Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Da er det vel på tide med en liten oppdatering, dro avgården lille juleaften til familien og kom hjem idag. Kost oss med familie, vennebesøk, god mat og mildvær... Litt usikker på om det siste er positivt, men kom meg jo iallefall ut på skogstur 1.juledag da, hadde neppe skjedd hvis det var snø.

Idag kom vi hjem og det var utrolig godt, koselig å dra på besøk, men man bor jo oppe på andre og mangler det som er ens eget. Og etter noen dager så savner jeg huset vårt og ikke minst senga. Nå da jeg er gravid er jeg ekstra avhengig av god seng og det var ikke julens seng, våknet som regel i firetiden og vred meg til seks-sju før jeg fikk sove litt igjen. Så var ikke den som holdt ut lengst på kveldene.

Så idag kjørte vi altså hjem, fikk handlet litt og har så kost oss her hjemme. Spist helstekt kylling (ikke butikkstekt altså), fløtegratinerte poteter og ovnsbakte grønnsaker. Tent sikkert 30 telys og skrudd av det meste av elektriske lys (med unntak av tre, stjerne og stake). Så jul i eget hjem!!!

Imorgen må jeg kanskje våge meg ut på kjøpesenteret, skal bytte noen julegaver. Kjempefornøyd med årets gaver, masse fint, masse som vi ønsket oss og flere ting vi ikke ønsket oss, men som var perfekte. Men hadde ønsket oss små kjeler og fikk to relativt store, så håper vi kan få byttet til minsre versjoner av de (har nemlig nok av størrelsen vi fikk).

Og fortsatt god jul!!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Koselig oppdatering :kose:

Høres ut som en vellykket jul hos deg og dine også, med unntak av dårlig seng.

Har selv overnattet ett par plasser i julen, og har IKKE sovet noe særlig godt :ler:

Nå sover jeg jo ikke så fantastisk i utgangspunktet for tiden, men ingenting er så godt som eget hjem og egen seng. Som det sies, borte bra hjemme best, uansett ;)

Hadde meg en liten tur på kjøpesenteret i dag jeg.........var helt sykt med folk, og det var lange køer i flere butikker med folk som skulle bytte ting.

Er jo helt ekstremt hvor mye tid og penger folk bruker på julegaver i utgangspunktet, som folk etterpå bytter, eller som er på 50% tilbud i romjulen :ler:

Håper du får byttet grytene da, til noen mindre :)

Fortsatt god jul til deg og dine også :goodbye: hørtes koselig ut med alle stearinlysene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Så herlig med egen seng igjen, våknet også i natt, men i egen seng så sovnet jeg veldig kjapt igjen. Så ble en bra natts søvn.

Og var folksomt på kjøpesenteret ja, ikke gøy å se gaver man selv har kjøpt for å gi bort på salg, men men. Fikk byttet kjelene, måtte legge ut noen kroner selv, men endte iallefall opp med nye kjeler. Og så sjekket jeg ut salget i de andre butikkene, ikke imponert, men ble nå en ullbody + bukse, ullsokker og 2 bomullsbodyer til lillegutt, alt fra Nameit, de andre butikkene hadde lite salg evt uinteressante ting, så får vel ta en liten titt i januar også. Men begynner å få på plass et greit utvalg klær nå. Tenkte å bestille bilsete på nett nå snart og så blir det kanskje en Ikeatur for å handle inn det vi trenger derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt du fikk byttet grytene :jepp:

Hvilke str kjøper du bodyene i?

Vi har nesten ikke handlet noen klær..

Har sett så mye fint, og alt er på 50% omtrent, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.. Hvilken str jeg bør gå for. Kanskje bare bodyer og strømpebukser i første omgang? Ble så usikker når jeg sto å kikket på babyklær i dag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare bodyer og strømpebukser/tøybukser. Ikke noe mere på før vi skal ut, fordi han er så varmblodig. Babyer som ikke er varmblodige må sikkert ha mer klær på, men kommer jo an på årstiden. Jeg fikk beskjed om at S kom til å være nesten 4 kg så kjøpte nesten ingenteng i str 50. Men han var mye mindre. Så lurt å ha noe i både 50 og 56 syns jeg, man vet jo aldri hva man får ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Har kjøpt klær i str. 56, 62 og 68 så langt, mest i 56 for jeg regner med at evt barselgaver blir i 62 og oppover. Både mannen og jeg var store babyer så avventer med str. 50, i verste fall får mannen ut å handle.

Ellers er det mest bodyer, strømpebukser og myke joggebukser. Har noe annet også, idag ble det feks ullsparkebukse og body, ser for meg at det kan være kjekt i vogna ol.

Lurer av og til om jeg har handlet for lite evt for mye, hvor mye trenger man egentlig? Uansett er vel butikkene åpne i april også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og samboer var store og, så man vet aldri! ;) Gutten vår gulper mye så det blir bodyskifte 1-3 ganger per dag, smekke hjelper! Så hvis du får en gulpebaby (alle gulper men i forskjellig grad) så er det lurt med mange bodyer og smekker for å slippe å vaske så ofte. Men er bare å handle inn mer etter fødselen om dere trenger, jeg sendte samboer ut for å kjøpe mer i str 50 mens vi ennå lå på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Takk for innspill Yesterday, er altså kjekt med litt bodyer så man slipper å vaske masse den første tiden, har sikkert annet å tenke på da... :)

Men str. 50 avventer jeg litt med, kanskje ser vi også behovet, men da får mannen shoppe litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Vi har 2 eller 4 bodyer i str 50 tror jeg..så noen i str 56.. Og kanskje 2 stk i 62.. Må nesten sjekke :ler:

Nesten som jeg tror vi har nokk bodyer til å begynne med like vel :ler:

Men str i strømpebukser og sokker da? Og luer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebuksene som jeg har kjøpt er i str 50/56 og 62/68 og vi brukte 50/56 frem til forrige uke. 62 i bodyer begynte vi med for 3 uker siden men noen få i 56 passer ennå. De fleste babyer bruker 56 lenge. Har kanskje ca 10 i hver str fra 50 til62 men er bare å se an str på babyen og gulping. Er jo uansett forskjell på babyer! Å kjøpe sånne små luer til innendørs bruk ble bortkastet her, er egentlig bare prematur babyer som trenger de. Utendørs luer har vi så langt bare trengt å ha to av. Begynte med str 56 på de da det ikke gjør noe om de er litt store. Anbefaler sånne med flipp til øret og knyting eller sånne med hals hvis dere skjønner, som en slags finlandshette. Da babyer beveger på hodet så må lua sitte godt. Sokker er greit å ha til bukser uten føtter og utenpå strømpebuksa, jeg skulle sette meg inn i str i går men glemte det, har ikke lært meg str i de ennå :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite ull her, S er veldig varmblodig. Men nå har det knapt vært minusgrader her. Er 3 pluss nå og han hadde kokt om jeg tok ull på han og dro ut, har prøvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Tror jeg har 9 bodyer i str. 56 og 62 (noe er arvegods da), så tror jeg stopper der. Men flere strømpebukser skal jeg se om jeg får tak i. Har kjøpt/arvet noe ull, usikker på hva jeg trenger der, blir jo født i mars/april og da er forhåpentligvis vinteren over.

Ellers har jeg fått ryddet til ryggen var øm her i dag så nå er det sofaen, litt sjokolade og episoder av Cold Case (tok opp de som gikk i natt). Testet også ut "No knead bread" igår/idag, nam nam, enkelt å lage, men krever jo litt tid. Brødet ble iallefall knallgodt, serverte det med en gedigen form macaroni&cheese (jepp, vi er to, men jeg lager porsjoner som passer til 5-6 personer...) Har rester til nyttårsaften da, sikkert godt med noe mat på dagen for kalkunmiddagen blir jo sen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen bruker ull året rundt da ull puster, men vår gutt svetter seg våt nå i 3 grader med ull så jeg skal ikke torturere han med ull til sommeren :fnise: Se an babyen du!

Hva slags brød er det? Jeg må bli mer husmor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Noen bruker ull året rundt da ull puster, men vår gutt svetter seg våt nå i 3 grader med ull så jeg skal ikke torturere han med ull til sommeren :fnise: Se an babyen du!

Hva slags brød er det? Jeg må bli mer husmor :P

Jeg brukte denne oppskriften: No knead bread

Som du ser så kreverbrødet lite jobb, man bare rører det sammen og lar det heve lenge... Selv erstattet jeg pinjekjerner med hakket oliven og tilsatte også litt hvitløk da vi skulle ha det som brød til middagen. Blir litt som disse svindyre eksklusive butikkbrødene, men billigere og hjemmelaget. Tror jeg skal teste ut en grov variant i løpet av jula også.

Ellers ble jeg sittende opp til ett i natt (trener til nyttårsaften...), så tre episoder Cold Case, tenkte egentlig bare å se en, men så kom mannen hjem så da ble det en til og denne handlet jo om en liten unge, så da ble det litt for mye for gravide meg og derfor så vi den tredje for at jeg skulle "roe" meg litt igjen...

Endret av Fru_Hestehov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst å prøve det brødet. Så innmari godt ut! Men jeg har ikke noen gryte å bruke da. Tror jeg veit hva jeg skal ønske meg til bursdagen min :)

Vi har foreløpig kjøpt kanskje seks boder til sammen, og så har vi et par bukser. Kjenner at det snart er på tide å få oversikt over hva vi trenger i stedet for å bare kjøpe det som er søtest :fnise: Strømpebukser har vi jo ikke foreløpig, ikke luer og sokker heller. Heldigvis har vi god tid da, og kommer sikkert til å handle litt lite og heller kjøpe mer når han har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Idag har vi hatt supersunn middag, belgiske vafler, vaniljeis og hjemmelaget sjokoladesaus... Mmmm, men middag...? Skulle egentlig har ørret, men det tok jo så lang tid å lage disse vaflene + de var mektige så da ble de middag. Men jernet vi fikk til julegave fungerte og ga godt resultat, men tror dette blir kosemat fremover.

Men nyttårsforsettet her i gården er å stramme inn litt i matveien, kan ikke fortsette sånn det har vært i jula. Så nyttårsforsett nr. 1 er: Null snop, brus og snacks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Åh, nå fikk jeg lyst å prøve det brødet. Så innmari godt ut! Men jeg har ikke noen gryte å bruke da. Tror jeg veit hva jeg skal ønske meg til bursdagen min :)

Vi har foreløpig kjøpt kanskje seks boder til sammen, og så har vi et par bukser. Kjenner at det snart er på tide å få oversikt over hva vi trenger i stedet for å bare kjøpe det som er søtest :fnise: Strømpebukser har vi jo ikke foreløpig, ikke luer og sokker heller. Heldigvis har vi god tid da, og kommer sikkert til å handle litt lite og heller kjøpe mer når han har kommet :)

Vi har en slik keramisk gryte, den er også genial til å steke hel kylling (er nok til det den hovedsaklig er brukt her i huset), mener vår er en billig variant fra Clas Ohlson. Ellers kan man bruke jerngryte til å stekebrødet også, men det har jeg ikke testet. Fikk jo testet brannalarmen også da jeg forvarmet gryta, ble kanskje litt for varm...

Endret av Fru_Hestehov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Den supersunne middagen hørtes helt fantastisk god ut :ler:

Nyttårsforsett ja.. Samme som i fjor = ikke ett eneste forsett :fnise:

Skal som alltid alle andre dager i året prøve å ha en grei nokk kost, og få til mer mosjon i form av trilleturer med babyen men.. :P ellers er livet til for å ha det best mulig og ikke være redd for å kose seg og unne seg det man har lyst på. Alt med måte såklart, er kanskje der flere sliter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...