Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med permisjon, begynner virkelig å nærmeseg nå. Spennende! Fødte du før eller etter termin med førstmann?

Håper uansett du får tid til å nyte de kommende ukene, kjekt å prioritere seg selv litt før den lille kommer og krever sitt.

Jeg fødte to dager over termindato forrige gang, så jeg antar det blir rundt termin denne gangen også. Jeg var på kontroll idag og han ligger fremdeles ganske høyt oppe, så det er ingen tegn til at han kommer tidlig. Er vel bare å vente og hvile! :)

Oj du er så langt på vei!! :danse: Fru_Hestehover og langt på vei ser jeg!! :)

Ja, nå nærmer det seg for begge to!

Legen var ikke helt fornøyd med blodtrykket og urinprøven min idag, spesielt siden jeg har litt vondt i hodet. Jeg fikk ny time på onsdag og beskjed om å hvile og å ringe sykehuset hvis jeg får mer vondt i hodet og blir generelt dårlig. Satser på at det går bra, men skal være flink og hvile.

Glukosebelastningen var helt fin da, det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hodepinen og høyt blodtrykk er borte og at uronen er bra, ekkelt :(

Bra glukosen gikk bra ;) Ble du kvalm av drikken? Jeg ble ikke det og det smakte ikke så ille syns jeg, det jeg drakk var som en veldig søt appelsinjuice :) Men ikke noe jeg ville drukket i det daglige :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hodepinen og høyt blodtrykk er borte og at uronen er bra, ekkelt :(

Bra glukosen gikk bra ;) Ble du kvalm av drikken? Jeg ble ikke det og det smakte ikke så ille syns jeg, det jeg drakk var som en veldig søt appelsinjuice :) Men ikke noe jeg ville drukket i det daglige :fnise:

Jeg ble kjempekvalm, akkurat som forrige gang :spy: Både da og nå var jeg kvalm i ca 1,5 av de to timene og så gikk det bedre den siste halvtimen. Jeg liker egentlig smaken av de druesukkertablettene de blander ut, jeg husker jeg pleide å spise dem på tentamen da jeg gikk på ungdomsskolen, men det blir litt mye og litt ekkelt når det blir blandet ut i lunkent vann :spy: Glad jeg er ferdig med det!

Gratulerer med permisjon, jammen ikke lenge igjen nå :strix:

Takk! Tre uker igjen nå, så nå regnes han som født til termin hvis han kommer! Det er ganske rart å tenke på :)

Idag har jeg hatt babyshower :) Veldig koselig, gode venner og god mat og fine gaver :danser: Jeg er veldig heldig som har så fine venner! Nå blir det sofa resten av kvelden :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempekvalm, akkurat som forrige gang :spy: Både da og nå var jeg kvalm i ca 1,5 av de to timene og så gikk det bedre den siste halvtimen. Jeg liker egentlig smaken av de druesukkertablettene de blander ut, jeg husker jeg pleide å spise dem på tentamen da jeg gikk på ungdomsskolen, men det blir litt mye og litt ekkelt når det blir blandet ut i lunkent vann :spy: Glad jeg er ferdig med det!

Takk! Tre uker igjen nå, så nå regnes han som født til termin hvis han kommer! Det er ganske rart å tenke på :)

Idag har jeg hatt babyshower :) Veldig koselig, gode venner og god mat og fine gaver :danser: Jeg er veldig heldig som har så fine venner! Nå blir det sofa resten av kvelden :veslejenta:

Er ikke sånn de gjorde det på mitt legekontor. Jeg fikk en liten flaske med en slags appelsindrikk, var ferdigblandt. Er sikkert forskjellig hva de bruker :)

Trur ikke at babyshower er så vanlig her jeg bor, ingen jeg kjenner har hatt det (som jeg vet om). Meeeen det er sikkert kjempekoselig og kjekt med litt gaver ;) Hva fikk du?

Nå kan du egentlig føde når som helst! :hoppe:

Ha en fin søndagskveld! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sånn de gjorde det på mitt legekontor. Jeg fikk en liten flaske med en slags appelsindrikk, var ferdigblandt. Er sikkert forskjellig hva de bruker :)

Trur ikke at babyshower er så vanlig her jeg bor, ingen jeg kjenner har hatt det (som jeg vet om). Meeeen det er sikkert kjempekoselig og kjekt med litt gaver ;) Hva fikk du?

