Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Hvor bor du? Eller sånn ca om du ikke vil si det? :) Er ikke noe snø i Bodø hvor jeg bor

Sendte deg en pm jeg. :)

Og her snør det fremdeles, masse snø... og kaldt. Liker snø, men gleder meg til den ligger rolig på bakken og gangveier ol er brøytet.

Ellers ble det en skikkelig spisedag igår også. Samling med avdelingen på et hotell i nærheten, dvs stor lunsj og kaker i kaffepausene. Stappmett pluss at jeg merket på kroppen at å sitte 6 timer på en dårlig stol ikke var optimalt. Ble en varm dusj og en liten lur da jeg kom hjem, mannen var grei og lagde middag (ikke at jeg var kjempesulten da). Og så ble det litt fredagskos med godteri (huff) og norske talenter (huff igjen, irriterer meg at de sender så og si alt videre... hvis det ikke er flere ordentlige talenter bør de kanskje la være å lage flere sesonger).

Idag har jeg iallefall startet med sunn frokost og litt frukt, blir vel en liten handletur etterhvert. Må se om jeg får tak i det jeg trenger til babyredet eller om jeg må handle på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Godt at det er helg da :jepp: så kos deg med god samvittighet :) men ikke så gøy når man blir uvel og føler seg overspist :ler:

Ha en fin dag, og håper du finner det du er på jakt etter? :)

Hva mangler du av utstyr og ting til babyredet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Godt at det er helg da :jepp: så kos deg med god samvittighet :) men ikke så gøy når man blir uvel og føler seg overspist :ler:

Ha en fin dag, og håper du finner det du er på jakt etter? :)

Hva mangler du av utstyr og ting til babyredet? :)

Det ble en lang dag i byen, kjente det etterhvert i bekkenet så det var godt å komme hjem. Fikk handlet inn babycall og støvsuger... Støvsugeren så jo takk for seg forrige helg og det før vi hadde fått støvsugd hele huset. Og ettersom vi har katt (med litt pels) så har det sett litt bustete ut her denne uka (glad vi ikke har hatt besøk...). Hadde sett meg ut en Miele på salg til 777,-, men endte jo opp med en til over 2000,-. Men støvsuger er jo noe man må ha...

Og fikk tak i ingenting til babyredet, dvs butikken hadde jo alt, men fy så dyrt og stoffene bar preg av at eldre damer handlet der. Så nå har jeg i stedet funnet det jeg trenger på nett hos Stoff og Stil, så da regner jeg med at det ankommer engang mot neste helg.

Ellers mangler vi vel bare bilsete (hadde egnetlig bestilt, men det var utsolgt på nett), madrass til senga og stellekommode (har matte da, så har et sted å stelle). Må også handle inn litt kluter og stellesaker. Hentet forresten Apotek 1 pakken idag, kjekt å få så mye gratis... Det liker jeg.

Men nå er det biffsnadder og lørdagskos her, mangler bare rødvinsglasset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Støvsuger på til ja.. Mannen kjøpte nettopp en ny til oss, og betalte rundt 2000,- han også..

Bedre å kjøpe en skikkelig som du vet fungerer, fremfor noe som ikke suger skikkelig :ler:

Men ellers bra du fikk babycall da :jepp: hvilken type gikk du for?

Babyrede ja, det er babynest du skal sy? Jeg handlet også på Stoff & Stil til det jeg lagte :jepp:

Veldig fornøyd, og Stoff & Stil hadde jo ALT av utvalg, og til veldig kjekke priser!

Var å kikket på Kreaktiv først, men der var det som du selv sier: dyrt og preg av eldre damer :ler:

Hvilket bilsete skal dere ha? :)

Kjekt med disse babypakkene ja! Har fått mye nyttig til nå :Nikke:

Mm...rødvin! :vin:

Kan tro jeg gleder meg til endelig få ta meg ett glass vin eller en iskald øl igjen!!

Blir liksom ikke det samme til en god middag/lørdagskos å drikke vann eller brus :ler:

Men, ikke lenge igjen til vi kan unne oss ett glass nå gitt :lur:

Ang. amming forresten, hvordan tror du det vil gå?

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, og heller ta det som det kommer.. Håper og ønsker at alt går som smurt, og at jeg kan fullamme.. Men etter å ha leste fra flere KG-damer her inne, så er det visst ikke så lett som man skulle tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Støvsuger på til ja.. Mannen kjøpte nettopp en ny til oss, og betalte rundt 2000,- han også..

Bedre å kjøpe en skikkelig som du vet fungerer, fremfor noe som ikke suger skikkelig :ler:

Men ellers bra du fikk babycall da :jepp: hvilken type gikk du for?

Babyrede ja, det er babynest du skal sy? Jeg handlet også på Stoff & Stil til det jeg lagte :jepp:

Veldig fornøyd, og Stoff & Stil hadde jo ALT av utvalg, og til veldig kjekke priser!

Var å kikket på Kreaktiv først, men der var det som du selv sier: dyrt og preg av eldre damer :ler:

Hvilket bilsete skal dere ha? :)

Kjekt med disse babypakkene ja! Har fått mye nyttig til nå :Nikke:

Mm...rødvin! :vin:

Kan tro jeg gleder meg til endelig få ta meg ett glass vin eller en iskald øl igjen!!

Blir liksom ikke det samme til en god middag/lørdagskos å drikke vann eller brus :ler:

Men, ikke lenge igjen til vi kan unne oss ett glass nå gitt :lur:

Ang. amming forresten, hvordan tror du det vil gå?

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, og heller ta det som det kommer.. Håper og ønsker at alt går som smurt, og at jeg kan fullamme.. Men etter å ha leste fra flere KG-damer her inne, så er det visst ikke så lett som man skulle tro....

Greit å ha en prdentlig støvsuger ja, i løpet av året er det vel en liten som skal utforske alle kriker og kroker så da er det greit at støvsugeren fungerer braog faktisk gjør jobben sin.

Og på babycallfronten så endte vi opp men Avent sin SCD505, ganske enkel sak og billig. Trenger ikke kamera og alt annen fancy, denne har visstnok gjort det bra i tester og dekker vårt behov (har ikke så stort hus så da vi er hjemme hører vi den lille uansett, men kjekk når vi skal bort, sitte ute og kanskje i vogna).

Og bilstol stresse meg litt... Det er jo så dyrt og så mye og velge i. Vurderte Brio sin med base (den kan vi med adapter feste på vogna), men nå sitter jeg og vurderer Britax Baby-Safe SHR II Plus. Har også funnet Maxi-Cosi Cabriofix med base til en ok pris. Så nå får jeg høre med mannen. Bilstol er jo en slik ting jeg gjernevil ha i hus snart, mye annet kan kjøpes etter ungen dukker opp, men bilstol trenger vi for å komme oss hjem fra sykehuset. Men det ordner seg sikkert... Hvilken stol er det dere har gått for (mulig jeg har lest det, men jeg har gått litt i surr i jungelen).

Og det er babynest jeg skal si ja (har vel fornorsket litt oppe i hodet), fant et fint stoff på Stoff og Stil i går, nå er spørsmålet om jeg skal ha to ulike stoff eller kun bruke ett. Problemet med nettbutikk er at det er ikke så lett å matche farger...

Og amming ja, statistikken tilsier jo at alle får det til, men ved å lese her inne + snakke med venner så får jeg ikke helt det til å stemme... Så jeg vet nå ikke, får ta det som det kommer, men samtidig innser jeg at man må nok jobbe litt for det, så jeg håper jeg har energien til det. Men har nå iallefall noen flasker på lur (fikk jo to i apotekpakken +kjøpte tre på salg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ble tidlig morgen her idag også, våknet halv fire, men tror jeg har døset av litt da. Men har fått tømt vedovnen for aske og tent opp, nå er det snart rydding av kjøkkenkaoset ++. Får besøk litt utpå dagen, så greit at det ser ok ut.

Tror jeg skal rydde litt i noen skap også, frigjøre noen hyller til lillegutt, trenger oversikt over hva vi faktisk har (ligger nå i esker og poser litt rundt omkring).

God søndag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Vi har maxicosi cabriofix :)

Herlig å få ting på plass uansett :)

Tror ammingen skal gå fint, så lenge en prøver å ikke tenke for mye på det og stresse med saken. Heller ta det som det kommer, gjøre sitt beste, og være litt forberedt på motgang :)

Ha en god søndag du også snuppa :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke bør stresse med amminga, men når de på barsel stresser og maser, og at man sliter med å sove der, så er det ikke lett. Håper at du slipper det stresset, er da melka kommer lett ;) Og at babyen klarer å sutte, ikke alle babyer klarer det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Enig i at man ikke bør stresse med amminga, men når de på barsel stresser og maser, og at man sliter med å sove der, så er det ikke lett. Håper at du slipper det stresset, er da melka kommer lett ;) Og at babyen klarer å sutte, ikke alle babyer klarer det dessverre.

Jeg er ganske spent på dette med barsel, man vil jo gjerne ha hjelp, men samtidig så er det jo en veldig ny situasjon. Så vi får se, håper jeg treffer på greie folk (leser jo litt skrekkhistorier her inne).

Ser nå ut som jeg har funnet en stellekommode på Finn, juhu! Pent brukt... Med nye knotter og ny stellematte (som jeg alt har kjøpt) så blir den sikkert så god som ny. Må bare sjekke at den passer inn på badet størrelsesmessig. Så da er kanskje en ting til på listen krysset av.

Ellers går ukene unna, uke 31 alt... Planen er å få på plass foreldresøknaden i løpet av denne uken, nesten klar, men må få noen svar fra NAV først angående ting jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Vil tipse deg om at det er en side på Facebook som heter NAV Foreldrepenger.

Der kan du spørre NAV om alt du lurer på ang permisjonspenger, søknadsutfylling osv osv.. :)

Så får du ganske raskt svar online :jepp:

Tiden flyr avgårde ja..må selv sette sammen denne kjedelige søknaden faktisk :ler:

Planer for helgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Er innom og hilser på i alle de koselige gravid-dagbøkene.

Høres ut som du har kjøpt inn mye fint til den lille allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Ja du hadde det bra Fru_Hestehov, bare ikke vært så skrivelysten? Slikt er jo helt greit da :) Koselig at du også har dagbok om den lille i magen din, nå har jeg vært innom mange(, men jeg har ingen kjæreste eller baby selv altså). Nå nærmer termin seg for deg også, bare to uker igjen. Nå må du bare nyte alt du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

På tide med en oppdatering...! Har ikke hatt så mye på hjertet, men nå har jeg jo litt mer tid og en uke i perm har gjort meg ganske uthvilt.

To uker til termin og jeg begynner gradvis å bli klar, skal hente madrass til senga i dag + noen andre småinnkjøp. Kameraet er sporet opp og ladet, må bare tømme det for bilder (tror det blir til at jeg tar med pocketkameraet på føden, mannen før evt frakte speilrefleksen litt til og fra).

Og babyredet er ferdigsydd, bedre sent enn aldri...Ble faktisk ganske bra, litt frustrasjoner da det er en evighet siden sist jeg sydde, men det var også morro. Mannen assisterte litt på slutten, dvs med å få rullet sammen vatten og fylt pølsa rundt. Nå er babyredet gjemt i et skap for jeg ser at dette kommer til å appellere til katten. Så hvis ikke lillegutt vil bruke det evt når han vokser ut av det så er det nok noen som gjerne vil arve det som soveplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg og godt at det går bra ;) Føler du deg klar nå? :) Både fysisk, psykisk og at alt er på plass? Bortsett fra madrassen og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Ny uker og nye muligheter!

Begynner å bli klar her ja, idag er planen rydding og vasking av soverommet. Har hvis sengetøyet ut på verandaen og håper det ikke blåser bort... Ser for meg at jeg løper høygravid rundt i nabolaget på jakt etter dyna mi, kan jo kanskje sette igang fødsel da. :) Madrassen til lillegutt er også i hus og idag lufter jeg bagvogna og vognposen. Usikker om man trenger vognposen så mye, kanskje de første ukene? Avhenger vel litt av været.

Ellers er det vel bare å vente... Er jo godt med perm og alenetid, får nyte det mens jeg kan.

Men en ting frustrerer meg og det er kroppen... Den vil ikke samarbeide, den vil ikke gå lange turer og klarer ikke det den normalt klarer. Dvs jeg blir sint og lei meg, sta jeg, neida... Stakkars mannen som må leve med et lite vrak, prøver å hinte om at jeg må ta det med ro, ikke normalt å klare alt rett før fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen klarer seg alltids gjennom noen uker med kone-vrak. Er vel nesten sånn det skal være på slutten :fnise: Men skjønner det er frusterende, man vil jo så gjerne gjøre ting og da er det så utrolig kjedelig å ikke klare det. Nå har jo formen min vært god under hele svangerskapet, men hadde prolaps for en del år siden der jeg såvidt kom meg opp trappa og bare måtte ligge hele dagen. Det går virkelig ut over humøret altså...

Håper dagen har vært fin og at du slapp å løpe rundt i nabolaget på jakt etter dynene :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...