Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Jeg så på en eller annen jordmorserie på tv nettopp, og der var verdens mest irriterende jordmor. Hun snakket med babystemme HELE tiden! :sjokkert: Jeg håper ikke jeg får en sånn en, da kommer jeg til å få problemer med å oppføre meg. :rolleyes:

Jeg er i litt dårlig form om dagen, uggen i kroppen og orker ingenting. Håper ikke jeg blir forkjøla eller noe nå, det hadde vært veldig upraktisk. Men det kan jo være at kroppen min bare er sliten av å bære på dette barnet og vil ha ham ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Titter innom for å bli kjent med dere andre gravide her inne! :)

God bedring til deg :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Ser i den andre tråden at vi har termin samtidig med gutt nr to begge to, så jeg ville bare hilse på :) Ikke mange dagene igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Titter innom for å bli kjent med dere andre gravide her inne! :)

God bedring til deg :klem:

Hei, så koselig :) Velkommen skal du være :velkommen::smilyblomst:

Heisann :)

Ser i den andre tråden at vi har termin samtidig med gutt nr to begge to, så jeg ville bare hilse på :) Ikke mange dagene igjen nå!

Hei! Koselig at du stakk innom :) Nei, nå er det ikke mange dagene igjen, det er veldig rart å tenke på. Snart får vi hilse på guttene våre! Hvor gammel er din første? Min er 14 og gleder seg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll idag, og nå ligger han ganske langt ned i bekkenet og er nesten festet. Legen trodde ikke han kom til å feste seg noe mer enn han er nå, men han er festet nok til at det ikke er noen fare med navlestrengen hvis vannet går, og det er jo bra. I og med at forrige fødsel startet med at vannet gikk så har jeg vært litt opptatt av å vite om han er festet eller ikke, for å kunne si det til sykehuset hvis det starter sånn denne gangen også.

Jeg hadde litt proteiner i urinprøven idag igjen, så jeg skal komme tilbake på onsdag. Siden blodtrykket er fint var det ingen fare, men det er best å følge litt ekstra med.

Ellers ligger symfyse-fundusmålet fremdeles over standardavviket, så legen mente det var lite sannsynlig at han blir under 4 kg. Det var også noe snakk om å følge med så han ikke blir for stor, så jeg håper fødselen starter av seg selv rundt termin så jeg slipper å bli satt igang pga størrelse. Siden jeg hadde en grei fødsel sist vil jeg liksom helst at det skal starte av seg selv i håp om at det går like greit denne gangen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa var over 4 kg ved fødsel hun, og det gikk kjempefint. Revna ingenting!

Håper du kommer i gang av deg selv, det er jo det beste! Riktig god helg til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, så koselig :) Velkommen skal du være :velkommen::smilyblomst:

Hei! Koselig at du stakk innom :) Nei, nå er det ikke mange dagene igjen, det er veldig rart å tenke på. Snart får vi hilse på guttene våre! Hvor gammel er din første? Min er 14 og gleder seg veldig :)

Ja, uti fra hvordan mitt sykehus er med igangsetting over termin er det brått bare maks 20 dager igjen :) Storebror kom noen dager før termin da, så jeg håper på det denne gangen også :)

Min eldste er 6 år, og synes det skal bli stas med en lillebror, han sier iallefall det nå, så får vi se om et par måneder hva han tenker da :fnise:

Jeg har vært på kontroll idag, og nå ligger han ganske langt ned i bekkenet og er nesten festet. Legen trodde ikke han kom til å feste seg noe mer enn han er nå, men han er festet nok til at det ikke er noen fare med navlestrengen hvis vannet går, og det er jo bra. I og med at forrige fødsel startet med at vannet gikk så har jeg vært litt opptatt av å vite om han er festet eller ikke, for å kunne si det til sykehuset hvis det starter sånn denne gangen også.

Jeg hadde litt proteiner i urinprøven idag igjen, så jeg skal komme tilbake på onsdag. Siden blodtrykket er fint var det ingen fare, men det er best å følge litt ekstra med.