Nå kan du egentlig føde når som helst! :hoppe:

Ha en fin søndagskveld! :blomst:

Jeg har aldri vært i en babyshower før jeg heller, så det er ikke kjempevanlig her heller. Men veldig hyggelig at noen hadde lyst til å lage det for meg :) Jeg fikk en kjempefin uro til å ha over barnesenga, noen fine sengesett til vogga, to pekebøker og noen klær. Veldig fine ting alt sammen :) Nå mangler vi bare dyne til vogga og bæresjal, så jeg tenker jeg drar og kjøper det i morgen. Jeg begynner å bli klar for å ha alt i hus nå! :D Vi mangler også noen andre ting, feks brystpumpe og sånn, men det venter jeg med til etter fødselen når vi ser hva behovet blir. Er jo forskjell på om jeg må pumpe daglig fordi det er problemer med amminga eller om jeg bare skal pumpe av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Grattis med permisjonsstart :hoppe: :hoppe: Håper du får et par deilige uker hjemme til å bare slappe av og drive med den siste lille redebyggingen. I dag er du akkurat like langt som jeg var da Plutt brått bestemte seg for å poppe ut, og jeg var IKKE ferdig med alle forberedelsene ennå siden det kom så brått på :ler:

Og så koselig det hørtes ut med babyshower :jepp: Har aldri vært i det jeg heller, bare sett på film :Nikke: Men det ser gøy ut! Og fine ting du fikk også, da!

Hvilket bæresjal har dere tenkt til å kjøpe? Vi har en Caboo (som egentlig ikke er et sjal i ordets rette forstand, men heller et formsydd stykke tøy med ringer til å stramme på hver side (ok... Utrolig dårlig forklart :fnise: ) Men den fungerer akkurat som et sjal, og Plutt stortrivdes oppi der de første månedene han levde. Han var jo i perioder fryktelig sutrete og grinete, og da hjalp det å kunne putte han litt oppi der så jeg i hvert fall fikk gjort NOE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med permisjonsstart :hoppe: :hoppe: Håper du får et par deilige uker hjemme til å bare slappe av og drive med den siste lille redebyggingen. I dag er du akkurat like langt som jeg var da Plutt brått bestemte seg for å poppe ut, og jeg var IKKE ferdig med alle forberedelsene ennå siden det kom så brått på :ler:

Og så koselig det hørtes ut med babyshower :jepp: Har aldri vært i det jeg heller, bare sett på film :Nikke: Men det ser gøy ut! Og fine ting du fikk også, da!

Hvilket bæresjal har dere tenkt til å kjøpe? Vi har en Caboo (som egentlig ikke er et sjal i ordets rette forstand, men heller et formsydd stykke tøy med ringer til å stramme på hver side (ok... Utrolig dårlig forklart :fnise: ) Men den fungerer akkurat som et sjal, og Plutt stortrivdes oppi der de første månedene han levde. Han var jo i perioder fryktelig sutrete og grinete, og da hjalp det å kunne putte han litt oppi der så jeg i hvert fall fikk gjort NOE!

Det er Caboo jeg har bestilt! :D Jeg prøvde å kjøpe det på babyshop idag, men de hadde ikke fargen jeg ville ha så da bestilte jeg det på bæreglede i stedet. Mannen sier at det er mer sannsynlig at han bruker cabooen enn et vanlig sjal, så det gjorde utslaget. Vi har tenkt å ha Ergobaby senere, men jeg ville ha et sjal også nå i begynnelsen så da ble det den. Jeg gleder meg til å få det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Caboo jeg og ;) Har ikke brukt det så mye som jeg hadde trudd, men enkelte dager vil S bæres mye og da kan jeg ikke overleve uten! Får ikke spist eller noe uten det sjalet :) Jeg har til og med sittet på do med S i bæresjalet :fnise: Men det var i begynnelsen når han var liten, nå er han sikkert for lang for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby er konge :tommelopp: , jeg brukte elastisk-sjal mye i beg :)

Jeg gleder meg! Cabooen er i hus og ligger og venter på babyen sammen med alt det andre vi har kjøpt :hjerte:

Har Caboo jeg og ;) Har ikke brukt det så mye som jeg hadde trudd, men enkelte dager vil S bæres mye og da kan jeg ikke overleve uten! Får ikke spist eller noe uten det sjalet :) Jeg har til og med sittet på do med S i bæresjalet :fnise: Men det var i begynnelsen når han var liten, nå er han sikkert for lang for det.

