Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Mandag og stressdag, jobb, frisør +++. Utrolig godt å nå synke sammen i sofaen, bare lyst til å ha det stille nå. Imorgen er det legetime, spent på hva legen sier da og hva han mener om sykmelding (var ikke fastlegen som sykmeldte meg). Merker jo at jeg har trengt dette, ikke hatt vondt i hodet siden jeg ble sykmeldt og hatt mye mer energi. Redd det blir samme kjøret som før hvis jeg begynner å jobbe 100% igjen. Men får ikke gruble så mye på dette, må jo bare se hva som skjer.

Ellers er vippestol i hus, type Babybjørn. Fant den på Finn og var den første til å melde interesse så da ble den min. Så en ting mindre på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Lykke til hos legen i morgen.

Kos deg resten av kvelden i sofaen og lad batteriene for alt det er verdt :)

Håper du muligens kan jobbe gradert evnt, så du ikke blir så sliten igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Tirsdag er unnagjort! Og snart middag, er så sulten at jeg er svimmel, ikke helt bra, men blir vel snart bedre. Ble en litt for lett lunsj idag.

Ellers gikk det bra hos legen, alt så greit ut, han forsto meg og jeg fikk sykemelding i 4 uker til. Godt, er jo litt lettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da er middagen unnagjort, ble litt ferdigmat idag, Toro Moussaka, men med hjemmebakte horn. Ok mat, men ikke så mye mer.

Ellers har jeg gått i dekning for Sector alarm mannen, han var på døra her igår og helt umulig å bli kvitt. Jeg er så utrolig dårlig på sånn, vil ikke kjøpe, men vil jo ikke såre folk heller. Men slike folk bør man virkelig smelle døra igjen for, sier ikke at alarm er dumt, men selgere gjør meg gal, særlig de som argumenterer og argumenterer. Kunne ønske jeg var å typen som kunne lyve på meg en lang, dramatisk historie... Hmm, kanskje teste det neste gang. Men igår ble det av en eller annen grunn en hvit løgn om at mannen ikke var hjemme, og nesten før jeg hadde sagt det så sa han at han ville komme tilbake... Nei... Ja, ja, har heldigvis hus hvor man fint kan sitte i tv-kroken og leke at man ikke er hjemme. Og det fantastiske tilbudet hans fant jeg på nettsiden deres også. (En bitteliten del av meg synes alarm høres lurt ut, men jeg vil ikke handle av en innpåsliten dørselger av prinsipp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Ga til slutt opp å "gjemme meg", fant ut at det var bedre å si nei og ikke gi han noen forklaring, skylder han jo ikke det. Men han dukket ikke opp og da jeg var veldig trøtt så la jeg meg i åttetiden. Endte opp med at jeg våknet litt før fire og hadde de villeste drømmene når jeg endelig sovnet igjen, så småsliten da jeg våknet.

Ellers har det vært full dag på jobb idag, slitsomt, men da blir det veldig kort dag imorgen. Hvis formen er ok så skal jeg prøve meg på lunsj og julegavehandling på kjøpesenteret, regner med at det er roligere der da enn på lørdagen. Og så får jeg lønn imorgen... Så kanskje blir det noe på lillegutt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Tror jeg fant ut hvorfor jeg er sykmeldt igår...

Optimisten meg tenkte å gjøre unna litt julehandel etter jobb. Men de to-tre timene jeg jobbet igår var hektiske, tror jeg tilbrakte ca 20 min sittende på kontoret. Men fikk nå avsluttet og dro ned til kjøpesenterer, kjøpte meg avis og suppelunsj og fikk slappet av og kost meg. Men da handlingen skulle starte så oppdaget jeg raskt at kroppen sa stopp. Fikk handlet litt småtteri da som en kosebukse, sokker, safran (mmm, lussekatter) og nye vitaminer før jeg måtte dra. Hjemme sloknet jeg på sofaen selv om naboen sagde og bråkte i hagen. Ble bare en liten halv time for måtte hente mannen på jobb. Og mot kvelden slo hodepinen til igjen, så det som skulle være en koselig fredagskveld ble senga kl åtte. Våknet ett og har vel irritert meg over hosdpine ogvinden siden det. I femtiden tok jeg paracet og da begynte hodepinen heldigvis å slippe og til slutt sto jeg opp. Så tror jeg må sove en time eller to i løpet av dagen skal jeg holde ut kvelden.

