Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Så koselig med ultralyd :) Legen turte ikke gjette på hva det blir? Er vel kanskje litt tidlig... Kjedelig at bekkenet har begynt å svikte allerede da. Men da er det jo hvertfall viktig å bevege seg. Jeg er ikke flink nok til å gå turer, som er den eneste "treningen" jeg holder på med, det blir gjerne en litt lenger tur en dag i uka. Hvordan bekkentrening holder du på med? Jeg burde vel komme i gang med det og trening av rygg/mage, men det blir liksom aldri noe av :(

Hvordan er formen ellers da? Bortsett fra forkjølelse og kranglete bekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange gravide blir forkjølet i begynnelsen, ble det selv. Ang bekkenet så er det lurt å ikke bevege seg for mye heller, man bør finne den rette balansegangen. Jeg bør bevege meg, får vondt av å bare late meg, men bare en tur på butikken gjør at jeg får ganske vondt. Får håpe at du ikke blir verre, siden du har en god stund igjen. Men samtidig går tiden fort ja! ;) God bedring! :blomst:

Jordmora mi har sagt at en del gravide får cyster pga hormoner og at de blir borte etter fødselen, så får håpe at det er en sånn cyste du har :) Men vanncyster er uansett ikke farlig.

Tenkt at du har et menneske på 6 cm inni deg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ingen gjetting fra legen nei, tror kanskje det er litt for tidlig å se også, så jeg ser frem til ordinær ul nå, bør vel bli om 6 ukers tid (har ennå ikke fått time). Har skikkelig guttefølelse da, så spennende å se om det stemmer. Fant et kjempesøtt gutteantrekk på e-bay, men kanskje vente litt til. Men tror jeg skal tillate meg å handle litt nøytrale klær hvis jeg finner noe jeg liker nå.

Ellers er formen ganske ok, energien vender tilbake og humøret er bra.

Idag har jeg fikset håret og shoppet litt, endte opp med en kjole/tunika med litt 50/60 talls stil. Ganske stilig. Holdt nesten på å handle meg nytt undertøy også, kunne nok gått opp en størrelse i bher... Men hun som jobbet på Change idag var ikke så serviceinnstilt som de pleier og jeg var småskjelven av sult så dro hjemover i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med god form, energi og humør :) Håper du får noen fine uker fremover med god form, og at bekkenet ikke blir noe verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fru_Hestehov

Nå er det virkelig lenge siden forrige innlegg.

Men her er alt bra, formen er god, bekkenet er ømt, men jeg overlever. Kjenner det spesielt etter en aktiv dag, hvis jeg da setter meg så stivner jeg. Tenkte uansett å fortsette med turer da + gjenopplive mitt medlemskap på treningssenteret. Dvs det gjennomoppliver seg vel selv for sommerpausen avsluttes imorgen, men jeg får tenke positivt på det, når det blir mørkt ute er det litt mer fristende å trene inne.

Ellers er jeg snart 15 uker, dån... Tiden flyr, venter på ultralydtime nå, bør jo ikke være så lenge til,veldig spent på om vi får vite kjønnet.

Og det har virkelig blitt høst, igår var det tur i det herligeværet, tidlig kino med mannen og så hjem for å tenne masse lys. Sovnet i armkroken til mannen mens vi så Åndenes makt, en bra dag.

Nå skal jeg prøve å gjenoppleve noen hobbyprosjektet, kan skje tenne opp i ovnen for det er litt kaldt her og det er også veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Ny herlig høstdag med sol!!! Håper det blir slik i helga også.

Synes høst er veldig kos akkurat nå og gleder meg faktisk bittelitt til snø. Snø er herlig når den ligger rolig på bakken evt når man kan sitte inne med godt drikke, fyr i ovnen og tente lys mens det laver ned. Snø som ikke er ryddet er ikke greit når man skal på jobb om morgenen. Det er oktober og nå går tiden fort til jul, har faktisk kjøpt to gaver allerede, begge på tilbud, kjekt å plukke med seg slikt utover. At jeg blir ferdig med gavene gjør at jeg kan kose meg mer i desember, pynte huset, bake, tenne lys og slappe av. Dra ut å handle uten å stresse med at gaver skal kjøpes. Målet er å være ferdig til desember med gavene, evt ha igjen de småtingene som må kjøpes i siste liten.

Hmm, lurer forresten på om det skinner litt gjennom av de siste innleggene at jeg liker innekos med tente lys. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å fortsette å trene men ikke ta for mye i heller, med tanke på bekkenet :)

Hva slags hobbyprosjekter?

