Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer

Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Tirsdag alt og imorgen er det jordmortime, kjekt med kontroll, men vet jo at det er liv der inne og i det siste har det vært kontroll hver uke. Folk klager på lite oppfølging, men her har det vært masse i det siste pga prøver, ultralyd, sykmelding og legebesøk. Ja ja, noen spørsmål har jeg jo uansett.

Ellers har mannen og jeg bestemt oss for å teste kjøttfri mandag, så igår ble det indisk Daal med ris og nanbrød, nam nam. Og jeg spiste Daal til lunsj idag også, skal definitivt testes igjen!

Ellers ikke så mye nytt, denne uka blir jobbing og så må jeg handle inn litt julegaver. I helga må julegardinene opp og så blir det lussekattbaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daal tror jeg ikke jeg har smakt før. Men elsker indisk, så kanskje jeg må prøve det en dag. Litt usikker på om jeg får med mannen på kjøttfri mandag, har prøvd å foreslå vegetarmiddag før men det blir fort nedstemt. Men liker tanken bak det da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Daal tror jeg ikke jeg har smakt før. Men elsker indisk, så kanskje jeg må prøve det en dag. Litt usikker på om jeg får med mannen på kjøttfri mandag, har prøvd å foreslå vegetarmiddag før men det blir fort nedstemt. Men liker tanken bak det da :)

Hadde ikke trodd mannen skulle bli med jeg heller, men han var faktisk positiv og når jeg nesten hadde glemt det så var det han som minnet meg på det. Kan være fordi han har litt mer fokus på kosthold og hva han spiser nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Fredag og hjemmedag, har jobbet litt lengre dager denne uka så idag trengte jeg ikke på jobb. Det var godt å ta det helt rolig idag, se film, bruke lang tid i dusjen, sove litt midt på dagen og ta livet med ro. Så i kveld har jeg energi.

Ellers er jeg i følelsesmessig kaos om dagen, huff, i det ene øyeblikket superhappy og i neste er alt bare svart. Så igår køyet jeg halv ni, heldigvis hjalp det på humøret. Men fy, så slitsomt, får håpe det kun er graviditeten og det at jeg erså sliten noen dager som gjør det. Nå får jeg vri litt på tankene og satse på en fin helg med litt juleforberedelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Lørdagsmorgen og alt føles litt bedre, sov så mye igår at jeg idag våknet i sekstiden og fikk ikke sove mer. Nå har jeg spist og surfet litt og snart skal jeg igang med stryking av gardiner, kanskje mannen våkner opp til noe som begynner å ligne et julehus? Selve pyntingen med det jeg har av julepynt blir nok først om to uker, men gardiner og stjerne gjør en del med huset.

Ellers må vi få handlet litt julegaver idag, har en liste så håper det skal gå kjapt unna. Skal ikke se bort fra at jeg belønner meg selv med en liten kaffe mocca på kaffebaren på kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du fikk slappet ordentlig av i går. Selv om det betyr at du våkna klokka seks :daane:

Høres ut som om dette blir en veldig effektiv dag da :) Deilig at du har en liste over julegaver, det er så kjedelig å stå i butikken og liksom skulle finne på noe. Har gjort det noen ganger selv, og da ender man ofte opp med noe som ikke blir brukt (har aldri hørt at søstra mi har brukt ismaskinen de fikk av oss et år f.eks :fnise: ). Kos deg med julehuslaging i dag. Tenk at nå er det bare rundt fire uker til jul! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

I dag er det 3 uker til juleaften... :danse: Og det er varmegrader og null komma niks med snø, julestemningen er altså litt så som så, men jeg prøver å bygge den opp med julesanger (mannen ble nesten sprø i helga) og julestemning inne.

Så i helga fikk jeg ryddet masse, hengt opp julegardiner, lagt på nye duker og pyntet litt. Jeg snikinnfører julen hjemme, kommer det frem en liten julepynt hver dag så merker jo ikke mannen noe... Det har i alle fall blitt ganske koselig og mer jul blir det utover desember. Jeg fikk også bakt lussekatter, nam nam, og mannen lagde kakao.

Formen og humøret er bra, lillegutt var meget aktiv i går, tror han har snudd seg for kjenner han plutselig veldig godt på nye steder nå. Lille raringen som turner rundt der inne.

Og vi klarte faktisk kjøttfri mandag i går også, i alle fall til middag (jeg glemte meg igjen og spiste leverpostei til frokost). Men i går ble det pasta og brokkoligrateng, godt, men hadde kanskje vært ennå bedre med skinke i... Er nok en liten kjøtteter ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da var ennå flere julegaver i hus, fant faktisk ok gaver til tantebarna mine, ikke lett da de begynner å komme over levealderen, men noe finner man jo. Så nå mangler jeg kun mamma, bestemor og to venninner. Vi er ferdige med mannens familie, de kommer nå til helga så da får vi sendt gavene med de.

Og ja, besøk i helga... Koselig, men huset må jo også ryddes og vaskes, klarer ikke ha besøk i rotete hus. Fikk ryddet i helga, men står igjen litt vasking. Så badet skulle jeg liksom ta idag, men jobb og handling tok litt knekken på meg. Snille mannen tilbød seg og hjelpe, noe jeg da sa ja til. Men så fant han noen sminkeflekker og frem med silikonfjerneren... Da fikk han plutselig vaskejobben helt for seg selv, jeg får heller ta en siste finish da lukten av den er borte. Satser på at mannen gjør en knall jobb alene jeg selv om han hater å vaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Nå har jeg spilt "graviditetskortet" for første gang... Mannen er på vei til butikken for å kjøpe pizza da jeg er sulten og har ikke lyst på noe vi har i hus. Ble kun baguett da vi var ute og handlet idag, så er så lysten på noe varmt.

Ellers er do og bad vasket, mannen hadde fikset doen og litt av badet, og så har jeg tatt siste finishen på badet. Godt da det er gjort, nå frister senga, men først litt mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Flink og snill mann du har som hjelper med husarbeid og handler mat for den gravide kona si :fnise::)

Tenk alt vi går gjennom bare ved å være gravid, så er vel til "sin pris" at mannen kan bidra litt ellers rundt i huset osv :ler:

Kan tro huset dere begynner å bli jule-koselig nå :) har du funnet frem litt og litt julepynt etter hvert? ;) var en lur måte å gjøre det på ja, mannfolk har som vane å ikke få med seg slike ting men..mannen her i hus har ett øye for detaljer, så tror han hadde fått noia om jeg overpynt :ler: har foreløpig ikke pyntet så mye annet enn med litt lys og juleblomster :)

Har du en god oppskrift på lussekatter? Bruker du safran eller gurkemeie i?

Ja, rart hvordan en plutselig kjenner spark andre steder!

Jeg hadde en periode hvor hun sparka meg rett i blæra flere ganger, men føles nå som om hun ligger med hodet ned og sparker oppover....

Koselig med besøk da, og kjekt når julegavene kommer på plass :)

Håper du får en herlig helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussekatter og kakao høres heeeeeelt himmelsk ut! :) Fikk så innmari lyst på kakao med masse masse krem nå! Koselig at du har fått pynta litt til jul da. Har ikke tatt frem adventsstakene engang vi. Skikkelig treiginger i år. Men skal få pynta til helgen da. Tror jeg :fnise:

Og graviditetskortet er til for å brukes :opplyser: Litt må jo mennene gå gjennom disse ni månedene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Flink og snill mann du har som hjelper med husarbeid og handler mat for den gravide kona si :fnise::)

Tenk alt vi går gjennom bare ved å være gravid, så er vel til "sin pris" at mannen kan bidra litt ellers rundt i huset osv :ler:

Kan tro huset dere begynner å bli jule-koselig nå :) har du funnet frem litt og litt julepynt etter hvert? ;) var en lur måte å gjøre det på ja, mannfolk har som vane å ikke få med seg slike ting men..mannen her i hus har ett øye for detaljer, så tror han hadde fått noia om jeg overpynt :ler: har foreløpig ikke pyntet så mye annet enn med litt lys og juleblomster :)

Har du en god oppskrift på lussekatter? Bruker du safran eller gurkemeie i?

Ja, rart hvordan en plutselig kjenner spark andre steder!

Jeg hadde en periode hvor hun sparka meg rett i blæra flere ganger, men føles nå som om hun ligger med hodet ned og sparker oppover....

Koselig med besøk da, og kjekt når julegavene kommer på plass :)

Håper du får en herlig helg :goodbye:

Her er oppskriften jeg sverger til:

Lussekatter (ca 40 stk)

50 g gjær

6-7 dl melk

170 g sukker

½ ts salt

1 kg hvetemel

2-3 g safranpulver

150-200 g smør/margarin

1 egg

Synes Lussekatter skal ha safran, ja det er dyrt og ja det er en egen smak, men det er jo sjarmen med lussekatter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Hvor langt på vei er du nå? Jeg detter ut av hvor langt folk er på vei, de som ikke har ticker :)

Ticker ja, kanskje jeg må finne ut av det.

Er igang med uke 24, eller kanskje det blir uke 25? Dvs 24 + 2, tiden flyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Torsdag og helg... Godt, men burde jo komme meg i senga...

Ellers begynner det å bli jul ja, idag fikk vi opp adventsstaken også. Dvs det har jo stått en fremme siden helga som ikke lyste, men idag kjøpte jeg ny og den lyser... Koselig, og i løpet av helga får mannen forhåpentligvis opp litt utelys, skal kun ha noe enkelt, men tror det vil gjøre seg for det er jo så mørkt ute.

Inne er det et snev av jul, men den store esken med julepynt er fremdeles på loftet. Pleier ikke å ta helt av altså, rydder vekk det meste av det vi normalt har fremme av pynteting og julepynten vår er ganske diskret (selvsagt noen nisser, men mye sølv ogen del glass, noe hvitt og ulike lyslykter). Har aldri som mål å sette frem alt, men nok til at det blir jul. Resten av pyntinga tar jeg helga om litt over en uke og juletreet blir helga før jul (tenker vi reiser bort lille juleaften i år, så kjekt å ha det gjort).

Men nå skal jeg køye her, trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Takk for oppskriften :) skal teste den ut og bake til 13.desember er målet :ler:

Kos deg med julepynting :jepp:

Her blir det også på plass med juletreet helga før julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fru_Hestehov

Helgen vel overstått, formen har vært litt opp og ned, men går greit. Sover godt ca annenhver natt, dvs har netter hvor jeg "styrer" veldig, men den påfølgende natta er jeg sikkert så sliten at da sover jeg uansett. Lillegutt er ganske aktiv, idag våknet jeg og lurte på hva pokker skjer, men det var bare lillegutt med et velrettet spark...

Og så har snøen kommet, jippi! Liker snø, iallefall når den ligger på bakken og er måkt/ryddet av veier ol.

Ellers avviste jeg en dørselger i dag, han rakk så vidt å presentere seg før jeg sa nei takk, ikke i dag... Og han: Vil du ikke høre hva jeg skal si? Jeg: Nei og så lukket jeg døra... Ganske fornøyd, høflig, men samtidig slapp jeg å stå et kvarter å lure på hvordan jeg skal komme meg ut av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:fnise: like greit å være direkte og ærlig når det kommer til dørselgere og tlf-selgere! :)

Føler med deg i en varierende form gitt..sover godt ca annen hver natt jeg også.. nå mest fordi jeg sliter så ekstremt med kramper i leggene!! Noe så irriterende :fnise: har du opplevd det??

Hvor langt er du på vei nå? Du har ingen ticker, så jeg klarer ikke helt å følge med på alle :sjenert:

Snøen var her i helgen, men har nå regnet bort igjen :(

Liker også godt snå, så lenge den får ligge og det holder seg kaldt ute.. At veiene er tørre, skrapt og saltet, så jeg slipper krasje med bilen eller skli når jeg er ute å går meg en tur :fnise:

Planer for resten av uken da? :):goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Da er ticker på plass og nå tror jeg den stemmer også!!! :) Kjekt å ha for egen del også.

Ellers er det torsdag alt og snart helg, ingen store planer for helga, men blir nok litt besøk, planen er et lite lutefiskselskap. Har faktisk fått mer og mer sansen for lutefisk, er nok fremdeles tilbehøret som er best, men et lutefiskmåltid hører jo til julen. Må også handle de siste gavene, mangler kun bestemor og mamma og det er vel en grunn til det, har ikke snøring på hva jeg skal kjøpe, men finner vel på noe.

Men snart er det senga her, skal henge opp litt klær før jeg køyer. Håper jeg får sove sånn noenlunde idag. Kramper i leggen har jeg heldigvis ikke, men litt ømt bekken, av og til er det skikkelig illinger eller hvordan jeg skal beskrive det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Se der ja! :) Vi er jo ikke langt ifra hverandre! :)

Håper du får sove bedre i natt da, jeg hadde en skikkelig drittnatt natt til i dag :P så håper på bedre tider :fnise:

Har du spurt moren din og bestemor hva de ønsker seg til jul, eller om det er noe de trenger? :)

Noe de kan få brukt for er alltid kjekt å både gi og få synes jeg.

Hmm..lutefisk har jeg aldri smakt..men har jo lagt merke til at det er veldig vanlig rundt juletider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...