Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ta glukosebelastningen jeg og, kun pga overvekt. Var ikke så ille som jeg hadde trudd, men kjedelig å sitte på venterommet i 2 timer. Må du ha henvisning? Jeg bare møtte opp på legekontoret om morgenen, måtte ikke inn til legen, bare inn på labben. Måtte ta den i uke 28.

Så kos med babyspark! :strix:

De tar ikke glukosebelastningstester på legekontoret mitt, så jeg skal ta den på Fürst. Jordmor ville at jeg skulle ta den ca i uke 24, men det var greit om vi ikke rakk det før litt senere også. Jeg må beregne å være borte hele dagen når jeg skal ta den i tilfelle jeg blir skikkelig dårlig etterpå (de jeg kjenner som har tatt den ble det), og siden jeg jobber redusert nå er det litt vanskelig å flytte rundt på ting så det passer å være borte en hel dag. Men det skal nok gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tar ikke glukosebelastningstester på legekontoret mitt, så jeg skal ta den på Fürst. Jordmor ville at jeg skulle ta den ca i uke 24, men det var greit om vi ikke rakk det før litt senere også. Jeg må beregne å være borte hele dagen når jeg skal ta den i tilfelle jeg blir skikkelig dårlig etterpå (de jeg kjenner som har tatt den ble det), og siden jeg jobber redusert nå er det litt vanskelig å flytte rundt på ting så det passer å være borte en hel dag. Men det skal nok gå :)

Tar de ikke blodprøve på ditt legekontor? Er bare det og drikken som skal til. Men gjør de det ikke så gjør de det ikke :) Jeg ble ikke dårlig, bare slapp pga ikke spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de ikke blodprøve på ditt legekontor? Er bare det og drikken som skal til. Men gjør de det ikke så gjør de det ikke :) Jeg ble ikke dårlig, bare slapp pga ikke spist.

Det tar blodprøver, men det er et ganske lite legekontor så tipper det er derfor de setter bort endel ting. Det er ikke sikkert jeg blir dårlig heller, men det er ikke noe hyggelig for folk om jeg avlyser avtaler på kort varsel hvis jeg blir dårlig, så det er bedre å planlegge som om jeg blir det. Hvis jeg ikke blir dårlig drar jeg bare på jobb og gjør skrivearbeid og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh huff den testen er ikke grei. Jeg ble ikke dårlig i forhold til mange andre men jeg var svimmel og ør og kvalm og uvel hele resten av dagen! Men det som hjalp litt var en banan med en gang jeg fikk lov å spise igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så herlig med spark :strix: Det er noe av det jeg gleder meg aller mest til med å bli gravid igjen, tror jeg :)

Har du fått vært og tatt glukosebelastningen nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta glukosebelastningen på torsdag. Det blir fint å få det unnagjort :) Jeg noterer meg at det er lurt å ha med en banan, Lollipop!

Ellers har jeg begynt så smått å få halsbrann. Det er litt min egen skyld, for jeg tar det ikke helt på alvor og spiser alt man ikke skal :rolleyes: Juice, tomat, sterk mat... Jeg får vel kutte det ut. Og jeg må nok ha litt mer kontroll på hva jeg spiser uansett. Siden jeg er overvektig skal jeg ikke gå opp så mye, og de første 15 ukene gikk jeg ikke opp noe. De siste ukene har jeg gått opp 4 kg. 4 kg totalt er jo ikke så mye, men jeg synes det går litt fort opp sammenliknet med min idealkurve :/ Samtidig er det litt rart, for buksene mine passer fremdeles så alt legger seg på magen. Jeg får spørre jordmor litt om dette neste gang.

Igår fikk storebror på 14 også kjenne spark utenpå magen :strix: Det er koselig at de andre også kan kjenne. Vi har begynt å tenke på navn, men ikke kommet så langt ennå. Heldigvis har vi god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 9-10 kg og merker ingenting på klærne bortsett fra over magen, og jordmor sa til meg denne uken at antakelig har min kropp gått litt ned i vekt fordi 10 kg er såpass "lite" til å være så langt på vei som meg. Og jeg er overvektig. Så hvis du ikke går opp så mye så er det antakelig bare "babyvekt" som meg ;)

Koselig å få kjenne ja! :rodmer:

Ha en fin søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, jeg håper det er det samme for meg :)

Det er vanskelig med navn altså! Det er liksom ingenting som passer. Heldigvis har vi god tid ennå, så det dukker vel opp noe etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig med spark utpå :strix: og heldige storebror som får kjenne. Hva sier han? Gleder han seg eller?

Navnevalg ja.. Hvis vi får en til kommer vi til å slite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig med spark utpå :strix: og heldige storebror som får kjenne. Hva sier han? Gleder han seg eller?

Navnevalg ja.. Hvis vi får en til kommer vi til å slite...

Han gleder seg veldig, og planlegger allerede all ugangn han skal lære lillebror :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yack, det var ekkelt! Jeg sitter og venter på andre blodprøve nå, skal ta den om en halvtime. Jeg ble kjempekvalm og svimmel, har bare ligget sidelengs i en lenestol til nå. Jeg blir jo litt uggen bare av å spise en brødskive til frokost til vanlig, og må sitte veldig rett i ryggen på bussen fordi jeg blir uvel av å lene meg inntil rygglenet, så det er vel ikke så rart jeg ble dårlig av dette. Håper ikke det betyr at det er noe galt, det er ikke sånn resten av dagen. Og jeg kan fint spise godteri på lørdag kveld uten å bli dårlig! Jaja, det finner jeg jo ut når resultatene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som blir dårlige av den testen uten noe form for svdia :) håper det har gått litt greiere utover dagen :klem: jeg var susete og kvalm resten av dagen, skikkelig ekkel følelse. Heldigvis slipper du å ta den testen så mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på at det er mye slikt gørr du fikk i deg på fastende mage, ikke rart du ble i ulage. Jeg ble kvalm bare av å lage den til jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som blir dårlige av den testen uten noe form for svdia :) håper det har gått litt greiere utover dagen :klem: jeg var susete og kvalm resten av dagen, skikkelig ekkel følelse. Heldigvis slipper du å ta den testen så mange ganger!

Det gikk litt bedre utover dagen, heldigvis, men jeg var slapp og uggen resten av dagen. Håper jeg slipper å ta den mange ganger ja! Jeg får ringe legen på mandag og høre om de har fått noen resultater da.

Jeg gruer meg til å gå på jobb idag. Det er altfor mye som skjer, jeg klarer ikke å holde oversikt på 70 % av tiden. Og det er ingen som kan hjelpe meg heller, for vi har 2 heltidssykemeldte og 3 ubesatte stillinger (av ca 17-18 stillinger totalt), så alle har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Det har gått rundt hittil, men denne uka har ting tatt helt av og alt skjer på en gang og tusen telefoner og masse skrivearbeid etterpå, så det ble litt for mye. Håper neste uke blir litt roligere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Håper neste jobbuke blir bedre :)

Takk, piker :) Jeg klarte ikke å gå hjem når jeg skulle idag så jobbet full dag for å få gjort alt jeg skulle, men så fikk jeg ordnet opp i ganske mye og kan ta skikkelig helg også uten masse greier hengende over meg, så jeg synes det var verdt det. Nå ligger jeg på sofaen og spiser plommer, og har ikke tenkt til å rikke meg derfra før leggetid :nigo:

God helg, alle søtnoser! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god følelse da å gå hjem og ta helg og slappe helt av! Skjønner at du gjorde det, selv om man strengt tatt ikke skal det :sjenert: Men du får kanskje tatt de timene mindre en annen dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god følelse da å gå hjem og ta helg og slappe helt av! Skjønner at du gjorde det, selv om man strengt tatt ikke skal det :sjenert: Men du får kanskje tatt de timene mindre en annen dag?

Ja, jeg har avtale med sjefen at så lenge jeg får gjort det jeg skal så styrer jeg arbeidstiden min selv. Det er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...