Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Gratulera så masse med lillegutt i magen Kommode!! :strix:

Hjelpes er jeg sent ute eller *rødme*, veldig kjekt at du har laget deg ny dagbok. :) Jeg har skummet meg gjennom den nå, kan si at jeg også er av dem som ikke syns det er noe stas å gå gravid og jeg hadde jo et lett svangerskap. Jeg ser på det mer som en transportetappe som man må komme seg gjennom på best mulig vis. ;) Jeg syns heller ikke den første barseltiden var noe særlig, men det skyldes nok at jeg var så usikker på alt mulig. Nå derimot er det kjempekos med liten bebis. :) Det blir spennende å følge deg videre!

Heiiiiii! :vinke: Det er godt å høre at det er flere av oss. Det viser seg når jeg sier det til folk at det er ganske mange, det er bare ikke så lett å si det høyt. Jeg var heller ikke så begeistret for den første babytiden forrige gang. Jeg var veldig forelsket i babyen, men han hadde kolikk og gråt hele natten og jeg var også veldig usikker på alt mulig da. Jeg håper det blir litt hyggeligere denne gangen siden jeg har gjort det før. (Det hadde ikke gjort noe om han ikke skriker hele natten de første månedene heller :) ) Godt å høre at du koser deg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gøy å babyshoppe!! :hoppe:

God helg! :)

Ja, det er kjempegøy! I morgen skal vi bestille barnevogn :hoppe: Det blir Emmaljunga Edge Duo, vi må bare gå i butikken og se på fargene før vi bestemmer oss, og så bestille. Det står at det kan være 8 ukers leveringstid og jeg vil ha vogna i hus 4 uker før termin, så da får vi bestille nå. Veldig stas :) Vi får vogna av svigerforeldrene mine, det er utrolig generøst. Veldig deilig å ha litt ekstra penger å bruke på andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under 3 mnd igjen nå! Jeg har jobbet 50 % i to uker nå, og det funker ikke noe særlig. Jeg kommer til å be om å få jobbe 20 % neste gang jeg skal til legen (om 2 uker), og bruker disse to ukene til å få orden på alt jeg må få orden på før jeg kan gjøre det. Så kan jeg jobbe 20 % resten av tiden, eller så lenge det går. Jeg begynte med krykker igår, bare utendørs foreløpig. Det funker ikke lenger å gå uten over noe særlig lange strekninger. Men det hjelper med krykkene, og jeg må jo bevege meg uansett for å ikke stivne og bli verre, så jeg kan like gjerne gjøre det på vei til og fra jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempegøy! I morgen skal vi bestille barnevogn :hoppe: Det blir Emmaljunga Edge Duo, vi må bare gå i butikken og se på fargene før vi bestemmer oss, og så bestille. Det står at det kan være 8 ukers leveringstid og jeg vil ha vogna i hus 4 uker før termin, så da får vi bestille nå. Veldig stas :) Vi får vogna av svigerforeldrene mine, det er utrolig generøst. Veldig deilig å ha litt ekstra penger å bruke på andre ting :)

Vi har den vogna og er kjempe fornøyd, syns at den er lett å bruke og løfte (eks inn i bilen). Andre kjøper city cross fordi den er så lett men den er mye mindre så bagen kan brukes over kortere tid. Så glad vi kjøpte edge duo, den er ikke tung ;)

Vi fikk penger av svigers til vogna men kjøpte den brukt, lite brukt til en baby. Lurt at dere bestiller den nå ja :)

Hva jobber du med? Har du en aktiv jobb så ville jeg bedt om 100% sykemelding, selv om det er kjedelig, krykker er kjipt :( Håper du ikke blir verre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den vogna og er kjempe fornøyd, syns at den er lett å bruke og løfte (eks inn i bilen). Andre kjøper city cross fordi den er så lett men den er mye mindre så bagen kan brukes over kortere tid. Så glad vi kjøpte edge duo, den er ikke tung ;)