Her regner det :regn: Høst ja :P Er koselig med litt mørkere tider og litt snø, men har lyst å få trillet noen turer med lillegutt før det blir for mye snø eller elendig føre. Så snøen kan godt drøye litt her jeg bor :)

Jeg elsker innekos med tente lys :laugh: Hvem gjør ikke det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Idag gikk jeg en times tur etter middagen, måtte kompensere for jappen jeg spiste på jobb. Den var veldig god der og da, men turen gjorde jo godt den også.

Ellers vil hobbyprosjekter si flere ting, først og fremst et julealbum, tekte å lage et for den kommende jula, notere litt hva vi har gjort, julestemningen, julegaver osv. Så er jo målet å gjøre tilsvarende for de kommende julefeiringene med knøttet. Har jo ikke så mye bilder ennå, men koser meg med dekorering av utsiden og slikt.

Men har flere prosjekter som trenger gjenopplivning, dvs en halvstrikka tøffel og et lære meg å hekle prosjekt, så har litt å pusle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så koselig med tente lys og fyr i peisen når det er mørkt og kaldt ute :) Flink du er som har gått tur og holder på med hobbyprosjekt. Har tenkt å begynne på en julekalender men er så treig til å komme i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner det å ha peis :( I drømmehuset skal vi ha det ;)

Når jeg er ferdig med å strikke et teppe så skal jeg fortsette å hekle noen stjerner til juletreet, men er ikke sikkert at vi har juletre i år heller, spørs hvor mye vi er hjemme. Har lært meg å hekle via youtube og ei anna nettside :) Er mye lettere enn jeg trudde! Jeg syns at strikking er mye mer komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hmm, må virkelig sette inn litt innsats for å lære å hekle, virker så koselig. Har heklet en gryteklut (en altså, ikke et par...) på skolen for mange år siden. Lærte meg jo å legge opp masker til strikking på youtube, utrolig kjekt når man ikke har en bestemor som kan hjelpe lenger.

Ellers stivnet jeg jo litt etter turen i går, dvs kom hjem, satte meg i sofaen og da jeg da skal reise meg så går jeg som en gammel dame...

Klarte jo også å gjøre det store i dag, litt forsinka til jobb, stresser ut døra med termokoppen i hånden, det er ca null grader og rim på bakken... Skal bare en kjapp tur opp på terrassen og er selvsagt like kjapp ned igjen. Svisj, plutselig lå jeg på gressbakken og tenkte hva skjedd nå? Jo, treverk blir jo såpeglatt i slikt vær, landet heldigvis på gresset, unngikk å slå meg på både verandakant og steinkant (var ca 5 cm fra denne. Og jeg sølte ikke en dråpe kaffe, for det er selvsagt viktigere å holde koppen rett enn å beskytte seg selv, men gikk nå greit tross alt. Ser frem til en morsom vinter med is, holke og mage.

Ser også ut til at det blir filmkveld i kveld, mannen inviterer noen venner på Pacific Rim. Så har valget mellom å være med å se eller å sitte i et annet rom i huset og høre på alle lydeffektene. Ser ut til at filmen har fått greie kritikker og er en type film jeg synes er gøy så tipper jeg hiver meg med så sant ikke hodet verker eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ny uke er godt i gang, og nå er nyheten om knøttet sluppet til foreldre, venner og på jobb. Så rart at det nå er offisielt og jeg er snart 16 uker... Tiden flyr faktisk, venter fortsatt på innkalling til ultralyd, må vel ringe i begynnelsen av neste uke hvis jeg ikke hører noe denne, håper ikke legen har glemt det.

Formen er god, bekkenet er ømt, men har ikke blitt noe verre. I matveien er det veldig opp og ned, altfor glad i usunn mat. Leser jo om hvor viktig det er å være sunn, men er ikke lett. Jeg har rett og slett et merkelig kosthold. I dag har det vært smoothie, grovt brød, ost og vann, men også en sjokolade... I helga mye youghurt, müsli og grønt, men også kinamat. Så en salig blanding mellom sunt og ganske så usunt, ingen mellomting her. Prøver å tenke ut en litt sunn middag til i dag, mannen er nemlig borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.hekleguri.com/

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?sort=&thumbnails=&categoryid=2

Er strikking i den siste linken og.

Du må passe på knøttet når du faller, er litt glad for at jeg slipper å gå gravid på isen. Håper at bekkenet ikke blir verre!

