Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å unngå å ta t-bane i rushtiden, for da får jeg aldri sitte og da blir jeg svimmel og uvel. Idag måtte jeg ta den for å rekke et kurs i byen (vanligvis kan jeg unngå det ved å ta en annen vei til jobb så jeg kan ta busser i stedet), og da besvimte jeg på t-banen :sjokkbla: Jeg følte meg mye bedre med en gang jeg våknet igjen, men det var en fysioterapeut som jobbet på helsestasjonen rett i nærheten av den stasjonen vi var på som tilbød seg at jeg kunne bli med bort dit og få en jordmor til å sjekke at alt var i orden, så da gjorde jeg det. Greit å få sjekket, liksom. Så en snill jordmor tok blodtrykket mitt og sjekket hjertelyden til baby, og alt var i orden. Litt høyt blodtrykk, men det var ikke så rart siden jeg nettopp hadde besvimt. Og hun sa jeg kunne bare dra videre til kurset, jeg måtte bare huske å alltid ha med meg vann på t-banen og å sette meg fremover hvis jeg ble svimmel. Og å spørre om å få sitteplass, siden ingen tilbyr det. Jeg har ikke noe lyst til det, men det er jo bedre enn å svime av :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neimen kommode :overrasket: det hørtes ekkelt ut :klem:

Å huff så skummelt Kommode. Håper virkelig det ikke gjentar seg. Godt du fikk deg en sjekk :)

Ja, det var ganske ekkelt, men det er visst ikke så uvanlig med blodtrykksfall og besvimelse når man er gravid. Jeg visste ikke det, jeg hadde ikke noe sånt sist. Jeg får passe bedre på og sette meg ned når jeg blir svimmel, så håper jeg det ikke skjer igjen. Veldig fint å vite at det ikke er farlig i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekklet :( Datt du om? Slo du deg?

Jeg slo meg ikke, men jeg må ha falt om for jeg lå plutselig på gulvet, haha! Jeg tror man ofte faller ganske mykt når man besvimer sånn, som en liten potetsekk som sakte sklir ned på gulvet :fnise: Det var mest kjipt at det ble så mye oppstyr, for jeg følte meg ikke svimmel eller noe når jeg våknet, var mye bedre enn før jeg besvimte med en gang. Men t-baneføreren har ikke lov til å reise fra en passasjer som er syk, så hvis den damen som jobbet på helsestasjonen ikke hadde vært der hadde han sikkert ikke kjørt videre uten å ringe 113 eller noe. Han så VELDIG skeptisk ut da jeg sa det gikk bra nå, og var ikke så interessert i å kjøre videre. Han kjørte heldigvis videre etter et par minutter fordi hun fra helsestasjonen sa jeg kunne bli med dit, men hvis ikke hadde det sikkert blitt forsinkelser i hele t-banetrafikken. Ikke noe gøy :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hadde jeg blitt liggende så ville det jo vært nødvendig med 113, så det er en bra regel. Og det er ikke så lett for sjåføren å vite om det er sant når jeg sier at det går bra, så det var veldig fint at vi fant en løsning han også kunne føle seg trygg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover jeg i flere timer hver kveld + hele natta og er likevel sliten. Det går jo ikke. Det er nok en kombinasjon av at jeg våkner minst hver time om natta av vondt i bekkenet, og at jeg har altfor mye å gjøre på jobb. Ting begynner å roe seg litt for de andre på jobb nå, så jeg har begynt å gi bort noen av arbeidsoppgavene mine. Jeg mistenker at legen nok kommer til å synes jeg bør øke sykemeldingsprosenten også, for i tillegg til å være svimmel og kvalm så har jeg mye kynnere på ettermiddagen i ukedagene, og det kan jo tyde på at jeg har et litt for høyt aktivitetsnivå :/ Legetime på fredag, så da får vi se hvordan det blir videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du at det blir tyngre og tyngre så må du ta det mer med ro kjære deg :klem:

Ja, må nok det altså. Bare to dager til legetime nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

:klem:

:klemmer: Fininger! :klemmer:

Jeg fikk 50 % sykemelding idag, men litt småstreng beskjed om å ringe og få mer hvis jeg ikke blir bedre av det. Da kan jeg enten jobbe enda kortere dager eller bare jobbe annenhver dag. Jeg tror jeg skal prøve meg på annenhver dag, men akkurat neste uke må det bli kortere dager for da har jeg jordmortime og litt sånn, så da blir det veldig knotete å få organisert hele dager. Jeg får mindre å gjøre fra neste uke, og enda mindre uka etter. Det skal nok hjelpe det altså :)

Jeg tok influensavaksinen idag også, så er litt uggen i formen etter det. Det blir rolig helg her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så godt at du kan ta det litt roligere :klem:

Og kjempebra å ha tatt vaksinen! Den er så omdiskutert blant gravide men jeg holder så med på det at den er bra å ta. Jeg tok den og fikk to ufattelig friske gutter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så godt at du kan ta det litt roligere :klem:

Og kjempebra å ha tatt vaksinen! Den er så omdiskutert blant gravide men jeg holder så med på det at den er bra å ta. Jeg tok den og fikk to ufattelig friske gutter! :)

Jeg synes influensa under graviditeten stadig nevnes som mulig årsak (uten at det er etablert noen årsakssammenheng, men det opptrer ofte sammen) med diverse sykdommer hos barnet senere i livet, så jeg tar ikke sjansen på å få det. Bedre å ta vaksinen da :)

Jeg lurer på om jeg skal lage en utstyrsliste snart, jeg. Vi har nesten ingenting ennå, men vet hva vi vil ha av mange ting, så kan jo være greit med en liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utstyrsliste:

(En start, jeg fyller på underveis. Blå = det vi har)

Barnevogn: Emmaljunga Edge Duo

Vogndyne

Dynetrekk (har 1)

Laken

Teppe (har 2)

Vognpose: Voksi Urban

Stelleveske: TFK

Bæresjal

Bæresele: Ergobaby Performance

Bilsete: Cybex Aton 2 med base

Stokke Prampack

Vugge: Leandervugge

Dyne

Dynetrekk

Laken

Kattenetting til vugge (sy)

Bamse

Babycall

Stellebord: OKbaby stellebord til badekar

Bleier

Sinksalve

A-krem

Vaskekluter

Gulpekluter

Babyhåndkle

Lekegrind

Uro

Leketeppe

Tripp trapp stol

Babysete til tripp trapp stol

Brystpumpe

Amme-BH

Ammeinnlegg ull/engangs

Ammepute

Smokk

Sterilisator til smokker/flasker

Bodyer

Pysjer

Bukser

Gensere

Sparkedrakter

Tynn jakke

Tynne luer

Utelue

Votter

Ullsokker

Utesokker/sko

Sokker

Strømpebukser

Yttertøy

Babybok

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhihihi, vi har bestilt bilsete! Vi hadde ikke helt bestemt oss, men så kom et av de vi hadde sett mest på på tilbud til nesten halv pris, og da bestilte vi bare. Uæææ, det var veldig skummelt! :fnise:

Vi må snart bestille vogn også. Det står at Emmaljunga kan ha opp til 8 ukers leveringstid, så da må vi bestille den snart hvis vi vil ha den i god tid. Jeg synes det er litt greit å ha vogna i hus en måned før termin, så det ikke blir så stress hvis han skulle komme litt tidlig.

Vi har fått noen ting etter en venninnes baby, og noen klær fra tanter og venninner som er veldig ivrige :) Jeg må gå igjennom esken med klær etter storebror også, jeg har jo gitt bort mesteparten fra han var liten men tatt vare på endel ting jeg bare ikke klarte å kvitte meg med. Så de blir koselige å bruke igjen nå :)

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera så masse med lillegutt i magen Kommode!! :strix:

Hjelpes er jeg sent ute eller *rødme*, veldig kjekt at du har laget deg ny dagbok. :) Jeg har skummet meg gjennom den nå, kan si at jeg også er av dem som ikke syns det er noe stas å gå gravid og jeg hadde jo et lett svangerskap. Jeg ser på det mer som en transportetappe som man må komme seg gjennom på best mulig vis. ;) Jeg syns heller ikke den første barseltiden var noe særlig, men det skyldes nok at jeg var så usikker på alt mulig. Nå derimot er det kjempekos med liten bebis. :) Det blir spennende å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...