Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Den supersunne middagen hørtes helt fantastisk god ut :ler:

Nyttårsforsett ja.. Samme som i fjor = ikke ett eneste forsett :fnise:

Skal som alltid alle andre dager i året prøve å ha en grei nokk kost, og få til mer mosjon i form av trilleturer med babyen men.. :P ellers er livet til for å ha det best mulig og ikke være redd for å kose seg og unne seg det man har lyst på. Alt med måte såklart, er kanskje der flere sliter :ler:

Enig med det du sier her, pleier ikke ta disse nyttårsforsettene så tungt, men trenger 2-3 uker uten snop nå, kose meg med frukt og evt bake litt i stedet. Ellers er planen aktivitet minst tre ganger i uka, etter knøtt kommet skal vel det gå greit med tanke på trilling, men må komme meg litt ut i ukene før også.

Og så er det viktig å nyte livet, fokuser på det positive og legg det som er negativt bort!

Og den middagen ja, mmmm! Idag har jeg testet vaffeljernet som toastjern, funket som bare det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Og det er nyttårsaften!!! Snart er 2014 her med ganske store endringer i familien, det blir spennende og litt skummelt.

Ellers er vi i god rute til kvelden, skal feire med noen venner, men skal ha med kalkun, saus og dessert. Så kalkunen har stått i ovnen i hele natt... Et lite forsøk på saftig kalkun ved å langsteke den, sausen er i gang og creme bruleen ble laget i går. Så nå sløver vi i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Godt nytt år alle sammen!!!

Da er vi igang med 2014, satt og leste gjennom noen blogger og ser bloggerne oppsummerer 2013, selvsagt med høydepunktene. Men så tenker jeg at jeg kanskje burde gjort det samme selv, for 2013 har vært et veldig bra år, mye reising og mye morro. Så kanskje jeg skal lage et lite oppsumeringsalbum evt fotobok, burde kanskje gjøre det hvert år fremover.

Ellers er mine nyttårsforsett i boks...

1) Spise sunt og bevege meg mer (jeg gleder meg allerede til bekkenet er 100% og jeg kan ut å trille tilvåren)

2) Handle mindre de neste månedene (planen er shoppestopp når det gjelder klær til meg selv, ingen vits å handle masse klær som passer nå... Til våren/sommeren får jeg handle inn litt da kroppen gradvis er tilbake til normalen.

3) Spare mer (henger jo sammen med punktet over)

4) Nyte livet

Og ikke minst, forsettet jeg skal fokusere på...

5) Lese mer, det har blitt veldig mye pc de siste årene, nå skal denne byttes ut med bøker. Lånte meg en bok på biblioteket på mandag og den har jeg allerede lest ut, herlig å rømme inn i bokverden. Så dette skal jeg fortsette med, nå må jeg finne en ny bok som fenger...

Ellers må jeg få på plass papirene til NAV og handle inn litt mer til knøtt. Prøver og orientere meg på januarsalget og har sett at blant annet Jollyroom har en del som jeg godt kunne tenkt meg. Også lagt inn autosøk etter stellebord på Finn (i verste fall så har jeg Ikeakommode som mulig løsning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Pretty Woman på tven, morro, en evighet siden jeg så den filmen. Richard Gere er jo så ung...

Og så må jeg skryte litt, kom meg ut på tur i slapseværet, 30-40 min gange, gjorde godt med litt frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Om du liker krimbøker så lån bøker av Jeffrey Deaver! Elsker de bøkene, han har veldig detaljerte historier og litt sånn klassisk der du sitter med ahaopplevelser i hopetall på slutten. :)

Flink deg som er på tur. Jeg er oppriktig bekymra selv... har gått ned omtrent ti kilo siste tre mnd... Nå legger jeg vel på meg trettito. *ser mørkt på ting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Likte nyttårsforsett nr.4 :ler:

Må selv også prøve å kutte ut så mye PC :P eller det går vel automatisk når det kommer en baby i hus..

Og få på plass NAV papirene ja.. Må få printet dem ut ett sted og ha klart i alle fall..

Flink du er som har vært ute på tur! :jepp:

Alltid herlig å lufte seg litt når det er så friskt ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Om du liker krimbøker så lån bøker av Jeffrey Deaver! Elsker de bøkene, han har veldig detaljerte historier og litt sånn klassisk der du sitter med ahaopplevelser i hopetall på slutten. :)

Flink deg som er på tur. Jeg er oppriktig bekymra selv... har gått ned omtrent ti kilo siste tre mnd... Nå legger jeg vel på meg trettito. *ser mørkt på ting*

Takk for boktips, de skal jeg ta med meg. Skal ta meg en tur på biblioteket en av de kommende dagene, greit å ha noe å se etter da.

Og kiloene ja, veide jo noen kilo for mye før svangerskapet jeg også, men har egentlig ikke stresset så mye med vekt. Satser på mange og lange trilleturer til våren/sommeren, frem til da er det mest å få litt frisk luft og holde bekkenet i gang.

Likte nyttårsforsett nr.4 :ler:

Må selv også prøve å kutte ut så mye PC :P eller det går vel automatisk når det kommer en baby i hus..

Og få på plass NAV papirene ja.. Må få printet dem ut ett sted og ha klart i alle fall..

Flink du er som har vært ute på tur! :jepp:

Alltid herlig å lufte seg litt når det er så friskt ute :)

Pc ja, altfor lett å sette seg ned med pcen og bare surfe, og etter jeg fikk smarttelefon har det blitt ennå enklere å sitte på nett, en uvane i grunn, må se om jeg finner en balansegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Våknet klokka seks idag, sukk, la en time før jeg sto opp, men sovnet jo ikke. Surrer babyutstyr rundt i hodet mitt. Har lyst til å få stellekommoden på plass slik at jeg kan få oversikt over hva jeg har og ikke.

Tror jeg har funnet en løsning på stelleveske da, har jo x antall store og fine vesker allerede så tenker at jeg kjøper kroker til vogna slik at jeg får hengt den på + en såkalt "organizer" på ebay. Når jeg tenker etter så fikk jeg vel også med en stelleveske til vogna, så har stellematte ol der. Og så kan jeg se ann hvordan det funker før jeg evt handler (da vet jeg i tilfelle hva jeg skal se etter).

Og så har jeg bestemt meg for babycall, tror de har den på Expert her i byen så får stikke innom etter jobb en dag til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Shopping... Da er bilstol, stellematte, 3 flasker og litt annet småtteri i boks, dvs det er iallefall bestilt på nett. Har også svidd av noen kroner på nettshopping på Vitusapoteket av alle ting, de hadde body lotionen jeg bruker til 2 for 1, rabatt på vitaminer og tilbud på Vidi engangskluter til knøtt. Så satser på at jeg sover godt i natt da jeg har fått litt mer på plass.

Av store ting mangler vi nå stellekommode og madrass, og så er det vel en del småtteri som må på plass, type kluter, noen klær, stelleprodukter osv.

Ellers har mannen besøk av en kompis og de drikker vin, type dyr fin Amaronevin. Sjalu? Neida... Tror dere ikke de åpnet flasken jeg hadde planlagt å kose meg med da jeg endelig kan drikke vin igjen... Ja, ja, den mannen får bare kjøpe ny Amarone og diske opp med småblodig biff engang i april/mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta alt for lenge på kommoden jeg og, var godt når den kom på plass ;)

Artig med babydhopping, utrulig hvor mye man trenger til et så lite vesen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Shopping... Da er bilstol, stellematte, 3 flasker og litt annet småtteri i boks, dvs det er iallefall bestilt på nett. Har også svidd av noen kroner på nettshopping på Vitusapoteket av alle ting, de hadde body lotionen jeg bruker til 2 for 1, rabatt på vitaminer og tilbud på Vidi engangskluter til knøtt. Så satser på at jeg sover godt i natt da jeg har fått litt mer på plass.

Av store ting mangler vi nå stellekommode og madrass, og så er det vel en del småtteri som må på plass, type kluter, noen klær, stelleprodukter osv.

Ellers har mannen besøk av en kompis og de drikker vin, type dyr fin Amaronevin. Sjalu? Neida... Tror dere ikke de åpnet flasken jeg hadde planlagt å kose meg med da jeg endelig kan drikke vin igjen... Ja, ja, den mannen får bare kjøpe ny Amarone og diske opp med småblodig biff engang i april/mai...

Herlig å få på plass ting litt etter litt :Nikke:

:ler: kan tenke meg du ble en smule sjalu ja.. Mannen er flink til å ta seg ei velfortjent øl innimellom, og jeg unner han det for alt i verden. Men kjenner jo godt at jeg selv skulle likt å tatt meg en øl :P

Er vel av den sjeldne typen jente som er litt for glad i øl :ler:

Mannen din får vær så god diske opp ja, han gjør vel det med gledelig vilje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da var det i gang igjen med jobb... Og jeg har tydeligvis tatt skikkelig ferie i jula, for det tok litt tid å få hjernen igang igjen. Og dette var etter to uker, hvordan skal det bli etter permisjonen?

Idag er det hjemmedag, er 40% sykmeldt nå og planen er å være hjemme på onsdager og jobbe litt redusert de andre dagene. Godt å ha en hel dag hjemme midt i uka, lade opp litt igjen. Så planen er å gå en liten tur, sove litt (ble litt vel tidlig morgen) og så sette inn noen bilder i album + muligens lage middag til mannen kommer hjem.

Ellers var det jordmortime hos min vimsete jordmor i går, mannen var med da han har klart å vri kneet sitt (dvs han kunne ikke gå på jobb og synes det var greit å korte ned arbeidsdagen med en jordmortime i tillegg). Alt sto iallefall bra til, ny time i begynnelsen av februar (en uke etter neste legetimen, jordmor stoler visstnok ikke på legen, hehe, jeg får vel bare dukke opp jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Idag startet dagen halv fire... Våknet og fikk ikke sove igjen, så sto opp i femtiden for å spise litt + se litt tv. Fremdeles ganske våken, men blir vel en dupp i løpet av dagen.

Ellers er snart julen ute av huset, ryddet bort all pynt igår og vasket vårgardinene, så idag blir det stryking av gardiner. Synes det var kos med jul, men merker at det var veldig godt å rydde den bort i går. Mannen kom også hjem med roser i "gammelrosa" farge, herlig med noe annet enn rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Her var julen ute av hus 2.juledag :ler:

Kos deg med stryking av gardinger og nyt de gammelrosa rosene :jepp:

En en nydelig farge det :)

Fortsatt god helg og god søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Tirsdag og brrr, kaldt... Egentlig glad for at knøttet er i magen, passer greit at han kommer ut først når været blir mildere og snøen er på vei bort.

Ellers tror jeg at jeg hadde den beste natta på flere måneder i natt, sovnet i halv ti tiden og våknet litt over seks, kan ikke huske og ha vært våken. Herlig, men tok jo en evighet å våkne ordentlig, somlet meg på jobb til halv ni og fikk etterhvert tak i en kaffe som hjalp litt.

Imorgen blir det rolig dag hjemme, tror jeg skal organisere litt babyting slik at jeg får litt visuell oversikt, det regnearket gjør meg av og til litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja er litt kjipt å måtte holde seg mest mulig inne for tiden :(

Sånne netter er gull verdt! Håper du får flere slike før babyen kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Skrev langt innlegg som ble borte, aaargh! :) Så får prøve igjen!

Sitter inne i snøværet og fyrer, mannen er borte i kveld og jeg har huset for meg selv. Har spist snop og sett tv, jobbet 7 timer idag og feilberegnet litt på lunsjpakken. Mildt sagt skrubbsulten og skjelven da jeg kjørte hjem og selvsagt utrolig lysten på godteri. Så tok litt av på butikken...bla masse smågodt. Var fornuftig nok til å varme opp lasagne da vi kom hjem i stedet for å spise snop da, så godtelysten roet seg litt. Har kost meg litt nå på kvelden da, men har fremdeles en del liggende til senere i helga.

Ellers er alt bra, småtrøtt og glad det snart er helg. Lillegutt har det forhåpentligvis bra, kjenner litt mindre til han nå om dagen. Tror han har snudd seg litt, for bevegelsene er annerledes. Ikke så mye spark, mer pressing (hmm, vanskelig å forklare). Lurer i grunn veldig på hvordan han ser ut, blir veldig spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Pokker, har lyst ut å løpe... Men tror ikke det er en kjempegod ide. :fnise:

Håper iallefall det stopper å snø lenge nok i helga til at gangveier kan bli ordentlig kjørt opp slik at jeg får gått meg en lang tur... Føler jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...