Litt klaging her, men men, har som sagt kjøpt safran da og har nå veldig lyst til å bake lussekattene allerede i helga. Mmm, da rekker vi kanskje å spise opp alle før jul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne gå på en smell før man skjønner hvorfor man ikke jobber 100% lenger. Håper helgen blir bra hvertfall da. Og husk at det er lov å be om mer sykemelding om du føler du trenger det :)

Jeg gleder meg også veldig til å lage lussekatter. Fant ut her om dagen at jeg hadde safari i skuffen, så jeg må jo bare lage i år. Tenkte jeg skulle ta med på jobben, må bare høre med hun andre som liker å bake om hun har planer om å ha med. Kan jo bli for mye også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Kan det bli for mye lussekatter? :) Neida, skjønner hva du mener. Tror mine blir innenfor husets fire vegger, regnet engang ut stykkprisen på de og tror det ble 5-6 kroner per stk... Mine har ganske mye safran i seg, men det er jo så godt. Forstår ikke lenger de som baker lussekattene med gurkemeie, nå da jeg er blitt voksen har jeg innsett at safran er tingen.

Ellers sov jeg to timer på dagen idag, lå meg i senga også for å få best mulig søvn. Og det gjorde underverker, nå satser jeg på å holde ut kvelden så døgnrytmen ikke forstyrres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, ja.. Kroppen den gir beskjed den :)

Håper du fikk en resterende fin lørdag da hvertfall og får en koselig søndag med baking og kjærestekos? :)

Jeg fikk også lyst til å bake lussekatter nå!

Har aldri lagt det før.. Har du en god oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ble ingen baking idag, dvs det ble sprø vafler og kakao, men ingen lussekatter. Så tror planen er å bake helga om to uker, da er det jo 1.desember og jeg skal begynne så smått å pynte til jul. Dvs julegardiner, stjerne og kanskje duker. Så da passer det jo med lussekatter.

Selv sverger jeg til denne oppskriften (som jeg har funnet her inne):

Lussekatter (ca 30 stk)
50 g gjær
6-7 dl melk
170 g sukker
½ ts salt
1 kg hvetemel
2-3 g safranpulver
150-200 g smør/margarin
1 egg

Masse safran, men de blir nam nam. Så om to uker blir det kakao og lussekatter.

Men har faktisk vært litt jul i huset idag, vi har stekt ribbe og spist restene av fjorårets julepølse. Ble litt i julemodus. Må nok sette av en helg til å lage julepølser i år også, de er så mye bedre enn de kjøpte. Savnet rødvinen da, men pytt pytt. Og så fikk jeg så fryktelig lyst på lutefisk, jeg som ikke kunne fordra lutefisk har nå begynt å mase etter førjulsmiddagen med lutefisk. Mannen og svigers har hatt påvirkningskraft på meg selv om jeg tror at tilbehøret og atmosfæren er halve moroa med lutefiskmiddag.

Ellers er formen ok, fikk hvilt ut igår. Idag har jeg ryddet klesskapet mitt, kastet ut masse og fått litt oversikt. Så nå kan jeg med god samvittighet (?) bestille meg klær fra HM og Ellos, trenger litt mammaklær da magen har poppet ut, men ser ikke behovet for å bruke masse penger på disse klærne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Tusen takk for oppskrift :) skal teste den ut til 1.søndag i advent jeg også!

