Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

All medfølelse ang dagsoving. Vi har også slitt med den i sommer, her vil baby også helst sove med meg ved siden av. Det har jo sine praktiske sider, for man kan da få et par timer på øyet selv også. Men det er ikke hver dag man vil det, og det går jo ikke når man er ute f.eks. Men jeg tester jevnlig nye ting, og har nå oppdaget at det funker å putte ham i bæresele når han begynner å bli trøtt, og når han har sluttet å kave i søvne og har sovet rolig i noen minutter, altså kommet i dypere søvn, kan jeg legge ham over i vogn eller seng. Ambisjonen er å i det minste kunne trille ham i søvn, men det går svært sjelden nå. Håper, slik det var med eldstemann, at nærhetsbehovet ved soving plutselig blir borte av seg selv. Selv om helsesøster var skeptisk, da hun er redd for dårlige vaner. :fy_fy: Men man må jo få disse til å sove på et vis.

Det med bæresele har funket her og noen ganger, men de gangene det ikke funker blir det så mye skriking at jeg nesten ikke synes det er verdt forsøket. :sjenert:

Han kan ikke trilles i søvn her heller. Prøvde for et par dager siden, men måtte gi opp etter tre minutter med hyl som fikk det til å høres ut som om jeg kjørte vogna OVER ham. Han har en ekstremt intens og fæl skrikelyd når han setter i gang, så jeg orker sjelden å prøve noe som jeg ikke vet funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå er han i hvert fall grei å legge på kvelden, sånn relativt sett.

Han blir trøtt i sjutida, etter grøt og stell, og da går vi på rommet og pupper. Han sovner på puppen i vår seng, så sniker jeg meg derfra når jeg føler hn sover godt nok. Av og til funker det, av og til må jeg begynne på nytt er par ganger..

Leggingen tar vel ca en halvtime, tenker jeg.

Og så sover han der en stund, alt i fra én til tre timer, før han våkner og trenger meg som smokk før han sovner igjen. Da sovner han dypt på alt i fra fem til tretti minutter. Dette gjentar seg to-tre ganger på en kveld, før jeg legger meg med ham sånn rundt tolv.

Det er jo sånn passe greit, men savner å kunne slappe litt av på kvelden uten å måtte være på vakt hele tiden, og hele tiden være forberedt på å måtte gå inn hvert øyeblikk.

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være sånn på vakt hele tida, ja. Heldigvis er det jo bare en periode, selv om det føles leeenge når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover begge skattene. Og når de sover savner jeg de. Har savna L hver kveld i over tre år. :ler: Galemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kveldene våre er ganske like mtp soving, amming osv. Eller, i det siste har jeg noen ganger klart å bysse i søvn igjen en gang eller to istedenfor å puppe. Fremskritt! :jepp:

Nydelig minstemannbilde du la ut! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Men den ungen din er jo megaskjønn når han sover(og er våken) - og SÅ lik på broren sin! Megaskjønnis, skjønner at du å overvåke de hvert sekund når de endelig sovner :ler:

Vi er helt fjerne......når han sover så bytter vi på å gå inn(greit nok, ikke så normalt den ganga vi løp om kapp mot døra for å få et glimt), så kommer den andre ut med et sånt "gud det er det skjønneste jeg har sett"-blikk og lager lyder og gestikulerer om nøyaktig hvor søt vi synes han er :roll:

Hjelpes :fnise: Huff. Så ekstremt rosaklissete.

Egentlig burde vi jo hatt såkalt "partid", men hva er nå det igjen?

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så godt å lese at jeg ikke er den eneste som savner baby når han sover, og som bare må inn for å se hvor fiiiin ungen er (og sjekke pust, bah!). :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, våken baby for tredje gang. Ligger bare der og pludrer og spiser på tærne sine når jeg kommer inn, og gliser sånn :nigo: i det han ser meg, snur seg over på sida, smatter og niikoser meg og puppen når jeg legger meg inntil. :ler: En som vet nøyaktig hva han vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Akkurat sånn var storesøster hele babytida. Man blir veldig fanga av å være eneste sovemedisin, men så er det ganske koselig også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhgud, J har begynt å bite meg i puppen. :( Bare gommer, men ævv for en kraft han får i dem. Håper ikke han finner ut at det er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Men Allis, åssen er helga di så langt?

Jeg kan virkelig anbefale alenehelg for alle foreldre der ute.

Jeg gruet meg i ca 1 måned, måtte trøstes av mannen i døra når de dro- og nå er de på vei hjem med tog og mora sippet ingenting hele helga!

Jeg dusja superlenge, har vaska sminkekostene(ting man gjorde hver dag før baby), ikke vaska noe klær....og så skulle jeg egentlig være sosial hele helga, men har faktisk vært helt alene hele helga bortsett fra noen timer på fredag. MEGADEILIG!!!!!! Word cannot describe. Og så har jeg bare gledet meg til de kom hjem- men ikke sånn "lei seg-glede".

Og, når jeg våkna idag bare snudde jeg meg i sengs og glodde på regnet(og ble glad, for da slapp jeg gå ut).

Alle mødre burde teste ut dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenehelg ja..... Gleder meg..... :bond::bolledeig: Må bare få minstefrøken til å ta flaske og ideelt sett slutte med å våkne annehver time hele natta først... :Gjesp:

Håper han gir seg med puppegnaginga! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres alt for deilig og fristende ut med alenehelg. Vet ikke hvor mye jeg liker den tanken egentlig, separasjonsangst til tusen.

Puppegnaging derimot hørtes ikke så deilig ut, håper han kutter det ut ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld brølte jeg (stille, kan jo ikke skremme ungene...!) "Hærreguud, kan æ ikkje bare få vær BARE *navn* i TI satans minutt!?" til mannen da minstekidden våkna for ente gang. :sjenert::ler:

Endte opp med å legge meg med ham, så svaret var visst nei. :fnise:

En hel helg vil jeg ikke ha enda. Men noen timer, en kveld med mannen med en øl eller to og musikk og god mat, det tar jeg gjerne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld alene med mann uten barn kan anbefales, veldig. Anbefaler ikke å vente til det har gått syv mnd da men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Mamma, du e min gulljente." sa L til meg i dag da vi satt i sofaen og prata sammen etter barnehagen. Sjarmklumpen, smelter hjertet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også! Men når skal man få tid til å øve med den der flaska da? :bond:

Åh, jeg er så glad for at J tar flaske! Han var nesten fire måneder før han gjorde det, faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...