Vi fikk penger av svigers til vogna men kjøpte den brukt, lite brukt til en baby. Lurt at dere bestiller den nå ja :)

Hva jobber du med? Har du en aktiv jobb så ville jeg bedt om 100% sykemelding, selv om det er kjedelig, krykker er kjipt :( Håper du ikke blir verre :hug:

Så bra du sier det, vi har tenkt mye på akkurat det med om den er for stor og tung. Mannen synes den blir veldig stor, men jeg vil gjerne ha en vogn med stor bag så vi kan ha den lenge. Min første var passe stor da han ble født (4190) og vokste FORT, og ifølge symfyse-fundusmålene nå blir ikke denne her heller noen knøttliten baby når han blir født. Så da har jeg ikke lyst til å ta sjansen på å kjøpe en liten vogn som han vokser for fort ut av.

Jeg jobber med samtaleterapi, så det er ikke akkurat fysisk anstrengende å være på jobb. Jeg kan legge opp dagene mine omtrent som jeg vil så jeg har mulighet til å legge meg ned innimellom timene og hvile, men det er klart det er slitsomt å gå rundt og ha vondt hele tiden :/ Det hjelper med krykkene, og jeg tror det skal gå fint å jobbe 1 dag i uken fra desember, men går det ikke så går det ikke. Jeg vil gjerne få overført alle pasientene mine til andre behandlere på en god måte før jeg forsvinner, det er så kjipt å ikke få avsluttet ordentlig. Så jeg håper det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi, jeg har jo ikke vært innom her på lenge, og dæven som det går unna hos deg! Uke 28 allerede, jo :sjokkert: Så herlig å ha fått bestilt vogn, husker jeg syntes det var så gøy selv når vi endelig fikk den i hus :)

Og så bra at du snart skal få begynt å jobbe enda litt mer redusert, det høres veldig tøft ut å ha det sånn du har det nå selv om jobben i seg selv ikke er fysisk slitsom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg har jo ikke vært innom her på lenge, og dæven som det går unna hos deg! Uke 28 allerede, jo :sjokkert: Så herlig å ha fått bestilt vogn, husker jeg syntes det var så gøy selv når vi endelig fikk den i hus :)

Og så bra at du snart skal få begynt å jobbe enda litt mer redusert, det høres veldig tøft ut å ha det sånn du har det nå selv om jobben i seg selv ikke er fysisk slitsom..

Ja, det begynner å nærme seg litt nå :) Jeg synes det går innmari sakte, så jeg håper jeg kan fortsette å jobbe 1 dag i uka så tiden ikke går enda saktere. Men nå er det jo snart jul innimellom der da, og da får jeg litt annet å tenke på :)

Vi fikk bestilt vogn, og kunne faktisk ha fått den med oss med det samme hvis vi ville! Vi fant en farge vi likte best, og den viste seg å være fra 2013-kolleksjonen så den hadde de én igjen på lageret av og kunne ikke bestille flere av. PP Black het fargen, mannen likte den veldig godt. Jeg liker bedre Dark Grey, men siden jeg strengt tatt har valgt vogna så fikk han siste ordet på fargen ;) Jeg liker også PP Black veldig godt altså. Siden vi egentlig ikke har plass til vogna hjemme ennå fikk vi lov å ha den stående på lageret der i inntil 3 mnd, så det var jo veldig praktisk. Jeg tror nok vi kommer til å hente den en måned før termin uansett, jeg liker liksom å ha ting i orden når det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vognkjøp :)

Så gøy! Gratulerer med vognkjøp! :hoppe:

Gratulerer med vognkjøp :)

Takk, søtnoser! :klemmer: Det er veldig rart å kjøpe ting, det føles både så lenge til og så kort tid til termin på en gang. Jeg må søke permisjon også, skal gjøre det på torsdag når jeg har vært hos legen og fått terminbekreftelse.

Jeg merker hormonene VELDIG for tiden. Igår hadde jeg egentlig en ganske hyggelig dag, men jeg gråt sikkert 10 ganger i løpet av dagen. Noen ganger vet jeg ikke helt hvorfor jeg gråter engang, haha. Bekkenløsningen varierer også uavhengig av hvor aktiv jeg er, og det er visst også pga hormonene. Jeg gleder meg til det er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos legen idag, og nå ligger babyen i hodeleie :) Det er jo veldig tidlig ennå så det gjorde ingenting at han lå i seteleie sist, men jeg har tenkt ganske mye på det og vært litt redd han ikke skulle snu seg. Siden jeg har bekkenløsning er jeg veldig redd for keisersnitt, for det øker sjansen for at bekkenløsningen ikke går over etter fødsel :glare: Så må synes jeg han bare kan ligge i hodeleie resten av svangerskapet så jeg slipper å tenke så mye på det! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå med hodet nede på UL i uke 18 og 29, og ellers når jordmora og legen kjente etter. Han snudde seg vist aldri :P Håper at din holder seg nede ja! Har ikke hørt at KS kan gjøre at bakkenplagene ikke går helt bort, dumt hvis det skjer :(

30 uker i morgen! :hoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Så bra at han har lagt seg i hodeleie, håper han holder seg der, ja! Tenk at det bare er ti uker til du har lille babygutten din i armene dine, eller til og med kanskje enda kortere :) Har dere funnet navn ennå, da (eller har du kanskje skrevet om det før, bare at jeg ikke husker??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå med hodet nede på UL i uke 18 og 29, og ellers når jordmora og legen kjente etter. Han snudde seg vist aldri :P Håper at din holder seg nede ja! Har ikke hørt at KS kan gjøre at bakkenplagene ikke går helt bort, dumt hvis det skjer :(

30 uker i morgen! :hoppe!

Yey, 30 uker! Tre fjerdedeler ferdig! Veldig greit når de holder seg på plass så man slipper å tenke på det altså, håper min også gjør det.

Det er ikke sånn at keisersnitt alltid gjør at bekkenplagene ikke går bort, men det øker visst den statistiske sjansen for at det skjer. Det kan skje uansett, og det kan gå helt fint med keisersnitt, så det er ikke egentlig noe å henge seg opp i. Men sånn var det sist også, jeg hang meg opp i en bagatell og var veldig redd for det. (Den gangen var det betennelse i såret etter klipping, hvilket jo er kjempesjeldent og virkelig ingenting å bruke tid på å grue seg til. Men svigerinna mi som fødte et år før meg hadde det, og det var veldig plagsomt, så det brukte jeg masse tid på å bekymre meg over! :ler: ) Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, det gjør jo ikke noen forskjell å tenke på det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har lagt seg i hodeleie, håper han holder seg der, ja! Tenk at det bare er ti uker til du har lille babygutten din i armene dine, eller til og med kanskje enda kortere :) Har dere funnet navn ennå, da (eller har du kanskje skrevet om det før, bare at jeg ikke husker??)

Ja, det begynner å nærme seg litt nå, heldigvis :) Vi har ikke funnet navn, det er liksom ingen som passer helt. Vi har en liste, men den er ganske lang. Vi finner vel ut av det etter hvert, enten før eller etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag kommer bilen vår! Vi har vært uten bil i 7 mnd, og nå får vi en helt ny bil :hoppe: :hoppe: :hoppe: Det blir så deilig, og det kommer til å gjøre det så mye enklere for meg å få gjort noe til tross for bekkenløsningen. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Gratulerer med bil, sikkert herlig med ny bil og ikke minst mye enklere å komme seg rundt.

Og så er du over 30 uker, wow, som tiden flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så herlig med ny bil :hoppe: Kjøpte ny bil tidligere i høst vi også, og det var virkelig en drøm å kjøre den i forhold til den gamle skranglekassa vår :ler:

Noen spennende helgeplaner på deg, eller går det mest i å slappe av og telle ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...