Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere :klemmer:

Føler meg teit som syter om det, men det er bare såå frustrerende at det ikke skjer noe. Åtte kilo igjen enda, og da har jeg enda noen kilo til før jeg føler meg komfortabel.

Men amminga er jo selvsagt mer viktig, da. Og amming er kos, tross alt! :hjerte:

(Fordelen er at jeg ikke går opp i vekt heller da. Den lille uka i Sverige hadde jeg fri fra alle slanketanker og spiste alt jeg hadde lyst på +litt til, men ikke et gram opp. Kroppen min bare "LIKER IKKE ENDRING!". :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

OK, jeg har ikke sett på Oprah noe sørlig - men den ene ganga jeg faktisk fikk noe ut av det var(tror jeg hadde influensa eller noe og lå på sofaen i 2 uker) så sa ei legedame følgende:

"There`s a reason they call i dieting, it has the word "die" in it".

Det er min livsfilosofi. Seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

:ler: Den skal jeg adoptere. Diett et virkelig ikke noe for meg, jeg vil spise det jeg vil!

Æsj, skjønner det er kjedelig Kisskiss, men nå er det jo ikke såååå lenge til minstemann begynner å spise mer og mer fast føde. Og da satser vi på at kiloene bare renner av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg levd på sjokolade, kaffe og jordbær :ler:

Nå snakker vi diett! :nigo:

Apropos - er det bare jeg som synes "mammakroppen" er det teiteste begrepet som finnes? :spy: Jeg føler at jeg ikke bryr meg så mye om kroppspress sånn ellers, men akkurat det der med at man skal springe maraton og ha flat mage helst før man forlater sykehuset, det provoserer meg faktisk litt. Som legen min sa: det er ikke der fokuset skal ligge i babyperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde venta med å slanke meg til amminga var over :) Du skal jo ikke amme til ungen er 12 år regner jeg med! Jeg syns og at "mammakropp" er et teit begrep.

Jeg har de siste mnd spist hva jeg vil men mindre, gått ned en del, men har sikkert mer å ta av enn deg siden de andre sier at du er hot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som har med kropp å gjøre i media, spesielt i retning mødre, er til å bli kvalm av.

"Sånn ser en mamma ut"

"NEEEEEIIII, sånn ser en EKTE mamma ut"

"Vi er også ekte mødre selv om vi har flate mager uten strekkmerker 4hoursafterbirth :jolie: "

"En EKTE mamma har bolledeigmage og tigerstriper over hele kroppen 4everafterbirth :rasende: "

"Du er ikke skikkelig mor om du har tid til hudpleie, sminke, trening, husarbeid, jobb, sex, venner og øvrig familie i tillegg til barna, barna tar ALL tid :grine: "

Og det fortsetter i det uendelige!

:krangle::daane:

Mammakropp er et ekstrem teit begrep. Er du mamma? Har du en kropp? Hva mer er det å diskutere? :vetikke: Er jo om å gjøre å se verst mulig ut (nesten...), få et bilde av den nakne kroppen sin på ei forside og rope høyt og tydelig hvor ekstremt hardt det er for kroppen å bære frem og skvise ut en unge, og nåde den som våger å se bra ut etter å ha gjort nettopp det.

Endret av Favole
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at mammakropp er et idiotisk begrep, og heldigvis bryr jeg meg ikke om hvordan jeg "bør" se ut, eller føler press på meg fordi fotballfrue var skinny igjen to minutter etter fødsel. Denne vekten vil jeg ha bort for min del, fordi jeg føler meg lettere og bedre, og fordi jeg da kler de klærne jeg liker bedre.

Når det er sagt synes jeg det det er helt innafor å sutre litt om disse "mammakiloene" ( :fnise: ) når det har gått fem måneder og vekta bare sneegler seg nedover.

Men jeg er veldig glad for at jeg ikke er fem år yngre, eller mer disponert for å bli veldig påvirket av "kjendiser", for da tror jeg fint jeg kunne syntes dette mammakropphysteriet var fryktelig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg vakre :hjerte:

Ikke stress med kiloene, de kommer til å forsvinne!! Jeg "gav meg selv lov til" å ha noen ekstra kilo frem til jeg ikke fullamma lenger - da var Liten 10 md :fnise: Kiloene forsvant sakte men sikkert (*kremt* og kom på igjen når jeg slutta å amme og gå tur i timesvis hver dag, men fortsatte å spise samme mengde sjokolade :haar::ler:) Kroppen din har bært frem 2 fantastiske kids, den har lov å være annerledes litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesentlig forskjell på å gjøre det for ens egen del, enn fordi en føler presset om å måtte se sånn eller sånn ut :Nikke: fullt forståelig at utålmodigheten melder seg!

Men behovet for å dokumentere det hos vg skjønner jeg ikke, eller "konkurransen" om hvordan en såkalt ekte mammakropp skal være :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆ, jeg gleder meg jo dødsmye til å tagge stringtrusebildet mitt med #fitmom #sexymama #trængikkjeværtjukkforåværmamma #realmomsareskinnybitch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆ, jeg gleder meg jo dødsmye til å tagge stringtrusebildet mitt med #fitmom #sexymama #trængikkjeværtjukkforåværmamma #realmomsareskinnybitch!

:fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mannen lever et liv som er særdeles rolig og harmonisk. Vi krangler nesten aldri, og når vi gjør det går det relativt stille og rolig for seg. Og det trives jeg veldig godt med.

Men så har jeg en litt annen side, en litt dramatisk personlighet langt der inne, som trenger utløp av og til. Før pleide jeg å samle all dramatikken til et par kvelder i året, der jeg sørga for å være helt alene hjemme, dempe lyset, skru på musikk, tenne stearinlys, og så lage meg en fiktiv kjærlighetssorg, grine og drikke meg drit full på rødvin. :ler:

Nå kan jeg liksom ikke gjøre det sånn. Jeg er jo aldri helt alene hjemme, så jeg får aldri aldri anledning. Så da må jeg finne alternative måter å få ut dramatikken på.

Så i kveld overlot jeg baby og hus til mannen, tok med meg mobil med Spotify og øreklokker ut, og bare gikk og gikk, helt uten mål og mening. Hørte på triste sanger, glade sanger, sanger fulle av minner. Smilte, gråt litt, lo, drømte ... pusta kjølig høstluft, småfrøs. Satte meg på dissa på lekeplassen og lagde full fart og følte meg som om jeg var med i en film. Bare lot dramadama i meg få masse plass.

Og det var så deeilig! Skikkelig forløsende. Å være bare meg, med alt det det innebærer. Sulla rundt ute i to timer, var innom alle følelsene i spekteret, og endte opp på "Nå er det bra, nå vil jeg hjem til ungene mine!". Akkurat det jeg trengte, tid til å føle og tenke noe annet, og til å fylle på med litt overskudd og glede over det fine livet jeg har.

Så nå er jeg fit for fight igjen. I et halvt års tid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Akkurat sånn følelse hadde jeg da jeg kom meg ut på joggetur (med mest gåing :P) her om dagen. Musikk i ørene og tid til å tenke og være bare meg, helt i fred. Det trengtes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...