Jeg hadde ikke bæresjal sist, det var ikke så vanlig da selv om det hadde begynt å komme, og husker at det var ganske slitsomt å bære rundt på babyen hele tiden. Han hadde kolikk og måtte bæres og trøstes i flere timer om natta, og jeg ser for meg at det ville hjelpe en god del med sjal hvis denne skulle få det samme. (Hvilket han IKKE skal, har jeg bestemt! :regler: ) Så helt sikkert veldig kjekt å ha :)

Idag er det to uker til termin :hoppe: Vi begynner å bli ganske ferdige med huset, i hvert fall det viktigste, så nå kan han bare komme altså. :nigo: (Selv om jeg ikke egentlig tror han kommer før termin eller et par dager over så er det jo lov å håpe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Snikleser melder seg! :vinke: Har sniklest siden du startet prøvedagbok og unner deg virkelig denne graviditeten og kommende baby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Vi hadde også Ergo som bæresele etter Cabooen, og likte den kjempegodt! Så nå blir det nok mye koselig bæring på dere fremover :jepp:

Hvordan er formen nå, sånn helt i innspurten? Noen tegn til at noe er på gang snart, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer det seg med stormskritt, jo! Rekker ikke å følge helt med :fnise:

Ang. kolikk og sjal, så er det helt sikkert en god kombinasjon for de babyene som trives i sjal. Men frøkna vår likte ikke å bli bysste i sjal når hun hadde kolikk, desverre. Men håper å få brukt sjalet til bæring denne gangen - uten kolikk! ;)

Masse lykke til med siste innspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snikleser melder seg! :vinke: Har sniklest siden du startet prøvedagbok og unner deg virkelig denne graviditeten og kommende baby :rodmer:

Hei! Så hyggelig :blomst::klemmer: Jeg ser på tickeren din at du er gravid du også, gratulerer! :) Jeg skal snoke etter dagboken din etterpå (hvis du har en) :)

Vi hadde også Ergo som bæresele etter Cabooen, og likte den kjempegodt! Så nå blir det nok mye koselig bæring på dere fremover :jepp:

Hvordan er formen nå, sånn helt i innspurten? Noen tegn til at noe er på gang snart, eller??

Det er vel ikke direkte noen tegn på at noe er på gang, men det er i hvert fall tegn på at ting nærmer seg. Jeg har begynt å få vonde kynnere, og mer stikking i underlivet og utflod og sånn. Så jeg håper det betyr at jeg slipper å gå langt over og bli satt igang og sånn :)

Her nærmer det seg med stormskritt, jo! Rekker ikke å følge helt med :fnise:

Ang. kolikk og sjal, så er det helt sikkert en god kombinasjon for de babyene som trives i sjal. Men frøkna vår likte ikke å bli bysste i sjal når hun hadde kolikk, desverre. Men håper å få brukt sjalet til bæring denne gangen - uten kolikk! ;)

Masse lykke til med siste innspurt!

Hm, nei, det kan jo hende at sjal ikke er helt tingen med kolikk, det eneste som fungerte med førstemann var å bære ham i det kolikkgrepet eller hva det heter. Håper vi slipper det og kan kosebære med sjal i stedet :)

Tenk du kan føde når som helst! ;)

Det er veldig rart å tenke på! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tenk at du er over 38 uker på vei :hakeslepp: Når skjedde det liksom, syntes du var rundt 8-9 uker nå nettopp!

Lykke til med innspurten, og så tenker jeg som så at du allerede har unnagjort din kvote med kolikk!

Og så heier jeg litt på at lillegutt kommer heller litt før enn litt etter termin: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser det som kan krysses for null kolikk og at det bare blir kosebæring :hjerte:

Takk! :klemmer:

Oi, tenk at du er over 38 uker på vei :hakeslepp: Når skjedde det liksom, syntes du var rundt 8-9 uker nå nettopp!

Lykke til med innspurten, og så tenker jeg som så at du allerede har unnagjort din kvote med kolikk!

Og så heier jeg litt på at lillegutt kommer heller litt før enn litt etter termin: :duskedame:

Ja, han er velkommen når som helst nå altså, det skal ikke stå på det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...