Syns ikke at du har den verste kosten da, kunne vært verre :)

Hvordan tok familien det at du er gravid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

http://www.hekleguri.com/

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?sort=&thumbnails=&categoryid=2

Er strikking i den siste linken og.

Du må passe på knøttet når du faller, er litt glad for at jeg slipper å gå gravid på isen. Håper at bekkenet ikke blir verre!

Syns ikke at du har den verste kosten da, kunne vært verre :)

Hvordan tok familien det at du er gravid? ;)

Takk for linker Yesterday, skal absolutt sjekkes ut.

Tror det gikk greit med knøttet i fallet, blir vel verre da vinteren nærmer seg og magen blir større. Må nok gå litt roligere da... Skal nok skaffe meg ordentlige vintersko.

Og familien ble glade, det var vel som forventet. Søsteren min har jo sagt hun ikke skal ha flere barn (en del eldre enn meg), men synes det var kjekt med en ny liten i familien som man kan låne og skjemme bort. :)

Ellers ble planene min om en supersunn dag sabotert av en kollega som hadde med seg store cookies i et møte for å feire en milepæl vi har passert. Men bortsett fra dette har knøttet fått mye sunt i dag. Så jeg fortsetter minn sunne og usunne livstil. Turgåingen har vært fraværende da, jobb har tatt all energien og med unntak av i kveld har jeg sovnet i 8-9 tiden om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Har forresten fått ultralydtime, selvsagt en dag ikke mannen kan, hmm, lurer på om det er god nok grunn til å bytte. Kan jo i alle fall forsøke, må nok ringe de og høre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo ikke bare være sunn :) Bare det ikke blir kaker hver dag er det lov å kose seg. Er så mye annet godt vi ikke kan spise, så sukkeret får de ikke ta fra oss (meg) :fnise: Gå tur har ikke jeg begynt med før de siste ukene heller. Er jo ikke så lett når man ligger og sover hele kvelden :) Viktigere å få den søvnen kroppen hyler etter enn å gå tur, det kan man gjøre senere :)

Du får helt sikkert byttt time. Bare si at det ikke passet, du trenger ikke fortelle hvem det ikke passet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får masse babyting og klær fra din søster ;)

Ja er bare å spørre om å få byttet time, det går sikkert greit :)

Jeg skulle bli supersunn men det ble aldri sånn, er litt sunnere enn før men ikke så mye som jeg hadde håpet. Jeg har skjønt det sånn at babyen får den næringen den trenger og blir ikke skadet av litt usunn kost før på slutten av graviditeten, da bør man være forsiktig med sukker og fett fordi det er da babyen legger på seg. Men for den gravide sin del så bør vi være passe sunn, så vi slipper å gå opp 20 kg og slipper svangerskapsdiabetes. Så ikke spis for mye sukker, men noe er jo greit (vi kan jo ikke leve uten). Og så vi holder oss i form og er friske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da er ny ultralyd på plass, 28.oktober, mannen hadde selvsagt løse planer da også, men nå får han velge. Jeg bytter ikke engang til!

Planen om å være supersunn hadde jeg også, men går litt opp og ned, drikker mye vann da og maten er stort sett fra bunnen av (så slipper det skjulte sukkeret som ferdigmaten visstnok skal inneholde). Har i det siste så og si kuttet ut kaffen, bedre det enn å gå å gruble på hvor mye var det nå jeg drakk... I begynnelsen taklet jeg ikke kaffe, men nå er det jo godt igjen, tar jo imot hvis jeg får det servert, men har droppet min faste venn: Termokoppen... Og så er jeg svak for sjokolade...

Ellers blir det godt med helg, i går var jeg helt ødelagt, var først hjemme fra jobb og ærender i sekstiden. Så ble det middag og etterpå var jeg i svimeland, sovnet til slutt foran tven og var i litt dårlig humør da jeg måtte våkne for å legge meg. Mannen lurte på om det var noe galt, men jeg var jo bare trøtt. Få planer i helga, men skal kanskje besøke et vennepar som har en nesten fersk baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får ei jente siden du er svak for sjokolade ;) Jeg trur egentlig ikke på sånne myter men vi får se! :laugh: Ikke lenge til dere forhåpentligvis får svar på det! Skal du ha tippeliste her? :)

Kjenner meg igjen i den trøttheten :( Å babykos!! Det er ekstra stas når man har en selv inni magen :hjertesmil:

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...