksom i halebeinet det er vondest Håper arbeidsdagen på torsdag og fredag gikk bedre enn du fryktet! Ikke slit deg ut, det er ingen som tjener på det. En liten advarsel mot for stramme bukser, da: Jeg gikk på en smell der, og gikk med en bukse som satt litt vel stramt rundt magen en dag. Fikk grusomme magesmerter den påfølgende natta. Den voksende, strekkende muskulaturen i magen likte visst ikke noe særlig press på seg, plutselig. Og jeg fikk svi for det, for å si det sånn Kanskje det er på tide å se på gravidbukser eller bukser i en større størrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 19. november 2013 Forfatter #200 Del Skrevet 19. november 2013 Hurra for 14 uker! Hehe, jeg også har hatt vondt "der". Men jeg sier at jeg har vondt i halen For det er liksom i halebeinet det er vondest Håper arbeidsdagen på torsdag og fredag gikk bedre enn du fryktet! Ikke slit deg ut, det er ingen som tjener på det. En liten advarsel mot for stramme bukser, da: Jeg gikk på en smell der, og gikk med en bukse som satt litt vel stramt rundt magen en dag. Fikk grusomme magesmerter den påfølgende natta. Den voksende, strekkende muskulaturen i magen likte visst ikke noe særlig press på seg, plutselig. Og jeg fikk svi for det, for å si det sånn Kanskje det er på tide å se på gravidbukser eller bukser i en større størrelse? Jeg kravlet meg gjennom forrige uke. Rart hvor fort fredagen går når helgen er i andre enden Det er litt hektisk i disse tider på jobben, med tentamensforberedelser og mye som skal være klart før terminkarakterene settes. Og når Utdanningsdirektoratet forandrer læreplaner og eksamensformene hele tiden så blir både vi lærere og 10.klassingene litt småstressa. Håpløst når det kommer ny utgave av læreplanen nå, og den skal tas hensyn til allerede på juletentamen. Jeg trives med å være språklærer jeg, men det er veldig mye arbeid rundt tentamenstider med tanke på at det er to tentamener(hovedmål og sidemål) i norsk. Om to uker så sitter jeg godt begravd i en stor haug bestående av 36 tentamener i norsk, og 18 i engelsk. Som jeg gleder meg! Jeg går rundt i en transe om dagen, kjenner jeg. Er ikke direkte trøtt lengre, men kjenner at maskineriet går på 50%. En onkel av meg døde natt til i går, og det kom som et sjokk på oss. Han ble innlagt på onsdag, og jeg ante ikke at han var syk en gang. Selv om jeg ikke har hatt noe nært forhold til han, så merker jeg at det tar på. Ikke fordi jeg sørger direkte over han, men fordi det er vondt å se mamma lei seg og sliten, og jeg føler at jeg må være den sterke. Han hadde ingen "egen" familie, så mamma og tante må ordne alt med begravelse, hus osv.. Jeg har heldigvis kort dag på jobben i dag, så jeg får dratt hjem ved 12 tiden og det skal bli godt. Da skal jeg komme meg litt ut i frisk luft. Det pleier å hjelpe på en sliten kropp. I morgen skal jeg på kurs i Oslo, så da går fort hele dagen. Jeg angrer litt på at jeg meldte meg på, men det er ålreit med litt faglig input innimellom. I og med at jeg er relativt nyutdannet, så er det greit å suge til seg den kunnskapen jeg kan. Lille frø har byttet side nede i magen min da Jeg hørte med doppleren på søndagskvelden, og da lå den plutselig på høyre side. Den han oppholdt seg på venstre side hele tiden, men nå hørte jeg en veldig klar hjertelyd på den andre siden. Nå var lyden like sterk som min egen hjertelyd Jeg bor i kjole og tights om dagen, og har gått til innkjøp av gravidstrømpebukse. Litt bedre plass til den voksende magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå