Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Helg og på tide å oppdatere. Har hatt en uke med to sykedager og tre superhektiske dager. Sliter med hodepine og på mandag sov jeg nesten hele dagen, tirsdag var jeg litt mer våken, men ennå ikke i form. Onsdag til fredag var hektisk, helt utslått da jeg kom hjem igår og la meg i senga i 2 timer etter middag. Men hjalp på litt slik at jeg kunne se litt film med mannen senere på kvelden. Mannen hinter om sykmelding, men vet nå ikke jeg. Fungerer jo på en måte på jobb, men da er det tomt for energi når jeg kommer hjem og det er utrolig slitsomt med hodepine. Får snakke med jordmor da jeg skal dit om litt over en uke, se hvordan neste uke går først.

Og så hilste vi på baby i helga som var, en liten sovebaby, men veldig fin. Men hjelp, de er så hjelpesløse den første tiden, kun mat, omsorg og søvn. Etterhvert kommer heldigvis tiden da man får mye mer respons gjennom smil, latter ol. :) Så gruegleder meg til den første tiden, men ser frem til alt som kommer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Hei Fru_Hestehov! :)

Nå har jeg skumlest litt i dagboken din, og håper det er greit jeg slenger meg på her og følger deg videre :) vi har termin med en ukes mellomrom :jepp:

Hvordan gikk ultralyden idag??

Fikk dere vite kjønn? :)

Håper bekkenet ditt er bedre og at formen ellers har kommet seg :)

Er viktig å lytte til kroppen og ikke pine seg gjennom en hel arbeidsdag, for så ligge utslått på sofaen resten av dagen..

Kanskje du kunne fått en gradert sykemld? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Det er ganske travelt om dagen så ikke så god på å oppdatere, men nå sitter jeg her i stua med litt boblesjokolade (fy, fy, men så godt) og pcen i fanget. Har tent telys idag og koser meg i mørketiden, fant meg to nye "lyshus" da jeg var på handling idag, billige var de også og passet perfekt på hyllen min.

Og velkommen til deg roseduft, koselig at flere stikker innom.

Ultralyden gikk bra, vi fikk sett den lille og alt sto bra til. Og nå er jeg snart halvveis, fikk det plutselig travelt med tanke på alt vi trenger... Fant jo vippestol på Finn igår, men den ble jo solgt før jeg fikk meldtemin interesse, kan jo håpe på at de ikke henter den da, men men. Skal iallefall holde mer utkikk fremover, kjekt å handle litt brukt.

Ellers er formen ok, trøtt og sliten, frister jo å jobbe litt mindre, men er vel ikke jeg som bestemmer det. Skal se ann hvordan det går og ta det opp med jordmor/lege og høre hva de mener. Men er jo ikke gøy å bruke fritiden sin på å kun sove + rydde litt. Trenger litt energi til hobbyene mine.

Og vi venter forresten en :babygutt: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gutt :strix: Så stas! :)

Har kjent de siste to dagene at jeg er blitt mer sliten selv. I går satt jeg ikke stille på jobb omtrent i det hele tatt, og ble overraskende sliten. Ligget rett ut på sofaen i to dager. Så tenkte i dag at om det fortsetter sånn orker jeg ikke jobbe 100% frem til permisjon, vil gjerne ha overskudd til å bevege meg litt på kveldene. Og så blir jeg gretten, merka for første gang på jobb i dag at jeg ikke hadde tålmodighet til noen ting. Ikke no gøy :( Når skal du til lege/jordmor neste gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Gratulerer med gutt i magen :) :)

Mitt råd er å føle etter på hva kroppen trenger, å lytte til den. Man får ingenting igjen for å sliiite seg ihjel og føle at en må kjempe seg gjennom en arb.dag, for så å ligge strak ut på sofaen i to døgn etterpå.. :/

Helse og velvære i første rekke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Takk takk!

Og sliten ja, begynner vel å innse selv at dette ikke funker. Hadde faktisk jordmortime idag, en vimsete, men koselig dame, ble litt snakk om alt mulig annet. Mannen var også med og etterhvert kom vi inn på formen min. Jordmor startet med å foreslå 20% sykemelding, så ble det 40% og til slutt halvt... For hodevondt skal jeg ikke gå med, blodtrykket var også litt høyt, måtte ta det to ganger og virkelig slappe av andre gangen for at det skulle bli ok. Uansett så ringte hun legen og jeg skal dit om litt under en time. Så da får vi se hva jeg får høre der.