Ellers ligger symfyse-fundusmålet fremdeles over standardavviket, så legen mente det var lite sannsynlig at han blir under 4 kg. Det var også noe snakk om å følge med så han ikke blir for stor, så jeg håper fødselen starter av seg selv rundt termin så jeg slipper å bli satt igang pga størrelse. Siden jeg hadde en grei fødsel sist vil jeg liksom helst at det skal starte av seg selv i håp om at det går like greit denne gangen :sjenert:

Så bra at de følger med :) Jeg skal ikke på flere kontroller nå før den 10., om jeg ikke ønsker det selv da, ringer jo føden om jeg merker jeg vil de skal sjekke noe :)

Har du tatt ultralyd mtp symfysemålet?

Jeg har tatt tre UL'er siden storebror var liten og SF-målet mitt har ligget litt under de siste par mnd, men de påsto at han her og kommer til å være nærmere 4 kg til termin. Dvs, de på sykehuset sa det, jordmor i kommunen synes det virket rart mtp det hun kjente (men som hun sa så kjenner hun bare utenpå, så det er jo "bare" erfaringen hennes som spiller inn)

Håper du får en fin helg hvor du får ladet opp til neste uke, som du sikkert har hørt hundre ganger de siste dagene; det kan jo skje når som helst nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk og, lurer på om det er større sjanse for at det skjer igjen med neste da. Vet du noe om det? :) Må følge mer med her nå, veldig spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa var over 4 kg ved fødsel hun, og det gikk kjempefint. Revna ingenting!

Håper du kommer i gang av deg selv, det er jo det beste! Riktig god helg til deg! :klem:

Ja, min første var også over 4 kg og det gikk kjempefint, så jeg er ikke så bekymret for størrelsen i seg selv. Jeg bare håper ikke det betyr at de setter igang fødselen tidligere enn de ellers ville gjort, for jeg vil helst unngå igangsetting :sjenert: Men satser på at det går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uti fra hvordan mitt sykehus er med igangsetting over termin er det brått bare maks 20 dager igjen :) Storebror kom noen dager før termin da, så jeg håper på det denne gangen også :)

Min eldste er 6 år, og synes det skal bli stas med en lillebror, han sier iallefall det nå, så får vi se om et par måneder hva han tenker da :fnise:

Så bra at de følger med :) Jeg skal ikke på flere kontroller nå før den 10., om jeg ikke ønsker det selv da, ringer jo føden om jeg merker jeg vil de skal sjekke noe :)

Har du tatt ultralyd mtp symfysemålet?

Jeg har tatt tre UL'er siden storebror var liten og SF-målet mitt har ligget litt under de siste par mnd, men de påsto at han her og kommer til å være nærmere 4 kg til termin. Dvs, de på sykehuset sa det, jordmor i kommunen synes det virket rart mtp det hun kjente (men som hun sa så kjenner hun bare utenpå, så det er jo "bare" erfaringen hennes som spiller inn)

Håper du får en fin helg hvor du får ladet opp til neste uke, som du sikkert har hørt hundre ganger de siste dagene; det kan jo skje når som helst nå ;)

Jeg har ikke tatt noen ultralyder siden ordinær ultralyd, men jeg tror kanskje det var å sende meg til ultralyd på sykehuset legen mente når det var snakk om størrelsen. Han har ligget akkurat over standardavviket og fulgt sin egen kurve hele veien, så det er antakeligvis fordi jeg nå har en vikarlege som måler annerledes at han plutselig ser ut til å ha vokst veldig mye de siste ukene. Hun sa selv at hun ofte får høyere sf-mål enn andre leger og jordmødre, så det er antakeligvis ikke noe. Men hun må vel sende meg på sjekk for sikkerhets skyld hvis hun blir bekymret, og det er bare bra. Bedre en gang for mye enn en gang for lite :)

Blir spennende å se hvem av oss som føder først! Jeg tipper det blir deg hvis du fødte litt før termin forrige gang, for jeg fødte litt over termin forrige gang. Men man vet jo aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk og, lurer på om det er større sjanse for at det skjer igjen med neste da. Vet du noe om det? :) Må følge mer med her nå, veldig spennende ;)

Jeg vet ikke, og fant veldig lite da jeg prøvde å google det også. Men det stod et sted at en jordmor hadde sagt at det å ha tynn eller tykk fosterhinne pleide å være likt fra gang til gang hos samme kvinne, så ut fra det kan det jo hende at det er litt mer sjanse for å starte med vannavgang neste gang også hvis man gjorde det første gang. Det er jo en veldig grei måte å starte på, da slipper man å være i tvil om hva som skjer i hvert fall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk også Kommode, 25 timer før lita valgte å komme litt nølende ;)

Wow, 25 timer! Storebror her kom ca 8 timer etter vannavgang, og riene startet i bilen på vei til sykehuset rett etter vannavgang. Veldig praktisk. Jeg husker at det var ca 8 timer, for vi kom akkurat til vaktskiftet på morgenen og han ble født akkurat rundt vaktskiftet på ettermiddagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet mitt gikk 59 timer og 40 min før S kom ut :P Måtte settes i gang og fødselen varte i 24 timer. Greit at vannet går først men skulle gjerne født fortere! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene, ineffektive, begynte først kl 8.00 vannet gikk 02.30. Håper du får en grei fødsel kommode :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Fødselen min startet også med vannavgang, og så begynte riene ca en halvtimes tid etterpå. Så det kan jo gå fort når vannet først går, skal krysse fingrene for at det gjør det for deg denne gangen også :jepp:

Hatt en fin og rolig helg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke tatt noen ultralyder siden ordinær ultralyd, men jeg tror kanskje det var å sende meg til ultralyd på sykehuset legen mente når det var snakk om størrelsen. Han har ligget akkurat over standardavviket og fulgt sin egen kurve hele veien, så det er antakeligvis fordi jeg nå har en vikarlege som måler annerledes at han plutselig ser ut til å ha vokst veldig mye de siste ukene. Hun sa selv at hun ofte får høyere sf-mål enn andre leger og jordmødre, så det er antakeligvis ikke noe. Men hun må vel sende meg på sjekk for sikkerhets skyld hvis hun blir bekymret, og det er bare bra. Bedre en gang for mye enn en gang for lite :)

Blir spennende å se hvem av oss som føder først! Jeg tipper det blir deg hvis du fødte litt før termin forrige gang, for jeg fødte litt over termin forrige gang. Men man vet jo aldri :)

Hvis du har tenkt å føde denne uka håper jeg du føder først :P

Har storebror her annenhver uke og han kom i dag, så jeg har forsøkt å gjøre en avtale med lillebror om at vi holder en uke til, så kan han bli født på termindato ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk 59 timer og 40 min før S kom ut :P Måtte settes i gang og fødselen varte i 24 timer. Greit at vannet går først men skulle gjerne født fortere! :(

Ja, det var lenge. Jeg håper jeg får like grei fødsel som sist denne gangen :sjenert:

Riene, ineffektive, begynte først kl 8.00 vannet gikk 02.30. Håper du får en grei fødsel kommode :klem:

Takk! :klem:

Fødselen min startet også med vannavgang, og så begynte riene ca en halvtimes tid etterpå. Så det kan jo gå fort når vannet først går, skal krysse fingrene for at det gjør det for deg denne gangen også :jepp:

Hatt en fin og rolig helg??

Ja, ganske stille og rolig helg :) Mye sofa og TV, litt rydding og litt sjåfør for fjortenåring som skulle i bursdag litt utenfor buss-rekkevidde. Idag har jeg vært hos massør og kiropraktor, og det tok helt piffen fra meg så jeg ligger på sofaen som et slakt. Blir nok tv og sofa mesteparten av dagen i morgen også! Jeg skal egentlig på teater i morgen kveld, men får se an formen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å føde denne uka håper jeg du føder først :P

Har storebror her annenhver uke og han kom i dag, så jeg har forsøkt å gjøre en avtale med lillebror om at vi holder en uke til, så kan han bli født på termindato ;)

Håper lillebror er samarbeidsvillig da! :ler: Jeg kan gjerne føde i helgen for da er storebror her i huset hos pappaen sin, så det hadde passet fint. Vi får se om de er med på våre fine planer, disse småtassene!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...