Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var deilig, og lillemann hadde gått en lang tur med svigermor, så sovet et time på verandaen. Han gav henne visst ikke de helt store utfordringene ;) Men synes det er greit at de to får litt tid alene, farmor og L har et veldig nært og godt forhold, og jeg ser at J blir bittelitt glemt oppi det hele. Så litt kvalitetstid bare de to trur jeg er bra. :)

Lillegutt har sovna, halvannen time før han pleier å sove. Han fant det nemlig for godt å være våken halvannen time i natt ... på samme tidspunkt som i går natt, fra halv fire til fem. I natt vekte jeg mannen etter en halvtime, jeg skulle SOVE :ler:

Jeg har sagt jeg skal bake til svigermor sin bursdag i dag, men har ikke smør. Det går fint å bytte ut smør med olje, gjør det ikke? Skal lage mamma si banankake, den er såå good :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble en halvtimesdupp, ja ... nå gleder jeg meg stort til surebaby resten av dagen :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig, og lillemann hadde gått en lang tur med svigermor, så sovet et time på verandaen. Han gav henne visst ikke de helt store utfordringene ;) Men synes det er greit at de to får litt tid alene, farmor og L har et veldig nært og godt forhold, og jeg ser at J blir bittelitt glemt oppi det hele. Så litt kvalitetstid bare de to trur jeg er bra. :)

Lillegutt har sovna, halvannen time før han pleier å sove. Han fant det nemlig for godt å være våken halvannen time i natt ... på samme tidspunkt som i går natt, fra halv fire til fem. I natt vekte jeg mannen etter en halvtime, jeg skulle SOVE :ler:

Jeg har sagt jeg skal bake til svigermor sin bursdag i dag, men har ikke smør. Det går fint å bytte ut smør med olje, gjør det ikke? Skal lage mamma si banankake, den er såå good :spise:

Ja der sier du noe..Hvordan har L taklet å måtte dele på besteforeldre? O forguder jo min mor og spesielt min stefar høyt oppi skyene. Han kan regelmessig bare komme med utsagn som at "han far e min", "æ og far e bæstevænna" osv. og det første han spør etter når vi kommer inn døren hos mamma er om far hans er hjemme. :P Jeg er litt spent på hvordan det blir når lillebror kommer. Greit nok når han er baby og ikke "krever" oppmerksomhet fra dem, men når han blir eldre. Akkurat det tror jeg blir verre for han enn at han må dele på meg og R altså :fnise:

Det skal gå helt fint å bytte ut smør med rapsolje i alle fall. Den gulrotkaka jeg har skrytt høyt opp i skyene x antall ganger har jo sånn 2,5 dl olje i stedet for smør. :) Men kanskje greit å ha litt salt i også da ja, som Sushi sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir snuppa litt sjalu hvis besteforeldrene holder på med lillebror. "Bare legg ham ned der, du!" sier hun da. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir snuppa litt sjalu hvis besteforeldrene holder på med lillebror. "Bare legg ham ned der, du!" sier hun da. :ler:

Haha, såpass! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser ei bestemt lita frøken som kommer med den beskjeden der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smør og olje er jo fett begge deler, så det burde være hipp som happ hva du bruker tenker jeg - så sant det ikke er "smør og sukker piskes hvitt" :sjenert: Smør gir litt mer smak, så sier meg enig i å tilsette en knivspiss med salt :Nikke:

Så herlig å få noen timer helt for seg selv :hjerte: Det er en god mann du har som ser hva som er lurt å gjøre innimellom :hjerte: Dårlig samvittighet er vi verdensmestere i å ha, det må du ikke ha!! Farmortid er også viktig!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der sier du noe..Hvordan har L taklet å måtte dele på besteforeldre? O forguder jo min mor og spesielt min stefar høyt oppi skyene. Han kan regelmessig bare komme med utsagn som at "han far e min", "æ og far e bæstevænna" osv. og det første han spør etter når vi kommer inn døren hos mamma er om far hans er hjemme. :P Jeg er litt spent på hvordan det blir når lillebror kommer. Greit nok når han er baby og ikke "krever" oppmerksomhet fra dem, men når han blir eldre. Akkurat det tror jeg blir verre for han enn at han må dele på meg og R altså :fnise:

Det skal gå helt fint å bytte ut smør med rapsolje i alle fall. Den gulrotkaka jeg har skrytt høyt opp i skyene x antall ganger har jo sånn 2,5 dl olje i stedet for smør. :) Men kanskje greit å ha litt salt i også da ja, som Sushi sier. :)

L har ikke noe nært forhold til farfaren sin, han har vært ganske distansert hele livet til L, og farmor har vært veldig frampå. Med J, derimot, har farfaren kommet mer på banen, tror han synes det er litt synd at L så tydelig foretrekker farmor. Men i hvert fall; at farfar har J er null stress for L, men han liker det ikke såå godt når farmor holder på med ham. Da bråker han litt ekstra, og maser litt ekstra om at hun skla leke med ham og sånn. Han sier ingenting direkte, men vi ser at han blir litt sjalu. Men ikke verre enn at jeg tror det går over snart, lillebror begynner å bli en veldig naturlig del av alt for L, og han inviteres oftere og oftere med på leken sammen med de. :)

:ler:

smør og olje er jo fett begge deler, så det burde være hipp som happ hva du bruker tenker jeg - så sant det ikke er "smør og sukker piskes hvitt" :sjenert: Smør gir litt mer smak, så sier meg enig i å tilsette en knivspiss med salt :Nikke:

Så herlig å få noen timer helt for seg selv :hjerte: Det er en god mann du har som ser hva som er lurt å gjøre innimellom :hjerte: Dårlig samvittighet er vi verdensmestere i å ha, det må du ikke ha!! Farmortid er også viktig!! :klemmer:

Mannen min er dødsbra, spesielt blir jeg veldig takknemlig for ham når jeg leser om alle de håpløse KG-mennene på diverse underforum her inne :ler:

Måtte velge mellom olje og smør som gitt ut i mars (!), så jeg valgte førstenevnte :fnise:

Den ser nå i hvert fall ut som den skal, satser på den smaker bra og.

Laga banan- og kokoslapper til J til lunsj. Jeg synes de ble for søte, men J syntes det var godt. Han har begynt å synes det er skikkelig ukult å bli mata, så nå spises det sjøl. Må lage minst dobbelt opp av hva jeg tror han vil spise, for det grises imponerende mye. Nå merker jeg veldig godt at vi ikke har hund lengre, sånn som vi hadde da L var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på vei er altså en god unnskyldning for å få seg hund? :nigo:

Jepp! :nigo:

Neida, jeg savner hund(en) veldig, men kjenner at det er nok med to unger akkurat nå. En valp hadde drept meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SÅ praktisk med firbeinte støvsugere som bare venter på "vær så god" etter ungen har spist :ler: Ikke at staffen er så flink til å vente alltid, hun sitter helst foran ham nedfor tripptrapp'en og får rett fra hånda, han synes det er dritkult å mate henne. Det var den hundeoppdragelsen da, eh.. :sjenert:

Hvor mye kokos hadde du i de lappene? Har laget bananlapper og han syntes det var godt, men tenkte å prøve med kokos en gang bare for variasjonens del. Pluss at kokos er insane godt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banan- og kokoslapper, sier du? Hvordan lagde du det? Kunne kanskje vært noe for Bolla mi! Hun vil også helst spise selv for tida, men her går det i brød, ihjelkokte grønnsaker og havrefras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To egg, en stor banan, en dæsj kokos, og havregryn til rett konsistens, stekes i panne og spises ... smakte godis :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To egg, en stor banan, en dæsj kokos, og havregryn til rett konsistens, stekes i panne og spises ... smakte godis :nigo:

Med kokos, mener du da sånn kokosmasse? Sånn som man har oppå skolebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, kokosmasse. :) Den liten spiseskje eller så på den porsjonen som ble fire middels store lapper.

De var veldig søte og litt kvalme da de var varme, men smakte som sagt skikkelig godt kalde. Og mini syntes det var kjempegodt. Og fin spise sjøl-konsistens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...