Sitter uansett med skikkelig hodepine idag, usikker på hvorvidt det blir jobb idag eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, god bedring til deg :troest:

Håper legen gir deg sykemelding, så du får slappet av litt og komt deg på beina igjen..og at formen kommer seg etterhvert :)

Høres også ut som du bør holde deg hjemme fra jobb idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Endte opp med 100% sykemelding idag og imorgen, så 30% ca to uker frem i tid. Nye legetime da, puh, sier jeg nå skal jeg koble av og restarte litt. Blitt masse tårer idag også, litt hormoner i sving og rimelig letta nå. Tlf til jobb er også tatt så nå kan jeg tenke på meg selv og knøttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Sender deg en god klem og god bedring :)

Ta vare på deg selv og knøttet, ingenting i verden er viktigere enn det akuratt nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da har jeg kommet meg litt ovenpå, slet med hodepine til langt utpå torsdagen, men så slapp den. Igår ble det kortere dag på jobb og mange bekymra kollegaer med gode ord. Så jeg har full forståelse der, nå må jeg selv bli flinkere til å gi fra meg ting.

Har også gått tur på både torsdag og fredag, bra med frisk luft og godt for kroppen. Og jeg har hatt tid til å spise litt mer fornuftig, det er nok bra for kroppen.

Og så har jeg kjent små spark på utsiden av magen, tydeligvis en med litt kraft i beina der inne. Utrolig artig, mannen har ikke kjent noe ennå da, det sparkes jo ikke på kommando må du vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Søndag og grå vær...

Begynt så smått å fundere på vogn og bilsete, det er utrolig mye man skal ha. Kjekt å fordele det litt utover med tanke på utgifter, men håper jo litt på et godt januarsalg. Ser ut som vi kan få arve litt klær da og kanskje låne seng, men må vel ha ny madrass. Listeskriveren i meg får virkelig testet seg, liste over babyting, permfordeling og så er det julegavene...

Hatt en koselig helg da, handletur i går hvor vi møtte et vennepar, endte med at vi tok en matbit sammen ute. Så familiebesøk som har overnattet, mannen fikk hjelp til noen tunge løft, kjekt for meg å slippe. Bør jo ikke løfte så tungt i min tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sparkes det også, men med en gang mannen skal kjenne blir det heeeelt stille :fnise: Han kjente det en gang, og så gikk det to uker til neste gang. Det er vel en uke siden nå, og har ikke kjent noe etterpå...

Jeg tror også at jeg må begynne med en utstyrsliste etter hvert. Vi er heldige og får to senger (en sprinkelseng og en skuvseng) og en del klær etter to nevøer (en på min og en på hans side). Og så har vi skrevet opp en del på ønskelista til jul. Vogn har vi jo allerede kjøpt, men håper også på januarsalg så vi kan kjøpe ganske mye da. Regner med å få en del penger til jul så det hadde passa veldig fint. Håper dagen en finfin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Igår kjente mannen knøttet for første gang, artig... Han er til tider ganske aktiv.

Ellers var gårsdagen en skikkelig blåmandag, lettere nedfor, men tok seg gradvis opp. Idag er humøret bedre, har til og med bakt fylte horn etter jobb, eller de står til etterhveing nå, snart steking og da regner jeg med at de gjør seg som kveldsmat.

Merker at 30% sykmelding hjelper, godt med korte dager. Prøver å ikke stresse med det jeg ikke rekker da, har også startet opplæringa av ei som skal ta over jobben min da jeg er i permisjon. Hun har hatt tilsvarende stilling tidligere, er dyktig, så tror det blir bra, men tar tid å sette seg inn i alt så greit å ha noen måneder hvor vi kan utfylle hverandre.

Ikveld skal jeg bare slappe av, mannen har rømt huset og jeg gjør som jeg vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at mannen fikk kjenne knøttet :rodmer:

Hva er det du fyller horna med? Har veldig lyst å lage det selv en dag, er mange mange år siden jeg har spist det. Har du en oppskrift å komme med kanskje? :)

Godt at det hjelper med kortere dager. Det viser jo bare at du trengte sykemeldinga. Gruer meg litt til vikaren min begynner jeg. Tenk om ingen kommer til å savne meg :grine: Er det ei som jobber i samme firma fra før av eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Helg! Startet opp med at jeg sluttet tidlig på fredagen, å jobbe 70% er litt uvant så derfor har jo noen av dagene blitt litt lengre enn 70% dager, men utrolig kjekt og godt med kort fredag. Dro ned på handlesenteret her, tenkte det var bedre å gjøre unna ting på fredagen enn lørdagen. For ja, kaoshandlingen har begynt (hentet noen utenfor kjøpesenteret igår, kaos, så tror det var greit for meg å ta det da det var rolig). Uansett satte jeg meg ned og spiste lunsj til salat, slappet av og så på folk. Utrolig herlig. Fikk så gjort det jeg skulle + unnet meg en ismocha, nam nam. Kjøpte også den første bodyen til lillegutt, men blå ugler, for jeg har litt ugledilla fremdeles.

Ellers har det vært en bra helg, humøret var litt nede fredagskvelden og lørdagsmorgenen uten at jeg vet hvorfor, men så tok det seg opp. Besøk i går og rolig søndag i dag. Så jeg har bakt horn igjen da de forrige forsvant fort, derfor dobbelt porsjon idag.

Og Doh, kan gjerne dele oppskrift, dette blir 16 horn:

4ss smør, 2 ss sukker, 1 ts salt, 8 dl hvetemel (her pleier jeg aldri å måle, tilsetter til deigen har passe konsistens), 50 g gjær, 3 dl melk og 1 egg (dette skal i deigen, er ikke til pensling).

Idag har jeg laget noen uten fyll, men også noen med fyll. Mannens er fylt med litt ketchup og skinke + en osteskive på toppen. Mens mine har ost og skinke inni og pensles kun med litt egg på toppen. Vi liker de litt forskjellig. Og idag erstattet jeg litt av hvetemelet med spelt for å gjøre de litt mer mettende.

Stekes på ca 230 grader til de er gyllene, tar vel 8-10 minutter i vår ovn. Nam nam...

Ble jo også småskremt da jeg sto og bakte de ut idag, plutselig kom to skikkelige smell i vinduet på kjøkkenet med kun sekunders mellomrom. Jeg lurte jo på hvem pokker som kastet epler på vinduene våre (ja, det var det jeg tenkte), så ut og der var ingen. Men på verandaen satt en fortumlet fugl, mens en annen lå rett ut helt stille... Fikk jagd bort skjæra som kom og begynte å kakke på den ene. Og så begynner katten inne å mjaue, han vil ut for dette ser han som en gyllen mulighet... Så jeg han fikk bare mjaue desperat mens jeg bakte ut hornene, kunne jo ikke la de stakkars fuglene få en katt etter seg i en slik tilstand. Ja, ja, etter ca 10 minutter var de borte, selv den som så død ut, så de kviknet heldigvis til. Og jeg gikk ut og sjekket før jeg slapp ut katten, så ble nok ingen fugl på han idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også ugler! Så derfor kommer jeg til å kjøpe masse Skip Hop-greier . Mannen lar meg bare holde på, han vet at jeg kommer til å kjøpe det uansett hva han sier :fnise: Deilig å få gjort unna litt på en rolig dag på kjøpesenteret da. Jeg gruer meg allerede til å handle julegaver, men heldigvis er det ikke så mye jeg skal kjøpe så tenkte å prøve og bli ferdig med det så fort som mulig. Verken mannen eller jeg takler store menneskemengder, får helt mark av alle som stopper i tide og utide eller går kjeeeeeempesakte fire stk i bredden :kjefte:

Bra det gikk fint med fuglene da. Kan liksom se for meg den desperate katten deres som ikke skjønner hvorfor matmor ikke kan la han gå og forsyne seg av de deilige fuglene :ler: Eneste jeg har sett vår jakte på i det siste er gjenskinnet fra klokka mi i dag. Han klikka skikkelig på den lysende prikken :fnise: Og hver gang han hadde prøvd å ta den la han seg på teppet. Hehe, katter er så underholdende altså.

Takk for oppskrift, skal teste de ut neste helg tenker jeg. Godt å ha til lunsj på jobb når man er lei av brødskive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også horn med ost og skinke mens samboer foretrekker de jeg lager med ost, pølse og pizzasaus :)

Vi hadde ca samme greia her vi bor i sommer. Vi hørte ikke noe smell men så et par skjærer som gikk amokk på en død fugel utenfor her, ekkelt! Men det er sånn naturen er dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...