Tenkte å invitere noen venninner over på bakedag, så da kan julen virkelig få starte med god julekakebaking duft i huset, stearinlys, kanskje litt kakao og litt pynting :)

Skal bli koselig å tenne det første adventslyset :jepp:

Godt å høre at formen ellers er ok :)

Skal du poste magebilde etterhvert eller? :lur:

Selv tørr jeg ikke poste noe av meg selv på nett :ler: litt for skeptisk kanskje :P

Kos deg med bestilling på nett av mammaklær hvertfall!

Kom over en plass hvor jeg leste at de hadde 40% på en valgfri vare inkl. fri frakt på H&M! Så muligens jeg må inn å bestille meg noe selv også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da har pakken fra H&M dukket opp, klærne var fine og romslige. Kanskje litt romslige, men kanskje ikke så dumt at det er litt å vokse i? Hmm, må prøves engang til, men tror jeg nå muligens har funnet julekjolen. Og med nål og tråd kan jeg jo alltids modifisere litt ved behov?

Og tror ikke det blir noe magebilde på meg, er også skeptisk til nett, har jo knapt nok bilder ute på facebook. Men begynner å få kommentarer på magen da, litt stas, men også litt sånn "hjelp, har den blitt så stor". Har jo passert 22 uker alt og knøttet er en liten sparker.

Ellers en litt travel og trasig uke på jobb, for tiden så føler jeg at kaos er bare forbokstaven og jeg har altfor mye å gjøre på mine 70%. Dårlig samvittighet i bøtter og spann, men prøver å legge det fra meg. Sukk, tror kanskje det blir fri på fredag, har blitt nesten 7 timers dager denne uka så da kan jeg jo jobbe det imorgen også og få langhelg til å hente meg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobb så godt du kan hvertfall..

Helsa er viktigst! :)

Herlig med langhelg da :) skal du/dere noe kjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Tja, får se om det dukker opp et magebilde, først må jeg jo få tatt et for min egen del... Selv om det ikke legges ut her er det jo artig å ha.

I dag har jeg sovet til ti... Herlig, jobbet så mye denne uka at jeg tar fri i dag, dvs har en avtale med sjefen om hjemmekontor hvis jeg hadde igjen resttid på ca en time. Så sitter med jobbpcen nå, titter litt på jobb, litt på dr.Phil (av alle ting) og surfer på nett. Behagelig å slippe ut av huset. Skal etter hvert pakke litt for etter at mannen er ferdig på jobb reiser vi bort, hjem til mamma og resten av familien. Så blir altså familiehelg, må innom bestemor en tur som har flyttet til sykehjemmet (en liten lettelse for oss i familien at hun har fått fast plass) og så blir det vel mest sosialt. Vurderer en kinotur for å se siste Hunger Games og kanskje en Sverigetur, shopping!

Den dårlige samvittigheten for jobb er her ennå, men fikk utnyttet timene godt i går. Fremdeles noen ting jeg skulle ha gjort denne uka, men innså i stad at det ikke lot seg gjøre hjemmefra, så da blir det mandag. Får "pakke jobben bort" om en times tid og ta den frem først på mandagen.

Og noe helt annet, jeg elsker å ha sløve fredager... Må bare si det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Søndag og hjemme igjen i kaldt hus, eller dvs det begynner å bli ok temperatur nå da takket være vedovnen.

Har vært borte i helga og rakk både kino og Sverigetur. Har fått handlet inn noen julegaver bla til mannen, handlet vin og øl (far det trenger jeg jo i disse dager), litt mat, noen klær og sikkert masse unødvendig. Svidde av 1300,- i en dyrebutikk... Katt koster og vi er ikke av typen som handler julegave til katten, men den har derimot kattemat og sand godt inn i 2014.

Formen er ok, ble sliten av alt gåingen i Sverige da, kjente det på kroppen. Dessuten sover jeg litt dårlig for tiden, dvs sover veldig godt i 6-7 timer, men så våkner jeg og må opp for å røre på kroppen. Jeg er i best form når jeg får sovet 8 timer så det blir altså litt underskudd.

Men nå er det ny uke... Trekke pusten og gjøre seg klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...