Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

* ingen fødsel her heller *

* snur og lister seg ut av dagboka de igjen * :ler: :ler:

Herlige cravings du har da! :jepp:

Jeg har alltid elska sjokolade og snop, men fikk totalt avsmak hele svangerskapet..frem til for ett par uker siden................ :sjenert: Så de siste kg som evnt peller seg på nå, er totalt unødvendig og kun min egen feil :fnise:

Fikk ekstremt lyst på druer jeg nå da........noe jeg aldri pleier spise egentlig :P kommer liksom ikke på å kjøpe det........

Eneste cravings jeg har hatt var klementiner rundt Desember mnd (men det er vel for så vidt slik hvert år rundt julen :ler: spister 10-15 stk til dagen...)

Men ellers 5-6 epler til dagen sisste mnd :fnise:

Skal du føde i natt eller? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druer og bananer er absolutt mye bedre enn sjokolade og potetgull! :jepp: Men når det gjelder sukker, så er jo druer proppfulle av sukker, så det er slettes ikke rart at man legger på seg litt hvis man spiser veldig mye! :)

Fødselen din starter nok i morgen kveld, også er gutten ute før datoen rekker å gå over til den 15. :jepp: Så hold ut, litt over et døgn igjen før fødselen setter i gang! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer og bananer er absolutt mye bedre enn sjokolade og potetgull! :jepp: Men når det gjelder sukker, så er jo druer proppfulle av sukker, så det er slettes ikke rart at man legger på seg litt hvis man spiser veldig mye! :)

Fødselen din starter nok i morgen kveld, også er gutten ute før datoen rekker å gå over til den 15. :jepp: Så hold ut, litt over et døgn igjen før fødselen setter i gang! :jepp:

Neida, men 350 kcal druer og 180 kcal banan oppå et kosthold bestående for det meste av knekkebrød med leverpostei burde jeg tåle helt fint. ;) Det positive er jo at jeg ikke behøver å endre vaner noe særlig etter at babyen er ute for å miste noen kilo. :P

Jeg føder gjerne i dag, takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* ingen fødsel her heller *

* snur og lister seg ut av dagboka de igjen * :ler: :ler:

Herlige cravings du har da! :jepp:

Jeg har alltid elska sjokolade og snop, men fikk totalt avsmak hele svangerskapet..frem til for ett par uker siden................ :sjenert: Så de siste kg som evnt peller seg på nå, er totalt unødvendig og kun min egen feil :fnise:

Fikk ekstremt lyst på druer jeg nå da........noe jeg aldri pleier spise egentlig :P kommer liksom ikke på å kjøpe det........

Eneste cravings jeg har hatt var klementiner rundt Desember mnd (men det er vel for så vidt slik hvert år rundt julen :ler: spister 10-15 stk til dagen...)

Men ellers 5-6 epler til dagen sisste mnd :fnise:

Skal du føde i natt eller? :lur:

Jeg hadde klementindilla før jul, spiste de hele tiden. Så appelsin, ognå banan og druer. Nam!

Ingen føding i natt. Ingenting som tyder på at noe skal skje heller. Mye mindre enn for en uke siden, kroppen min har misforstått fullstendig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde/har også skikkelig frukt/bær-dille i dette svangerskapet :jepp: Smoothie er tingen jeg ikke kan takke nei til da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men 350 kcal druer og 180 kcal banan oppå et kosthold bestående for det meste av knekkebrød med leverpostei burde jeg tåle helt fint. ;) Det positive er jo at jeg ikke behøver å endre vaner noe særlig etter at babyen er ute for å miste noen kilo. :P

Jeg føder gjerne i dag, takk! :nigo:

Hvis jeg hadde gått ni mnd. uten å spise skikkelig middag, så tror jeg samboeren hadde trodd det hadde rabla for meg :ler: Jeg er SÅ glad i middag, og dagen blir ikke komplett uten :fnise: Men ja, hvis du ikke spiser mer enn knekkebrød og frukt, så er det jo litt rart, men man legger jo mye lettere på seg når man er gravid, så.. :) Kiloene blir vel å renne av når du er ferdig! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde gått ni mnd. uten å spise skikkelig middag, så tror jeg samboeren hadde trodd det hadde rabla for meg :ler: Jeg er SÅ glad i middag, og dagen blir ikke komplett uten :fnise: Men ja, hvis du ikke spiser mer enn knekkebrød og frukt, så er det jo litt rart, men man legger jo mye lettere på seg når man er gravid, så.. :) Kiloene blir vel å renne av når du er ferdig! :jepp:

Jeg er vanligvis også skikkelig middagsglad, men nå lager jeg kun middag fordi jeg må. :ler: Spiser jo litt av den, men godt smaker det stort sett ikke. Gleder meg til jeg kan gå i butikken og være litt inspirert igjen, det er ganske vanskelig å finne på varierte middager når du ikke har lyst på noe av det. :fnise:

Greit å kvitte seg med gravidkiloene med å bli kvitt druecraving og bytte ut massevis av knekkis med ordentlig mat, i hvert fall. Slipper å gå på sjokoladeavvenning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde/har også skikkelig frukt/bær-dille i dette svangerskapet :jepp: Smoothie er tingen jeg ikke kan takke nei til da... :sjenert:

Nam! Og magerkesam, vailjekesam, bær, honning og litt valnøtter. Dét er godt, det! Tror stikkordet for meg denne gangen er syrlig. blir det for søtt eller for salt får jeg avsmak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis også skikkelig middagsglad, men nå lager jeg kun middag fordi jeg må. :ler: Spiser jo litt av den, men godt smaker det stort sett ikke. Gleder meg til jeg kan gå i butikken og være litt inspirert igjen, det er ganske vanskelig å finne på varierte middager når du ikke har lyst på noe av det. :fnise:

Greit å kvitte seg med gravidkiloene med å bli kvitt druecraving og bytte ut massevis av knekkis med ordentlig mat, i hvert fall. Slipper å gå på sjokoladeavvenning. ;)

Det blir nok veldig deilig å slippe å sjokoladeavvenne seg. Jeg er på avvenning nå jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok veldig deilig å slippe å sjokoladeavvenne seg. Jeg er på avvenning nå jeg :ler:

Det er så heavy, føler med deg! :ler:

Faren er jo at amminga gjør meg sjokoladekeen denne gangen. Har inntrykk av at den gjør nesten alle det, så. :P Slapp unna det sist gang, og satser på det samme denne gangen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så heavy, føler med deg! :ler:

Faren er jo at amminga gjør meg sjokoladekeen denne gangen. Har inntrykk av at den gjør nesten alle det, så. :P Slapp unna det sist gang, og satser på det samme denne gangen. :nigo:

Jeg ble ikke sjokoladekeen med O, men det var fordi jeg ikke turte å spise det fordi han slet sånn med magen. :) Man mister mer lysten på det når det er større konsekvenser enn at man legger på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har jeg jo sååååå lyst på sjokolade (og har både Stratos og brownies i kjøleskapet) selv omjeg akkurat har spist knekkebrød og eple. Kjenner jeg må komme meg ut av dagboka di så fort som mulig :fnise: Men altså, vi satser på føling i løpet av et par dager :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sjokoladekeen med O, men det var fordi jeg ikke turte å spise det fordi han slet sånn med magen. :) Man mister mer lysten på det når det er større konsekvenser enn at man legger på seg!

Huff, ja. Jeg håper bittelitt på at han her skal være typen som reagerer litt på ting, sånn at jeg må holde meg unna sjokkis og brus og sånn. :fnise:

Åh, nå har jeg jo sååååå lyst på sjokolade (og har både Stratos og brownies i kjøleskapet) selv omjeg akkurat har spist knekkebrød og eple. Kjenner jeg må komme meg ut av dagboka di så fort som mulig :fnise: Men altså, vi satser på føling i løpet av et par dager :jepp:

Do it! :nigo:

Altså ... plutselig har jeg fått kviser! I flertall. Det har jeg aldri hatt før, og synes kanskje jeg føler meg ufresh nok fra før akkurat nå. Kåmmån, kropp, vær snill!

Dessuten har jeg begynt å klø noe så inni helsikke på magen. Jeg har ikke får strekkmerker, annet enn akkurat der navlepiercingen satt for hundre år siden, men jeg skal vel være så heldig å få samla noen på overtid. :ler:

Så uunødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kløingen vedvarer så burde du få det sjekket! :) Svangerskapskløe kan i værste fall være tegn på forhøyet leververdier. Men som oftest er det helt ufarlig altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh joy, bare velstand her også ser jeg! :fnise:

Kjenner til den ufreshe følelsen... Ble nettopp spurt av NRK om jeg kunne stille opp på noe i anledning grunnlovsjubileet, som skulle lagres i hundrevis av år. Særlig at jeg stiller meg foran et kamera nå! Dobbelhakene mine trenger ikke dokumenteres for ettertiden! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøre deg med en god krem, kanskje? Jeg bruker Body Butter fra BodyShop, veldig god!

Har både craving på syrlige og friske ting OG sjokolade, jeg da. Middag orker jeg ikke spise så mye av som vanlig, det blir så fullt i magen og jeg blir lettere uvel etterpå. Men det smaker jo godt, da.

Termin i morgen, jo! Satser på at det starter i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å ha de lystene, noe annet er jo å spille de ut. 2 liter is hver dag, herregud. :fnise:

Jeg tror noen gravide blir litt mer gæren enn de egentlig treger, bare fordi de kan. ;)

Nå tok jeg de tre siste bringebærbladkapslene, så nå må det fødes! :opplyser:

Ikke sant. Litt drøyt inntak :kvalm: Tror nok mange gravide tar helt av på mat og godisfronten siden de likevel skal bli tjukke, meeeen hvor godt har babyen av det da? Trenger ikke bruke graviditeten som unnskyldning for å stappe i seg alt mulig skvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kløingen vedvarer så burde du få det sjekket! :) Svangerskapskløe kan i værste fall være tegn på forhøyet leververdier. Men som oftest er det helt ufarlig altså! :)

Neida, er nok bare kløe fordi huden strekker seg, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh joy, bare velstand her også ser jeg! :fnise:

Kjenner til den ufreshe følelsen... Ble nettopp spurt av NRK om jeg kunne stille opp på noe i anledning grunnlovsjubileet, som skulle lagres i hundrevis av år. Særlig at jeg stiller meg foran et kamera nå! Dobbelhakene mine trenger ikke dokumenteres for ettertiden! :hoho:

:ler:

Mamma har noen bilder av meg fra rett før jeg fikk L som jeg virkelig skulle ønske ikke eksisterte. :fnise:

Så jeg kan godt forstå at du ikke var særlig intetrssert i det der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Prøvde å poste et gigantisk sjokoladekakebilde her, men det gikk ikke.

Jaja. Neste gang :nigo:

På en skala fra 1-10 - hvor utålmodig er du akkurat NÅH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...